Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discraft  (Read 365466 times)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 554
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: discraft kiekot
« Reply #375 on: 04.05.15 - klo:20:02 »
Frisbeepointista tuli hankittua Titanium FLX Buzzz. Tuntuu hyvältä ja muutaman heiton jälkeen isompaan testiin.


Offline Jaripekkuli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari-Pekka
Vs: discraft kiekot
« Reply #376 on: 18.05.15 - klo:11:38 »
Löytyipä kaapin periltä tän valmistajan Challenger putteri, jonka otin testiin, ensimmäinen heitto kyseisellä kiekolla koskaan ja samalla elämän ensimmäinen holari :D Taisin rakastua tähän kiekkoon

Offline Heittelijä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #377 on: 18.05.15 - klo:15:17 »
Frisbeepointista tuli hankittua Titanium FLX Buzzz. Tuntuu hyvältä ja muutaman heiton jälkeen isompaan testiin.

itsellä jäi bägiin ekojen kokeiluheittojen jälkeen myös :) mahtava pannu!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 554
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: discraft kiekot
« Reply #378 on: 18.05.15 - klo:21:51 »
Buzzzien erikoisversiot ovat järjestään olleet mainioita.
Cryztal FLX Buzzz oli vakaampi versio ja erinomainen grippi.
Glow FLX Buzzz on vielä vakaampi ja aivan mahtava. Sitä saa heittää ihan kunnolla.

Eikä näitä saa enää mistään :)


Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: discraft kiekot
« Reply #379 on: 19.05.15 - klo:16:23 »
Eikä näitä saa enää mistään :)

Tässä ollaan hienosti bisneksen ytimessä :D

Eli erikoisversiona on joskus ollut tosi hyvä kiekkoerä, mutta ei sitä enempää tehdä. Asiakkaat/ostajat saadaan siihen uskoon että yksittäinen tuotantoerä on aina viimeinen, varastoon ei jää roikkumaan mitään turhaa. Ja toisaalta varaston yksittäiskappaleista pääsee eroon nimenomaan samoin argumentein, harvinaisuuksina.

Muovituotannosta en toki tiedä, missä määrin eri runien välillä tulee pakostakin eroja. Mutta samaa harrastaa Discmania ja Innova, esim. McPro Roc3 on semmoinen kiekko mitä kohta taas hamstrataan, Proshopissa oli kaupan uudella stämpillä jo. Kohta niitä sitten on huutokaupassa hyvään hintaan.


Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 554
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: discraft kiekot
« Reply #380 on: 19.05.15 - klo:16:52 »
Taitavat olla samalla myös testieriä. Tuo titaniuminnja FLX:n sekoitus on omaan käteen parempi kuin titanium. Tykkään. Toivottavasti saadaan siitä jokin normi.
Crankeja on nyt tehty FLX:nä hiutaleilla varustettuna ennenkuin Crankia saa FLX:nä.

Erikoistapahtumiin testimuovit ja menestys on taattu kun me urpot niitä kerätään että on vuosikausiksi pelattavaa :)

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Discraft
« Reply #381 on: 28.05.15 - klo:11:38 »
Mikä noista Discraftin muoveista on vakain? Itellä käytössä flx buzzz ja vähän vakaampaa kaipailis.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discraft
« Reply #382 on: 28.05.15 - klo:11:59 »
Mikä noista Discraftin muoveista on vakain? Itellä käytössä flx buzzz ja vähän vakaampaa kaipailis.

Taitaa olla Z. Mun mielestä Titanium oli kans aika vakaa, mutta taitaa Z olla vielä vakaampi.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Discraft
« Reply #383 on: 28.05.15 - klo:12:16 »
Mikä noista Discraftin muoveista on vakain? Itellä käytössä flx buzzz ja vähän vakaampaa kaipailis.

Taitaa olla Z. Mun mielestä Titanium oli kans aika vakaa, mutta taitaa Z olla vielä vakaampi.

Buzzzissa oman kokemuksen mukaan on Titanium vakain ja Z hyvänä kakkosena.
VDGC ry

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Discraft
« Reply #384 on: 28.05.15 - klo:12:19 »
Mikä noista Discraftin muoveista on vakain? Itellä käytössä flx buzzz ja vähän vakaampaa kaipailis.

OS Buzzz, FLX, Titanium, Z, ESP, D. Siinä olisi minun järjestys vakaimmasta lähtien.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Discraft
« Reply #385 on: 28.05.15 - klo:12:26 »
Vanhemmat aidosti flätit Glo:t oli vakaampia kuin Z. Myös ne kaksi Big Z busua, jotka oon omistani oli vakaampia ku Z.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Discraft
« Reply #386 on: 28.05.15 - klo:12:30 »
Jostain muistan lukeneeni että Ti FLX Buzzz olisi vakain. Vähän kalliimpihan tuo on ja en edes tiedä saako sitä enää.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discraft
« Reply #387 on: 28.05.15 - klo:12:42 »
FLX ei taatusti ole vakain. Mulla on vanhoja, hyvin käytettyjä Zetoja, jotka on vieläkin vakaampia kuin uudet FLXt.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 554
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Discraft
« Reply #388 on: 29.05.15 - klo:08:49 »
OS Buzzz on ihan oma kiekko, eli sitä ei voi verrata Buzzzeihin.

Yleisesti ollaan sitä mieltä, että Z-muoviset olisivat vakaimpia. Buzzzhan ei ole lähtökohtaisesti vakaa kiekko, joten ei kannata odottaa liikoja jos haluaa vakaan kiekon.

Itsellä selvästi vakain Buzzz on ollut Glow FLX. Vuoden verran bägissä on tuonut naarmuja ja osumia, mutta ei juurikaan vaikutusta lentorataan.
En heitä tuota Z-muovia kun on vanhalle miehelle liian liukasta muovia eli olisin ehkä paras puhumaan siitä mikä FLX on vakainta. Väittäisin kuitenkin tuon FLX Glown olevan varsin vakaa Buzzziksi.

Vaikka Discraftilla on ollut maine tehdä tasalaatuisempaa tavaraa, tulee sieltäkin erilaista vakausastetta samaan kiekkoon.

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Discraft
« Reply #389 on: 02.06.15 - klo:04:53 »
Sen mitä mitä itse olen flx muovisia heittänyt niin se on suora, ei karvaakaan yli- eikä alivakaa.

Sitten mitä vertaa muiden valmistajien eroja eri muovissa niin niistä kyllä löytyy isoja eroja samassa muotissa.

Taidanpa ottaa jonkun noista titanium, glow, tai z testiin.