Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: buzzz  (Read 9339 times)

Offline wesseli98

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
buzzz
« on: 23.06.14 - klo:14:01 »
Olis aikeissa ostaa buzzz.olen koittanut kyseistä kiekkoa viime kesänä ja se tuntui loistavalta käteen. Mikä muovi on teidän mielestänne paras. Toivoisin että kiekko olisi hieman alivakaa, millä muovilla kyseinen ominaisuus toteutuisi. Kiitos jo valmiiksi mielipiteistänne.

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: buzzz
« Reply #1 on: 23.06.14 - klo:14:08 »
Käytäpä hakua.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: buzzz
« Reply #2 on: 23.06.14 - klo:14:11 »
Buzzzissa Z-, Esp- ja Flex-muovit ovat mielestäni laadukkaimpia ja suosittelen niitä. X-muovista en pitänyt ja titaniumista ei ole kokemusta. Alivakautta voi hakea myös valitsemalla hiukan kevyemmän yksilön. Näistä on tosiaan oma keskustelu välineosiossa, kuten Vesa huomautti.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: buzzz
« Reply #3 on: 23.06.14 - klo:14:16 »
Haku tosiaan auttaa:
http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,357.0.html

Pro D heti alivakain ja kuluu nopeasti.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: buzzz
« Reply #4 on: 23.06.14 - klo:17:17 »
Olis aikeissa ostaa buzzz.olen koittanut kyseistä kiekkoa viime kesänä ja se tuntui loistavalta käteen. Mikä muovi on teidän mielestänne paras. Toivoisin että kiekko olisi hieman alivakaa, millä muovilla kyseinen ominaisuus toteutuisi. Kiitos jo valmiiksi mielipiteistänne.

X on lähinnä. Jos et heitä kivisillä radoilla, se ei kulu pahasti. Toki kääntämisen määrä riippuu tehoistasi ja tekniikastasi myös, joten ymmv. X vaatii kääntymiseen kai jotain draiverilla 70-90 m tehoja pieneen käääntämiseen. Noin 3-4 asteen käääntö vaatii teknikkallani ja jengan ja nopeuden suhteellani noin 110+ m draiveritehoja. Tekniikalla irtoamisen puhtaudella ja jengan määrällä sekä nokkakulmalla yhdessä lakikorkeuden kanssa tulle toki eroja heittäjien väliin, joten suiolahyppysellisiä pitää otta ja hyppyjä tuntemattomaan. Jos pisimmät heittosi ovat enemmän 70 tai alle kuin 90+ m Buzz SS kestävässä materiaalissa tai Pro D Buzz voi olla parempi.

Offline JKyytinen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse Kyytinen
Vs: buzzz
« Reply #5 on: 23.06.14 - klo:23:48 »
Minulla Z Buzzz on hieman alivakaa kovalla heitolla. Heittopituuteni driverilla noin 80m (kämmenellä)
mm. Aviar - P2 - Buzzz - Vulcan - Pohjan poika - Destroyer - Wraith - Hysteria - XCaliber - Stiletto

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: buzzz
« Reply #6 on: 24.06.14 - klo:06:24 »
Mulla on titanium versio ja omaan makuun aika vakaa feidiä löytyy ja kestää aika hyvin voimaa muista buzzzeista ei oikein ole kokemusta.

Offline mmjy

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Ylitalo
Vs: buzzz
« Reply #7 on: 24.06.14 - klo:13:18 »
Ostin Ti Buzzz, kun alotin back hand harjoittelun aivan liian vakaa, sopii varmaan hyvin enemmän heittäneille.

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: buzzz
« Reply #8 on: 24.06.14 - klo:15:25 »
Z-line kuluu todella hitaasti, hieman voi olla ylivakaa aloittelijalle mutta joku Z-linellä Buzzz SS voisi olla hyvä. Samanlainen kuin hakattu normi.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: buzzz
« Reply #9 on: 24.06.14 - klo:19:42 »
Minulla Z Buzzz on hieman alivakaa kovalla heitolla. Heittopituuteni driverilla noin 80m (kämmenellä)

Ei pitäisi kyllä olla alivakaa noilla mitoilla. Voi johtua OATista. Itse pystyn heittämään Z Buzzzia niin paljon kuin sielu sietää eikä se juuri käännä. FLX Buzzz kääntääkin sitten jo vähän.

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: buzzz
« Reply #10 on: 24.06.14 - klo:21:04 »
munki uus z buzzz on ihan selvästi alivakaa jo 60m+...  :o aikasempi dyed z oli taas niin vakaa et yli ei saanu kääntyy mitenkään.. lottona näitä tuntuu saavan oli kyseessä mikä tahansa luiska. kokeilemalla seviää parhaiten, arvot tuntuu olevan vaan suuntaa antavia...
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: buzzz
« Reply #11 on: 24.06.14 - klo:21:10 »
munki uus z buzzz on ihan selvästi alivakaa jo 60m+...  :o aikasempi dyed z oli taas niin vakaa et yli ei saanu kääntyy mitenkään.. lottona näitä tuntuu saavan oli kyseessä mikä tahansa luiska. kokeilemalla seviää parhaiten, arvot tuntuu olevan vaan suuntaa antavia...

Ei kyllä ole Z Buzzzeissa normaalisti kovin hirveää vaihtelua. Onko sulla semmonen domekas? Ne tuppaa olemaan aika alivakaita. Suurin osa on kuitenkin flättejä ja ne eivät käännä ainakaan meikän 90m heitolla käytännössä ollenkaan.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: buzzz
« Reply #12 on: 24.06.14 - klo:21:19 »
Zetatkin ovat vaihdelleet ajan myötä.  Minulla puhtautta ja jengaa on kämmenellä vähemmän kuin rystyllä ja paljon lyhyempi kämmen kääntää samalla z Buzzilla kun rysty täysillä ei ollenkaan. Kyseessä on hyvä ja yleinen Buzz lattakatolla koveralla siivellä ja korkealla ulkoreunalla. Ekoissa ti Buzzeissa oli paljon vaihtelya myöhemmistä en tiedä kokemuksesta. Minun yksilöni näyttävät muodoltaan zetoilta, mutta ovat silti ylivakaampia. Ehkä en ole verrannut tarpeeksi tarkasti vierekkäin muotoa tosin.

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: buzzz
« Reply #13 on: 24.06.14 - klo:22:03 »
kyllä tuo suht flätti on... omasta mielestä on samanlainen ku edellinen mut selvästi alivakaampi...

e: myös muita z ja muitakin buzzzeja on kokeiltu ja ei ne kaikki samanlaiselta oo tuntunu, jotain sinne päin... flx oli suorastaan jyrä verrattuna z...
« Last Edit: 24.06.14 - klo:22:10 by riotmaker »
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: buzzz
« Reply #14 on: 24.06.14 - klo:23:19 »
Mistähän jämäbuzzzien kaatopaikalta te ootte noi kiekkonne saanu :D Mä oon heittäny varmaan about kahdeksaa Z Buzzzia, paria Ti Buzzzia ja paria FLX Buzzzia ja kaikki on ollu samanlaisia. Siis samanlaisia kuin muut samalla muovilla olevat. Liekö käynyt sitten tuuri.