Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa  (Read 1301931 times)

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2370 on: 16.06.15 - klo:11:54 »
Eilen selvisi vanhan omistajan toimesta, että kiekosta olikin laitettu hänelle viestiä ja pyydetty jotain löytöpalkkiota yms. Kiekon toimittaminen olisi kuitenkin mennyt vaikeaksi joten omistaja sekä tämä sukelluskerho tai frisbeegolf-seura oli sopinut, että kyseinen kiekko lahjoitetaan junnuille taikka johonkin kouluun. No tässä vaiheessa kiinnostaa itseäni tietää, että mites he sitten kuitenkin tulivat sitä kiekkoa myymään Turkuun asti vaikka oli muuta sovittu.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2371 on: 16.06.15 - klo:13:25 »
Ei tuo palauttaminen kauheaa säätöä ole jos malttaa 2€ maksaa. Ja myynti ei sekään ole salaseurahommaa.

http://sukelletutkiekot.blogspot.fi/
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Hyde

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2372 on: 23.06.15 - klo:12:17 »
Onkoos muilla ongelmia saada auki frisbeegolfradat.fi sivustoo?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2373 on: 23.06.15 - klo:12:32 »
Onkoos muilla ongelmia saada auki frisbeegolfradat.fi sivustoo?

Taitaa olla pois linjoilta kokonaan

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2374 on: 23.06.15 - klo:12:32 »
Ei oo pariin päivään toiminut mullakaan, lauantaina, eilen ja tänään yritin eikä aukea

Offline Hyde

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2375 on: 23.06.15 - klo:12:49 »
Ok, kaippa siitä sit joskus tokenee.. :)

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2376 on: 23.06.15 - klo:12:58 »
Onkoos muilla ongelmia saada auki frisbeegolfradat.fi sivustoo?
Taitaa olla pois linjoilta kokonaan

Näytti ainakin eilen olevan nimipalveluongelma. Hauskasti fgr.fi löytyy nimipalvelusta ongelmitta, mutta se uudelleenohjaa -> frisbeegolfradat.fi, joka taas ei löydy nimipalvelusta. Teknisesti valveutuneille vinkiksi, että fgr.fi resolvautuu osoitteeseen 92.222.8.21, ja jos käyttämässään käyttöjärjestelmässä pystyy helposti tekemään "paikallissääntöjä" nimipalvelua varten, niin jos frisbeegolfradat.fi ja www.frisbeegolfradat.fi laittaa osoittamaan tuohon 92-alkuiseen ip-osoitteeseen, niin palvelu löytyy ja toimii ongelmitta.

Esimerkiksi Linuxilla /etc/hosts-tiedostoon rivi
Code: [Select]
92.222.8.21 www.frisbeegolfradat.fi frisbeegolfradat.fi

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2377 on: 23.06.15 - klo:13:01 »
Quote from: Facebook

frisbeegolfradat
21 t ·
Nimipalveluviasta johtuen Frisbeegolfradat.fi-sivusto ei ole käytettävissä tilapäisesti. Sivusto saadaan kuntoon keskiviikkoon 24.6. mennessä. Toivon mukaan ratoja pääsee selaamaan jo tiistaina.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2378 on: 24.06.15 - klo:09:48 »
Onks hyvä vai huono kun kolmisen kuukautta pelanneena mun draivi kantaa pisimmillään 70 metriin? Onko nopeus 10 liian nopea mulle?

Radasta riippuen heitän yleensä +10-+15, yleensä bogey useimmilla väylillä. Kuinka hyvä tulos tää on?

Kiekon nopeudesta on sanottu muistaakseni että kiekon nopeus x 10 silloin tulos on kiekon ideaali pituus. Eli jos kiekon nopeus on 10 se toimii numeroiden mukaan vasta n. 100 metrissä. Kokeneempi korjaa jos olen pihalle niin kuin normaalisti. Jos muistelen oikein, älä ainakaan nopeampiin kiekkoihin mene ihan vielä.

Tuloksistasi hiukan... toi 10-15 yli par`in riippuu ihan radan vaikeustasosta. Jos rata on helppo, lyhyitä väyliä ja tilava, tuloksesi ei nyt niin kovin huippu ole. Mutta jos puhutaan vaikeammista radoista (esim. Julku tai Häntyri) tuloksesi on mun silmissäni oikein hyvä. Pääasia, että itse olet tyytyväinen suoritukseesi tiedostaessasi oman osaamisesi.
« Last Edit: 24.06.15 - klo:10:28 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2379 on: 24.06.15 - klo:10:21 »
Onks hyvä vai huono kun kolmisen kuukautta pelanneena mun draivi kantaa pisimmillään 70 metriin? Onko nopeus 10 liian nopea mulle?

Radasta riippuen heitän yleensä +10-+15, yleensä bogey useimmilla väylillä. Kuinka hyvä tulos tää on?

Ei ole ollenkaan huono, itse nyt vähän yli vuoden pelannut ja pari päivää sitten ensimmäinen 100m heitto (sekin lievään alamäkeen, Ellivuori 1.väylä). Muuten en minäkään heitä keskimäärin kuin sellaista 80-90 metriä. Kiekon nopeudesta niin voithan toki koittaa vaikka 7 tai 8 nopeuden draiveria ja katsoa lentäisikö se paremmin. Nopeampaa ei ainakaan kannata vielä hankkia.

Offline Hyde

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2380 on: 24.06.15 - klo:10:50 »
Onks hyvä vai huono kun kolmisen kuukautta pelanneena mun draivi kantaa pisimmillään 70 metriin? Onko nopeus 10 liian nopea mulle?

Radasta riippuen heitän yleensä +10-+15, yleensä bogey useimmilla väylillä. Kuinka hyvä tulos tää on?

Riippuu tosiaan millaisella radalla tuon tuloksen teet. 70m on hyvä mitta 3kk jälkeen. Lähinnä tulosta pystyt parantamaan niin, että mietit minne sen kiekon haluat. Pelaa se sinne mistä on helppo heittää toinen heitto kipolle ja kolmannel sit putti koriin. Kuitenkin oletetaan, että suurin osa suomen väylistä on 50-120m ja par3. Suosittelen FD ja Leopardi kiekkojen hankkimista näin alkuun..

Offline artino

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 109
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Norrkniivilä
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2381 on: 24.06.15 - klo:11:24 »

Riippuu tosiaan millaisella radalla tuon tuloksen teet. 70m on hyvä mitta 3kk jälkeen. Lähinnä tulosta pystyt parantamaan niin, että mietit minne sen kiekon haluat. Pelaa se sinne mistä on helppo heittää toinen heitto kipolle ja kolmannel sit putti koriin. Kuitenkin oletetaan, että suurin osa suomen väylistä on 50-120m ja par3. Suosittelen FD ja Leopardi kiekkojen hankkimista näin alkuun..

Väylädraivereista mulla kyllä löytyy leopardi, gazelle plus archangel. On mulla sit bägissä nopeimmat valkyyria beast ja wraith. Sitä leopardia käytän kyl yllättävän usein jos haluun vähän helpomman heitettävän.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2382 on: 24.06.15 - klo:13:19 »
Onks hyvä vai huono kun kolmisen kuukautta pelanneena mun draivi kantaa pisimmillään 70 metriin? Onko nopeus 10 liian nopea mulle?

Radasta riippuen heitän yleensä +10-+15, yleensä bogey useimmilla väylillä. Kuinka hyvä tulos tää on?

Hyvillä mitoilla olet, älä murehdi driven pituutta ja unohda nuo nopeammat driverit. Jos haluat parantaa tulostasi, keskity lähipeliin ja erityisesti puttiin. Heitä avausheittoja paljon midareilla sekä puttereilla (myös forelta) niin kehityt nopeasti. Joo, nää on kliseisiä neuvoja, mutta toivon että joku olisi tullut mulle takomaan näitä päähän kun lajia alottelin.

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2383 on: 24.06.15 - klo:13:21 »
Järjestetäänkö jossain avoimia amatöörikisoja, johon ei tarvitsisi kilpailulisenssiä eikä seurajäsenyyttä?

No esim. kaikki suomen viikkokisat, joita järjestetään ympäri maata pitkin ja poikin vaikka ja kuinka.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.