Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa  (Read 1301476 times)

Offline 321

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2730 on: 29.08.16 - klo:11:46 »
Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat parhaita ja kattavimpia englanninkielisiä frisbeegolfsivustoja?

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2731 on: 29.08.16 - klo:19:33 »
Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat parhaita ja kattavimpia englanninkielisiä frisbeegolfsivustoja?

Minkälaisia sivustoja tarkoitat? Foorumeita vai uutispaikkoja tms.?

Pari sivua joita ehkä kannattaa aika ajoin selailla jos kiinnostaa:
http://www.dgcoursereview.com/forums/
https://allthingsdiscgolf.com/

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2732 on: 28.09.16 - klo:15:54 »
Valkyrie vai Beasti tämmöselle aloittelijalle? Tekeekö tuo yhden numeron ero nopeudessa edes paljon?

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2733 on: 28.09.16 - klo:16:27 »
Valkyrie vai Beasti tämmöselle aloittelijalle? Tekeekö tuo yhden numeron ero nopeudessa edes paljon?

Mun käsittääkseni Valkyrie on hiukan aloittelijaystävällisempi. Yhden Champion Beastin oon omistanut, joka oli kohtalaisen vakaa kiekko ainakin. Valkyrieistä ei kauheasti kokemusta, mutta kyseinen kiekko kuitenkin löytyy joistain Innovan aloittelijapaketeistakin niin ehkä se on parempi valinta.

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2734 on: 28.09.16 - klo:16:30 »
Valkyrie vai Beasti tämmöselle aloittelijalle? Tekeekö tuo yhden numeron ero nopeudessa edes paljon?

En tiedä millainen on 'tämmönen' aloittelija, mutta mielummin Valkyrie kuin Beast. Ja todennäköisesti vielä mielummin esim. Leopard tai vaikkapa FD. Tai vaikkapa Mako3.

Itse olen lajia harrastanut jo muutaman vuoden, heittopituus maksimeissa n. 100 metrin paikkeilla. Valkyrie riittää pääsääntöisesti ihan hyvin, toimii avauksiin kovimpia vastatuulia lukuunottamatta ihan hyvin.

Edit: mainittakoon vielä, että muovilla on väliä. Jos hommaa dx-muovisia drivereita, saa varautua siihen että ne eivät montaa kierrosta kestä ennen kuin lento muuttuu huomattavasti. Itse käytän pro-muovia (kestävämpi kuin dx, mutta kuluu kieltämättä nopeammin kuin star tai champion - mutta tykkään siitä miltä se tuntuu kädessä).
« Last Edit: 28.09.16 - klo:16:33 by lliuhto »

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2735 on: 29.09.16 - klo:10:52 »
Valkyrie vai Beasti tämmöselle aloittelijalle? Tekeekö tuo yhden numeron ero nopeudessa edes paljon?

En tiedä millainen on 'tämmönen' aloittelija, mutta mielummin Valkyrie kuin Beast. Ja todennäköisesti vielä mielummin esim. Leopard tai vaikkapa FD. Tai vaikkapa Mako3.

Itse olen lajia harrastanut jo muutaman vuoden, heittopituus maksimeissa n. 100 metrin paikkeilla. Valkyrie riittää pääsääntöisesti ihan hyvin, toimii avauksiin kovimpia vastatuulia lukuunottamatta ihan hyvin.

Edit: mainittakoon vielä, että muovilla on väliä. Jos hommaa dx-muovisia drivereita, saa varautua siihen että ne eivät montaa kierrosta kestä ennen kuin lento muuttuu huomattavasti. Itse käytän pro-muovia (kestävämpi kuin dx, mutta kuluu kieltämättä nopeammin kuin star tai champion - mutta tykkään siitä miltä se tuntuu kädessä).

Mulla noita fairwaydraivereira löytyyki, mut ekaksi distanssidraiveriksi ja mietin kuinka suuri ero yhden nopeusnumeron väliltä löytyy. Ihan kokeilun halun vuoksi kenttätreeneihin, tai on mulla Boltti mut se on ehkä vähän turhan nopia ja painava 172g.

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2736 on: 29.09.16 - klo:12:50 »
Valkyrie vai Beasti tämmöselle aloittelijalle? Tekeekö tuo yhden numeron ero nopeudessa edes paljon?
En tiedä millainen on 'tämmönen' aloittelija, mutta mielummin Valkyrie kuin Beast. Ja todennäköisesti vielä mielummin esim. Leopard tai vaikkapa FD. Tai vaikkapa Mako3.

Mulla noita fairwaydraivereira löytyyki, mut ekaksi distanssidraiveriksi ja mietin kuinka suuri ero yhden nopeusnumeron väliltä löytyy. Ihan kokeilun halun vuoksi kenttätreeneihin, tai on mulla Boltti mut se on ehkä vähän turhan nopia ja painava 172g.

Valkyrie on aika lempeä siirtymä väylädrivereista. Beast sitten yhtä pykälää vähemmän lempeä, vaikka ei sekään mitenkään hurja ole. Vaikea sanoa. Tai no, jos kokeilla haluaa, niin ei noi kumpikaan varmasti huonoja ole. Ne oikeasti nopeat (ja siis nopeutta vaativat) kiekot toki kannattaa jättää vähän myöhemmälle. Helpointa varmaan tietysti jos joltain tutulta löytyisi lainaksi vaikka yhden kenttäsession ajaksi.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2737 on: 29.09.16 - klo:19:56 »
Stick to the basics, suosittelisin tyytymään vaan siihen Leopardiin, kuulosti miten tylsältä tahansa. Se on sen luokan tekniikkatehdas, ettei aikaakaan niin Valkyriet sun muut lentää paljon kivemmin. Vaikkei tosiaan hirveän vakaa, on Leoppari silti draiveri, eli kyllä sitä tuulessakin vähän heittää. Tai ainakin tuulessa heitettynä se opettaa omasta itsestäsi vaikka mitä ;)

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2738 on: 30.09.16 - klo:12:30 »
Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat parhaita ja kattavimpia englanninkielisiä frisbeegolfsivustoja?
Ultiworldillä on hyviä artikkeleita ja podcast:
https://discgolf.ultiworld.com/

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2739 on: 30.09.16 - klo:12:49 »
Joo toi on kyllä nopeasti noussut erittäin luetuksi eritoten hyävn journalistisen otteensa ja ajankohtaisuutensa puolesta. allthingsdiscgolf.comia tulee myös selailtua aika-ajoin. Monesti kuitenkin molemmille sivustoille päädyn linkkien kautta, en niinkään selaa saittia itsestäni.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Pekonit

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2740 on: 04.10.16 - klo:22:02 »
Mordor!

Kiekkokysymys.

Kovasti oon rakastanut Thunderbirdiä[9,5,0,2] 175g, mutta nyt on alkanut lento karkaamaan oikealle palaamatta takaisin. Hankin kaveriksi Starfiren [10,4,0,3] 175g, mutta siihen ei taas tunnu potku riittävän ja feidaa liian aikaisin. Mikähän nyt olisi hyvä vaihtoehto seuraavaksi kiekoksi...? Äiti ei osannut auttaa tähän kysymykseen.

Offline Makkeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus
  • Seura: -
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2741 on: 04.10.16 - klo:22:39 »
Mordor!

Kiekkokysymys.

Kovasti oon rakastanut Thunderbirdiä[9,5,0,2] 175g, mutta nyt on alkanut lento karkaamaan oikealle palaamatta takaisin. Hankin kaveriksi Starfiren [10,4,0,3] 175g, mutta siihen ei taas tunnu potku riittävän ja feidaa liian aikaisin. Mikähän nyt olisi hyvä vaihtoehto seuraavaksi kiekoksi...? Äiti ei osannut auttaa tähän kysymykseen.

Ostat uuden Thunderbirdin jo hieman alivakaaksi kuluneen kaveriksi?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2742 on: 04.10.16 - klo:23:42 »
Joo, uus Thunderbird tilalle jos kyse on kulumisesta. Aina on tietty mahdollista että on joku tekniikkavirhe hiipinyt heittoon.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2743 on: 05.10.16 - klo:08:54 »
Onko noissa Huklabin kiekoissa muuta eroa alkuperäiseen kuin stämppi?

Offline Pekonit

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #2744 on: 05.10.16 - klo:09:12 »
Joo, uus Thunderbird tilalle jos kyse on kulumisesta. Aina on tietty mahdollista että on joku tekniikkavirhe hiipinyt heittoon.

Näin minä sitten teen. Kyllä siä jotain virhettäkin saattaa olla. Kokeillaan.