Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 175544 times)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #315 on: 10.12.14 - klo:08:52 »
Hyvää pohdintaa. Pitäis ottaa mallia ja palastella omakin draivin tarkasteluun. Oon lähiaikoina vaan heitellyt sen enempiä miettimättä. Kiitoksia veturista! Bägin hienoin kiekko ehdottomasti. ;)

Suosittelen kyllä! Masentavaa aluksi, mutta niin sitä on vain luotettava prosessiin. Tulosta en oo vielä nähnyt, kun kehitys on hidasta, mut eiköhän se sieltä hiivi. Toivottavasti!

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #316 on: 10.12.14 - klo:09:00 »
Näitä on kyllä mukava lukea.


Mutta ehkä se on viimeisteltynä vielä hieno rata, näin mä toivon ja luulenkin! Ensi kesänä voi olla ihan eri ääni kellossa.

Kiva, kun tulit kiessin aluksi moikkaamaan, hauska on tutustua lukijoihin. Aina yhtä hämmentävää tosin! :)

Ei ehkä vielä ensi kesänä, mutta jos jo sitten 2016 kesällä olisi kuosissa. Kyllähän se Meresmaa tuota sanoi eteläsuomen vaikeimmaksi metsäradaksi ja varmaankin aika liki sitä ollaan.

Sun pitää vaan tottua siihen, että olet "fribajulkkis" :D

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #317 on: 10.12.14 - klo:10:20 »
Otan paineita tosta! Mut tekee mulle hyvää saada paineita tekemiseen, niin ehkä opin joskus käsittelemään niitä oikein. Tai mikä vielä parempaa, voipi olla etten enää jossain vaiheessa ota tuollaisista paineita! Kuis kivaa se olis!

Te joilla on vaan sika kivaa, ei mitään paniikkitilaa lisäksi, miten te sen teette??
« Last Edit: 10.12.14 - klo:10:38 by Aittatar »

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #318 on: 10.12.14 - klo:10:34 »
Koska Jaani pyysi:

Männnnnnnnä viikot

Hyvää settiä jälleen! Tuo driven checkilista on mainio. Läpijuoksun (tai aukipyörähtämisen) pois kitkeminen on yllättävän haastavaa, mutta tuo Jaani-teesi #2 eli vasemman jalan ankkurointi on hyvä apu siihen. Mulla ainakin syttyi joku lamppu päässä kun sitä ensimmäisen kerran kokeilin.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #319 on: 10.12.14 - klo:15:35 »
Oman kokemuksen mukaan tuo auttaa myös siihen että tukijalan kierto tulee kantapäälle, ilman että sitä pitää miettiä (ja että kuinka korkealle sitä päkiää pitää nostaa ettei se vaan ota kiinni juureen ja polvi mene irtipoikki!!)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #320 on: 11.12.14 - klo:11:38 »
Uteliaisuuttani kysyn Essi, oletko jo paljon kilpaillut? Onko kilpaura tavoitteena, ja jos on niin onko menestyksellisiä tavoitteita? Vai heitätkö vaan huvikseen? Blogista päätellen edellytyksiä kilpailemiseen on!
Noista sun kirjoituksista huomaan että olet jo paljon enemmän sisällä lajissa kun esim. minä. Ja koska noita päteviä opettajiakin sulla riittää niin ovi on auki vaikka kuinka pitkälle.

-väykkä-

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #321 on: 11.12.14 - klo:13:39 »
Olen käynyt kaksissa viikkokisoissa. Haluaisin, haluaisin niin kovin kisata. Mutta mä en tiedä tulenko koskaan uskaltamaan. Toivottavasti!

Aloitan sillä, että roikun lisää tyyppien mukana kisoissa ja haistelen tunnelmaa. Jos siitä tulis edes vähän normaalia.

Kyllä mä vielä kisaan! Paniikissa ehkä, mutta kisaan. Koska haluan.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #322 on: 11.12.14 - klo:15:00 »
ei muuta kun naamaria päähän ja valenimellä pelaa jos se muiden edessä sählääminen on se mikä jänskättää :)

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #323 on: 11.12.14 - klo:15:12 »
Ensivuonna keinaria kiertämään  viikkokisojen muodossa. Siellä on aina rentoa touhua ja näkee myös hiton hyviä heittoja hiton hyviltä heittäjiltä. (En minä)

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #324 on: 11.12.14 - klo:15:46 »
Aloitan sillä, että roikun lisää tyyppien mukana kisoissa ja haistelen tunnelmaa. Jos siitä tulis edes vähän normaalia.

Lähde seuraamaan Tonttu Openia 20. päivä? Se on PDGA-kisa, mutta tunnelma on taatusti leppoisa. Tai ainakin yleinen tunnelma, yksittäisistä pelaajista pysty sanomaan... :)
Lie lie missä lie liemissä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #325 on: 11.12.14 - klo:19:02 »
Ei muuta kun kisaamaan vaan. Viikkokisat ovat kyllä hyvä paikka aloittaa, ja varmasti sitten alkaa ruokahalu kasvamaan niin että alkaa janoamaan isompiakin kekkereitä.
Ei kannata jännittää turhaan, koska porukka on mukavaa ja avuliasta. Naispelaajat varmasti haluavat lisää naisia mukaan kisailemaan!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #326 on: 11.12.14 - klo:19:36 »
Jääkarhun etsintä4 21.12 Veikkolassa odottaa edelleen lisää nais pelaajia.
09:15 alkaa paripeli kilpailu best shot meiningillä, joten mukava tapa tutustua rataan jos ei ole aikaisemmin käynyt.
12:30 on sitten yksilö osakilpailu ja jos saadaan 4 naista mukaan niin kiekko palkinto odottaa jo ottajaansa.
Naisille ja  alle 16v junioreille on muuten ilmainen kilpailu.
Makkaraa myynnissä grillistä 1e kpl ja lupaan vaikka ilmaiset makkarat naisille kaupan päälle, että ei muuta kuin ilmoittautumaan VDGC facebook sivuille ja nauttimaan ulkoilusta.
Tästä ei enää kilpailut rennommaksimene ja Veikkolassa aina tapahtuu, siellä kun on muutama hyvä puu kasvamassa väylällä.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #327 on: 23.12.14 - klo:19:23 »
Täällä alkaa jengi hiljentyä ja rauhoittua joulun viettoon. Itse samoissa suunnitelmissa, mutta ensin julkaistaan vuoden viimeinen blogiteksti.

Hyvää joulua kaikki, on ollut kivaa hei!
« Last Edit: 23.12.14 - klo:20:00 by Aittatar »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #328 on: 23.12.14 - klo:20:13 »
Ei kannata tehdä siitä kisaamisen alottamisesta sen suurempaa mörköä kun se onkaan (tiiän kyllä et suntyyppiselle jännittäjälle voi olla helpommin sanottu kuin tehty). Mutta yhtäkaikki, kannattaa se eka askel ottaa niin pian kuin mahdollista, siitä se vaan helpottuu. En muista olitko jotain parikisoja käynyt jo, mutta se on ainakin yksi melko leppoisa tapa aloittaa. Toinen on karvalakkikisat, jotka on myös varsin leppoisia tunnelmaltaan, vaikka tulokset ylös otetaankin ja ehkä julkaistaankin jossain.

Selasin omasta vanhasta blogista vuodelta 2011 että ekat omat kisat oli Tali Openin parigolf (oltiin vikoja tuloksella +14!), Heinola Halloweenin ledikisat (en tainnu olla vika) ja Hyvinkään karvalakkikisa jossa putti suli täysin kisahermoihin. Mutta sittemmin on ollut helpompaa. Parempi että putti suli noissa kisoissa kuin jossain mitä olisin pantannut kuukausitolkulla, vaikka jotkut kotiradan kisat jotka olis ollu itelle "tärkeemmät".

Tsemppiä niinhin kisoihin mihin menetkään. Mutta nyt joulua!
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #329 on: 23.12.14 - klo:20:38 »
Oon pariskabannu best shottii, se on kyl sairaan kivaa touhua. Siihen ei oo niin korkea kynnys. Mutta mähän olin jo päättänyt mennä viime sunnuntaina repäsee laastarin Meikkuun. Kunnes heräsin aamulla ja meinas laatta lentää ajatuksesta, kuinka täysin vailla valmistautumista olin.

Ei. Vaan. Pysty.

Mun pitää saada se henkinen työ tehtyä et voin harkita osallistumista. Toivottavasti edes se auttaa. Tai betasalpaajat..