Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Putterit puttaamiseen  (Read 219299 times)

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #135 on: 28.11.13 - klo:15:11 »
D-line p1 maniac. Tolla menty alusta asti ja mennään niin pitkään että parempi tulee vastaan.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #136 on: 28.11.13 - klo:15:27 »
Paljon on puttereita kokeiltu ja tullaan varmaan jatkossakin kokeilemaan.

Omaan tarkotukseen parhaiksi puttiputtereiksi oon todennu Aviarit (DX ja KCP), SS Omegan toimiessa korvikkeena lähäreille ja koville pakkasille (kun KCP lipsuu kourasta).

Täysin mahdottomiksi taas nimenomaan puttaamiseen olen todennut matalat ja flatit kiekot kuten Jokeri ja Pure. Tuntuu että noita pitää heittää vaan paljo kovempaa, ettei feidi vie niitä radaltaan (tähän taas aloittelija disclaimer  ::)). Lähäreihin noi sen sijaan kyllä soveltuvat ihan mukavasti.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #137 on: 28.11.13 - klo:15:29 »
Paljon on puttereita kokeiltu ja tullaan varmaan jatkossakin kokeilemaan.

Mä olen kokeillut tähän mennessä yhtä putteria. P2 sopi käteen heti kerrasta, joten sillä on menty, eikä ole mitään suunnitelmia vaihtaa. Tosin jossain välissä puttasin Psycho-stampätyllä, mutta nykyään taas first runilla, jolla aloitinkin. Mutta sama kiekko.

Puttaaminen on kuitenkin niin yksinkertainen homma, että melkein se ja sama mikä kiekko. Ottaa yhden ja tottuu siihen, niin turha vaihtaa.

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #138 on: 28.11.13 - klo:15:32 »
D-P2 täälläkin.
Tosin ainoastaan flätit siniset.
Istuu parhaiten näppiin ja on juuri sopivan vakaa omalla puttityylille.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #139 on: 28.11.13 - klo:15:34 »

Puttaaminen on kuitenkin niin yksinkertainen homma, että melkein se ja sama mikä kiekko. Ottaa yhden ja tottuu siihen, niin turha vaihtaa.


Word!


Offline Peracer

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pertti Hirsikorpi
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #140 on: 28.11.13 - klo:16:47 »
Judge kovalla classic muovilla.

Offline Kiardon

  • Juniori
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Haaraniemi
  • Seura: OFS
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #141 on: 28.11.13 - klo:17:20 »
Classic Judge mullakin.

Alotin SS Omegalla, sitten halusin kovan putterin ja vaihdoin KC Aviariin, mutta Judgessa on kaikki ne kolme asiaa kohdallaan joita puttiputterilta haluan. Ensinnäkin se on kova, toisekseen muovi on silti varsin pitävää ja kolmas ja tärkein että sen muoto tuntuu omaan käteeni just sopivalta. Ei ole mitään hinkua lähteä vaihtamaan mihinkään. Plussaa on tietenki se että ovat myös hyviä heittoputtereita, uutena semivakaita eli pienestä hyssestä oikasee suoraksi ja menee pillinä, kevyissä hysseissäkin toimii (isompiin ja puhuriin sitte Jokeria). Kuluneena alkavat kääntää enempi mutta pysyvät hyvin hallittavina. Oiskohan tässä riittävästi kehuja..  ;D

Offline walde

  • Juniori
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #142 on: 02.12.13 - klo:21:05 »
Tänään tuli testiin McPro Aviar.
Pakko kysyy tosta McPro Aviarista onks siinä samanlainen beadi ku KCP Aviarissakin?

Muuten sama kiekko ku KCP, mutta ilman beadia.
Tämä mun McPro jäi ylimääräiseks, osta pois!

Eikös tuo ole vain normi Aviar P&A KC pro -muovilla?

Offline mikse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: mikko
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #143 on: 02.12.13 - klo:21:25 »
Onko kukaan kokeillut Wardenia puttaamiseen? Tuntu ainakin hyvältä kätöseen kun kävin hiplaileen ja tekis mieli vaihtaa jokerit huishiiteen.


Offline Parska

  • Juniori
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #144 on: 02.12.13 - klo:22:14 »
Moi!
Nyt kun Powergripillä sattuu olemaan tuo joulukalenteri, niin treeniputteri olisi hakusessa. Tarkoituksena olisi tilata n. 5 samaa putteria. Kokemusta on mm. zero puresta, p-line p1:stä, ss omegasta ja aviar P&A:sta. Olen tykännyt ss omegasta ja aviar P&A:sta, koska lähes samalla muotilla ne kerran valmistetaan :D
     Vai onko muita hyviä vaihtoehtoja? Kiekon pitäisi olla pehmeä, muttei kuitenkaan liian löysä. Mielestäni ss omegan jäykkyys riittää hyvin. Vakaudesta sen verran että sen pitäisi olla joko suora tai hieman ylivakaa. Kiekko ei saisi olla liian matala, suosin enemmän hieman "korkeampia" puttereita.
 Ja mitä muovia heittoputterin olisi parasta olla?
Toivoa on niin kauan kuin on kierrosta jäljellä.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #145 on: 02.12.13 - klo:22:37 »
Tohon että mikä olisi hyvä heittoputteri ei oo helppoa vastausta tai mikä muovi sopisi parhaiten. Ite tykkää kcp aviareista todella paljon. Nykyään tulee heitettyä midareita aika vähän koska aviar lentää niin hyvin. Itse en aikaisemmin aviareista tykännyt, mutta nykyään toimii todella upeasti ja toi kcp muovi on todella hyvän tuntuista. Myös jokeri on varteen otettava vaihtoehto, mutta en suosittele hommaamaan mitään kiekkoa montaa kappaletta mitä et ole aikaisemmin heittänyt. Myös setti pureja sopivalla muovilla(mikä tuntuu sinusta parhaimmalta) on kova sana. Heittoputteriksi vaikka mercy. Todella matsaava puren kanssa, mutta reiluusti vakaampi.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #146 on: 02.12.13 - klo:23:59 »
Olen tykännyt ss omegasta ja aviar P&A:sta...

...Vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?

Jos olet jo löytänyt puttereita, joista tykkäät, niin mikset menisi niillä? "Aviar-moldit" on ihan syystä erittäin suosittuja.

Offline Snowman

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Putterit puttaamiseen
« Reply #147 on: 03.12.13 - klo:11:42 »
Itse oon nyt testaillut syksyn mittaan eri puttereita ja eri muoveja. Mukavuus on todella yksilöllistä, se on jo kaveriporukassa huomattu.

Testissä kävivät dx aviar, kc pro aviar, d-line p2 ja p1, 300s ja 400s pa1 ja omaan käteen mukavin on ollut tuo prodigyn 300s muovinen lätty. Vakaa putata ja muovi on erittäin mukava käteen, tosin hakkautuu myös melko nopsaan jos kaltoin kohtelee. Yllättävän isoja eroja noiden puttereiden välille kuitenkin löytyy.

Offline Parska

  • Juniori
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #148 on: 04.12.13 - klo:20:54 »
Juu taidan laittaa nuo SuperSoftit tilaukseen jahka tulee tarjouksena joulukalenterista. Muuten vielä sellainen kysymys, että vaikuttaako kiekon väri kiekon lento-ominaisuuksiin? Joskus (kai) tuli täältä luettua, että treeniputtereiden (tai puttereiden ylipäätänsä) olisi hyvä olla samaa väriä, jotta lento-ominaisuudet olisivat mahdollisimman samankaltaiset. Pitääkö tämä paikkansa? Kannattaako tilata viiden setti samaa väriä?
Toivoa on niin kauan kuin on kierrosta jäljellä.

Offline Jave

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jaakko Veikko
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #149 on: 04.12.13 - klo:21:12 »
Vaihdoin Dx Aviarin Classic Soft Judgeen ensikosketuksesta. Bonjasin että diggailen bead:stä Judgen myötä. Aviaria on kliffa heittää pidemmälle, mutta putterina Judge on parempi mataluutensa takia. Kovempi dumari kevääksi jos sillä olis nastempi skulailla myös lähestymisiä. Kiekoilla ei paljoa mimmejä hoideta pubista kämpille.
Kovaa ajoa.