Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 214780 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #225 on: 04.05.14 - klo:18:39 »
Joutu tänään ojentamaan junioreita kun heittivät takanani tulevan pariskunnan nilkoille toista väylää peräkkäin (olin samalla väylällä heidän kanssa periaatteessa, kun yksin viidellä kiekolla pelasin). Jättivät sen jälkeen hajurakoa. Päästin pari väylää myöhemmin naperotkin ohi ja häroilivät siinä lisää, ensin heittänyt juoksi edelle ja toinen heittää suoraa kohti. Sitä kommentoidessa mukana ollut isoisä loihe lausumaan "no eihän ne noin kauas heitä"

Siinä mitään etikettejä tarvita, vaan järki riittää. Kaikilla ei ole.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #226 on: 04.05.14 - klo:18:44 »
Olikohan nyt viimeviikolla kun yksi nimeltämainitsematon kaverini heitti julkujärvellä 7 väylän avauksen siten että kiekko lähti uhkaavasti seuraavan väylän heittopaikkaa kohti jossa oli porukkaa. Kaverini huusi/kuiskasi ihan liian myöhään ja ihan liian hiljaa. Ihan kuin siinä olisi jotain noloa varoittaa?! Hädintuskin itse kuulin huutoa vaikka pelasin samassa poolissa. Toki, olisi hyvä jos muutkin huutaisi heti kun siltä näyttää mutta kokisin heittäjällä on päävastuu...
Ei osunut kuulemma lähemmäksi kuin kädessä olleeseen kiekkoon.

"pitäiskö vs ois pitänyt"
Toi on kyl paha paikka heittää. Kannattas ennen heittoa varmistaa että siellä tiillä on porukka silmät auki kun heitot lähtee. Mielummin huutaa turhaan kun jättää huutamatta.

Offline Noobie

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Teräsvirta
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #227 on: 04.05.14 - klo:20:31 »
Kivikko, väylä #5. Meillä meni tuo väylä hieman sössimiseksi, joten takana tuleva pooli tavoitti meidät. Yksi heistä jäi kalliolle spotteriksi, kun ei sieltä tiiltä välttämättä näe koko väylää. Heitettiin kiekot koriin ja lähdettiin kohti seuraavaa tiitä. Hetken jo käveltiin ja kiroiltiin, niin tämän toisen poolin kiekko tipahti siihen meidän taakse. Spotteri seisoi edelleen kalliolla. Siellä se katseli. Ei turhia huudellut. No mutta helvettiäkö sellaisella spotterilla tekee, joka ei varoita.

Ei silti, ei se helppoa ole, ainakaan ensimmäisillä kerroilla. Ensimmäisen kerran jouduin itse huutelemaan viime syksynä Siltiksen vanhalla ysillä. Kiekko karkasi hieman oikealla, sinne missä kympin tii on. Siellä oli kolme henkilöä odottamassa, että pääsee avaamaan. Tsiisus mikä tunne se on, kun huomaa kiekon lentävän suoraan toisia kohti. Siinä oli jäätyminenkin aika lähellä, mutta sain huudettua jotain väliltä fore-varo-eeee-oooo tai jtn. Kaikki kolme kääntyivät katsomaan ja kyykistyivät vuorotellen, mistä tuli etäisesti mieleen Chaplinin parhaat elokuvat. Koko tilanne olisikin näyttänyt hauskalta, jollen olisi pelästynyt siinä silleen perkeleesti. Pahoittelin kovasti tilannetta, mutta väittivät kovasti olevansa iloisia siitä, että varoitin. Ja varmasti olivatkin. En tiedä keitä olivat, mutta seuraavalla kerralla se ysin tii oli siirretty toiselle puolelle, nykyiselle paikalleen.

Offline wortex

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #228 on: 09.05.14 - klo:17:20 »
Jahas.. Nyt kyllä loppuu puistoradoilla heittely... Eilen kiekko osui ihan jalkojen viereen ja tänään osui reppuun.. Onneksi puhelin ei hajonnut. Mukavaa kun availlaan ihan selkään... Niin joo vihiojalla olin heittelemässä.. Kummallakaan kertaa ei mitään varoitusta huudettu..

Offline viksi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi
  • Seura: TFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #229 on: 09.05.14 - klo:18:42 »
Jahas.. Nyt kyllä loppuu puistoradoilla heittely... Eilen kiekko osui ihan jalkojen viereen ja tänään osui reppuun.. Onneksi puhelin ei hajonnut. Mukavaa kun availlaan ihan selkään... Niin joo vihiojalla olin heittelemässä.. Kummallakaan kertaa ei mitään varoitusta huudettu..
Itse myös sain muistutuksen miksei Vihiojalla enää käydä. Ykkösen korin vieressä tiellä nostin kiekkoni maasta kun kiekko sujahti viereeni. Vilkasin ykkösen tiin. Ei ketään. Kakkosen tii. Ei ketään.  Nappasin kiekon mukaani odotellen heittäjää. Lopulta jampat ilmestyy jostain 5 ja 6 tiin välimaastosta. Pienen palautteen ja kyselyn jälkeen jampat totesivat heittelevänsä väyliä ristiin. Kyseinen heitto on siis lähtenyt sokkona kummun takaa. Pelkään tällaisten neron leimausten takia sitä sivullisosumaa minkä vuoksi lajin imago romahtaa.

Offline wortex

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #230 on: 09.05.14 - klo:20:09 »
Jahas.. Nyt kyllä loppuu puistoradoilla heittely... Eilen kiekko osui ihan jalkojen viereen ja tänään osui reppuun.. Onneksi puhelin ei hajonnut. Mukavaa kun availlaan ihan selkään... Niin joo vihiojalla olin heittelemässä.. Kummallakaan kertaa ei mitään varoitusta huudettu..
Itse myös sain muistutuksen miksei Vihiojalla enää käydä. Ykkösen korin vieressä tiellä nostin kiekkoni maasta kun kiekko sujahti viereeni. Vilkasin ykkösen tiin. Ei ketään. Kakkosen tii. Ei ketään.  Nappasin kiekon mukaani odotellen heittäjää. Lopulta jampat ilmestyy jostain 5 ja 6 tiin välimaastosta. Pienen palautteen ja kyselyn jälkeen jampat totesivat heittelevänsä väyliä ristiin. Kyseinen heitto on siis lähtenyt sokkona kummun takaa. Pelkään tällaisten neron leimausten takia sitä sivullisosumaa minkä vuoksi lajin imago romahtaa.

Juu jos sitten talvella, kun on noi kesäharrastajat poissa.. :D  Onneksi ei oo kylmäkoskelle pitkä matka, siellä saa aika rauhassa heitellä ja etikettiä noudatetaan..

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #231 on: 09.05.14 - klo:20:16 »
Epilässä tossa alkuviikosta jotkut jonnet availivat vanhaa ykköstä kun oltiin kaverin kanssa siinä ojan luona.
Pienen karjaisun jälkeen eivät enää availleet kun toisia oli väylillä. Toivottavasti oppivat käyttäytymään niin myös jatkossa...
Sama juttu kävi julkujärvellä vanhalla seiskalla kun pari mopopoikaa avasivat meidän ollessa puttailemassa, eivät tajunneet ilmeisesti ollenkaan katsoa tarkemmin väylälle.

Jos olette vain hiljaa ettekä sano asiasta niin asia ei varmasti korjaannu, kaikilla ei vaan maalaisjärki toimi..
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #232 on: 10.05.14 - klo:01:04 »
Epilässä tossa alkuviikosta jotkut jonnet availivat vanhaa ykköstä kun oltiin kaverin kanssa siinä ojan luona.
Pienen karjaisun jälkeen eivät enää availleet kun toisia oli väylillä. Toivottavasti oppivat käyttäytymään niin myös jatkossa...
Sama juttu kävi julkujärvellä vanhalla seiskalla kun pari mopopoikaa avasivat meidän ollessa puttailemassa, eivät tajunneet ilmeisesti ollenkaan katsoa tarkemmin väylälle.

Jos olette vain hiljaa ettekä sano asiasta niin asia ei varmasti korjaannu, kaikilla ei vaan maalaisjärki toimi..

Joku aika sitten Toppilassa tuli eka ykkösväylällä kiekkoa niskaan (en sanonut mitään), sitten kakkoselta poistuessa kun olin ehtinyt 3 metrin päähän korista (kori puskan takana, tässä vaiheessa huusin pojille) ja loppujen lopuksi vielä kolmosella kun olin puttaamassa. Tässä vaiheessa poimin kiekon maasta ja heitin takaisin kirosanojen kera, ei enää pinna kestänyt. Jättivät tämän jälkeen parin väylän hajuraon.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #233 on: 10.05.14 - klo:09:41 »
Näitä hölmöilyjä radoilla lukiessa.olisin itse ainakin valmis maksamaan ratakierroksesta jonne ei kaikki amatöörit tule maksullisella radalla :)
Team Trilogy

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #234 on: 10.05.14 - klo:10:15 »
Toppilasta tuli mielen että väylällä 8 joka heitetään mäenpäältä kummun yli ja kiekko koitetaan saada kummun takana olevalle tielle. Tieltä on suora linja metsässä olevaan koriin. Kun odotat kummulla omaa vuoroasi edellisen poolin tullessa jo valmiina metsästä, näyttävät edessä olevat usein että saa heittää ennen kuin he ovat poistuneet tieltä minne yleensä heitetään ja kääntävät vielä selkänsä. Se on minusta melko rohkeaa ja odotan aina että edellinen porukka poistuu kunnolla.

Kerrankin joku kaveri näytti juuri siinä paikassa mihin heitän kiekon että saa heittää. Minä odotin että hän poistui silallle. Tämä kaveri jäi katsomaan heittoani sillalta ja heitin kiekon täsmälleen siihen kohti missä hän oli kun näytti merkkiä.
« Last Edit: 10.05.14 - klo:10:19 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #235 on: 10.05.14 - klo:10:53 »
Joku viikko takaperin talsin kohti Kivikon ykköstä, jossa oli viis tyyppiä (muovipusseineen) valmistautumassa kiessille. Hienosti huomasivat itse että yksin olin liikenteessä ja sanoivat että mene vaan ensin. Avasin saareen, laitoin bägin selkään, sanoin kohteliaasti tack o adjö ja lähdin vasemmanpuoleista kävelytietä pitkin kävelemään korille päin, about 30 metriä olin päässyt kun metri pari korvan vierestä suhahti... Mit vit?!?! Käännyin katsomaan ns. pahalla silmällä, siellä tiillä oltiin niinku ei ois oltukaa (kyllä te tiiätte silleen maata potkien ja vihellellen niinku piiretyissä). Huusin että haluaako joku muukin yrittää, antaa tulla vaan ja jatkoin korille takaperin kävellen. Kävin puttaamassa ja jatkoin päätä pyöritellen rundia. Huomasin että siellä tiillä oli kuhina päällä, toivon että se johtui siitä kun muut porukasta olisivat viisaampina hieman ojentaneet sitä yhtä jolla oli vähän liian lyhyt sytytyslanka :o

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #236 on: 12.05.14 - klo:09:56 »
Joku viikko takaperin talsin kohti Kivikon ykköstä, jossa oli viis tyyppiä (muovipusseineen) valmistautumassa kiessille. Hienosti huomasivat itse että yksin olin liikenteessä ja sanoivat että mene vaan ensin. Avasin saareen, laitoin bägin selkään, sanoin kohteliaasti tack o adjö ja lähdin vasemmanpuoleista kävelytietä pitkin kävelemään korille päin, about 30 metriä olin päässyt kun metri pari korvan vierestä suhahti... Mit vit?!?! Käännyin katsomaan ns. pahalla silmällä, siellä tiillä oltiin niinku ei ois oltukaa (kyllä te tiiätte silleen maata potkien ja vihellellen niinku piiretyissä). Huusin että haluaako joku muukin yrittää, antaa tulla vaan ja jatkoin korille takaperin kävellen. Kävin puttaamassa ja jatkoin päätä pyöritellen rundia. Huomasin että siellä tiillä oli kuhina päällä, toivon että se johtui siitä kun muut porukasta olisivat viisaampina hieman ojentaneet sitä yhtä jolla oli vähän liian lyhyt sytytyslanka :o

Pari viikkoa sitten olin imatralla urheilutalolla sijaitsevalla frisbeegolf radalla heittää olin saanut 7väylän suoritettua loppuun ja lähdin siirtyy 8väylän tiiauspaikalle tällä välillä meinasin saada kiekon jalkaani kiekko pysähtyi noin 7cm päähän kengän kärestä. Huusin että se kuka heitti niin astukoon esiin mutta kukaan ei uskaltanut että tämmöistä porukkaa on liikenteessä  :o

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #237 on: 12.05.14 - klo:20:36 »
Laajavuoressa oli paikallisen ammattikoulun poppoota liikuntatunnilla. Siinä puttitreeniä vedin ja seurailin joukkion lähtöä nyky-ykköseltä. Eka heittäjä heittää about 30 metriä ja lähtee kiekkonsa perään, seuraava jannu sitten päättää heittää samantien perään ja tottakai kaveria suoraan takaraivoon. Näytti sattuvan, mutta onneksi ei pahasti, kundien heittovoima kun ei ollut kummoinen. Onneksi niin, sillä kupoliin kajahtanut kiekko näytti olevan kaiken huipuksi driveri...  :P

Luonnollisesti kundien opettaja ei reagoinut tilanteeseen muuten kuin sanomalla että "olkaas pojat kunnolla, heitetään ihan rauhassa..." Tästä sakista niitä nilkoille heittäjiä kesärundeilla sitten tulee. Helvetti.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #238 on: 12.05.14 - klo:21:01 »
Tommosta näkee tapahtuvan paljon, kun kaljakassiporukkaa on liikkeellä. Viiden-kuuden hengen joukko kömyää pitkin metsiä sikinsokin ja heittelee kiekkoa satunnaisessa järjestyksessä. Ei se mikään ihme ole, jos joskus sattuu napsahtamaan kaveria kupoliin.

Sinänsä se on ihan hyvä juttu, että laji saa uusia harrastajia mutta joku roti tuonne radalle pitäisi saada. Eilen esimerkiksi todistin tilannetta, missä suht lyhyellä väylällä oli yhtä aikaa kolme eri poolia. Eihän sellaisessa ristitulessa ehdi muuta kuin väistellä kiekkoja.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #239 on: 12.05.14 - klo:21:56 »
Luonnollisesti kundien opettaja ei reagoinut tilanteeseen muuten kuin sanomalla että "olkaas pojat kunnolla, heitetään ihan rauhassa..." Tästä sakista niitä nilkoille heittäjiä kesärundeilla sitten tulee. Helvetti.
Tuossa tilanteessa olis varmaan ollut ihan fiksua käydä huomauttamassa asiasta, tuskin olisi auttanut mitään mutta ei ainakaan huonommaksi tilanne voi mennä.