Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa  (Read 1302039 times)

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2625 on: 30.04.16 - klo:15:38 »
Onko tämä nyt sama heitto minkä oon nähny Locastron joskus heittävän ja selostajat sano "Scoobyks" ja jossai oon kuullu Grenade heitosta myös. Muutaman kerran oon kokeillu ja kannattaa käyttää pehmeetä kiekkoo ettei revi peukaloo, ainaki mulla kovemmat kiekot teki kipeetä.

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2626 on: 30.04.16 - klo:15:51 »
Backspin on siitä kätevä että voi ylittää edessä olevaa estettä ja kiekko pysähtyy melkein sijoilleen. Se ei lennä eikä skippaa liian pitkäksi. Backspin pelastanut joskus jos kori lähellä mutta hankalassa paikassa pusikon takana ja rollivaara suuri. Täytyy vain tarkkailla tuulta, sillä se nappaa kiekon helposti. Itse käyttänyt pelkästään putteria tähän.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2627 on: 30.04.16 - klo:17:43 »
Kiitoksia, täytyy varmaankin ruveta harjoittelemaan. Ja siis millainen kiekko on kyseiseen heittoon paras, vai onko mitään väliä?

Ei sillä nyt niin suuresti ole väliä, mutta vakaa kiekko pysyy varmimmin samassa linjassa.

Ja tosiaan niin kuin janne sanoi, kovaa heittäessä tuo käy herkästi peukaloon kipeetä. Eli älä lähde heti täysillä repimään.

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2628 on: 01.05.16 - klo:10:21 »
Kiitoksia, täytyy varmaankin ruveta harjoittelemaan. Ja siis millainen kiekko on kyseiseen heittoon paras, vai onko mitään väliä?

Ei sillä nyt niin suuresti ole väliä, mutta vakaa kiekko pysyy varmimmin samassa linjassa.

Ja tosiaan niin kuin janne sanoi, kovaa heittäessä tuo käy herkästi peukaloon kipeetä. Eli älä lähde heti täysillä repimään.
Varsinaisesti en heiton kovuudesta puhunut vaan kiekon, mutta varmasti totta tuokin  :)

Tuossa on Locastron näyte heitosta

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2629 on: 01.05.16 - klo:10:48 »
Tais olls SDGO viime vuonna kun just Nikko näky heittävän noita metsien yli aika useesti, ihan hyvällä prosentilla.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2630 on: 01.05.16 - klo:12:50 »
Tais olls SDGO viime vuonna kun just Nikko näky heittävän noita metsien yli aika useesti, ihan hyvällä prosentilla.
Tämän vuoden Otter Openista yks heitto tällä tyylillä https://youtu.be/mkMNlU9uQ8Q?t=20m11s

Hyvin näkyy toimivan kun osaa :)

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2631 on: 02.05.16 - klo:19:46 »
Miksi huippupelaajat käyttävät upsia erittäin harvoin?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2632 on: 02.05.16 - klo:22:18 »
Miksi huippupelaajat käyttävät upsia erittäin harvoin?

Tähän on varmastikin monia syitä. Tässä meikän arvailuja:

1) Upsi on olkapäälle aika kuluttava, ja pitkät kisat vievät varmasti puhdin pois jo muutenkin.

2) Ammattipelaajat ovat niin taitavia, että upsia ei tarvita.

3) Vanha upsia osaamattomien (esim. minun) sananparsi "upsi on huijausta" pitää myös ammattilaisten mielestä paikkansa :)

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2633 on: 02.05.16 - klo:23:15 »
3) Vanha upsia osaamattomien (esim. minun) sananparsi "upsi on huijausta" pitää myös ammattilaisten mielestä paikkansa :)

Jos se olisi niin tehokas, että se tuntuisi huijaukselta, niin ammattilaiset varmasti käyttäisivät sitä enemmän.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2634 on: 03.05.16 - klo:12:57 »
Kylläne jotka osaa, käyttää. Matt Dollar ja Schwebby nyt ekana tulee mieleen. Muutamilla videoilla nähnyt ja huhhuh eikä ihme että käyttää. Kolingikin jonkinverran.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Keijok

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2635 on: 05.05.16 - klo:22:49 »
Jos lähtee ensikertalaisena viidentienristeyksen radalle, niin löytääkö siellä väylältä seuraavalle ilman karttaa?

tuo frisbeegolfradat.net sivulle jätetty kommentti pisti silmään

"jussi ruotsalainen 15.4.2016 07:55
opasteiden puute vie aikaa ensikertalaista,muuten mukava rata.siirtymät vois olla hiukan lyhempiä,tullaan toistekkin.erityis kiitos grillaus mahdollisuudesta?"

Offline Fribaaja8

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Veeti Marjamäki
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2636 on: 11.05.16 - klo:07:47 »
Moro! Oon aatellu tässä pikku hiljaa alkaa siirtymään yhä enemmän kisaamisen maailmaan ja toivon, että siitä tulisi ihan rutiini. Ajattelin mennä ensimmäisiin viikkokisoihini lähiaikoina ja siitä pienin askelin kohti isompia kisoja. Tiedän sen, että ensin pitää ottaa säännöt ja muut haltuun, mutta haluaisin kuulla, että mitä vinkkejä teiltä löytyisi tähän "projektiin" jos sitä siksi voi kutsua. Kertokaa ihmeessä.

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2637 on: 11.05.16 - klo:08:19 »
Moro! Oon aatellu tässä pikku hiljaa alkaa siirtymään yhä enemmän kisaamisen maailmaan ja toivon, että siitä tulisi ihan rutiini. Ajattelin mennä ensimmäisiin viikkokisoihini lähiaikoina ja siitä pienin askelin kohti isompia kisoja. Tiedän sen, että ensin pitää ottaa säännöt ja muut haltuun, mutta haluaisin kuulla, että mitä vinkkejä teiltä löytyisi tähän "projektiin" jos sitä siksi voi kutsua. Kertokaa ihmeessä.

Ei muuta kun hommaat markkerin, tulet ajoissa paikalle ja ota tasaraha mukaan.  Sääntnöistä tärkein on ehkä se että antaa toiselle heittorauhan eikä tunge sinne näkökentän etuviistoon heilumaan ja pälättämään. Joka tapauksessa laji ei tule olemaan entisensä kun olet ekat kisat käynyt :)

Offline Fribaaja8

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Veeti Marjamäki
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2638 on: 11.05.16 - klo:15:44 »
Mitenkäs tuo tuloskorttiin merkkaaminen? Oon nähnyt erilaisia merkkauksia. Toiset ympyröi joitakin lukuja ja toiset merkkaa vaan pelkät numerot, eikä ympyröi mitään. Mikä merkitys tulosten ympyröinnillä on? Oliko se niin, että tuloskortit kiertää ja itse et kai merkkaa omaan korttiisi mitään?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2639 on: 11.05.16 - klo:16:08 »
Mitenkäs tuo tuloskorttiin merkkaaminen? Oon nähnyt erilaisia merkkauksia. Toiset ympyröi joitakin lukuja ja toiset merkkaa vaan pelkät numerot, eikä ympyröi mitään. Mikä merkitys tulosten ympyröinnillä on? Oliko se niin, että tuloskortit kiertää ja itse et kai merkkaa omaan korttiisi mitään?

Ympyröity numero tarkoittaa yhtä tai useampaa rangaistusheittoa, yleensä OB:lla käynnin vuoksi. Tuloskortit ovat useimmissa kisoissa kaikki yhdessä kansiossa ja tulosten kirjausvuoro kiertää kierroksen aikana, joten myös omia tuloksia tulee omalla vuorolla kirjattua ylös.