Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Putterit puttaamiseen  (Read 219870 times)

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #330 on: 12.03.15 - klo:15:19 »
Oon miettinyt jos ottaisin Pa3:n testiin, mutta isompi feidisempi se ei saisi olla kuin aviar/P1. En ole oikein tyytyväinen Innovan tehtaan muoveihin, niin siksi kurkin vieraisiin pöytiin.
Kannattaa kokeilla myös 300s pa1. Ei kovinkaan ylivakaa 300s muoviseksi
PA1 on kuitenkin ylivakaampi kuin Aviar jota ylivakaampaa ei etsitty.

Täällähän on kaiveltu wanhoja  :D . Pa3 ei ollu mieleinen kiekko. Oon jo kerinnyt niin tottua syvempiin puttereihin, ettei matalammilla saa enää tatsia puttiin. Innova pyöräytti xt muovin syksyn/talven aikana, joka tuli kuin tilauksesta meikäläiselle. Nyt on mukava putata xt aviarilla, kun meikäläisen kuivat sormet saa mukavan otteen pitävästä muovista. Ainut kysymysmerkki on se, miltä muovi tuntuu hellekeleillä.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Pale

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pauli Lukkarinen
  • Seura: Sasta fg
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #331 on: 12.03.15 - klo:17:07 »
Onks manian P1 ja P2 puttereissa paljoa eroja?

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #332 on: 12.03.15 - klo:17:36 »
Onks manian P1 ja P2 puttereissa paljoa eroja?
P2 on vakaampi ja taitaa olla hieman syvempi. Itse puttasin ennen P2:lla, mutta vaihdoin P1X:ään. Tuntuu vaan käteen paljon paremmalta.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Pale

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pauli Lukkarinen
  • Seura: Sasta fg
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #333 on: 13.03.15 - klo:08:30 »
Onks manian P1 ja P2 puttereissa paljoa eroja?
P2 on vakaampi ja taitaa olla hieman syvempi. Itse puttasin ennen P2:lla, mutta vaihdoin P1X:ään. Tuntuu vaan käteen paljon paremmalta.

Aattelin ku tarvis uudet putterit ja tarviin beadittömän putterin, onks jompikumpi näistä lähellä mcpro Aviaria?

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #334 on: 13.03.15 - klo:09:27 »
Onks manian P1 ja P2 puttereissa paljoa eroja?
P2 on vakaampi ja taitaa olla hieman syvempi. Itse puttasin ennen P2:lla, mutta vaihdoin P1X:ään. Tuntuu vaan käteen paljon paremmalta.

Aattelin ku tarvis uudet putterit ja tarviin beadittömän putterin, onks jompikumpi näistä lähellä mcpro Aviaria?
No P1 tehty samalla muotilla ku McAviar ni sitä lähtisin koittaa ensin

Edit: Niin eli siis ihan yhtä hyvin voi ottaa minkä tahansa Aviar P&A:n P1 sijasta. Esim. XT Aviar P&A on aika herkku. P1 P-Line on myös hyvä ja vähemmän lötkö.
« Last Edit: 13.03.15 - klo:09:36 by Roope »
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #335 on: 13.03.15 - klo:09:58 »
P1 P-Line on myös hyvä ja vähemmän lötkö.

Riippuu mitä runia. P-linehän on useimmiten jäykkää joo, mutta paljon enemmän olen nähnyt R-promaisia P-P1siä jotka on kyllä ihan kumilötköjä.

Kaupassa käpistelemällähän ongelmaa ei ole, mutta netistä tilaamalla ei voi olla varma minkälaista muovia ellei kysy liikkeestä ensin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #336 on: 13.03.15 - klo:10:12 »
Joo Discmanian P on joskus KC-Pro, joskus R-Pro. Itse suosittelen kyllä testaamaan XT Aviaria. Hyvä muovi, tuntuu kestävän vaikka mitä ja grippi on hyvä.

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #337 on: 13.03.15 - klo:11:03 »
Eikös tää nyt kuitenkin ole näin, että P-P2 on aina jäykkää ja kovaa kc-maista muovia.
P-P1:tä ei valmisteta vastaavassa muovissa kuin P-P2:ta ja on aina jotakin pehmeää promuovia.
« Last Edit: 13.03.15 - klo:11:07 by anssivaan »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #338 on: 13.03.15 - klo:11:10 »
Jep, näin on omatkin kokemukset ja muiltakin kuullut samaa, mutta absoluuttiseksi totuudeksi en ole kehdannut julistaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #339 on: 13.03.15 - klo:11:19 »
P-ykkösiä tarkoitin minäkin, niitä olen nähnyt monenlaisena. Itselläni on mm. ihan KC-Pro-muovinen P-P1.

Jos ketjun aiheeseen vähän, niin itseäni hämää etenkin Discmanian nykyinen tuotantotapa, jotain runia tehdään aika pieni otos ja sitten se oli siinä. Tän vuoksi olen itse nykyään Aviar-puolella, niitä tuntuu saavan kaupasta helposti ja samanlaisina.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #340 on: 13.03.15 - klo:11:52 »
P1 P-Line on myös hyvä ja vähemmän lötkö.

Riippuu mitä runia. P-linehän on useimmiten jäykkää joo, mutta paljon enemmän olen nähnyt R-promaisia P-P1siä jotka on kyllä ihan kumilötköjä.

Kaupassa käpistelemällähän ongelmaa ei ole, mutta netistä tilaamalla ei voi olla varma minkälaista muovia ellei kysy liikkeestä ensin.

Jahas... On mulla R-Pro P1 ollut. Lötköys oli ehkä vähän väärä sanavalinta. Ehkä kumimaisuus olisi sopiva, eli XT kumimaisempi ja nahkeampi (ja siksi parempi  :) )
« Last Edit: 13.03.15 - klo:12:00 by Roope »
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #341 on: 22.03.15 - klo:18:58 »
Mulla on nyt vähä koko putteripuoli levällään. Draiviputteria jo speksasinki jossain toisessa threadissa, mutta nyt ruvennu arveluttamaan myös puttiputteri.

Eli viime vuos mentiin Soft Purella, josta siirryin syksyllä Medium Pureen. Pure tuntuu käteen kyllä tosi hyvältä, mutta nyt kevään tuulissa se on tuntunut olevan melko arvaamaton. Tuuli riepottelee sitä ihan mielin määrin.

Pahimmissa myrskyissä oon sitte putannu Soft Kanteleella, mutta se taas on aivan liian jyrä ensisijaiseksi putteriksi, imho. Viime viikkoina kokeillu sitte esim. Shieldiä joka on vaikuttanu tasasemmalta, mutta on hieman syvän tuntuinen eikä sitä saa Mediumina helposti ainakaan Suomesta.

Eli oisko teillä ehdottaa beaditonta Trilogy putteria, joka ois matala mutta ei hätkähtäis pienistä tuulista? Heittäjässähän vika ei voi olla.  ::)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #342 on: 22.03.15 - klo:19:53 »
P1 P-Line on myös hyvä ja vähemmän lötkö.

Riippuu mitä runia. P-linehän on useimmiten jäykkää joo, mutta paljon enemmän olen nähnyt R-promaisia P-P1siä jotka on kyllä ihan kumilötköjä.

Kaupassa käpistelemällähän ongelmaa ei ole, mutta netistä tilaamalla ei voi olla varma minkälaista muovia ellei kysy liikkeestä ensin.

Jahas... On mulla R-Pro P1 ollut. Lötköys oli ehkä vähän väärä sanavalinta. Ehkä kumimaisuus olisi sopiva, eli XT kumimaisempi ja nahkeampi (ja siksi parempi  :) )

Itse yllätyin kun sain käsiini P-linen P1:sen. Kumimaisuudesta huolimatta erittäin luotettavan tuntuinen, aika suora putteri. Big bead Aviar DX:nä on ainoana ennen P1:stä antanut oikeasti vastusta Joutsenille.DX BB Aviarin ero DX Aviariin on minun näpeissäni kuin yöllä ja päivällä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline IironSika

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 124
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Seppänen
  • Seura: HH
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #343 on: 22.03.15 - klo:21:48 »
Mulla on nyt vähä koko putteripuoli levällään. Draiviputteria jo speksasinki jossain toisessa threadissa, mutta nyt ruvennu arveluttamaan myös puttiputteri.

Eli viime vuos mentiin Soft Purella, josta siirryin syksyllä Medium Pureen. Pure tuntuu käteen kyllä tosi hyvältä, mutta nyt kevään tuulissa se on tuntunut olevan melko arvaamaton. Tuuli riepottelee sitä ihan mielin määrin.

Pahimmissa myrskyissä oon sitte putannu Soft Kanteleella, mutta se taas on aivan liian jyrä ensisijaiseksi putteriksi, imho. Viime viikkoina kokeillu sitte esim. Shieldiä joka on vaikuttanu tasasemmalta, mutta on hieman syvän tuntuinen eikä sitä saa Mediumina helposti ainakaan Suomesta.

Eli oisko teillä ehdottaa beaditonta Trilogy putteria, joka ois matala mutta ei hätkähtäis pienistä tuulista? Heittäjässähän vika ei voi olla.  ::)

Oletko Latituden Sinusta kokeillut?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #344 on: 22.03.15 - klo:22:10 »
Jos se nyt ei ole ihan pakko olla trilogyn line-upista, niin ehdottaisin että kokeilisit Prodiscuksen Jokeria. Basic lähäreihin ja putteihin ja premium sitten draiveihin ja vakaampiin tehtäviin. Omasta laukusta löytyy pari Purea, pari Jokeria (basic ja Premium) ja soft Kannel, ja mielestäni on tuo aika täydellinen kombo.