Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 175163 times)

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #270 on: 19.10.14 - klo:17:27 »
Luettu lopulta... Olisi kiinnostavaa tietää kuinka pitkälle heität rystyä tasaisella?

Essin heittoja nähneenä voin sanoa, että satanen paukkuu ja toistettavuus on siellä n.85-90m tietämillä. Neiti itse korjatkoon jos hirveästi väärässä olen.
VDGC ry

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #271 on: 19.10.14 - klo:17:31 »
Ihan kiitettävä mitta ;)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #272 on: 19.10.14 - klo:19:57 »
Luettu lopulta... Olisi kiinnostavaa tietää kuinka pitkälle heität rystyä tasaisella?

Essin heittoja nähneenä voin sanoa, että satanen paukkuu ja toistettavuus on siellä n.85-90m tietämillä. Neiti itse korjatkoon jos hirveästi väärässä olen.

Ja itse myös nähneenä (ja ihan vähän häntä opettaneena) on pakko sanoa, että lähtee tyylikkäämmin kuin monella miesrunttaajalla, joka ei vaivaudu opettelemaan tekniikkaa koska runnommallakin voi heittää. Yleensä, jos nainen heittää sen 100 metriä tai enemmän, on tekniikka hallussa, koska on pakko. Siitä asenteesta voisi moni mies ottaa oppia.
« Last Edit: 19.10.14 - klo:20:34 by Jaani »

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #273 on: 20.10.14 - klo:06:28 »
Siihen nähden, että oon niin pirun kiinnostunut pituudesta, niin aika vähän on tullut mittailtua. Mä en kai koe olevani viel teknisesti niin hyvä, että se kannattaisi. Ehkä sit, kun heitto tuntuu tarpeeksi oikealta, mä käyn jollain fudiskentällä riehuu. Mut on mulla tosiaan se satanen varmaankin paukkunu ja yli ysikympin kyl pääsee jo suht helposti.

Kiitos kaikista kauniista sanoista, eritoten Nautilus ja Jaani. Johan tässä nyt punastuu.

ps. Iso käsi kaikille, jotka jakso lukee loppuun! Huhhuh, aika monsteriteksti.
« Last Edit: 20.10.14 - klo:06:50 by Aittatar »

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #274 on: 20.10.14 - klo:07:57 »
Näitä on ilo lukea, Keep up the good work.

Ja tosiaan, eikös olisi hienoa pistää oma nimi siihen maailmanennätystuloksen kohdalle kirjoihinkin? :)
Vai aiheuttaisiko moinen lisää suorituspaineita radalle kuitenkin...

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #275 on: 20.10.14 - klo:08:54 »
Aitattaren luontaiset draivikyvyt ovat varmasti ihan kohdillaan, mutta nyt tässä on hyvä esimerkki siitä, miten sinnikkäällä ja fiksulla harjoittelulla sekä hyvällä valmennuksella/ohjauksella tapahtuu kehitystä. Upeaa!

Laajemmin: frisbeegolfin suosion nopean kasvun myötä treenimetodit ja jonkinlainen seurojen valmennustoiminta varmasti kehittyy. Itse olen vajaa kolme vuotta pääosin takonut päätäni seinään ja muiden harrastamieni liikuntalajien kautta pohtinut parempia tapoja heittää. Treenaaminen kun ei (pelkästään) ole sitä että ottaa distancedraiverit bägistä ja antaa palaa. Viikko- ja muissa kisoissa saa aika ajoin kokeneemmilta vinkkejä, mutta pelkästään omin neuvoin tekniikan ja kropan toiminnan virittely huippuunsa onnistuu aika harvalta.



Offline TomiV

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Vuori
  • Seura: Rauma Frisbee ry
Vs: Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #276 on: 20.10.14 - klo:09:12 »



Laajemmin: frisbeegolfin suosion nopean kasvun myötä treenimetodit ja jonkinlainen seurojen valmennustoiminta varmasti kehittyy. Itse olen vajaa kolme vuotta pääosin takonut päätäni seinään ja muiden harrastamieni liikuntalajien kautta pohtinut parempia tapoja heittää. Treenaaminen kun ei (pelkästään) ole sitä että ottaa distancedraiverit bägistä ja antaa palaa. Viikko- ja muissa kisoissa saa aika ajoin kokeneemmilta vinkkejä, mutta pelkästään omin neuvoin tekniikan ja kropan toiminnan virittely huippuunsa onnistuu aika harvalta.

Täysin totta.. Tässä on kesän ajan koittanut parantaa draivia yksin. No hieman parannusta on ollut mutta silti ei näe tekniikka virheitä kuten joku toinen. Ehkä kuvaamalla ja sitten joku osaavampi kertoa mitä kannattaa muuttaa.
Team Trilogy

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #277 on: 20.10.14 - klo:09:34 »
Mä oon kyllä ihan järjettömän otettu siitä, kuinka paljon apua mä oon saanut tässä lajissa. Eihän mun heittelystä ois tullu mitääm, jos vaan omin avuin oisin joutunut pyristelee. Sit, kun pääsee lahjakkaan pelaajan ja opettajan koulittavaksi, ei siinä voi kuin kehittyä.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #278 on: 20.10.14 - klo:12:08 »
Olipas mukava lukea tota sun blogia, tarviipa laittaa seurantaan. :)

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #279 on: 20.10.14 - klo:15:16 »
Aloin miettiä, mitä lajeja sulla Essi on taustalla, kun kehitys on noin nopeaa. Tanssiahan siellä. Itse olen aina halunnut, esitellä lajia tanssitaustaiselle, koska mä uskon, että se on todella hyvä tausta. Vai mitä itse olet mieltä? Itsellähän on kaksi vasenta jalkaa ja olematon rytmitaju, minkä takia on mennyt neljä vuotta, että on päässyt tuohon "80-90 metriä ja välillä 100 rikki"-tasoon.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #280 on: 23.10.14 - klo:10:29 »
Tanssitausta? Haha, himassa musiikin tahdissa hillumista ja osaajan vietävissä menemistä ei kaiketi lasketa. Tankotanssihan oli mun tasolla asentojen hakemista vailla musiikkeja, ei minkään koreografian toteuttamista. Mutta en mä täysin rytmitajuton ole, siinä olet oikeassa.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #281 on: 24.10.14 - klo:18:55 »
Talissa tänään treenaillessa sain uuden tuttavuuden seurassa nauttia ilotulituksesta. Osaako joku kertoa missä juhlittiin ja mitä?

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #282 on: 02.11.14 - klo:20:58 »
Jotain sain vihdoin kirjoitettua. Johan siinä kesti.

http://aittatar.blogspot.fi/2014/11/tpk-42-43.html

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #283 on: 13.11.14 - klo:20:02 »
Blogia päivitetty taas pitkästä aikaa. Ei vaan ehdi käydä viskomassa niin paljon kun haluais ja nuo pimeät illat kyllä syö naista.

Lukekaa ihmeessä, ei oo edes pitkä!

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #284 on: 13.11.14 - klo:21:20 »
Sähän olet ammatilaisten käsissä jatkuvasti. Voisi olla jo kateellinen.