Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 175669 times)

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #300 on: 28.11.14 - klo:18:39 »
Tykkäsin (taas).

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #301 on: 28.11.14 - klo:22:27 »
Tykkäsin (taas).

Kiitos. Sikana kiva kuulla.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #302 on: 29.11.14 - klo:08:46 »
Hienosti jaksat kirjoitella  :) näitä on mukava lukea.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #303 on: 01.12.14 - klo:03:34 »
Toi on kyllä hassu homma, miten oma itsevarmuus on ihan eri luokkaa, kun yrittää olla toiselle tukena. Siinä ei edes muista jännittää itse. Tuon kun saisi käännettyä niin, että pitäis aina siitä itsensä sisällä asuvasta paniikkipupusta huolta, varmistais että sillä on helpompi olla, ni vois alkaa elämä helpottua.

Sääli etten ole ihan noin hyvä huijaamaan itseäni.

En sillä, että suosittelisin kenellekään alkoholin ja urheilun yhdistämistä, mutta jos muistan sanat oikein James May sanoi jotenkin näin, että alkoholia juodessasi olet paljon fiksumpi ja hauskempi. Moni on lungimpi myös. Noin kertakokeiluitsehuijauksena kai sitäkin saa kokeilla, kun ei ole kisassa ja ketään heittopituuden sisällä? itsensä huijausyrityksenä. Sosiaalisessa tilanteessa tullee lisäpaineita, jos muutkin eivät ole kaljakiessillä. Ajattelin siis itse yksin heittäessä tuollaista testiä. Eihän se kaikkien luonteelle sovi ja sieltä saattaa tulla huonosti heitettäessä uusi raivariennätys :-)
« Last Edit: 01.12.14 - klo:03:36 by JanneRäsänen »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #304 on: 01.12.14 - klo:04:14 »
Lueskentelin rästiin jääneitä viime blogejasi ja yritän muistaa kommentoida tärkäet jutut. Moni kokenutkaan ei uskalla tempaista tarpeeksi kovaa ahtaaseen paikkaan. Silloin useimmilla tekniikka muuttuu vanhasta totutusta ja monta asiaa voi mennä pieleen. Tyypillinen virhe on ajoituksen muuttuminen, joten vähäsien askeleiden vauhdin takia kropan vasemmalle jäämisestä liian hitaan vauhdin sudhe otevoimaan=grip lock väliin voi sattua vaikka mitä muuta sivusuuntaa. Vain suuri haritus on taattu :-D

Hyvä, että sait Beastisi takaisin. Kaverini osti Beastin tänä vuonna, joka kääntää yli enemmän kuin vanhemmat Beastit. Kun luottoBeastisi ei ole enää vastatuulikelpoinen, seuraava askel vakaudessa eteenpäin paremmin tuulen sietoiseksi, vähemmän kääntäväksi ja paremmin antsasta palauttavaksi on Discraft Surge. Suosittelen tähän vuodenaikaan varsinkin FLX muovista. Pito on parempi normimuoveihin verrattuna ja pieni kosteuskaan ei automaattisesti aiheuta lipsahduksia.

Jos speed golf ei ole riittävän kivaa aerobisesti, niin sitten se hauskin asia ilman housuja reps.

Mänikäin olen hvainnut pitkälle (omaan tasoon nähden) revittämisen terapeuttisen vaikutuksen. Oikeastaan siis kovan tehon luomisen, kiekkohan voi lentää ihan mihin vain ja kenttätreenissä se ohari silloin tällöin ei yleensä ole kovin vaarallista. Enpä mutenkaan aina visko, jos on ihmisiä sinne päinkään mahdollisella alueella. Aina maksimitilan antaminen ei toki ole mahdollista.

Meikun väylällä 15 on joinain päivinä muovimagneetit käytössä :-)

Sä olet rehokea nainen Essi, vaikkei se aina siltä ehkä sinusta tunnukaan. sä olet kiivennyt jo monen esteen ylitse ja en näe mitään syytä sille, ettetkö pysty siihen jatkossakin. Oletko koskaan ajatellut, että muut arvostavat sinua, kuten sinä arvostat heitä, eli ihmisarvon kautta, ei suoritustesi tason kautta? Aivan kuten sinäkin arvostat muita. Miksi muut eivät voisi arvostaa sinua samalla logiikalla kuin sinä heitä? Ei miksikään, joten ainoa, joka sinua arvosteli suoroitusten perusteella olet sinä. No toki voihan joitain pahan päivän ja tuulen purkajia ja ääshättejäkin jokunen voinut tulla vastaan, mutta mitäs pienistä (mielistä), kun ei mekään niistä? Ei poikkeukset ole sääntö ja perseily on heiltä pois, ei sinulta. Ei toisen tyhmyys sinua tyhmennä yhtään sen enempää kuin sun pitäisi hypätä sillalta vain siksi, että joku muu on sen tehnyt. Perseilijä hieroo pökälettä vain omaan naamaansa, ei semmoisen haukuilla ole mitään painoarvoa. Itsensä se siinä vain halveeraa. Joten sellaiset kommentit valuu pois kuin vesi hanhen selästä eiks jeh? On hienoa, että sait kiven pois sydämeltä, kun sait mielipahan käsiteltyä pois painolastista Meikun 15. väylän avauksen ketutuksesta.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #305 on: 01.12.14 - klo:18:43 »
:) taitaa olla Essi niin että jos kutsut kaikki blogejasi nauttivat fribaajat samalle rundille , ei taida mitkään parkkialueet riittää.
Tsemppiä treeneihin, vaikka aika hurjalta nuo jutut näin aloittevasti keski ikäisestä miehestä kuullostaa kaikkien tekniikka juttujen kera.
Laitahan juttua kulkemaan ja pidät samalla meidät noin pari tuhatta fribaajaa hymyssä suin, Kiitos sinulle :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #306 on: 03.12.14 - klo:11:42 »
Mä ihailen ihmisiä jotka osaavat ja uskaltavat tehdä jotakin. Ja vaikka en Essiä tunne niin nostan pipoa että uutena harrastajana olet aloittanut näin räväkästi julkisesti ruotimaan suorituksiasi ja edistymistäsi lajin parissa.
Toivon ja uskon että aloittelijat, ja varsinkin naiset saavat lisäpontta frisbeegolfin parissa. Ja rohkaisee mahdollisia empiviä kokeilemaan rajojaan frisbeeheiton ihmeellisessä maailmassa.
Noi sun blogi sivusi ovat todella hyvät, ja maalaamasi kiekot pieniä taideteoksia.

Jatka samaan malliin, ja ilahdutat varmasti monia ihmisiä!

-väykkä-

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #307 on: 03.12.14 - klo:18:38 »
JeiAar.

Mähän en käytä alkoholia, joten en usko tämän takia aloittavani. Ymmärrän toki pointin. Kyllä mä oon tota hommaa jopa miettinyt, mutta ei kiitos.

Tuostahan minä kirjoitinkin, mun omasta arvosta. Että pitää luottaa jengin arvostavan minua ihan samalla tavalla, kuin minä heitä. Ja saan myös arvostaa itseäni samalla asteikolla. Ikävä kyllä se ei ole yhtä helppo sisäistää, kuin sanoa. Samastunkin suuresti Jaanin edelliseen tekstiin, vaikka haluaisin olla lintu, joka vaan laulaa, eikä muiden kehuista tai vihoista välitä. (Tämäkin Jaanilta mutkan kautta saatu tuuma.)

Mykey:

No johan on ajatus! Sääli että hallin vuokraus oli niin vaikea projekti tai muuten ois voinu nähdä pitääkö lainkaan paikkaansa väittämäsi. Nyt pitää juhlia kolmekybäsiä paljon pienemmin.

Väykkä:

Kiitos kauniista sanoista. Sekä lajista,  blogista, että frisbeetaiteesta on kyllä tullut mulle todella tärkeitä ja uskon kasvaneeni ja edelleen kasvavani ihmisenä tässä kaikessa. Se että olen uskaltanut kirjoittaa ja puhua aroista asioista on myös tuonut mun elämään huikeita tyyppejä, mageita hahmoja, jotka ovat muuttaneet mun käsitystä elämästä ja maailmasta.

Ei tämä helppoa ole ollut, sairaan pelottavaa välillä, turhauttavaa useinkin, helvetin hauskaakin ja ehdottomasti kaiken tuskan arvoista! Toivonkin kovasti, että tästä mun taipaleesta joku voisi saada apua omiin ongelmiin. Jos ei muuta, niin vertaistukea. Kukaan ei ole yksin, melkein jokaista välillä pelottaa!

-Essi

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #308 on: 04.12.14 - klo:17:06 »
Hyvä Essi pidä itsesi naisena ja pidä edelleenkin korkki kiinni! Hatun nosto. Olen NIIN!!!! iloinen siitä, että käsityksesi elämästä ja maailmasta on muuttunut siksi, että normaali toimintatapa jonkun toimimattoman asian korjaamisessa on vanhan ratkaisuyrityksen hylkäys ja uuden testaus niin kauan, kunnes homma toimii. Wanhojen ajatusten hylkäys ja päivitys todellisilla asioilla vie kummasti eteenpäin. Se avaa tien muullekin edistymiselle. Se on itseään syöttävä kehä, eli noidankehän peilikuva. Menestys tuottaa uutta menestystä.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #309 on: 04.12.14 - klo:17:55 »
Jokos Essi ottaa osaa VDGC jääkarhun metsästykseen?
Olisi kolmas osakilpailu menossa ensi sunnuntaina veikkolassa.
Naisten sarjassa on vain yksi henkilö tällä hetkellä ,joten lisää uskaliaita ehtii vielä mukaan.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #310 on: 05.12.14 - klo:17:25 »
Varma mitalisija?  8)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #311 on: 09.12.14 - klo:12:55 »
Koska Jaani pyysi:

Männnnnnnnä viikot


Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #312 on: 09.12.14 - klo:13:53 »
Näitä on kyllä mukava lukea.

Nummenmäen rata ei ole itselle yhtään sen miellyttävämmäksi ole tullut uusintakäynnilläkään.  Tuleehan siellä upsia reenattua reilusti aina kun käy.  Ensimmäisellä kerralla on tosiaan vielä tuo blindiväylien ongelma, mutta ei niissä pilleissä paljoa auta, että tietää minne pitäisi kiekko laittaa, ku ei mene kuitenkaan.

Éi päästy siinä perässä tullessa montaa heittoa näkemään, mutta ne mitä nähtiin, niin kyllä se aika mallikkaasti lähtee. (tosin eipä nähty minne ne päätyi... kun blindi väylät ja puuta joka puolella)


Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #313 on: 09.12.14 - klo:16:28 »
Hyvää pohdintaa. Pitäis ottaa mallia ja palastella omakin draivin tarkasteluun. Oon lähiaikoina vaan heitellyt sen enempiä miettimättä. Kiitoksia veturista! Bägin hienoin kiekko ehdottomasti. ;)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #314 on: 10.12.14 - klo:08:47 »
Näitä on kyllä mukava lukea.

Nummenmäen rata ei ole itselle yhtään sen miellyttävämmäksi ole tullut uusintakäynnilläkään.  Tuleehan siellä upsia reenattua reilusti aina kun käy.  Ensimmäisellä kerralla on tosiaan vielä tuo blindiväylien ongelma, mutta ei niissä pilleissä paljoa auta, että tietää minne pitäisi kiekko laittaa, ku ei mene kuitenkaan.

Éi päästy siinä perässä tullessa montaa heittoa näkemään, mutta ne mitä nähtiin, niin kyllä se aika mallikkaasti lähtee. (tosin eipä nähty minne ne päätyi... kun blindi väylät ja puuta joka puolella)

Mutta ehkä se on viimeisteltynä vielä hieno rata, näin mä toivon ja luulenkin! Ensi kesänä voi olla ihan eri ääni kellossa.

Kiva, kun tulit kiessin aluksi moikkaamaan, hauska on tutustua lukijoihin. Aina yhtä hämmentävää tosin! :)