Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Murjotusketju  (Read 360718 times)

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Murjotusketju
« Reply #495 on: 16.12.14 - klo:21:18 »
aurinko

Mikä se tuo olikaan taas? On aika kauan kun on nähny, että tupannu unohtumaan jo  :P .

Ei silti, loppukesästä kun alotin tän harrastuksen, oon jo tälle syksylle/talvelle ollu ulkona enemmän kun edelliset varmaan 15-20 talvee yhteensä  :o .

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Murjotusketju
« Reply #496 on: 17.12.14 - klo:08:37 »
Eka ledikierros takana Mukkulassa.. ekat 2 väylää meni ok, sitten kolmosella *kops* - avaus puuhun ja vilkku löyty purosta.. ja midari puolen metrin päästä ( ei pitäny vaikka kuin hyvin oli teippaavinaan, paskaa teippiä kait - oli uutta kuitenkin ja lämpösessä teipattu.. )

Loput sitten glow P3 putterilla jota ei ollut edes aiemmin heitellyt - kiva oli opetella näillä käsillä saada putteria mahd.pitkälle.. hitosti OB:tähän siitä seuras ( varsinkin ku ei niitä hemmetin keppejä ees nää pimeessä ), mutta maaliin päästiin rapialla +58 tuloksella  :-X ( kaveri pieksi mut 20:llä ) - mutta jäipähän parannettavaa seuraavaan kertaan ::)
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Murjotusketju
« Reply #497 on: 17.12.14 - klo:16:33 »
Eka ledikierros takana Mukkulassa.. ekat 2 väylää meni ok, sitten kolmosella *kops* - avaus puuhun ja vilkku löyty purosta.. ja midari puolen metrin päästä ( ei pitäny vaikka kuin hyvin oli teippaavinaan, paskaa teippiä kait - oli uutta kuitenkin ja lämpösessä teipattu.. )

Oliko kyseessä kenties Clas Ohlsonin läpinäkyvä pakkausteippi? Yhtä surkeaa teippiä saa hakea. Eilen kävin Talissa toteamassa, että ledit pysyisivät kiekoissa paremmin maalarinteipillä. Bonuksena sain selkäni niin pahaan kuntoon, että on aika 50-50 pystynkö osallistumaan vuoden viimeiseen PDGA-kisaan. Omana syntymäpäivänäni.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Murjotusketju
« Reply #498 on: 17.12.14 - klo:16:47 »
Ilmastointiteippi on parasta mutta ei tahdo pysyä sekään kuin pehmeämmissä muoveissa.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Murjotusketju
« Reply #499 on: 17.12.14 - klo:22:50 »
Hieman off topic mutta sanon kuitenkin. Kaikista parhaiten pysyy kirkkaalla pakkausteipillä. Sillä kun laittaa niin kyllä pysyy. Siitä läpi pystyy myös hyvin painamaan ledin päälle. Minulla pysyi koko viime talven samalla teipillä kiinni.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Murjotusketju
« Reply #500 on: 17.12.14 - klo:23:47 »
omienkin kokemuksien perusteella pakkausteippi tarttuun paremmin kiekkomuoviin kuin jesari

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Murjotusketju
« Reply #501 on: 18.12.14 - klo:07:56 »
Oliko kyseessä kenties Clas Ohlsonin läpinäkyvä pakkausteippi?

Ei ollu tuota, ihan lähimarketista ( Prisma ) tarttu rulla käteen - tiiä mitä sitten .. ns. kirkasta pakkausteippiä kuitennii.. nyt vetelin duunipaikalla uusiks samanmoisella mut vähän leveemmällä ja vähän reilummin muutenkin ja ihme on jos vielä putoaa - kunhan nyt sitten joskus taas kierrokselle ehtii  ::)

Hyvin se DiscManian ledilastu kuitenkin kesti vaikka 'suojaamattomana' putos siihen puroon että varmasti kastu kyllä.. which was nice  :)
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Murjotusketju
« Reply #502 on: 18.12.14 - klo:16:32 »
Sydämessä ollut kuukauden ajan rytmihäiriöitä ja rintakipuja, joihin olen sanut lääkityksen. Juurisyynä lienee kova punttitreeni, painonvaihtelu ja nesteiden kertyminen kroppaan. Lääkitys ei ole oikein auttanut ja se on itse asiassa vain aiheuttanut astman kaltaista vakavaa hengenahdistusta. Aamuyöllä meinin taas vaihteeksi päivystykseen kun ahdisti yöllä kovasti ja rytmi oli ihan viturallaan. 200 metrin kävelymatkalla päivystykseen onnistuin hävittämään lompakkoni. Lompakkoa ei löytynyt mistään. Viimeinen toivo että päätyy poliisiasemalle/löytötavaratoimistoon jonkun yksityishenkilön toimesta. Erikoislääkäri sanoi tällä kertaa ettei kuulemma ole mitään hätää, kun on "hyvänlaatuinen rytmihäiriö". Määräsi samalla lääkkeet pois ja lähete rasitustestiin joka menee reilun kuukauden päähän. Tässähän sitä taas odotellaan seuraavaa "kohtausta"...

Ai niin, ja päivä aikaa valmistautua tenttiin. Eihän tässä onneksi muuten olekaan ollut ressiä...

Täten siis morkkis päällä. 1. postaus tähän ketjuun...
« Last Edit: 18.12.14 - klo:16:34 by Henruso »

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Murjotusketju
« Reply #503 on: 19.12.14 - klo:00:46 »
Tekis mieli puttailla, mutta ei viitsi ettei naapurit suutu! :(
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Murjotusketju
« Reply #504 on: 19.12.14 - klo:10:09 »
Sydämessä ollut kuukauden ajan rytmihäiriöitä ja rintakipuja, joihin olen sanut lääkityksen. Juurisyynä lienee kova punttitreeni, painonvaihtelu ja nesteiden kertyminen kroppaan. Lääkitys ei ole oikein auttanut ja se on itse asiassa vain aiheuttanut astman kaltaista vakavaa hengenahdistusta. Aamuyöllä meinin taas vaihteeksi päivystykseen kun ahdisti yöllä kovasti ja rytmi oli ihan viturallaan. 200 metrin kävelymatkalla päivystykseen onnistuin hävittämään lompakkoni. Lompakkoa ei löytynyt mistään. Viimeinen toivo että päätyy poliisiasemalle/löytötavaratoimistoon jonkun yksityishenkilön toimesta. Erikoislääkäri sanoi tällä kertaa ettei kuulemma ole mitään hätää, kun on "hyvänlaatuinen rytmihäiriö". Määräsi samalla lääkkeet pois ja lähete rasitustestiin joka menee reilun kuukauden päähän. Tässähän sitä taas odotellaan seuraavaa "kohtausta"...

Ai niin, ja päivä aikaa valmistautua tenttiin. Eihän tässä onneksi muuten olekaan ollut ressiä...

Täten siis morkkis päällä. 1. postaus tähän ketjuun...

Jos lääkäri sanoi että on hyvänlaatuinen niin koita olla stressaamatta. Vaikka vaikeetahan se on kun sydän muljuu, sama kun pienenä sanottiin että koira ei tee mitään jos sitä ei pelkää :)
Mulla alkoi rytmihäiriöt kesän 2012 päätteeksi, ja menin tutkituttamaan ne koska niitä tuli varsinkin rasituksessa. Lopulta löytyi kilpparin vajaatoiminta joka on löysyttänyt ajanmyötä sydänlihasta. Nyt vajaa vuosi lääkityksen aloittamisesta, 2 sydämen ultraa ja holter tutkimuksen jälkeen on todettu että hyvänlaatuisia ovat. Hieman ne on jo vähentyneetkin ja rasituksessa ne katoaa. Levossa, ja varsinkin yöllä jos herään, niitä tuntuu olevan kohtalaisen paljon.
Hyvänlaatuisen rytmihäiriön yksi merkki on että niitä on levossa, ei rasituksessa. Siksi varmaan pääset rasitustutkimukseen.
Nyt kun niitä on jo toista vuotta itsellä ollut niin niihin alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Ne kyllä huomioi vieläkin joka kerta mutta ei tule enään sellaista "pikku" paniikkia että jokohan mennään. Rintakipu on lähes aina jokin rintalihaksen kipu, mutta tiedän kyllä että jos pistos tulee vasemmalle puolelle niin kyllähän sitä säikähtää. Vaikka infarktin merkit ovatkin yleensä ihan toisenlaisia.
Rytmihäiriöt on hyvinkin yleisiä mutta läheskään kaikki ihmiset ei niitä tunne. Itse tunnen normaalinkin sykkeen hyvin helposti joten ei ihme että jokainen muljahdus (lisälyönti) tuntuu.
Astman kaltainen vakava hengenahdistus, arvaan että sulla on beta-salpaajaa. Kokemusta on, tuntuu ettei saa happea ja rintalastan alla painaa. Mulla noi alussa vähensi rytmihäiriöitä, nykyään en niitä enään syö kuin hyvin harvoin.
Zemppiä vaan!

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Murjotusketju
« Reply #505 on: 21.12.14 - klo:01:27 »
Jos lääkäri sanoi että on hyvänlaatuinen niin koita olla stressaamatta. Vaikka vaikeetahan se on kun sydän muljuu, sama kun pienenä sanottiin että koira ei tee mitään jos sitä ei pelkää :)
Mulla alkoi rytmihäiriöt kesän 2012 päätteeksi, ja menin tutkituttamaan ne koska niitä tuli varsinkin rasituksessa. Lopulta löytyi kilpparin vajaatoiminta joka on löysyttänyt ajanmyötä sydänlihasta. Nyt vajaa vuosi lääkityksen aloittamisesta, 2 sydämen ultraa ja holter tutkimuksen jälkeen on todettu että hyvänlaatuisia ovat. Hieman ne on jo vähentyneetkin ja rasituksessa ne katoaa. Levossa, ja varsinkin yöllä jos herään, niitä tuntuu olevan kohtalaisen paljon.
Hyvänlaatuisen rytmihäiriön yksi merkki on että niitä on levossa, ei rasituksessa. Siksi varmaan pääset rasitustutkimukseen.
Nyt kun niitä on jo toista vuotta itsellä ollut niin niihin alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Ne kyllä huomioi vieläkin joka kerta mutta ei tule enään sellaista "pikku" paniikkia että jokohan mennään. Rintakipu on lähes aina jokin rintalihaksen kipu, mutta tiedän kyllä että jos pistos tulee vasemmalle puolelle niin kyllähän sitä säikähtää. Vaikka infarktin merkit ovatkin yleensä ihan toisenlaisia.
Rytmihäiriöt on hyvinkin yleisiä mutta läheskään kaikki ihmiset ei niitä tunne. Itse tunnen normaalinkin sykkeen hyvin helposti joten ei ihme että jokainen muljahdus (lisälyönti) tuntuu.
Astman kaltainen vakava hengenahdistus, arvaan että sulla on beta-salpaajaa. Kokemusta on, tuntuu ettei saa happea ja rintalastan alla painaa. Mulla noi alussa vähensi rytmihäiriöitä, nykyään en niitä enään syö kuin hyvin harvoin.
Zemppiä vaan!

Tattista vain vastauksesta! :) Tunnistin itseni monista noista sun luettelemista oireista. Mut ohjattiin yksityiseltä nyt sisätautien poliklinikalle, missä lääkäri tosiaan sanoi että ovat hyvänlaatuisia ja että mun tulee lopettaa ton lääkityksen käyttö kun vaikeuttaa samalla tapaa hengenottoa, juuri niin kuin kirjoitit. Nyt onkin tuo "hapensaanti" helpottunut huomattavasti. Just toi ajoittainen suora kipu siellä sydämen tienoilla vielä huolettaa kun eivät ole laittaneet mua ultraan vaikka mitä muita kokeita on tehty (mm. holter). En sitten tiedä pitäisikö vielä yrittää vaatia sinne pääsyä...?

Onko sulla vaikuttanut toi rytmihäiriö maksimisuorituskykyyn ja saatko käydä lenkillä, salilla tms.?

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Murjotusketju
« Reply #506 on: 22.12.14 - klo:11:34 »
Tattista vain vastauksesta! :) Tunnistin itseni monista noista sun luettelemista oireista. Mut ohjattiin yksityiseltä nyt sisätautien poliklinikalle, missä lääkäri tosiaan sanoi että ovat hyvänlaatuisia ja että mun tulee lopettaa ton lääkityksen käyttö kun vaikeuttaa samalla tapaa hengenottoa, juuri niin kuin kirjoitit. Nyt onkin tuo "hapensaanti" helpottunut huomattavasti. Just toi ajoittainen suora kipu siellä sydämen tienoilla vielä huolettaa kun eivät ole laittaneet mua ultraan vaikka mitä muita kokeita on tehty (mm. holter). En sitten tiedä pitäisikö vielä yrittää vaatia sinne pääsyä...?

Onko sulla vaikuttanut toi rytmihäiriö maksimisuorituskykyyn ja saatko käydä lenkillä, salilla tms.?

Kyllähän jokainen tutkimus tuo helpotusta joten miksei kannattaisi ultraa "vaatia". Yksityisellä tosin voi vain pyytää, kyllä niille raha kelpaa. Mutta tieto siitä että pumpussa on kaikki kunnossa helpottaa suhtautumista noihin rytmeihin, eli suosittelen. Jos kaikki on siellä kunnossa ja tutkimus on turha, on se vain hyvä asia.
Aiemmin vaikutti niin että en uskaltanut rasittaa itseä liikaa kun tuli noita häiriöitä. Jopa ihan friba heittelystä.
Ja ennen kuin asia tutkittiin niin sanottiin että pitää vältellä rasitusta. Tutkimusten jälkeen sanottiin että voi liikkua niin kovaa kun sielu sietää, ja nythän mun tilanne onkin jo sellainen että noi häiriöt katoavat liikunnassa ja useiksi tunneiksi sen jälkeen. Ihan fribaradan kiertäminen poistaa rytmihäiriöt useimmiten iltaan asti. Pidän aika usein pidennetyn ruokiksen ja käyn kiertämässä kiekan, varsinkin tähän aikaan vuodesta se on ainoa aika edes pelata valoisalla.
Sisätautilääkärin tutkimuskin on hyvä juttu.  Jos mulla olis sattunut edes auttavasti ammattinsa osannut lääkäri kohdalle terkkarissa vuonna 2008 niin olis varmaan kaikki mennyt helpommin. Silloin verikokeissa näkyi jo vajaatoiminta mutta lääkäri ei niihin arvoihin sanonut mitään. Vaikka niissä arvoissa on sellainen * merkki vieressä huomiona että ei olla viitearvojen sisällä. Sisätautilääkärillä tippu leuka lattiaan kun näki noi vanhat arvot tämän vuoden alussa ja lääkitys alko heti.
Toivotaan että sulla syy löytyy pian!

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Murjotusketju
« Reply #507 on: 04.01.15 - klo:16:36 »
Eiköhän tästä selviä kaikki oleellinen..





Eli vanha Pro Sharkki puuhun ja paloihin tänään. S*****A


Jos joku tietää jenkeistä tai ihan sama mistä noita vois saada ni privaa asap, ostan varmimmin. Tai sitten jos on sharkkitietämystä enemmänkin ni ottakoot yhteyttä hänkin privalla niin keskustellaan runeista.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Murjotusketju
« Reply #508 on: 04.01.15 - klo:18:50 »
Fribakengät unohtu jouluna kotopuoleen. Jää siis eka Winter Games välistä, kun ei 20 asteen pakkasessa oikein kumppareilla pärjää :(

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Murjotusketju
« Reply #509 on: 07.01.15 - klo:10:50 »
Siivosin tallia ja inventoin kiekkovarastoa samalla....
Kun olin mielestäni valmis, totesin vanhan runin champion gummy Teebirdin olevan poissa. Pieni paniikki puseroon kun aloin miettiä minne se olisi voinut jäädä tai kadota.... En keksinyt mitään selitystä ja pienellä kiukulla siivoilut jatkuivat. Myöhemmin tuli mieleen vielä yksi romuläjä tallista, josta tonkimalla löytyikin kaksi bränikkää jokeria ja se ihana teebirdi  8)
Kiekkoja oli kaksi muovilaatikollista, mutta silti tuo yhden puuttumisen huomasi heti. Onneksi löytyi!
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.