Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa  (Read 1301409 times)

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1725 on: 01.07.14 - klo:12:35 »
Keskivartalon lihakset tuntuvat toimivan tehokkaammin lihasten venytyksen ansiosta, kun ei vie kättä heti taakse. Mitatkin paranevat hieman minulla ymmv. Ja minulla on aika kanki ristiselkä nykyään, joten kokemukset perustuvat enemmän ennen vammautumista tapahtuneeseen aikaan. En ole nyt testaillut eroa. En ole kuullut kenenkään väittävän ennen, että käsi heti takana toisi apuja mittoihin.
Ei se varmaan lisämittoja tuokaan, mutta kun käsi on jo valmiiksi ojennettuna taakse pystyy paremmin keskittymään painonsiirtoon, kantapääpyörähdykseen ym. Samalla kun painoa siirtää taakse ja asettaa tukijalan niin vielä pitäisi viedä käsi taakse joka taas sekoittaa heittoa ja se ei lähde kunnolla, koska joku tärkeä tekijä jää heitosta huomioimatta.
Mutta täytyy harjoitella tuota "heti takaisin vetoa" ja päästä tuosta "käsi takana juoksemis" tavasta eroon.  :D
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1726 on: 01.07.14 - klo:12:56 »
Avatessa tukijalka kiertyy. Nyt on kipeä onko jotai vinkkejä miten lähteä opettelemaan puörähdystä ettei jalka kiertyisi ja näin kipeydy. Otetaan myös vinkkejä vastaan kuinka tuon kivun saisi poi pysymättä radalta pois?
Pyörähdä kantapäällä. Älä käytä liian pitäviä kenkiä.

Offline Daali94

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1727 on: 02.07.14 - klo:18:36 »
Yks tällanen perinteinen "suosittele mulle kiekkoa" -kysymys.

Olen aika aloittelija vielä, radalla perus rystydraivi 175g s-fd:llä lentää noin 75m.
Nurmikentällä olen yli satasenkin päässyt mutta silloin kiekot kyllä menevät ihan mihin sattuu. Draiveri olisi siis hakusessa. Ja suositeltavaa olisi toki että myös suhteellisen suoraa lentäisi.

Vai oletteko sitä mieltä että kannattaa ensin opetella vaikka sillä fd:llä heittämään pidemmälle?
Joutsen | Kilpi | Kannel || Truth | Verdict || FD | Teebird | Firebird || Tern |  DDx | Trespass

Offline Aveksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1728 on: 02.07.14 - klo:19:15 »
Yks tällanen perinteinen "suosittele mulle kiekkoa" -kysymys.

Olen aika aloittelija vielä, radalla perus rystydraivi 175g s-fd:llä lentää noin 75m.
Nurmikentällä olen yli satasenkin päässyt mutta silloin kiekot kyllä menevät ihan mihin sattuu. Draiveri olisi siis hakusessa. Ja suositeltavaa olisi toki että myös suhteellisen suoraa lentäisi.

Vai oletteko sitä mieltä että kannattaa ensin opetella vaikka sillä fd:llä heittämään pidemmälle?

Itse aloittelin pelaamisen C-Line FD:llä vajaa vuosi sitten ja kyseinen lätty on ja pysyy bägissä. Suosittelen ostamaan tuon C-Line-version, sillä se on hieman vakaampi ja kestää kovempaakin vetoa. Itse käytän C-Line FD:tä 90-115m heittoihin, eli pitkälle tuokin lätty lentää.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

Offline Roy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
  • Oikea nimi: Roy T
  • Seura: Tallaajat
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1729 on: 03.07.14 - klo:12:56 »
Yks tällanen perinteinen "suosittele mulle kiekkoa" -kysymys.

Olen aika aloittelija vielä, radalla perus rystydraivi 175g s-fd:llä lentää noin 75m.
Nurmikentällä olen yli satasenkin päässyt mutta silloin kiekot kyllä menevät ihan mihin sattuu. Draiveri olisi siis hakusessa. Ja suositeltavaa olisi toki että myös suhteellisen suoraa lentäisi.

Vai oletteko sitä mieltä että kannattaa ensin opetella vaikka sillä fd:llä heittämään pidemmälle?

Itse aloittelin pelaamisen C-Line FD:llä vajaa vuosi sitten ja kyseinen lätty on ja pysyy bägissä. Suosittelen ostamaan tuon C-Line-version, sillä se on hieman vakaampi ja kestää kovempaakin vetoa. Itse käytän C-Line FD:tä 90-115m heittoihin, eli pitkälle tuokin lätty lentää.


Minkä painosena sulla on toi? itse oon miettiny ton hankkimistä, ku jakaali lentää kivasti ja toi ois kestävämpi. Olin miettiny jotain 171? vai pitäiskö kevyempää hankkia näin vasta tämän vuoden pelanneena...

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1730 on: 03.07.14 - klo:13:43 »

Suosittelen ostamaan tuon C-Line-version, sillä se on hieman vakaampi ja kestää kovempaakin vetoa.

Voi olla runista/mallista riippuen melkoinen jyräkin jos S-FD lentää 75m eikä kippausongelmia sillä ole?
S-FD:n lentoreservissä vielä löytyy kyllä metrejä tuon 75m jälkeenkin mutta jos tekee mieli jotain muuta kokeilla, niin varmaan jotkut alivakaahkot himpun nopeammat voisivat tuoda lisää pituutta ja uusia kokemuksia. Mites ois Latituden Fury, West Siden Sotaki(r)ves, Innovan Tern... Tern voi olla jo liiankin nopea. Oishan noita vaihtoehtoja vaikka ja kuinka.

G-FD on muuten noussut omalle höyhenkädelle melko luottokiekoksi, hallitulla vedolla lentää sen 90m  melko suoraan ilman kippailuja, pienellä loppufeidillä. Toisaalta pitää myös kulman hyvin ja voi heittää esim. pitkää antsaa. En tiedä kannattaako tuota just nyt S-FD:n kaveriksi ostaa 'seuraavaksi' draiveriksi, mutta testaamisen arvoinen mielestäni.


Offline Aveksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1731 on: 03.07.14 - klo:16:56 »
Yks tällanen perinteinen "suosittele mulle kiekkoa" -kysymys.

Olen aika aloittelija vielä, radalla perus rystydraivi 175g s-fd:llä lentää noin 75m.
Nurmikentällä olen yli satasenkin päässyt mutta silloin kiekot kyllä menevät ihan mihin sattuu. Draiveri olisi siis hakusessa. Ja suositeltavaa olisi toki että myös suhteellisen suoraa lentäisi.

Vai oletteko sitä mieltä että kannattaa ensin opetella vaikka sillä fd:llä heittämään pidemmälle?

Itse aloittelin pelaamisen C-Line FD:llä vajaa vuosi sitten ja kyseinen lätty on ja pysyy bägissä. Suosittelen ostamaan tuon C-Line-version, sillä se on hieman vakaampi ja kestää kovempaakin vetoa. Itse käytän C-Line FD:tä 90-115m heittoihin, eli pitkälle tuokin lätty lentää.


Minkä painosena sulla on toi? itse oon miettiny ton hankkimistä, ku jakaali lentää kivasti ja toi ois kestävämpi. Olin miettiny jotain 171? vai pitäiskö kevyempää hankkia näin vasta tämän vuoden pelanneena...

Täysipainoisia heitän. Mentaalinen juttu, että täytyy olla täyspainoisia, mutta parilla grammalla ei tosiaan ole juurikaan merkitystä.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

jambba

  • Guest
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1732 on: 03.07.14 - klo:22:10 »
Toimiiko PG:n seura-alennukset myymälässä?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1733 on: 03.07.14 - klo:22:29 »
Toimiiko PG:n seura-alennukset myymälässä?

Kyllä toimivat.

jambba

  • Guest
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1734 on: 03.07.14 - klo:22:35 »
Kiitoksia taas!

Offline Jooseppi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1735 on: 10.07.14 - klo:12:01 »
Miten liiton alaiseen parikisaan ilmottaudutaan? Tehdäänkö "yhteinen käyttäjä" parin kans?
#65713

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1736 on: 10.07.14 - klo:14:38 »
Molemmat henkilöt ilmottautuu kisaan. Jollain tavalla kerrotaan TD:lle ketkä ovat pari. (tod.näk. sposti)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1737 on: 10.07.14 - klo:15:52 »
Miten liiton alaiseen parikisaan ilmottaudutaan? Tehdäänkö "yhteinen käyttäjä" parin kans?
Parigolfissa SM-kisat ovat ainoita liiton alaisia kisoja. Vaikka joku parikisa olisi liiton kisojen yhteydessä (yleensä edeltävänä päivänä), ei se ole liiton alainen, eikä täten vaadi myöskään mitään jäsenyyksiä tai lisenssejä. Ennakkoilmoittautuminenkin on näihin on melko harvinaista, yleensä näihin ilmoittaudutaan ihan paikat päällä. SM-kisoihin sitten tulee varmasti kisakoneeseen omat ohjeensa kun ajankohta alkaa lähestyä.

Offline JT

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jere Tammi
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1738 on: 12.07.14 - klo:09:37 »
Itsellä tulee kuun lopulla 2kk heittelyä täyteen, tällä hetkellä draivit DX Beastillä( 172g ); +80m pisin ja normaalisti n.70m lentelee. Pitäisikö vaihtaa hitaampaan, vaiko jatkaa tuolla kun sillä kuitenkin eniten tullut heitettyä?

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Aloittelijan kysymykset / kysy mitä tahansa, joku vastaa
« Reply #1739 on: 12.07.14 - klo:10:46 »
Antaa palaa vaan tuolla jos homma toimii. Millaista linjaa tuo kiekko tekee sun heitoilla?