Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 213349 times)

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #330 on: 15.08.14 - klo:16:59 »
Muutaman kerran kiekko tullut läheltä ilman varoitushuutoja. Yleensä ollut joku teinilauma. Auttanut kummasti kun olen jäänyt kiekon luo odottelemaan omistajaa ja huomauttanut että mikäli ensi kerralla ei varoitushuutoa kuulu niin draivailen kiekon suoraan keskelle järveä/pitkälle metsään.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #331 on: 15.08.14 - klo:17:08 »
Muutaman kerran kiekko tullut läheltä ilman varoitushuutoja. Yleensä ollut joku teinilauma. Auttanut kummasti kun olen jäänyt kiekon luo odottelemaan omistajaa ja huomauttanut että mikäli ensi kerralla ei varoitushuutoa kuulu niin draivailen kiekon suoraan keskelle järveä/pitkälle metsään.

Eiku se kuuluu heittää jittuun ja sanoo teineille että jatkoheitin sen tuohon (näyttää kädellä vastakkaseen) suuntaan.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #332 on: 19.08.14 - klo:22:44 »
Tänään oli kyllä koululla tyhmää porukkaa. Heittelivät kiekkoa keskellä koulun pihaa semmoisella jalkapalloareenalla niin että ihmisiä kulkee ohi suorana virtana.
Ja eiköhän se kiekko sieltä tule pihalle ja suoraan jonkun tytön leuan alta.
Oli joku nopea draiveri ja tuli KOVAA. Rumaa ois ollu jälki jos ois osunu.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #333 on: 19.08.14 - klo:22:55 »
Tänään oli kyllä koululla tyhmää porukkaa. Heittelivät kiekkoa keskellä koulun pihaa semmoisella jalkapalloareenalla niin että ihmisiä kulkee ohi suorana virtana.
Ja eiköhän se kiekko sieltä tule pihalle ja suoraan jonkun tytön leuan alta.
Oli joku nopea draiveri ja tuli KOVAA. Rumaa ois ollu jälki jos ois osunu.
Hurja tilanne onnex selvittiin säikähdyksellä

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #334 on: 19.08.14 - klo:23:59 »
Törmäsin toissapäivänä erääseen perheeseen radalla. Olivat ostaneet neljä kiekkoa ja olivat toista kertaa radalla. Lapset viskasivat tiiltä ensin ja juoksivat sitten kiekkojensa perään. Äiti pisti sitten midaria kauhiassa hyssessä ja isä painoi vielä draiverilla perään. Kyllä kylmäsi, kun ne muksut juoksivat siellä edessä ja takaa tuli kiekkoa vanhempien toimesta. Oli pakko sanoa isälle, että olisi hyvä, jos lapset pysyisivät heittäjän takana, koska draiveri voi oikeasti tehdä pahaa jälkeä osuessaan. Ihan kohtuullisesti otti, vaikka huomasin, että neuvominen hiukka nyrppikin. Tuntia myöhemmin näin heidät jollain toisella väylällä ja näytti siltä, että lapset odottivat isänsä heittävän ensin. Fiksu mies, kun otti vinkistä vaarin.

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #335 on: 21.09.14 - klo:19:52 »
Tänään oli julkujärvellä meininkiä. Ryhmä jossa 6 lasta + 2 aikuista aiheuttivat pientä närää. Heittelivät edelläpelaavien sekaan kun väylä oli kesken, kiipeilivät koreihin, hakivat meidän ryhmän kiekkoja väylältä "löytökiekkoina" ja unohtelivat vastapainoksi hakea omia kiekkojaan. Huomautuksia ryhmä sai meidän ja muidenkin toimesta, toivottavasti jotain meni perille.

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #336 on: 01.10.14 - klo:11:23 »
Mukkula Openissa ensimmäisellä väylällä, takana olevällä väylällä avaava pelaaja ja kisan eka heitto, suoraan pooli kaveria jalkaan. Olivat fore huutaneet, mutta ei meidän tiille n. 100m päähän kyllä yhtään mitään kuulunut, yhtäkkiä kopsahti pohkeeseen lätty. Äääääntä enemmän kiitos!

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #337 on: 01.10.14 - klo:11:59 »
Vaihteeksi Munkan kakkosella eilen näin, kuinka jäbä avasi hyssellä kävelytien yli niin, että kiekko laskeutui viisi metriä ennen kävelijää. Kyllä joutui sanomaan, että anti olla viimeinen kerta kun noin teet.

Väylähän on aika vekkuli: tii on kävelytiellä oleva kuoppa. Kori on kävelytiellä. Väylä kulkee kävelytietä pitkin puiden väli niin, että osuman seurauksena kiekko todennäköisesti kimpoaa vielä vilkkaamman kävelytien suuntaan.

Muuten, olen sitä mieltä, että Munkkiniemen rata on tuhottava.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #338 on: 01.10.14 - klo:12:22 »
Aloittelijoita Munkka pitä pois muilta radoilta ja ruuhkat lisääntyisivät muualla ja vaikeuskerroin oppimisesa myös, jos Talista pitäisi aloittaa. Talviratana toi on hyvä, koska korkeuseroja ei ole, kuten muilla Helsingin radoilla, joten on helpompaa nähdä, mihin kiekko laskeutuu. Versus horisontin taakse. Huono on karsia ratoja, kun nyt jo on ruuhkia jopa Munkassa ja pelaajamäärät vain kasvavat.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #339 on: 01.10.14 - klo:14:09 »
Olivat fore huutaneet, mutta ei meidän tiille n. 100m päähän kyllä yhtään mitään kuulunut, yhtäkkiä kopsahti pohkeeseen lätty. Äääääntä enemmän kiitos!

Millainen keli oli? Jo kohtalaisessa tuulessa (6-8 m/s) voi vaikuttaa siltä, että huuto tulee todellista kauempaa jos suunta on epäsuotuisa.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #340 on: 01.10.14 - klo:14:28 »
Olen äänekäs ja kääntänyt monta päätä foreja muidenkin puolesta karjuessani. Silti ei meinaa tuulessa riittää monelle, vaikka ääni särkyen kuulovaurioita aiheuttaen karjahtelen. Kuin saatte itse arvata :-)

Offline Kanzo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petteri Kantokari
  • Seura: TT
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #341 on: 01.10.14 - klo:22:20 »
Muuten, olen sitä mieltä, että Munkkiniemen rata on tuhottava.

Kotiratani, ei kiitos. (Aika monta sataa kierrosta jo alla.) Itse koetan pitää suhteita yllä jutustelemalla mukavia ulkoilevien mummujen kanssa ja vihjaisemalla lajin etiketistä tuoreemmille heittäjille. Niin kuin että odotetaan että ne kävelijät ehtivät ohi. Ja huudetaan sitä forea jos vähänkään näyttää siltä että on vaara osua (tänään meinasin itse jäädä kiekon alle nelosen niityltä kiekkoa etsiessäni). Ja että tämä puisto on ihan oikeasti muitakin kuin fribaajia varten.

Sitten Munkan voi kyllä lopettaa, kun saan nokitettua Ville Piipon parin viikon takaisen kahden kierroksen rataenkan -17.
Siihen saattaa tosin mennä hetki.  ;D

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #342 on: 01.10.14 - klo:22:27 »
Muuten, olen sitä mieltä, että Munkkiniemen rata on tuhottava.

Kotiratani, ei kiitos. (Aika monta sataa kierrosta jo alla.) Itse koetan pitää suhteita yllä jutustelemalla mukavia ulkoilevien mummujen kanssa ja vihjaisemalla lajin etiketistä tuoreemmille heittäjille. Niin kuin että odotetaan että ne kävelijät ehtivät ohi. Ja huudetaan sitä forea jos vähänkään näyttää siltä että on vaara osua (tänään meinasin itse jäädä kiekon alle nelosen niityltä kiekkoa etsiessäni). Ja että tämä puisto on ihan oikeasti muitakin kuin fribaajia varten.

Sitten Munkan voi kyllä lopettaa, kun saan nokitettua Ville Piipon parin viikon takaisen kahden kierroksen rataenkan -17.
Siihen saattaa tosin mennä hetki.  ;D

Mikään rataenkka ole. Sami Loukko pisti kerran viikkokisoissa -18 vanhalla leiskalla, joka on huomattavasti vaikeampi.

Mutta on toi rata oikeesti varmasti Suomen vaarallisin. Ainoastaan seiska menisi läpi, jos se suunniteltaisiin nyt.

Offline JYLY

  • Juniori
  • **
  • Posts: 71
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Lindqvist
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #343 on: 02.10.14 - klo:08:30 »
Käsittääkseni kukaan ei ole käynyt enempää kuin 31,7% suomen radoista läpi, joten vähän paha kenenkään mennä sanomaan mikä on suomen vaarallisin rata.
Vähän pohjoisemmasta kyllä löytyy mielestäni vaarallisempaakin rataa kuin munkka.

Onhan se vähän hazardi, mutta ei missään nimessä niin vaarallinen että se poistaa pitäisi.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #344 on: 02.10.14 - klo:09:03 »
Käsittääkseni kukaan ei ole käynyt enempää kuin 31,7% suomen radoista läpi, joten vähän paha kenenkään mennä sanomaan mikä on suomen vaarallisin rata.
Vähän pohjoisemmasta kyllä löytyy mielestäni vaarallisempaakin rataa kuin munkka.

Onhan se vähän hazardi, mutta ei missään nimessä niin vaarallinen että se poistaa pitäisi.

Mä voin sanoa, koska mulla on äärimmäisen erehtymätön mutu-ennakkoluulosuodatin.

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos frisbeerata on vaarallisuudessaan Munkan tasolla, sen ei pitäisi olla. Aivan taatusti siellä tulee osumia ja loukkaantumisia, koska joka kerta kun siellä olen (aika harvoin) joudun todistamaan vähintäänkin läheltä piti -tilannetta, kun joku urpo heittää kolmosella neljän piknik-ryhmän, lasten leikkipiirin, koiranäyttelyn ja arvotaidekokoelman yli. Paskasti.