Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: ★ BlackStar Blog ★  (Read 210101 times)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #120 on: 18.09.14 - klo:00:20 »
On kyllä kummat kokemukset Splinteristä. Lukemani perusteella olisi Jokeria hieman ylivakaampi. Onko sun Joutsen sitten vakaampi kuin normaali? Mitä Joutsenia oon heitelly niin ne ovat selvästi alivakaita.

Jokeria ei ole paljoakaan heittänyt, siihen en osaa ollenkaan verrata. En tiedä mikä on normaali Joutsen, mutta hiukan pidemmässä putissa G5 liiteli samaan tyylin Joutsen BT-hardin tapaan. Oma soft Joutsen on selkeästi alivakaampi kuin hard, jonka olen itse uutena ostanut. Soft tuli minulle käytettynä. Aviar on kuitenkin ollut kaikkeista hankalin puttereista mitä mulla on ollut.

Aa, puteissa. Joo puteissa se vakausero voi näyttää pienemmältä, mutta koitappa huvikses draivata :D

Juu niin aionkin testatakin, mutta vasta sitten kun olen saanut myös H9:n hyppysiini. Yo. perustuvat vain ihan putteihin eikä edes lähestymisiin.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #121 on: 18.09.14 - klo:01:42 »
On kyllä kummat kokemukset Splinteristä. Lukemani perusteella olisi Jokeria hieman ylivakaampi. Onko sun Joutsen sitten vakaampi kuin normaali? Mitä Joutsenia oon heitelly niin ne ovat selvästi alivakaita.

Jokeria ei ole paljoakaan heittänyt, siihen en osaa ollenkaan verrata. En tiedä mikä on normaali Joutsen, mutta hiukan pidemmässä putissa G5 liiteli samaan tyylin Joutsen BT-hardin tapaan. Oma soft Joutsen on selkeästi alivakaampi kuin hard, jonka olen itse uutena ostanut. Soft tuli minulle käytettynä. Aviar on kuitenkin ollut kaikkeista hankalin puttereista mitä mulla on ollut.

Aa, puteissa. Joo puteissa se vakausero voi näyttää pienemmältä, mutta koitappa huvikses draivata :D

Juu niin aionkin testatakin, mutta vasta sitten kun olen saanut myös H9:n hyppysiini. Yo. perustuvat vain ihan putteihin eikä edes lähestymisiin.

Ei ihme että tuntuu erilaiselta kun muut puhuvat heitoista ja sinä puteista  8)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #122 on: 18.09.14 - klo:09:17 »
On kyllä kummat kokemukset Splinteristä. Lukemani perusteella olisi Jokeria hieman ylivakaampi. Onko sun Joutsen sitten vakaampi kuin normaali? Mitä Joutsenia oon heitelly niin ne ovat selvästi alivakaita.

Jokeria ei ole paljoakaan heittänyt, siihen en osaa ollenkaan verrata. En tiedä mikä on normaali Joutsen, mutta hiukan pidemmässä putissa G5 liiteli samaan tyylin Joutsen BT-hardin tapaan. Oma soft Joutsen on selkeästi alivakaampi kuin hard, jonka olen itse uutena ostanut. Soft tuli minulle käytettynä. Aviar on kuitenkin ollut kaikkeista hankalin puttereista mitä mulla on ollut.

Aa, puteissa. Joo puteissa se vakausero voi näyttää pienemmältä, mutta koitappa huvikses draivata :D

Juu niin aionkin testatakin, mutta vasta sitten kun olen saanut myös H9:n hyppysiini. Yo. perustuvat vain ihan putteihin eikä edes lähestymisiin.

Ei ihme että tuntuu erilaiselta kun muut puhuvat heitoista ja sinä puteista  8)

Juu kannattaa olla tarkkana mistä puhutaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #123 on: 18.09.14 - klo:10:37 »
Ja testini tulee perustumaan nimenomaan putteihin. Siihen nimenomaan puttereita käytän. Lähestymisiin vain ihan satunnaisesti ellei tietysti H9 yllätä täysin sopivuudella lähäreihin. Kuka sitä nyt Bossilla puttaa... :D
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #124 on: 18.09.14 - klo:11:59 »
No en tunne valmistajaa henk koht, mutta uskaltaisin väittää että Splinter on suunniteltu nimenomaan draivi- ja lähärihommiin. Tuollaisella vakaudella kun ei puttaamiseen ole mitään hyötyä, lähinnä haittaa.

Samoin valtaosa Premium-muovin (Champ, Opto, Z, etc) puttereista on heittoputtereiksi suunniteltuja, sillä siinä paremmin kestävistä muoveista on etua.

Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan puttereita muuhunkin kuin vain puttaamiseen.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #125 on: 18.09.14 - klo:12:12 »
Valmistajan sivujen mukaan G5 olisi suunnattu lähipeliin (oletan =putteihin) ja teknisiin lähestymisiin. H9 driveihin ja lähestymisiin. En minäkään tunne Joensuun poikia henk.koht. mutta näin heidän sivunsa sanoo.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #126 on: 18.09.14 - klo:12:31 »
No en tunne valmistajaa henk koht, mutta uskaltaisin väittää että Splinter on suunniteltu nimenomaan draivi- ja lähärihommiin. Tuollaisella vakaudella kun ei puttaamiseen ole mitään hyötyä, lähinnä haittaa.
...
Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan puttereita muuhunkin kuin vain puttaamiseen.

Taidat taistella tuulimyllyjä vastaan :) Tää on huikee keskustelu, jatkakaa.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #127 on: 18.09.14 - klo:20:17 »
No en tunne valmistajaa henk koht, mutta uskaltaisin väittää että Splinter on suunniteltu nimenomaan draivi- ja lähärihommiin. Tuollaisella vakaudella kun ei puttaamiseen ole mitään hyötyä, lähinnä haittaa.
...
Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan puttereita muuhunkin kuin vain puttaamiseen.

Taidat taistella tuulimyllyjä vastaan :) Tää on huikee keskustelu, jatkakaa.

Keskustelua eli vänkäämistä varten on ihan oma topikkinsa. ???
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #128 on: 21.09.14 - klo:00:05 »
Jaahas, hiukan otsikon mukaista asiaakin välillä.

Tänään Porkan kierroksella. Hyvin, sivusin omaa ennätystäni (+3). Jos oikein alkaisi jossittelemaan, yksi puuosuma olisi ollut vähemmän (P9:llä) tai kakkosheitto P11:llä olisi oikeasti onnistunut, niin olisin saanut kirjata uuden ennätyksen. Kolme viimeistä sarjaa ovat tuoneet tulokset +4/+4/+3. Eli ei todellakaan huonot minun tasolleni. H9 oli ekaa kertaa mukana. Sain putattua yhden birdiekin sillä. Huk Mamba oli tosin sille tien jo tasoittanut, mutta kuitenkin. Samalla hiukan puttailin enemmänkin väylillä, kun takaa ei ketään puskenut iholle... G5/H9/Joutsen BT.hard/.soft. Normiputissa ei juurikaan eroja. Uusista Splintereistä H9 on selkeästi paremmin minun käteeni sopivampi. G5 on kuitenkin liian lötikkä. Ei se huono ole, mutta en vaan ole kauheasti tottunut noin pehmeään putteriin. Se oli soft-Joutsenta selkeästi pehmeämpi ja kiekon "tahmeus" kerää kaiken hiekkapölyn.

Testailin hiukan illemmalla vielä Joutsenia ja Splintereitä takapihan testipuistossa. En heittänyt kaikkeani repien. Pidemmällä (~50m) heitolla Splinterit olivat parempia. Käyttäytyivät selkeästi enemmän midarin tyyliin mitä Joutsenet. Joutsenet liitelivät järjestään oikealle kaartuen, kun taas Splinterit tehden välillä kivan S:n ja kauniisti feidaten. Pituuksilla ei ollut suurtakaan eroa, mutta Splinterit löysivät paremmin suuntansa. H9 voisin hyvin ajatella käyttäväni teknisissä lähestymisissä. G5 tuntu kohtuullisen hyvältä putterilta, mutta en usko sitä heittäväni pidemmältä, koska pehmeys ei tuntunut käteen hyvältä, jos joutui laittamaan enemmän voimaa taakse. H9 oli siinä suhteessa parempi. Molemmat olivat valmistajan sivujen mukaisia. Eco1 Joutsen on jo pudonnut pelibägistä varasijalle ja toistaiseksi mukana kulkee nämä neljä ja mielialan mukaan lähestyn ja puttaan näillä uusilla. Joutsenet ovat selkeästi minulla enemmän puttiputtereita ja Splintereitä, varsinkin H9, voisin käyttää pidemmältäkin.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #129 on: 30.09.14 - klo:23:40 »


Tuollaiset olen nyt kehystänyt. Tuo tummempi, joka ei oikein kunnolla näy, on myös Järvan fundraiseri, PD G-line. Molemmat heittämättömiä. Tiedän ettei näillä ole tavallista kiekkoa enempää rahallista arvoa, mutta ovat vaan minun silmääni hyvännäköiset kiekot. Siksi kehyksiin.

Itseäni nyt vaivannut jatkuva migreeni, eikä ole oikein tullut kentille lähdettyä. Hyvä nyt, että töissä pystyy käymään. Ehkä tässä vielä saa pari kierrosta ennen talvea plakkariin. Katsotaan nyt.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #130 on: 02.11.14 - klo:06:26 »
Tein nyt yövuoron aikana kiekoille sellaisen pienen talvihuollon. Ei ole tullut lähdettyä kentille kummoisesti. Pesin kiekot, vahvistin tusseja jos oli kulunut huonosti luettavaksi ja tyhjensin bägin ruohosta yms. roskasta. Tarvii potkia itsensä vielä kierrokselle ennen oikean talven tuloa. Märkä keli ei ole ollenkaan houkutellut nyt lähtemään.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #131 on: 02.11.14 - klo:06:36 »
Tiedän ettei näillä ole tavallista kiekkoa enempää rahallista arvoa, mutta ovat vaan minun silmääni hyvännäköiset kiekot. Siksi kehyksiin.

Tää on kiva. Juuri tätä kiekkojen keräilyn pitäisikin olla.

Tosin on noilla nyt joku euro enemmän arvoa, kuin normistämpätyillä... :)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #132 on: 26.11.14 - klo:01:00 »
Tänään pitkästä aikaa kierroksella Porkassa. Pelaamattomuus näkyi sekä se että heittokäsi hiukan revähti pari viikkoa sitten töissä. Tulos oli ihan tyydyttävä +7. Keli oli märkä ja välillä satoi hivenen jäistä vettä.. Ylläty oli, että kun echoStar Mamba kastui, se alkoi flippaamaan pahasti oikealle. Tämä alkoi vasta väylällä 9, joten pelaamattomuuden piikkiin en voi laittaa. Väylällä 5 heitin ko. pannulla n. 50-60m korin tolppaan, eli väylälle 9 asti se toimi niin kuin ennenkin. Tarkemmin ajateltuna se jo hiukan flippas väylällä 8. Mukavin yllätys oli Splinter G5, jolla sain kauniin putin väylällä 2 metsikistön keskeltä feidillä mukiin. G5 toimi juuri niin kuin ajatelin etukäteen. Huomasin selkeästi, että bägini huutaa luotettavaa suoraa väylädriveriä. TL3, TL, TeeBird eivät oikein ajaneet tänään asiaansa. Jackal alkoi loppukesästä kulua liian epävarmaksi flippailijaksi. Nooh, tällaista tänään.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #133 on: 06.12.14 - klo:00:48 »
Hieman ehkä helpotusta väylädriveriongelmaan saapui InnovaStoresta G-line FD Huk Labin muodossa. Vielä en ole päässyt (lue: ehtinyt) testaamaan takapihan treenipuistossa. Tarkoitus olisi, kun ei sataisi taivaalta mitään kosteata ja olisi himpun pakkasta, niin ottaa mukaan TeeBirdit, TL:t ja tämä uusi FD. Kokeilla sekä rauhallisesti että repien miltä tuntuu ja miten sopii omaan käteen.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #134 on: 27.12.14 - klo:22:30 »
Nyt on satanut viikon aikana sen verran valkoista taivaalta, että meikäläisen 2014 kausi on tapulteltu myös treenien osalta. Mielikuvaharjoittelua nyt sitten siihen asti kun vihreetä alkaa taas näkymään kinosten alta. En lähde lahjanaru- tms. linjalle. Meikäläisen lihakset ei oikein tykkään pakkasella repisestä, eikä siitä mielikään nauti. Palaamme asiaan keväämmällä..... 8)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |