Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Suomen huonoimmat väylät  (Read 150629 times)

Offline noukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jorma Nousiainen
  • Seura: Hangon Hyrskyt Frisbeegolf
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #90 on: 31.03.12 - klo:17:38 »
Ahaa uusi koripaikka. Tuota en tiennyt. Viime vuonna ei tullut jostain syystä käytyä Talissa kertaakaan, vaikka yleensä on tullut käytyä monta kertaa vuodessa.  :)

Offline noukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jorma Nousiainen
  • Seura: Hangon Hyrskyt Frisbeegolf
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #91 on: 17.04.12 - klo:16:32 »
Talissa oli moni muukin koripaikka muuttunut. Yksi jopa ylöspäin. OB:ta oli myös enemmän kuin aikaisemmin :-\

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #92 on: 17.04.12 - klo:21:43 »
Eise kpää 18 ollukkaa ollenkaa huono :D en tie mite siit viimevuonna jäi sellane mielikuva

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #93 on: 17.04.12 - klo:21:48 »
Eise kpää 18 ollukkaa ollenkaa huono :D en tie mite siit viimevuonna jäi sellane mielikuva

Jos nyt just kävit heittämässä sen, niin siitä on otettu 2 isoa puuta pois väylän puolivälistä. Nyt siinä on selkeästi sweet spot. Tai no ainakin sen jälkeen, kun ne rungot vielä viedään siitä väylän sivusta pois =D

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #94 on: 17.04.12 - klo:21:51 »
Eiku siellä roriskus ouppenisa

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #95 on: 17.04.12 - klo:21:56 »
Eiku siellä roriskus ouppenisa

Niin juu, ja siis sen jälkeen sitä on parannettu.

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #96 on: 18.04.12 - klo:10:20 »
Mielipiteitä vain asiasta. Ei muuta. Peace out.

Hyvää keskustelua outeista. Mä kitisisin ennemmin mandoista. Miksi Kaarinan tiukassa kolmosrännissä pitää olla se mando? Mitä sillä eliminoidaan (upsitko?), vai haetaanko sillä jotain muuta?
Tuota Kaarinan 3. väylän mandoa mäkin olen pohtinut joka kerta kun olen sen väylän pelannut. Sillä ei mun mielestä ole mitään muuta virkaa, kuin väylän vaikeuttaminen. Toki se väylä on lyhyt ja sen takia tavallaan helppo, mutta ei siinä mandopuun oikealla puolella niin paljon tilaa ole, että siitä lähtisi vakavissaan heittoaan tähtäämään. Lyhyydestään huolimatta kyseisellä väylällä ei ota automaattista birkkua, oli mando tai ei, jos avauksen sössii hiemankin. Sen verran tiheää ryteikköä siinä on korin välittömässä läheisyydessä, että äkkiä löytää itsensä puttaamasta mitä omituisimmasta asennosta oksien välistä.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #97 on: 18.04.12 - klo:10:40 »
3 mando on mielestäni ihan asiallinen ettei niin "helpolla" väylällä heitä tuurilla kupille. Kyllähän siihen vähintään yksi poolista heittää :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #98 on: 18.04.12 - klo:12:24 »
3 mando on mielestäni ihan asiallinen ettei niin "helpolla" väylällä heitä tuurilla kupille. Kyllähän siihen vähintään yksi poolista heittää :)

Jep. Minä. Ehkä se tosiaan antaa väylälle haastetta, jota siinä tarvitaan. Ja varsinkin luonnetta.

Offline dppedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Alander
  • Seura: FGCK
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #99 on: 18.04.12 - klo:14:19 »
Järvenpään radan väylä nro. 5. Muuten ihan mukava, mutta tii paikalta heitettäessä siinä ei oo sellaista selkeää aukkoa mistä menis. Sellaisia alle metrin reikiä puiden välissä joista sitten upsilla yrittää tsägällä päästä läpi. Pari-kolme puuta pois ni ois ihan ok väylä.

Samaa mieltä, heittäminen on aikamoista tuuripeliä. Toinen vaihtoehto olisi siirtää tiiauspaikka poispäin rannasta, puiden viereen.

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #100 on: 18.04.12 - klo:22:48 »
3 mando on mielestäni ihan asiallinen ettei niin "helpolla" väylällä heitä tuurilla kupille. Kyllähän siihen vähintään yksi poolista heittää :)

Jep. Minä. Ehkä se tosiaan antaa väylälle haastetta, jota siinä tarvitaan. Ja varsinkin luonnetta.
Ei se mun mielestä huono väylä ole, mutta Harrin pointti oli sikäli osuva, ettei sillä mandolla ole muuta tarkoitusta, kuin tehdä väylästä haastavampi. Suht hyvällä prosentilla (75-80%) mä oon ohi saanu... Ja kyseinen väylähän täytyy aina saada mukille asti. :)

veke

  • Guest
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #101 on: 20.04.12 - klo:15:31 »
Mielestäni suomenhuonoin väylä sijaitsee raision vetikossa, väylä 7.
Noin 20metriä suoraa nurmikkoa tiiltä korille ei muuta haastetta, kuin että miten hettää holarin.

Offline Raprider

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko
  • Seura: Linnan Mando DG
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #102 on: 27.06.12 - klo:23:07 »
Mielestäni suomenhuonoin väylä sijaitsee raision vetikossa, väylä 7.
Noin 20metriä suoraa nurmikkoa tiiltä korille ei muuta haastetta, kuin että miten hettää holarin.
Tämä.
Mando!

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #103 on: 07.07.12 - klo:13:10 »
julkujärvi #11
drive for show putt for dough

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Suomen huonoimmat väylät
« Reply #104 on: 11.07.12 - klo:13:44 »
ylivieskan 11, korin paikka on ihan järkyttävä, ja se mando siinä, ei mitään järkeä, väylä olisi yksi suomen hienoimmista jos saataisiin se typerä mando pois ja koria 3-4m pois siitä ojan reunalta, keinotekoista haastetta.

En oo kiinnittäny kunnolla huomiota siihen mandoon, ei oo kertaakaan haitannu omaa peliä, mut se kori kyllä vois olla vähän kauempana siitä ojan reunalta. Ei pitäis olla niin, että kun putin laittaa ohi ja 2 metriä pitkäksi nii se päätyy ojaan.