Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Gripblogi  (Read 137742 times)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Gripblogi
« Reply #105 on: 15.09.14 - klo:12:25 »
Tapani eniten surkeaa on seiftin epäonnistuminen ja sitäkin tapahtuu.

Jaani, ei tuo minusta hupikierroksen jännittämiseltä kuullostanut, vaan tavoitteeseen pääsyn jännitykseltä ja siihen tavoitteenasetannan syyhyn. Eli miksi sinulle on tärkeää saada tulos x alle parin? MOnille urheilijoille identiteetti rakentuu urheilussa menestymisen ympärille ja sitten on paska olo, jos menestystä ei tule. Mitä luulet syyski sille, että näit tarpeelliseksi asettaa tisellesi edes jotain tulostavoitetta? Climo ei pelaa kisaajia vastaan, vaan rataa. Muka. en usko tuohon joka tilanteessa, mutta silloin kun hän oli huipulla, se oli helpompa. Pyöräilykilpailujen selostaja sanoi pyöräilijöiden sanoneen, ettei rata ole haastava, vaan kilpailijat tekevät kisasta kovan. Michael Schumacher sanoi Mika Häkkisestä, että hän on pelottavan nopea nopeissa mutkissa ja tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta arvosti Mikaa siksi, että antaa kovan vastuksen ja jokainen suri mestari tarvitsee kovan kilpailun, jotta voitto on arvokasta. On vähän eri asia pärjätä maailman parhailla tiukassa hermopainekisassa kuin Southparkin esimerkki aikuisesta kisaamassa mäenlaskussa 8 vuotiasta vastaan ja tuulettavansa jee mä voitin. Vastauksena, mä olen 8. Mitä sitten mä voitin JEE! Tuo on ulkopuolinen paine. Entä se itselleen aiheutettu sisäinen? Miksi sellista ja jos sen päättää valita, auttaako se tavoitteeseen pääsemistä, jos tulee triplabogia vuosiin parhaalla kiessillä tai vuosien ongelmia? Mitä pitäisi muuttaa, jotta et stressaisi niin paljon? Tavoitteiden asetantaa? Tyyliin pyrit tekemään jokaisesta heitosta niin hyvän kuin pystyt ja tulokset sekä sijoittuminen lasketaan myöhemmin? Vai yritätkö ylittää tasosi kiristäksesi ruuvia naapurin päässä? Olisiko kuitenkin käynyt niin, että kiristit itseäsi kovempaa ja tulos oli päinvastainen tarkoitukseen nähden?

Epäilen silti, ettei kukaan tai mikään väylä ja olosuhde ole kiristänyt ruuviasi niin paljon kuin sinä itse tavoitteenaasetannallasi.
« Last Edit: 15.09.14 - klo:21:02 by JanneRäsänen »

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #106 on: 15.09.14 - klo:13:07 »
Täytyy palata tähän kun olen hetken miettinyt, mutta sen vannon, että toisia pelaajia vastaan en kilpaile koskaan. Kilpailen aina itseäni vastaan, vaikka tietäisinkin toisen tuloksen ja miettisin, paljonko ero minuun on. Koska en voi vaikuttaa (enkä halua voida) toisen tulokseen, ajattelen vain omaa tekemistäni. Tietty jos näyttää siltä, että seiftaamalla 10-metrisen korin alle voitan kisan, teen sen.

Mutta normikiesseillä teen aina parhaani riippumatta siitä, mitä joku toinen siinä vieressä tekee.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Gripblogi
« Reply #107 on: 15.09.14 - klo:14:12 »
Jossakin vaiheessa tuo rohkeus pitää varmaankin ottaa peliin, mutta koska on sen aika? Ja mistä senkin voi tietää? Tämä mun seiftipeli on henkisesti erittäin helppo tyyli. Kun ei ota riskejä, ei juuri koskaan epäonnistu.

Seiftiähän kannattaa pelata silloin, kun se riittää. Rohkeampaa peliä sitten, kun sillä on mahdollisuus saavuttaa jotain, mitä seiftimmällä pelillä ei voi. Eli tavoitteiden mukaan se kaiketi kannattaa pelityyli valita. Tähän liittyy toki muitakin tekijöitä, kuten omien rajojen ja onnistumis-todennäköisyyksien hahmottaminen. Turha ottaa riskejä ja pelata agressiivisesti, jos se on isolla todennäköisellä tappiollista toimintaa...
« Last Edit: 15.09.14 - klo:14:44 by HAH »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Gripblogi
« Reply #108 on: 15.09.14 - klo:21:02 »
Muistelisin kyllä yhdessä Meikun viikkokisasa ainakin sipulisi kuorituuneen muutaman ekan väylän jälkeen Piippoa vastaan pelatessa ja sanoit jotain tyyliin, kun Villen päästää edelle, ei sitä kiinni saa siinä vaiheessa, kun et saanut kai kakkosella pirkkoa ja Villellä oli kaksi peräkkäin. Yritit jotain sankariheittoa seuraavan väylän alkuun saadaksesi pakkopirkon ja kun ei onnistunut, paitsi Villelle, homma lähti sinulta syöksykierteeseen. Joissain muissakin viikkiksissä sulla meni hermo ja lähdit heittämään hupiheittoja kisamentaliteetin sijaan. Ja ne ovatkin olleet ainoat kerrat, jolloin olen heittänyt paremman tuloksen kuin sinä muistaakseni. Kun sulla on ollut oma peli käynnissä, olet muistaakseni aina voittanut minut. Ja tästä taitaa olla yli pari vuotta, eli ennen vaikeuksien laaksoa sulle.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #109 on: 15.09.14 - klo:21:24 »
Jaa, no voi olla... Kyllähän sipuli on kuoriutunut monesti, ja eri syistä. Ehkä eniten viikkokisasyistä.

Viikkokisoissa käymisen käytännössä lopetin kokonaan jo monta vuotta sitten. Ei vain pystynyt. Mä en vain koskaan enää saanut itseäni sellaiseen pelifiilikseen, että olisin jaksanut yrittää täysillä. Kun siinä ei saa kunnollista kisafiilistä tietenkään, mutta sitten kuitenkin se on vähän eri kuin kavereiden kanssa huvikseen kiessillä. Se osuu johonkin väliin niin, että ei osaa suhtautua siihen oikein mitenkään. Aina kun olen käynyt, olen muistanut jossain vaiheessa, miksi en viikkiksissä käy.

Että heitellään tässä nyt jotain ja jos onnistuu, niin ihan kivaa. Jos epäonnistuu, niin ei ole kivaa, koska ryhmään ei kuitenkaan satu ketään kaveria ja toisaalta ei voi heittää vaikkapa treeniheittoja ja sitten pitää pelata jotenkin tosissaan ja olla heittämättä läppää, koska jollekin ne ovat ne vuoden tärkeimmät kisat ja pahassa tapauksessa joku luulee, että oon se Jaani joka on hyvä ja varmaan heittää saatanan pitkälle, ja ei se näköjään ookaan hyvä ja paska tekniikkakin näyttää olevan ja mulkkukin se on, ja käykö toi kynäkeppi muka salilla, miksi se ei hymyile vaikka otti birdien...jne.

Alamäkihän alkoi joskus 2010 olla jo hyvässä vauhdissa, vaikka silloin tuli vielä joitakin hyviä kiessejä silloin tällöin. 2011 oli jo aika rämpimistä ja kaksi edellistä vuotta vielä surkeampaa. Tää vuos on ehkä kaikista paras pelivuoteni koskaan!

Ehkäpä siellä viikkokisoissakin voisi yrittää taas käydä ja koettaa vaikka viihtyäkin.


Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Gripblogi
« Reply #110 on: 17.09.14 - klo:18:11 »
Erilaiset ihmiset saavat iloa erilaisista asioista ja jos liian ryppyotsaisesti viikkiksissä käy, ei siitä varmaan paljon kukaan iloa voi repiä, ainakin jos ei suju. Ja jos ei keskity, harvemmin onnistuu, joten noidankehä on kyllä korteissa.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Gripblogi
« Reply #111 on: 22.09.14 - klo:06:33 »
Tulin aamulla katsomaan, et joko se Jaani olis jotain päivittänyt, ni ihan hyvät aamunaurut sain sun kommentista. Jos mä yritän saada tänään jotain ulos, ni kirjoittaisitko säkin vähän jotain?

-Essi

Ps. Vieläkin odotan et törmättäis jossain et tulisit neuvoo. Voisit kirjoittaa sun aikataulun ylös niin vahingossa törmääminen olis helpompaa.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #112 on: 22.09.14 - klo:08:46 »
Joo, pitää lähtee ensiksi edes pelaamaan joskus, niin kaikki on sen jälkeen mahdollista. Myös päivittäminen käy helpommin, kun on jotain mistä kirjoittaa.

Ainahan voi muistella menneitä vuosia. Siinä mä olen hyvä.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Gripblogi
« Reply #113 on: 22.09.14 - klo:09:52 »
Joo, pitää lähtee ensiksi edes pelaamaan joskus, niin kaikki on sen jälkeen mahdollista. Myös päivittäminen käy helpommin, kun on jotain mistä kirjoittaa.

Ainahan voi muistella menneitä vuosia. Siinä mä olen hyvä.

Jaani. Pelaamaan siitä. Sun seuraajat vaatii. Kiitos.

-Essi

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #114 on: 22.09.14 - klo:12:24 »
Voisi alkaa pitää Iholla-tyylistä videoblogitilitystä. Ottaisi kameran mukaan kiessille ja tilittäisi joka heiton jälkeen vähän tuntemuksiaan.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Gripblogi
« Reply #115 on: 22.09.14 - klo:14:21 »
Tee se. I dare you. I double dare you.

-Essi

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Gripblogi
« Reply #116 on: 23.09.14 - klo:12:13 »
Vieroitusoireisiin luin sun "Viikon vieras" -ketjun. Mielenkiintoista juttua, ois kiva tietää miten jos laisinkaan on ajatukset muuttuneet tässä parin vuoden aikana.

-Essi

Offline iloreplica

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 250
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko N.
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Vs: Gripblogi
« Reply #117 on: 23.09.14 - klo:15:22 »
Voisi alkaa pitää Iholla-tyylistä videoblogitilitystä. Ottaisi kameran mukaan kiessille ja tilittäisi joka heiton jälkeen vähän tuntemuksiaan.

Tähän ehdottomasti pitää ottaa myös vaikutteita Blair Witch Projectista. Räkä valuu kun sateessa istuu jossain kuusenpe**essä. ;)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #118 on: 23.09.14 - klo:17:02 »
Vieroitusoireisiin luin sun "Viikon vieras" -ketjun. Mielenkiintoista juttua, ois kiva tietää miten jos laisinkaan on ajatukset muuttuneet tässä parin vuoden aikana.

-Essi

Luinpahan minäkin sen nyt sitten. Ei mikään ole muuttunut, en ainakaan myönnä. Sama jätkä kesät talvet (paitsi ei ole, talvisin tulee kyseenalaistettua olemisen mielekkyys. Kesäisin olen). Eikä tuostakaan ketjusta ole kuin kaksi vuotta aikaa, minkä ajan olen ollut lähinnä tauolla kisoista ja muuten vain pelannut vähän, kuten vuonna 2013.

Mutta hei, One more Year, Vain mestaruus kelpaa, Stadin Ykkönen ja mitä näitä sloganeita on. Sitten ensi vuonna.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Gripblogi
« Reply #119 on: 23.09.14 - klo:20:29 »
Vieroitusoireisiin luin sun "Viikon vieras" -ketjun. Mielenkiintoista juttua, ois kiva tietää miten jos laisinkaan on ajatukset muuttuneet tässä parin vuoden aikana.

-Essi

Luinpahan minäkin sen nyt sitten. Ei mikään ole muuttunut, en ainakaan myönnä. Sama jätkä kesät talvet (paitsi ei ole, talvisin tulee kyseenalaistettua olemisen mielekkyys. Kesäisin olen). Eikä tuostakaan ketjusta ole kuin kaksi vuotta aikaa, minkä ajan olen ollut lähinnä tauolla kisoista ja muuten vain pelannut vähän, kuten vuonna 2013.

Mutta hei, One more Year, Vain mestaruus kelpaa, Stadin Ykkönen ja mitä näitä sloganeita on. Sitten ensi vuonna.

Hei, kiva kuulla. Mäkin meinaan ens vuonna vaikka ja mitä. Ylittää itseni ainakin. Voiko ahdistukseen kuolla?

Toi arktinen tuuli, joka tänään ilmestyi aiheuttaa mussa paniikin ja pakokauhun. Miten talvesta selviää?

-Essi