Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: FRIGO  (Read 16499 times)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
FRIGO
« on: 07.04.14 - klo:07:53 »
Tälle vois avata oman keskusteluketjun. Beta testaajat voi keskustella täällä Frigosta keskenään.

Mun mielestä hiukan liian aikaisin on laitettu ohjelma testaukseen, 90% radoista on vielä tekemättä. Itsellä ei löydy yhtään rataa läheltä missä vois edes kokeilla frigoa. Olis nyt edes ratojen lisäys toiminto käytössä niin vois itse lisätä lähiradat listaan.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Matsqq

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 114
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Patama
  • Seura: Mandon Kiertäjät
Vs: FRIGO
« Reply #1 on: 07.04.14 - klo:09:54 »
Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta sovellukselta! Itse en ole kerinnyt vielä kokeilemaan, ja tuskin löytyy vielä pitkään aikaan esim. minun kotirataani koko sovelluksesta. Joten haluaisin nyt teiltä testaajilta pari kysymystä:
Onko sovellus niin monipuolinen, mitä sen luvataan olevan?
Onko frigo kuinka helppokäyttöinen?
Luuletteko, että frigosta voisi joskus kasvaa niin suosittu sovellus, että käyttäjät jakavat esim. ratojen säätietoja lähes reaaliajassa?

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Vs: FRIGO
« Reply #2 on: 07.04.14 - klo:14:12 »
Kyllä julkasu on aivan liian aikaisin. Ei onnistu käyttö testaajakaan.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: FRIGO
« Reply #3 on: 07.04.14 - klo:15:20 »
Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta sovellukselta! Itse en ole kerinnyt vielä kokeilemaan, ja tuskin löytyy vielä pitkään aikaan esim. minun kotirataani koko sovelluksesta. Joten haluaisin nyt teiltä testaajilta pari kysymystä:

Onko sovellus niin monipuolinen, mitä sen luvataan olevan?
-Beta testaus vaiheessa joten tähän ei voi sanoa vielä mitään.

Onko frigo kuinka helppokäyttöinen?
-sen verran mitä on tullut alustavasti selailtua, niin idea on toimiva. Nyt odotetaan miten käytäntö lähtee toimimaan.

Luuletteko, että frigosta voisi joskus kasvaa niin suosittu sovellus, että käyttäjät jakavat esim. ratojen säätietoja lähes reaaliajassa?
-Toivottavasti. Olishan se hienoa kun kaikilla olis yksi sovellus jolla ollaan yhteydessä kanssapelaajiin.


Tällä hetkellä ongelmana ainakin itsellä on se, että ohjelmaa ei pääse edes alustavasti testaamaan koska ratoja ei ole kuin vähän tarjolla. Toivottavasti tämä korjaantuu pian niin päästään antamaan oikeaa palautetta ohjelmasta.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: FRIGO
« Reply #4 on: 07.04.14 - klo:16:06 »
Kyllä julkasu on aivan liian aikaisin. Ei onnistu käyttö testaajakaan.
Tämä
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
FRIGO
« Reply #5 on: 07.04.14 - klo:17:56 »
Jees ei täälläkään oikeen ratoja löydy.. Toi pituusheitto vaikuttaa mielenkiintoiselta... Toivottavasti sitäkin joskus pääsee testaamaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
FRIGO
« Reply #6 on: 07.04.14 - klo:18:13 »
Minä en saanut edes pistelaskua kunnialla toimimaan.


Sent from my iPad using Tapatalk
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline iloreplica

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 250
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko N.
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Re: FRIGO
« Reply #7 on: 07.04.14 - klo:18:15 »
Suurimmat ongelmat miusta tällä hetkellä löytyvät itse käyttöliittymästä, joka ei siedä kovin paljoa ennen kuin tahmaa ja lopulta jumittaa kokonaan. Pari selkeää aivopieruakin tuolla oli seassa (kuvien suunnan käsittely nyt esimeriksi).

Kiekko- ja ratatietokantojen päivitys ei miusta vielä ole ajankohtaista; toimintoja voi testata etänä ja väärillä tiedoilla. Sen sijaan tuo pituusheitto olisi vahva työkalu itse konseptin testaukseen.

Itse ajatus on loistava ja käytöliittymä etenkin pelatessa on kaikessa helppoudessaan upea.

Kokeilkaapa muuten pelata kierros jossain kolmensadan kilsan päässä olevalla radalla :p

Ja edittinä: liian aikaista julkaista, juuri oikea kehitysvaihe testata.
« Last Edit: 07.04.14 - klo:18:17 by iloreplica »

Offline BogeyBoy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eemeli
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: FRIGO
« Reply #8 on: 07.04.14 - klo:20:27 »
Mullakaan ei löydy edes ratoja... :(

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Vs: FRIGO
« Reply #9 on: 07.04.14 - klo:21:31 »

Beetatestaus (myös betatestaus, engl. beta testing, myös beta trial tai pelkkä beta) on joko julkinen tai rajattu testausvaihe sovellukselle joka on ohittanut alfaversion vaiheet. Beetatestauksessa kehittäjätiimiä suurempi ryhmä tavallisia käyttäjiä pyrkii paikallistamaan sovelluksesta siihen jääneet virheet sekä lapsukset, jotta siitä voidaan julkaista release candidate -versio laajempaan testausta varten.

Olis hyvä saada edes "radat auki" eli liian aikaisin.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Re: FRIGO
« Reply #10 on: 07.04.14 - klo:21:36 »

Kiekko- ja ratatietokantojen päivitys ei miusta vielä ole ajankohtaista; toimintoja voi testata etänä ja väärillä tiedoilla. Sen sijaan tuo pituusheitto olisi vahva työkalu itse konseptin testaukseen.

Itse ajatus on loistava ja käytöliittymä etenkin pelatessa on kaikessa helppoudessaan upea.

Kokeilkaapa muuten pelata kierros jossain kolmensadan kilsan päässä olevalla radalla :p

Ja edittinä: liian aikaista julkaista, juuri oikea kehitysvaihe testata.

Eikö idea ole juurikin se että gps:n kautta puhelin hakee heiton pysähtymis kohdat valmiille kartalle, joka on radalle tehty. Miten sitä testaat millään lailla järkevästi jos meet vaan johonkin radalle ja valkkaat toisen radan ohjelmasta???

Vai olenko ymmärtänyt väylien merkkaamis tavan ihan väärin?
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline iloreplica

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 250
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko N.
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Re: Vs: Re: FRIGO
« Reply #11 on: 07.04.14 - klo:22:13 »

Kiekko- ja ratatietokantojen päivitys ei miusta vielä ole ajankohtaista; toimintoja voi testata etänä ja väärillä tiedoilla. Sen sijaan tuo pituusheitto olisi vahva työkalu itse konseptin testaukseen.

Itse ajatus on loistava ja käytöliittymä etenkin pelatessa on kaikessa helppoudessaan upea.

Kokeilkaapa muuten pelata kierros jossain kolmensadan kilsan päässä olevalla radalla :p

Ja edittinä: liian aikaista julkaista, juuri oikea kehitysvaihe testata.

Eikö idea ole juurikin se että gps:n kautta puhelin hakee heiton pysähtymis kohdat valmiille kartalle, joka on radalle tehty. Miten sitä testaat millään lailla järkevästi jos meet vaan johonkin radalle ja valkkaat toisen radan ohjelmasta???

Vai olenko ymmärtänyt väylien merkkaamis tavan ihan väärin?

Siis juu joo. Miä olin tuossa testailussa ihan käyttöliittymätasolla. Tottakai testaaminen ihan pelatessa olis hienoa, mutta se mitä hain takaa oli se, että käyttöliittymää ja pelien kirjaamista voi testata millä radalla hyvänsä vaikka sohvalta. Itte "pelasin" Talin radan Lappeenrannasta aamukahvia ryystäessä. Löysin pari bugia ja toimimattoman napin ;)

Jos ja kun tuo ratojen lisääminen tulee olemaan piiitkä prosessi, niin sitä samaa mekaniikkaa (heiton mittaus, tarkkuus, laskennan optimointi) saadaan nopeammin testaukseen implementoimalla toi pituusheitto mahdollisimman nopeasti. Se heiton mittausmenetelmä on loppujen lopuksi sama. Näin saadaan testidataa gepsipaikannus-laskentakoodikikkareesta ja siinä ohessa voidaan sitten hoonata niitä tietokantoja kiekoista ja radoista.

Offline Matsqq

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 114
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Patama
  • Seura: Mandon Kiertäjät
Vs: FRIGO
« Reply #12 on: 07.04.14 - klo:23:39 »
Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta sovellukselta! Itse en ole kerinnyt vielä kokeilemaan, ja tuskin löytyy vielä pitkään aikaan esim. minun kotirataani koko sovelluksesta. Joten haluaisin nyt teiltä testaajilta pari kysymystä:

Onko sovellus niin monipuolinen, mitä sen luvataan olevan?
-Beta testaus vaiheessa joten tähän ei voi sanoa vielä mitään.

Onko frigo kuinka helppokäyttöinen?
-sen verran mitä on tullut alustavasti selailtua, niin idea on toimiva. Nyt odotetaan miten käytäntö lähtee toimimaan.

Luuletteko, että frigosta voisi joskus kasvaa niin suosittu sovellus, että käyttäjät jakavat esim. ratojen säätietoja lähes reaaliajassa?
-Toivottavasti. Olishan se hienoa kun kaikilla olis yksi sovellus jolla ollaan yhteydessä kanssapelaajiin.


Tällä hetkellä ongelmana ainakin itsellä on se, että ohjelmaa ei pääse edes alustavasti testaamaan koska ratoja ei ole kuin vähän tarjolla. Toivottavasti tämä korjaantuu pian niin päästään antamaan oikeaa palautetta ohjelmasta.

Kiitos näinkin laajasta vastauksesta siihen nähden, missä tilanteessa koko sovellus tuntuu olevan :D Mut joo olishan se hienoa, jos Frigosta sattuis tulemaan "fribailijoiden oma facebook" 8)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Re: Vs: Re: FRIGO
« Reply #13 on: 08.04.14 - klo:06:01 »
Siis juu joo. Miä olin tuossa testailussa ihan käyttöliittymätasolla. Tottakai testaaminen ihan pelatessa olis hienoa, mutta se mitä hain takaa oli se, että käyttöliittymää ja pelien kirjaamista voi testata millä radalla hyvänsä vaikka sohvalta. Itte "pelasin" Talin radan Lappeenrannasta aamukahvia ryystäessä. Löysin pari bugia ja toimimattoman napin ;)

Jos ja kun tuo ratojen lisääminen tulee olemaan piiitkä prosessi, niin sitä samaa mekaniikkaa (heiton mittaus, tarkkuus, laskennan optimointi) saadaan nopeammin testaukseen implementoimalla toi pituusheitto mahdollisimman nopeasti. Se heiton mittausmenetelmä on loppujen lopuksi sama. Näin saadaan testidataa gepsipaikannus-laskentakoodikikkareesta ja siinä ohessa voidaan sitten hoonata niitä tietokantoja kiekoista ja radoista.

Niin tietysti voihan sitä ihan teorian tasolla testailla missä vaan. Ei tullu taas tyhmälle mieleen  ::)
Silti olen sitä mieltä että liian aikaisin laitettiin testaus vaiheeseen. On vähän sellanen fiilis kun auto olis laitettu koeajoon ennen kun siihen on laitettu renkaat alle. Olisivat nyt edes tehnyt sen ratojen merkkaamis ohjelman valmiiksi niin tässä olis käyttäjissä iso kapasiteetti käydä niitä merkkaamassa (allekirjoittanut ei kylläkään tiedä muten ne tohon ohjelmaan on tarkoitus tehdä), mutta kuitenkin.

Odotukset oli ehkä vähän liian suuret kun tästä luin, niin ehkä siksi tämä täysin vaiheessa oleva tuloslaskenta on hiukan pettymys   :P
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Miättinen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
  • Seura: Kirkkonummen Disc Golf Club
Vs: FRIGO
« Reply #14 on: 09.04.14 - klo:07:39 »
Itse en myöskään ole saanut yhtään "peliä" käyntiin. Kovin hitaalta (raskaalta) tuntuu.

"Bägi" osiosta en ole vielä löytänyt muita kuin Innovan kiekkoja.
Ratojen löytäminen ja paikannus hidasta.