Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 175997 times)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #225 on: 30.09.14 - klo:09:52 »
Mä toivoisin kovasti että löytyisi selkäkelpoinen bägi, mutta tuollainen on tietty vaihtoehto, jos mikään ei natsaa. Sopis hyvin mun "fribamummo" -statukseenkin.

Blingiä en laittaisi, olen klassisemman tyylin ystävä. Tiedän, että se on vaikea uskoa, kun katsoo mun blogissa näkyviä, ei niin klassisen tyylikkäitä friba-asuvalintoja.


Mutta. Nyt on paha olla..selkä neljättä päivää kipeä, särkylääkkeillä saa muutaman tunnin helpotusta, mutta öisin ei pysy kivut poissa. Sattuu niin paljon, että välillä itkettää. Nyt on turvaton ja yksinäinen olo maailmassa. Itse aiheutettua osittain, kun olen niin epäsosiaalisuuteni ja ihmisvihani vallassa, eikä ole sellaista ihmistä, joka siitä pääsisi läpi..

Haluaisin vaan treenata niitä asioita mitkä viikonloppuna alkoi toimimaan ja mun pää hajoo tähän makoiluun.



Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #226 on: 30.09.14 - klo:10:21 »
I feel your pain. Really, mutta kädessä  :o >:( Voimia. On sitten eri juttu, oletko realisti ihmiskunnan suhteen. Onko rationaalinen reaktio välttää kontaktia enemmistön kanssa.  Selkeitä päättelyketjuja tuon puolesta voisin esittää. On niitä järkeviäkin ja puolisellaisiakin.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #227 on: 30.09.14 - klo:10:24 »
Mistä nämä ihmispelot mahtaa kummuta? Oliko koulukiusaamista kenties nuorena? Mulla ne ainakin johtu täysin siitä yläasteen helvetistä, josta sittemmin olen päässyt yli.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #228 on: 30.09.14 - klo:10:47 »
Koulukiusaamista oli niin minimaalisesti, että epäilen sen olevan osana. Yksi episodi varmasti vaikuttaa edelleen muhun, mutta ei niin suurissa määrin.

Ihmisvihat on kausittaisia, eivät yleisesti vaikuta liialti elämään. Nyt vaan näiden kipujen seassa kaikki vituttaa, vaikka selkeästi kaipaisin myös apua ja ystävää. Ristiriitaista, tiedän.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #229 on: 30.09.14 - klo:12:02 »
Koulukiusaamista oli niin minimaalisesti, että epäilen sen olevan osana. Yksi episodi varmasti vaikuttaa edelleen muhun, mutta ei niin suurissa määrin.

Ihmisvihat on kausittaisia, eivät yleisesti vaikuta liialti elämään. Nyt vaan näiden kipujen seassa kaikki vituttaa, vaikka selkeästi kaipaisin myös apua ja ystävää. Ristiriitaista, tiedän.

Mä oon aika huono tällaisissa lohdutushommissa, joten totean vain, että onhan toi ny perseestä. Mulla ei ole ollut kuin lihaskramppeja oikeastaan, toki niin, että ei muutamaan päivään voi kävellä, mutta jotenkin niistä on selvinnyt kun ei ole sattunut maatessa.

Tsemppiä, jos siitä nyt on yhtään apua!

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #230 on: 30.09.14 - klo:12:15 »
Ainakin mua hymyilytti lukea sun teksti, se on jo jotain se. Jotain hyvää.

kiitti.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #231 on: 30.09.14 - klo:19:39 »
Täällä olen kivuissani maannut ja puhelin kourassa blogia kirjoitellut, joten aivan jäätävän nopealla aikataululla sain tekstiä ulos.

Kaksi päivää frisbeetä ja silti ihan maratonpostaus. Olkaa hyvät ja pahoitteluni

http://aittatar.blogspot.fi/2014/09/tpk-viikko-39-kohtaaminen-radalla.html

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #232 on: 30.09.14 - klo:20:18 »
Hienosti värjättyjä kiekkoja!  :) Varsinkin tuo Buzzz.
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline TomiV

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Vuori
  • Seura: Rauma Frisbee ry
Vs: Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #233 on: 30.09.14 - klo:21:07 »
Täällä olen kivuissani maannut ja puhelin kourassa blogia kirjoitellut, joten aivan jäätävän nopealla aikataululla sain tekstiä ulos.

Kaksi päivää frisbeetä ja silti ihan maratonpostaus. Olkaa hyvät ja pahoitteluni

http://aittatar.blogspot.fi/2014/09/tpk-viikko-39-kohtaaminen-radalla.html
On hienoo lukee siun blogia. Osaa hyvin kirjoittaa ja on tunnetta mukana myös ettei ole pelkkää kuivaa tekstiä :)

Toivottavasti selkä paranee pian ja pääset takas reenaan..
Team Trilogy

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #234 on: 30.09.14 - klo:21:42 »
Hienosti värjättyjä kiekkoja!  :) Varsinkin tuo Buzzz.

Kiitos! Toi sarjakuvamaisuus iskee ja on kiva päästä piirtelemään noita. Nyt pitää vaan opetella heittää Buzzzia.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #235 on: 30.09.14 - klo:21:46 »
Täällä olen kivuissani maannut ja puhelin kourassa blogia kirjoitellut, joten aivan jäätävän nopealla aikataululla sain tekstiä ulos.

Kaksi päivää frisbeetä ja silti ihan maratonpostaus. Olkaa hyvät ja pahoitteluni

http://aittatar.blogspot.fi/2014/09/tpk-viikko-39-kohtaaminen-radalla.html
On hienoo lukee siun blogia. Osaa hyvin kirjoittaa ja on tunnetta mukana myös ettei ole pelkkää kuivaa tekstiä :)

Toivottavasti selkä paranee pian ja pääset takas reenaan..

Wau, kiitos! Tosi kiva kuulla että tykkäät lukea.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #236 on: 01.10.14 - klo:14:14 »
Haulikolla ja 9 millimetrin susihauleilla susista pääsee eroon :-)

En osaa aravata, miksi sulla pehmeät heitot lähtevät hyssessä, mutta syy on selvitettävä, jottei lähäripelisi ole onnen kauppaa. Pehmeillä heitoilla kannattaa aloittaa alkuverryttely, joten ongelman ratkaisua voi yrittää jokaisella heittokerralla. Ehkä se vika sieltä löytyy. Onko oikea jalka liikaa oikealla ja koko kroppa kallistuneena vasempaan päin? Nouseeko käsi saatossa? Kääntyykö ranne, kyynärpää tai olkapää vastapäivään? Käden lihasten kiristäminen hieman asteittain estää tuota ja ranne on yleisin syypää. Joten aloittaisin ranteen ja heti sen yläpuoklella olevan alueen jännityksen lisäyksellä ongelman syyn metsästyksen. Samalla saa tarkkuustreenausta ja kontrollitreeniä, kun lihasvoima ei rajoita oikeiden kulmien, liikkeiden järjestyksen ja ajoituksen saamista. Win win.

Komeita kiekkoja, sulla on taitoa!

Jatkossa, kun joku uusi asia onnistuu, kannattaa heti perään heittää toinen heitto samalla tavalla. Pikempi parempi. Noin 7 sekuntia on kuulemma muisti suorituksen mallintamisessa. Se ei ole helppoa, koska normaali alkurutiini on mahdoton toteuttaa. Kokonaan. Onneksi eka heitto ajaa osin saman asian, joten kun vain otteen ja sijoittumisen, juoksusuunnan sekä tähtäyspisteen tarkistaa, pitäisi mennä rutiinilla homma.

Opastettu draivitreeni kannattaa kyllä tehdä ruuhkattomassa isossa paikassa, jotta saat tiheään tahtiin tositoja ja muistat, mikä toimi ja mikä ei ja voit heti muuttaa tekniikkaa. Ottaisin kyllä iisisti, draivailussa, kun selkäsi on kipeä. Et halua toistoa kipuihin (hep, käsi pystyssä, se väärä sellainen, kun pääkäsi uusi ongelmat, röh).

Jaani on jo kulkenut polkuja, jolla olet, joten hänelle lienee helpompaa astua kenkiisi kuin päinvastoin. Kuullostaa siltä, että taas tällä viikolla jännität uusia naamoja ja tilanteita entistä vähemmän. Karkaisu toimii. Onneksi olkoon! Edelleen toistona minäkin alekirjoitan, että, jos selkäsi kestää, sinulla on mahdollisuus heittää 130 m tasaisella tyynellä. Ei se ole meidän päistämme kiinni, kun sanomme noin, vaan se on totuus. Joka perustuu tietoon siitä, mitä on jo tehty ja mitä siihen vaaditaan. Treeniä, tekniikaa ja opastusta käyttämällä vain terveytesi voi estää noille mitoille pääsyn. Kun sen kestosta ei toedä, voi kai silti katosa, mihin pääset, jos vain paikat kestävät sitä.

Fribailussa rasitus on yksipuolista ja eriparin selkälihakset vääntävät rankaa vinoon lisäten kipuja. Skolioosi lisää vaaraa. Tehokkaat draivit ovat tylyjä ja alkuunsa uusin tehoin ei kannata liian monta draivia vetää päivässä. Jotkut ovat jumissa 50 jälkeen. Sata on tylyä monille. Pari sataa lienee vaarallista. Tuhannen jälkeen sattui 6 päivää kaikkialta. En suosita. Ei siinä kierros, vai oliko kaksi ensin paljon vaikuttanut.

Jos aiot ostaa Beasteja lisää, Pro ei liene oikein muuhun sopiva värjäyshommissa kuin epätarkkaan mössöön, kun hötöinen (suhteessa värille, ei otteelle) muovi levittää värejä. Pro liitää pisimmälle Beasteista ja nahkeana se lipeää harvemmin nyt, kun on kylmempää ja märempää. Talvea kohden etu korostuu. En suosita DX muovista, koska se on alivakaampi paljon ja kuluu sikanopeasti rolleriksi. Ihan eri kiekko kuin Star. Puolivälistä 16x grammaisia sanoisin, voisi olla pidempi ja suorempi kuin Star Beast.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #237 on: 03.10.14 - klo:13:50 »
Mulla oli kenttätreenissä väärällä kädellä wanhan tiedon soveltamisen avulla läpimurto toistettavuudessa. Ajattelin, että samasta kikasta saattaa olla sullekin iloa ja terveyshyötyä, kun pääset takaisin heittojen pariin. Koska lämmöt putoavat ja kylmyys rassaa paikkoja paljon enemmän kuin kesällä sama suoritus ja innostasi päätellen kuitenkin aloitat liian aikaisin srlän terveyden kannalta  :) Kukapa ei olisi tehnyt sitä alkuhuumassa?

Etu löydöksessäni on ihan normaali vaihe kehityksessä oikealla kädellä heittävillekin ja monien hiomaama vaihe kehityksessä. Etuna on toistettavuuden ja tarkkuuden kasvatus ja sulla bonuksena luultavasti rassin vähitys selälle. Haitta on alle maksimitehojen tuotto, mutta lyhyellä tähtäimellä se on vain plussaa selällesi. Ja mikä tärkeintä kehityksesi kannalta, kikka pakottaa sinut opiskelemaan tarpeellisen vaiheen taidot heittäjänä kehittymisessä. Wanha sanonta pitää oppia kävelemään ennen kuin voi juosta pitää kutinsa pituuden hankkinnan kannalta tässä vaiheessa. Koska pituutta ei saa, jos tekniikka hajoaa ja tekniikan säilytys kropan hallinnan kautta on opittava. Ja se usein pään hakkaamista seinään ilman kehitystä, jos yrittää hypätä suoraan maksimitehoihin maksimitekniikalla. Minulle kävi vasurina juuri näin.

Ekaa kertaa sain toistettavan snapin käteen, kun kahden askeleen tekniikallakin möhlin, joten lyhensin ekan askeleen niin, että takajalan varpaat jäivät etujalan kantapäätä kauemmas kohteesta ehkä 10-15 cm. Boom, täysin eri meininki. Pohjana oli seksuaalisesti epätasa-arvoinen havaintoni, joka on naisille mahdollisesti vaarallinen. Käteni rentoutui paljon ja sain paljon toistettavammin kyynärpään eteen lyhyen ekan, siis normiheiton ristiaskeleen, askeleen kanssa, kun vedin kiekon hartioiden korkeuden sijaan jotain 5-10 cm rintalihasten ali. Naisille ja lihaksikkaille varsinkin hauis saattaa osua rintoihin. Ei ehkä ole turvallisin idea. Sikäli en uskalla sitä suosittaa. Mutta suositan mitä lämpimimmin ristiaskeleen jättämistä ristiin menon sijasta paljon lyhyemmäksi ja alkuun vain kahden vikan askeleen ottoa, jos yhden askeleen otto toimii jo ja käsi kiihdyttää räjähtävästi. Onnea treeniin, toivottavasti sullekin tulee onnistumisia ja lähäripelisi ja lyhyet draivit paranevat tällä perustaitoihin kuuluvalla niksillä.

Kaikki hinkuu mittaa, tulokset paranevat kontrillin kadvulla aivan kuten pituuskin. Joten oikeasti tarkkuutta ja toistettavuutta parsntamalla tulee itsekseen apua draivipituuksiin. Tekniikalla ansaitaan lisämitta enemmän kuin bodaamalla tukka päässä pyörien repimistä nopeammin. Tekniikka on pääsylippu mitoille, joten tylsät aakkoset on opittava ennen lukutaitoa. Sillä erolla, että fribailussa aakkoset parantavat tuloksia paremmin kuin lisämitta. Tarkkuus ja toistettavuus ennustavat parempaa tulosta enemmän kuin huikean pitkät kaaret. Jotka ovat usein huikean kaukana korista.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #238 on: 03.10.14 - klo:19:38 »
Taas haltioissa kirjoituksestasi. Itsekin (kohta kaksi vuotta) selän kanssa taistelleena toivon, ettei selässäsi suurempaa vikaa ja olet kohta taas iskussa.
VDGC ry

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #239 on: 03.10.14 - klo:20:10 »
Kiitos Max. Tätä tekstiä oli kiva kirjoittaa, kun se oli tuoreena mielessä. Ja jollain tavalla oli pakko frisbeetä pyöritellä, kun fyysisesti se ei ollut mahdollista.

Selkä on tänään ollut viikon paras, mutta mille tahansa muulle viikolle vielä huono. Huomenna selvitetään kestävyys töissä. Toivottavasti on kunnossa, että pääsee lennättämään muovia iltapäivästä.

Janne, nyt on taas niin pitkää settiä, että tarvinnee hieman perehtyä, ennen kuin otan kantaa. Mutta siis pituus on ultimaattisen tärkeä asia, sen sanon jo nyt.