Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kasaa aloittelijapaketti  (Read 116058 times)

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #105 on: 31.07.14 - klo:09:57 »
DX Aviar
Opto Fuse
Pro Leopard

Tarvittaessa kevyempinä versioina.

Offline villesaarijarvi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Saarijärvi
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio ry
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #106 on: 31.07.14 - klo:12:40 »
DX Aviar
Champion Spider
DX tai Pro Leopard
Luna/Zone/Buzz/Malta/Heat/Undertaker/Raptor/Hades/Zeus/Force

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #107 on: 04.08.14 - klo:21:28 »
Kysynpä tässä aloittelijoiden ketjussa, onko kellään kokemuksia ESP-merkin 3 kiekkoa/20€ setistä jonka ostin Prismasta ekaksi setiksi?



Oma heittotekniikkani on toki aloittelijan tasolla, mutta jotenkin noista kiekoista olen aavistavani että ovat ehkä jotain muuta kuin hyviä? Painavia (168-172g), kovia läpeensä, kolhoja, muoto menee pilalle vähäksi aikaa jos kiskaisee puuhun jne.
Onko noissa kiekoissa jotain vikaa vai kaikki tekijässä? Saako paremmanlaatuiset midit/draiverit lentämään helpommin suoraan?

Ehdotelkaa mulle jotain ja lähinnä sitä, että saanko edistystä paremmilla ja kevyemmillä kiekoilla vai pelkästään repimällä toistoja noilla?

Jos Tamperelaiset tätä lukee, voisin ostaa muutaman kiekon jos teillä on ylimäärin käytettyjä.
« Last Edit: 04.08.14 - klo:21:31 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #108 on: 04.08.14 - klo:21:36 »
Oma heittotekniikkani on toki aloittelijan tasolla, mutta jotenkin noista kiekoista olen aavistavani että ovat ehkä jotain muuta kuin hyviä? Painavia (168-172g), kovia läpeensä, kolhoja, muoto menee pilalle vähäksi aikaa jos kiskaisee puuhun jne.
Onko noissa kiekoissa jotain vikaa vai kaikki tekijässä?
...
Jos Tamperelaiset tätä lukee, voisin ostaa muutaman kiekon jos teillä on ylimäärin käytettyjä.

Tavallaan jo itse vastasit kysymykseesi tuossa ylempänä. Ei nuo Prisman pannut montaa kierrosta kestä, joten hommaa vaan putteri ja midari laadukkaammilla muoveilla käytettynä ja ala hinkkaamaan niillä. Tässä ketjussa on roppakaupalla hyviä ehdotuksia ensimmäisiksi kiekoiksi.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #109 on: 04.08.14 - klo:21:47 »
Tavallaan jo itse vastasit kysymykseesi tuossa ylempänä. Ei nuo Prisman pannut montaa kierrosta kestä, joten hommaa vaan putteri ja midari laadukkaammilla muoveilla käytettynä ja ala hinkkaamaan niillä. Tässä ketjussa on roppakaupalla hyviä ehdotuksia ensimmäisiksi kiekoiksi.

Ok, sitä siis lähinnä hain että toimiiko noi halvimmat lätkät hyvin edes uutena vai onko niiden lento-ominaisuudet lähtöjäänkin niin huonoja että paremmin lasten leikkeihin?

Varmasti hyvät neuvot löytyy tästä ketjusta.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #110 on: 04.08.14 - klo:22:03 »
Tavallaan jo itse vastasit kysymykseesi tuossa ylempänä. Ei nuo Prisman pannut montaa kierrosta kestä, joten hommaa vaan putteri ja midari laadukkaammilla muoveilla käytettynä ja ala hinkkaamaan niillä. Tässä ketjussa on roppakaupalla hyviä ehdotuksia ensimmäisiksi kiekoiksi.

Ok, sitä siis lähinnä hain että toimiiko noi halvimmat lätkät hyvin edes uutena vai onko niiden lento-ominaisuudet lähtöjäänkin niin huonoja että paremmin lasten leikkeihin?

Varmasti hyvät neuvot löytyy tästä ketjusta.

Ovat niin alivakaita ja kuppaisia lätkiä jo uusina, että eipä noilla mitään tee. Tänään katsoin kun yksi kokeneempi pelaaja viskasi piruuttaan tuollaista Emscon draiveria - kiekko lensi hyzerissä 10 metriä, sen jälkeen kippasi hyvin väkivaltaisesti yli ja putosi kuin kivi. Ei siis kovin käyttökelpoinen kiekko se.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline R2

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #111 on: 04.08.14 - klo:22:46 »
Tähän kohtaan voisin pistää oman aloittelusettini. Muutaman kerran näillä käyny heitteleen. Pistäkääs vähän  mielipiteitänne näistä. Oonko ihan hakoteillä?

Champion Beast 140g
Star Valkyrie 158g
Dx Valkyrie 169g
Dx Gazelle 170g
Dx Rhyno 175g
Pro-D Soft Magnet 173g

Oikeastaan kaikki kyllä tuntuu soveltuvan kouraan beastia lukuunottamatta. Kaikki saan lentään suunnilleen sinne päin mihin yrittää, paitsi pituus ei vielä ole kyl kelvollinen :)
Dx sarjaa ostin sillä alkuun, että jos löytyy joku kelvollinen malli, niin saman voi sit ostaa laadukkaammalla muovilla. Ei vaan raaskinu heti alkuun ostaa kalliimpia

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #112 on: 04.08.14 - klo:23:11 »
Minulle intersportin äijä lätkäs käteen seuraavat pannut,

dx valkyrie
dx shark
d-line p1
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #113 on: 05.08.14 - klo:00:05 »
Kysynpä tässä aloittelijoiden ketjussa, onko kellään kokemuksia ESP-merkin 3 kiekkoa/20€ setistä jonka ostin Prismasta ekaksi setiksi?



Oma heittotekniikkani on toki aloittelijan tasolla, mutta jotenkin noista kiekoista olen aavistavani että ovat ehkä jotain muuta kuin hyviä? Painavia (168-172g), kovia läpeensä, kolhoja, muoto menee pilalle vähäksi aikaa jos kiskaisee puuhun jne.
Onko noissa kiekoissa jotain vikaa vai kaikki tekijässä? Saako paremmanlaatuiset midit/draiverit lentämään helpommin suoraan?

Ehdotelkaa mulle jotain ja lähinnä sitä, että saanko edistystä paremmilla ja kevyemmillä kiekoilla vai pelkästään repimällä toistoja noilla?

Jos Tamperelaiset tätä lukee, voisin ostaa muutaman kiekon jos teillä on ylimäärin käytettyjä.

En ole koskaan noilla kunnolla heittänyt, mutta sen verran olen niitä jossain kaupassa hypistellyt, että voisin suositella niiden kokeilemista kuinka pitkälle ne saat heitettyä vaikka rystyllä Näsijärven rannalta kohti vastarantaa. Soveltuvat ehkä jollekin kaljakiessille parin promillen humalatilaan klo 2 yöllä. Jos vähänkin tosissasi ajattelet alkavasi harrastamaan fribailua, niin kierrä nämä kaukaa.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #114 on: 05.08.14 - klo:00:19 »
on emscoja heitetty kännissäkin, rupesi vituttamaan silti

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #115 on: 05.08.14 - klo:02:02 »
on emscoja heitetty kännissäkin, rupesi vituttamaan silti
Tämä kommentti aiheutti huutonaurua  ;D
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #116 on: 05.08.14 - klo:08:51 »
OK, hyvä kuulla sitten että jopa aloittelevalla tapauksella kiekolla voisi olla paljonkin merkitystä.
Aluksi luulin, että noi kiekot on vain painavia mulle ja tekniikka todella väärä, kun ei meinaa voima riittää ja mitä vähemmän voimaa niin sitä aiemmin kiekko kippaa. Monesti näytti, että nyt lähti suoraan ja kovaa ---> max 40m heitto kun kiekko lähti heti slaidaan vinoon tai jopa kippasi alas.
Sen verran urheilulajeja tullut harrastettua, että melkein väleiden ulkonäöstä on tottunut näkemään missä on laatua ja missä ei. Jospa paremmilla Innovan ja Discmania kiekoilla saisi harjoitteluun jotain järkeä.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #117 on: 05.08.14 - klo:11:48 »
Kysynpä tässä aloittelijoiden ketjussa, onko kellään kokemuksia ESP-merkin 3 kiekkoa/20€ setistä jonka ostin Prismasta ekaksi setiksi?



Oma heittotekniikkani on toki aloittelijan tasolla, mutta jotenkin noista kiekoista olen aavistavani että ovat ehkä jotain muuta kuin hyviä? Painavia (168-172g), kovia läpeensä, kolhoja, muoto menee pilalle vähäksi aikaa jos kiskaisee puuhun jne.
Onko noissa kiekoissa jotain vikaa vai kaikki tekijässä? Saako paremmanlaatuiset midit/draiverit lentämään helpommin suoraan?

Ehdotelkaa mulle jotain ja lähinnä sitä, että saanko edistystä paremmilla ja kevyemmillä kiekoilla vai pelkästään repimällä toistoja noilla?

Jos Tamperelaiset tätä lukee, voisin ostaa muutaman kiekon jos teillä on ylimäärin käytettyjä.

Näille tarttis kehittää fribaaja adressi että kiellettäisiin. Heitin joskus ja kun koitti kovaa heittää kippasi täysin väärin päin. Suosittelen olemaan ostamatta yhtään tämän kaltaista settiä.

Offline Jonezzo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Yli-Paunu
Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #118 on: 05.08.14 - klo:12:18 »
Samaa mieltä. Tuli testattua, kun sai firman jostain jutusta palkinnoksi. Parempi vaihto olis samalla rahalla ostaa kunnon putteri ja midari.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #119 on: 05.08.14 - klo:12:20 »
Chingin ja lightningin kiekot voi myös haudata syvälle suohon.
ämpärimuovista ei tule hyviä kiekkoja.