Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 213299 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #390 on: 13.05.15 - klo:23:04 »
Juu, on toki, enkä mitään syyttämistä tarkoittanutkaan. Ainoa ketä tuollaisessa tilanteessa voi syyttää, tuijottaa heittäjää peilistä...hieman jäi taas kerran oikoluku tekemättä  :P

Juuri näin. :)

Offline Mikatius

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #391 on: 28.05.15 - klo:22:53 »
En nyt tiiä kuuluko tämä varsinaisesti tähän ketjuun mutten parempaakaan äkkiä löytänyt ja kyllähän tämäkin tavallaan on läheltä piti -tilanne: Viimekesänä radalla ollessani salama pamautti noin 15 metrin päähän isoon mäntyyn, samalla kun olin saman ison männikön laidalla juoksemassa ukkosmyrskyä karkuun... Oli tulla pari lusikallista housuun :D

Offline BigTonza

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni Tikka
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #392 on: 31.05.15 - klo:01:17 »
Varmasti itsellä ollu molemmin puolin läheltä piti tilanteita, mutta viimeisin oli muutama päivä sitten vihiojan kentällä. Oltiin juuri lopetettu 5väylä ja 6väylän tiillä seisoskeltiin kun odotettiin edellä olevia, niin napsahti mamba takareiteen. Tässä nyt muutaman huomion tehnyt itse ketä voi "syyttää":
1. Itseäni kun näytin että heittäkää vaan, mutta en seurannut heidän heittojaan(kori oli siellä alempana pidemmällä 6. Avauksesta)
2. Heittäjää, hieman myöhään kuulu foret sieltä.
3. Meresmaata huonosta radan suunnittelusta kun menee ristiin väylät. ;D

No ei se nyt loppuen lopuksi mikään hirveen iso asia ollut. Naurettiin ja vitsiä heitettiin vaan asialle, kun ei sen kummempia käyny. Muutenkin molemmat vihioja ja epilä on aika riskialttiita tämmöisille tapahtumille kun osittain menee, joko jalkakäytävät tai toiset väylät aina lähellä.

Lisätään vielä, että viime kesänä puri kyy Ranta-koiviston 2.väylällä. :). Siinä meikäläisen vuoden mittaisen fg uran suurimmat tapaturmat ;D.
« Last Edit: 31.05.15 - klo:01:25 by BigTonza »

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #393 on: 01.06.15 - klo:14:13 »
Eilen Kivikossa satuin juuri kääntämään pääni, kun fore-huudon saattelemana napsahti kiekko pyöräilijää selkään.. Tämä siis ensimmäisellä väylällä ja heitto päätyi harjoituskorejen jälkeiselle tielle. Sama heittue myöhemmin väylällä 10 antoi meille luvat avata, kun olivat itse vielä väylällä, mutta luvan antaja käänsi itse selkänsä kiekon ollessa ilmassa ja saikin sen sitten selkäänsä. Saattoi jopa olla pyöräilijää heittänyt kaveri.
« Last Edit: 01.06.15 - klo:14:15 by Aittatar »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #394 on: 01.06.15 - klo:14:41 »
Vähän epäselvää sähläystä tuollaiset "heittäkää vaan" en minä ilkeä avata jos ovat kantaman päässä, koska en näe siitä olevan mitään iloa että ollaan kokoajan päällekäin väylällä. Viikonlopun maratonilla oli muutama tilanne jossa päästettiin seuraavat ohi niin että sanottiin heille että heittäkää samaan aikaan meidän kanssa avaukset ja sitten menkää menojanne ohi. Siinä säästyy vähän aikaa kun ei tarvi odottaa väylän tyhjentymistä ihan niin kauaa, vrt. tilanne jossa päästää tiillä ohi, vain ohittajat heittää avaukset ja ohitettavat venaa koko ajan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #395 on: 01.06.15 - klo:14:58 »
Tuossa oli kiekko hukassa, siksi tekivät tilaa. Siinä ei ollut vaihtoehtona mainitsemasi tapa. Niillä oli muutenkin vähän frisbeegolf spirit hukassa, kun muut pelaili siellä ja yksin sai hävittäjä pannuaan etsiä.

Typerä, sekava tilanne ja olisi varmaan kantsinu venaa. Ihan jo senkin takia,  että tuollaisten edessä ei ole kiva pelata.
« Last Edit: 01.06.15 - klo:15:24 by Aittatar »

Offline Lapin Kuningas

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jere Arponen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #396 on: 04.08.15 - klo:12:36 »
Onneksi ei itselleni ole sattunut kuin yksi vaaratilanne, maastopyöräiliä sattui juuri tulemaan pusikoiden takaa väylälle kun draivi oli jo lähtenyt. Onneksi osui vaan pyörän runkoon ja pyöräiliäkin jatkoi muina miehinä matkaa. Itse toki piilottelin häpeissäni pusikon takana piilossa ettei tule huutoa

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #397 on: 04.08.15 - klo:14:19 »
Itelle ei ole sattunut mitään sen kummempaa, kerran kaveri puttas mua käteen pienen grip lockin avustuksella ja kerran mun midari lähäri kimpos yläraudasta toista kaveria päin, muttei kummastakaan sattunut mitään pahempaa.

Kolme kertaa olen nähnyt kun draivi osuu muihin, näistä kaksi tämän vuoden EOssa. Piercen draivi 8 väylällä skippas penkillä istunutta mummoa jalkaan, ja siihen tuli jopa pieni haava, ja sitten se Fyhrin hysse Kolingia takaraivoon 18 väylällä. Kolmas osunut draivi oli Naantali:n 13:lla edellisessä poolissa lenkkeilijää selkään feidannut pitkä lähestyminen.
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #398 on: 04.08.15 - klo:15:01 »
Piercen draivi 8 väylällä skippas penkillä istunutta mummoa jalkaan, ja siihen tuli jopa pieni haava

Pystytkö kertomaan vähän laveammin, mistä heitto lähti, missä mummo istui, huudettiinko forea, miten jälkihoito jne. Kiinnostaisi tietää.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #399 on: 04.08.15 - klo:21:23 »
Piercen draivi 8 väylällä skippas penkillä istunutta mummoa jalkaan, ja siihen tuli jopa pieni haava

Pystytkö kertomaan vähän laveammin, mistä heitto lähti, missä mummo istui, huudettiinko forea, miten jälkihoito jne. Kiinnostaisi tietää.
Heitto oli muistaakseni Piercen toinen heitto ko. väylällä, heitto lähti n. 70m väylän alusta ja otti lopussa yllättävän isot skipit maata hipoen, muistaakseni ei forehuutoja ja mummo istui kiinteällä penkillä siinä tien kupeessa.

Mummo oli käsittäkseni tien toisella puolella olevasta vanhainkodista ja hänellä oli hoitaja mukana, kun olivat kävelyllä. Pierce oli tietenkin hyvin pahoillaan ja hänen caddynsä käänsi sen suomeksi mummolle, joka oli ärsyyntynyt. Muistaakseni valitteli jotakuinkin: "Miten näitä ratoja tehdään sellaisiin paikkoihin, joissa sivullisiin voi osua ja eikös kannattaisi opetella heittämään kunnolla niin ei osuisi kehenkään." Mummo lähti siitä sitten köpöttelemään rollaattorilla takaisin hoitokotiin, jossa hoitajan mukaan puhdistaisivat ja laastaroisivat haavan
« Last Edit: 04.08.15 - klo:22:05 by Larbis »
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline andyando

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #400 on: 10.08.15 - klo:22:29 »
Itse olin fudiskentällä heittelemässä (samalla alueella myös frisbeegolfrata ja pari koria tällä kentällä) kun heitto lähti vähän pieleen ja siellä oli samaan aikaan vielä peli. Se oli omaa varomattomuutta ja vasta aloittaneena ei tullut selkärangasta huuto. Oli sitten lähellä että olisi osunut jotain katsojaäitiä pohkeeseen. Menin sitten pyytelemään anteeksi ja sanoi vain että ei mitään ensi kerralla huuda ja että hienosti heitätte :).
Aviar • XD • Mako3 • Buzzz • Teebird • FD • Valkyrie

Offline jabi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #401 on: 11.09.15 - klo:14:05 »
Ei nyt varsinaisesti lähetä piti -tilanne, mutta pakko mainita. Eilen Hervannassa oli kyllä sellaista porukkaa heittämässä, että oksat pois. Ei ollut edes koululaisia. Pientä jonoa joka heittopaikalla, niin eikös siellä sankarit valita että onpa paljon jonoa ja lähes samaan hengen vetoon heittelee radalle kun edelliset on vielä heittoetäisyydellä. Lisäksi poolit skippaili väyliä ja aiheutti häröpalloja. Kokoajan sai olla silmät niskassa kun kopsu taakse 5-20metrin päähän kiekkoja. Eikä ollut mikään yksittäinen pooli, joka tätä teki...

Offline herbie

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #402 on: 02.01.16 - klo:17:29 »
Oon tullu siihen tulokseen, että frisbeegolf ei kuuluisi yleisiin puistoihin joissa liikkuu muitakin kuin heittelijöitä.

Ottaa aika kovin pannuun, että vaikka puistorata jossa olen heittämässä olisi aivan tyhjä, niin eikös kiekon irrottua kädestä sieltä jostain ilmesty joku täysin tietämätön ulkoilija tai yleensä tietty vielä lapsia. Siinä ei auta mitkään huudot enää.

Nämä tilanteet ei vain saisi olla edes mahdollisia. Laji tarvitsee enemmän alueita ilman muuta toimintaa.

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #403 on: 03.01.16 - klo:18:04 »
Oon tullu siihen tulokseen, että frisbeegolf ei kuuluisi yleisiin puistoihin joissa liikkuu muitakin kuin heittelijöitä.

Ottaa aika kovin pannuun, että vaikka puistorata jossa olen heittämässä olisi aivan tyhjä, niin eikös kiekon irrottua kädestä sieltä jostain ilmesty joku täysin tietämätön ulkoilija tai yleensä tietty vielä lapsia. Siinä ei auta mitkään huudot enää.

Nämä tilanteet ei vain saisi olla edes mahdollisia. Laji tarvitsee enemmän alueita ilman muuta toimintaa.
Samaa mieltä.

Suomessa on nyt mitä, noin 500 rataa ?! Ihan naurettava määrä.
Eli niitä on ängetty viimesen 10 vuoden aikana ihan joka nurkkaan mihin vain millään saa mahtumaan.
Toiveajattelua ja jälkiviisautta mutta olisihan se hienoa jos voisi muuntaa määrän laaduksi; vähentää vaikka ratojen määrää ja kairata niille kunnolla omat tiluksensa.
« Last Edit: 03.01.16 - klo:18:12 by Vesa »

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #404 on: 04.01.17 - klo:18:49 »
Tämänkin viestin voi poistaa..
« Last Edit: 05.01.17 - klo:12:03 by JaskaT »