Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Putterit puttaamiseen  (Read 219260 times)

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #45 on: 15.06.12 - klo:22:32 »
Itellä kans 3 ss voodoota ja ihan loistavia puttereita on. Kohtuu uusia vielä, katotaan nyt miten tosta muuttuu mutta en usko että kovin paljoa. Toivon mukaan vaan paranis kuluessaan. :)

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #46 on: 18.06.12 - klo:16:45 »
Puttailu sujuu parhaiten minulla D-P1:llä.
Oikein hyvä, vakaa perusputteri.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #47 on: 15.07.12 - klo:12:32 »
Omega Super Soft tuntuu tämmösen aloittelijan putteihin sopivalta, eikä karkaa kauaksi ohi puteissa.
VDGC ry

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #48 on: 15.07.12 - klo:13:33 »
Aika paljon on tullut erilaisia puttereita kokeiltua ja loplta päädyin Westsiden Tuonelan Joutseneen. Kiekko on sopivan matala ja sopii käteen loistavasti. Lisäksi eco1 muovi on todella hyvän tuntuista, sopivan jämäkkää ja todella pitävän tuntuista. Ainoa mikä hieman arveluttaa, on niiden tasalaatuisuus. Sen mitä olen muita hypistellyt kaupassa, niin tämä musta tuntuisi olevan just se nahkean pitävä ja muun väriset liukkaampia. Pitääköhän tämä paikkansa vai oliko kyseessä vain jotenkin huono erä?

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #49 on: 15.07.12 - klo:14:43 »
Aika paljon on tullut erilaisia puttereita kokeiltua ja loplta päädyin Westsiden Tuonelan Joutseneen. Kiekko on sopivan matala ja sopii käteen loistavasti. Lisäksi eco1 muovi on todella hyvän tuntuista, sopivan jämäkkää ja todella pitävän tuntuista.

Allekirjoitan. Lisäksi hyvin tarkka vielä 70 metristä jopa power gripillä.
Laatueroja en ole huomannut. Tosin ei minulla olekaan noita kuin kaksi kappaletta. Vielä.

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #50 on: 15.07.12 - klo:21:00 »
Aika paljon on tullut erilaisia puttereita kokeiltua ja loplta päädyin Westsiden Tuonelan Joutseneen. Kiekko on sopivan matala ja sopii käteen loistavasti. Lisäksi eco1 muovi on todella hyvän tuntuista, sopivan jämäkkää ja todella pitävän tuntuista.

Allekirjoitan. Lisäksi hyvin tarkka vielä 70 metristä jopa power gripillä.
Laatueroja en ole huomannut. Tosin ei minulla olekaan noita kuin kaksi kappaletta. Vielä.
Samaa mieltä. Mulla on kolme kipalesta näitä: pinkki (177g), musta(175g) ja keltainen(174g). Ykkösputterina toimii 175 grammanen, koska...no se on musta ja siksi niin cool ;D
4 8 15 16 23 42

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #51 on: 15.07.12 - klo:23:16 »
Mulla on kolme kipalesta näitä: pinkki (177g), musta(175g) ja keltainen(174g). Ykkösputterina toimii 175 grammanen, koska...no se on musta ja siksi niin cool ;D

Tyhmä kysymys, mutta se on normaalia minulta: Miten olet merkannut mustan kiekkosi? Ite yritin pojan war-hammer maalilla (valkoisella) maalata nimen ja numeron, mutta nopeasti on varissut pois.

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #52 on: 15.07.12 - klo:23:17 »
Laitoin aikanaan veden lestävää hopeatussia mustaan kiekkoon, hyvin tais pysyä.

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #53 on: 16.07.12 - klo:15:37 »
Aika paljon on tullut erilaisia puttereita kokeiltua ja loplta päädyin Westsiden Tuonelan Joutseneen. Kiekko on sopivan matala ja sopii käteen loistavasti. Lisäksi eco1 muovi on todella hyvän tuntuista, sopivan jämäkkää ja todella pitävän tuntuista. Ainoa mikä hieman arveluttaa, on niiden tasalaatuisuus. Sen mitä olen muita hypistellyt kaupassa, niin tämä musta tuntuisi olevan just se nahkean pitävä ja muun väriset liukkaampia. Pitääköhän tämä paikkansa vai oliko kyseessä vain jotenkin huono erä?
Itse olen omistanut vain yhden joutsenen, mutta silti olen nuo erot huomannut. Piti valita joutsenen P1:n ja classic aviarin väliltä putteri ja valinta ratkesi P1:n hyväksi osittain siksi että pointin hyllyssä olleet P1:t olivat samanlaisia kuin jo bägissä ollut, siinä missä sekä joutsenet että classicit olivat pehmeämpiä kuin omani. Halusin jäykkiä, gripiltään melko tahmeita, alivakaita puttereita ja ennen kaikkea läjän mahdollisimman samanlaisia. Tuo itselläni ollut kovahko joutsen on kyllä hyvä kiekko. Joidenkin olen kuullut valittelevan että joutsenet ovat alivakaita, liekö sitten ero heittotekniikassa vai pehmeissä vs kovissa kiekoissa, itse pidin omaa joutsentani ehkä jopa hieman ylivakaampana kuin omat peeykköseni.

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #54 on: 16.07.12 - klo:16:18 »
Mulla on kolme kipalesta näitä: pinkki (177g), musta(175g) ja keltainen(174g). Ykkösputterina toimii 175 grammanen, koska...no se on musta ja siksi niin cool ;D

Tyhmä kysymys, mutta se on normaalia minulta: Miten olet merkannut mustan kiekkosi? Ite yritin pojan war-hammer maalilla (valkoisella) maalata nimen ja numeron, mutta nopeasti on varissut pois.

Kysyin kirjakaupas valkoosta tussia, joka kestää vettä. Ne lykkäs jonku maalitussin jota pitää ensi ravistaa. Jollaki tollaasella tai em. hopeatussilla kannattaa merkata. Toki mulla oli kiekko merkkaamattomana muutaman viikon kun en saanu aikaaseksi hakea sitä tussia.
4 8 15 16 23 42

Offline Full

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko S
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #55 on: 19.08.12 - klo:14:09 »
West siden tuonelan joutsen ECO muovilla. Taivaallinen grippi ja kestävä muovi. Myös erinomainen 0-50m millintarkkoihin lähäreihin.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #56 on: 21.08.12 - klo:20:51 »
Mulla on ollut viime aikoina ongelmia tuon putin kanssa, yhtäkkiä katosi kaikki luotto ja Powergripin puttikoulu sekoitti päätäni entisestään (ei siis johtunut itse puttikoulutuksesta, omasta päästä vaan :) ). Nyt olen kuitenkin saanut putin kuosiin, ja iso kiitos siitä kuuluu Prodiscuksen Jokerille. Kokeilin huvikseni puttaamista sillä, ajattelin että se olisi aivan liian ylivakaa mutta kappas, toimi aivan täydellisesti. Kovalla luotolla kovaa ja keskelle.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #57 on: 22.08.12 - klo:09:58 »
Mulla on ollut viime aikoina ongelmia tuon putin kanssa, yhtäkkiä katosi kaikki luotto ja Powergripin puttikoulu sekoitti päätäni entisestään (ei siis johtunut itse puttikoulutuksesta, omasta päästä vaan :) ). Nyt olen kuitenkin saanut putin kuosiin, ja iso kiitos siitä kuuluu Prodiscuksen Jokerille. Kokeilin huvikseni puttaamista sillä, ajattelin että se olisi aivan liian ylivakaa mutta kappas, toimi aivan täydellisesti. Kovalla luotolla kovaa ja keskelle.

Ihan mielenkiinnosta. Minkämittaisia putteja pidät itselläsi varmana tällä hetkellä? Jotenkin tuota Jokeria on hankala hahmottaa puttaukseen :P

Offline Flowing

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne
  • Seura: -
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #58 on: 22.08.12 - klo:10:11 »
Jatkan tähän lankaan aiheesta pehmeät putterit.
Eli mitä mieltä porukka on näistä super soft ja stupid soft tyyppisistä todella pehmeistä ja kumimaisista puttereista verrattuna jäykempiin muoveihin? Itellä on nyt nimittäin putteri haussa, ja käytössä on kesän ollut Omegan super soft ja Latituden eze Mercy. Aika erilaisia keskenään.
Onko pehmeistä puttereista oikeasti hyötyä siihen, ettei ohi mennessä karkaa niin kauas tai ei pomppaa korin laidasta tai ketjuista ulos? Fiilikset on nyt vähän niin ja näin, että kummanlaisista tykkään. Saan pidemmät putit lentämään puhtaammin kovempimuovisella (voi olla heittotekniikan puutteista kiinni), mut läheltä tuntuu taas mukavalta heittää löysää. Tarkoitus on kuitenkin siirtyä yhteen putteriin.
Mercy on kyllä hyvä putteri, mutta nuo superlöysät kiehtoo tietyissä tilanteissa, mutta onko siitä pehmeydestä enemmän hyötyä vai haittaa noin yleisputterissa? Lähestymisiin kyllä valitsen kovaa muovia...
« Last Edit: 22.08.12 - klo:10:15 by Flowing »

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #59 on: 22.08.12 - klo:11:16 »
Jatkan tähän lankaan aiheesta pehmeät putterit.
Eli mitä mieltä porukka on näistä super soft ja stupid soft tyyppisistä todella pehmeistä ja kumimaisista puttereista verrattuna jäykempiin muoveihin? Itellä on nyt nimittäin putteri haussa, ja käytössä on kesän ollut Omegan super soft ja Latituden eze Mercy. Aika erilaisia keskenään.
Onko pehmeistä puttereista oikeasti hyötyä siihen, ettei ohi mennessä karkaa niin kauas tai ei pomppaa korin laidasta tai ketjuista ulos? Fiilikset on nyt vähän niin ja näin, että kummanlaisista tykkään. Saan pidemmät putit lentämään puhtaammin kovempimuovisella (voi olla heittotekniikan puutteista kiinni), mut läheltä tuntuu taas mukavalta heittää löysää. Tarkoitus on kuitenkin siirtyä yhteen putteriin.
Mercy on kyllä hyvä putteri, mutta nuo superlöysät kiehtoo tietyissä tilanteissa, mutta onko siitä pehmeydestä enemmän hyötyä vai haittaa noin yleisputterissa? Lähestymisiin kyllä valitsen kovaa muovia...

Itsekin jahkailin samaa aihetta ja päädyin heittämään kahta putteria (Omega super soft puttiputtina ja vähän pidempiin tällä hetkellä Dart mutta hakusessa vähän kovempi muovisempi).
VDGC ry