Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 300985 times)

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #240 on: 25.09.15 - klo:08:19 »
Vakaa driveri innova starfire? orc? dessu?
Suora suosittelen lämpimästi kraittia
midarit z buzzz, buzzz os, trident?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #241 on: 25.09.15 - klo:10:13 »
P-PD. Jos on liian vakaa niin kohta hakkautuu.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline varonen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #242 on: 25.09.15 - klo:11:29 »
En tosin ole varma onko S-FD tarpeeksi alivakaa Mamban korvaajaksi.

Joo tosiaan tarkoitus ei ollutkaan hankkia täysin vastaavaa kuin Mamba, jotain vakaampaa ja hitaampaa ajattelin sen tilalle suoraksi draiveriksi. Mamba jää todennäköisesti laukkuun erikoisheittoja varten. Ehdottamasi eri versiot FD:stä vaikuttavat varteenotettavilta vaihtoehdoilta.

Offline Tamohorski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 134
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #243 on: 25.09.15 - klo:13:21 »
Suoraksi kiekoksi aivan erinomainen vaihtoehto on TL3. Lentää suoraan heität sitten 75 tai 100 metriä ja omaa maltillisen feidin. Oletan viestisi perusteella ettet ole vielä suunnattoman pitkään harrastanut lajia, josta päättelen että, Sharkin kääntyminen kovissa heitoissa yli ei johdu kiekosta vaan tekniikkavirheestä. Sharkia vakaampi vaihtoehto on ilmanmuuta jokin roceista. Teebirdiä parempaa yleispätevää driveriä on vaikea löytää, joka on aavistuksen vakaampi eikä pikku vahinko antsa vahignoita heittoa yhtä paljon kuin TL3:lla. FD on erinomainen valita kun haluaa xtra liitoa mutta ei ole aivan suora vaan alivakaahko väylädriver. IMO mitä tahansa näistä on kuitenkin helppo oppia hallitsemaan.

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #244 on: 26.09.15 - klo:14:30 »
Aiemminkin olen tämän perään huudellut, mutta en ole vastausta saanut. En ole myöskään jenkkifoorumilta löytänyt vastausta. Eli mikä kiekko Ch Boss "Feldberg" -runille korvaajaksi. Uusia ei saa mistään ja kulutettuja lojuu nurkissa jo riittävästi. Kaikki fb kirppiksen ja huutokaupan "Feldikset" on maks 8/10 kunnoltaan ja niitä omaan ihan riittävästi.

Olisiko joku tuotannossa oleva kiekko hyvä korvaaja? Uudemman runin Bossit on lennoltaan hieman erilaisia.

Offline varonen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #245 on: 26.09.15 - klo:15:53 »
Teebirdiä parempaa yleispätevää driveriä on vaikea löytää
Olen aina ihmetellyt tuota Teebirdin hypeä. Tänään pääsin sitten testaamaan Teebirdiä ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Menee ostoon!

Offline Pedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 119
  • Kesä '12 ja heinäkuun loppu. Taivalvaara DGP.
    • View Profile
    • Taivalvaara DGP (24.9.2012)
  • Oikea nimi: Petteri
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #246 on: 26.09.15 - klo:16:56 »
Ihan pikkusen topicista poiketen, mutta mielestäni tänne sopii parhaiten. En etsi korvaajaa, vaan enemmänkin "taistelijaparia" PD:lle.

Mulla on kolmatta vuotta 175g S-PD, mutta vasta viime viikkoina olen alkanut tajuamaan kiekon hienouden. Se on siis lojunut kaapissa "liian vakaana mulle" ja on vieläkin oikein hyväkuntoinen. Nyt kun omalla järkevällä maksimivoimalla heittää, menee pitkään suoraan tai käyttää inasen jopa yli ja feidaa varmasti. Sillä myös tietää aika hyvin, mihin asti se menee ja sitä on siksi erittäin luottavaista heittää. Mutta. Mulla ei oikein ole toista kiekkoa, joka olisi muuten samanlainen, mutta olisi saumoja päästä pari napsua pidemmälle "samalla heitolla". Muut bägistä löytyvät "distanssikiekot" on alivakaampia ja tuntuu, että niitä ei oikein uskalla yhtä reippaasti heittää, vaikka niillä onnistuneella heitolla pääseekin jonkin verran "spedeä" pidemmälle. (Esim. Star Beast, Pro Wraith, P-DD2).

On tullut harkittua nyt Thunderbirdiä, mutta tämän palstan haulla löytyi vertausta, että (C-)CD2 voisi olla myös se, mitä haen. PD:tä on kyllä ollut mukava heittää. Olisiko tähän hyviä neuvoja, arvon forumilaiset?
"... tai sitte tuosta hyssellä"

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #247 on: 26.09.15 - klo:17:11 »
Ihan pikkusen topicista poiketen, mutta mielestäni tänne sopii parhaiten. En etsi korvaajaa, vaan enemmänkin "taistelijaparia" PD:lle.

Mulla on kolmatta vuotta 175g S-PD, mutta vasta viime viikkoina olen alkanut tajuamaan kiekon hienouden. Se on siis lojunut kaapissa "liian vakaana mulle" ja on vieläkin oikein hyväkuntoinen. Nyt kun omalla järkevällä maksimivoimalla heittää, menee pitkään suoraan tai käyttää inasen jopa yli ja feidaa varmasti. Sillä myös tietää aika hyvin, mihin asti se menee ja sitä on siksi erittäin luottavaista heittää. Mutta. Mulla ei oikein ole toista kiekkoa, joka olisi muuten samanlainen, mutta olisi saumoja päästä pari napsua pidemmälle "samalla heitolla". Muut bägistä löytyvät "distanssikiekot" on alivakaampia ja tuntuu, että niitä ei oikein uskalla yhtä reippaasti heittää, vaikka niillä onnistuneella heitolla pääseekin jonkin verran "spedeä" pidemmälle. (Esim. Star Beast, Pro Wraith, P-DD2).

On tullut harkittua nyt Thunderbirdiä, mutta tämän palstan haulla löytyi vertausta, että (C-)CD2 voisi olla myös se, mitä haen. PD:tä on kyllä ollut mukava heittää. Olisiko tähän hyviä neuvoja, arvon forumilaiset?

En ole PD asiantuntija, mutta jos hieman pidemmälle haluaa niin ehkä voisi harkita vaikka ihan sitä samaa S-PD:tä, mutta lievästi kevyempänä ja näin ehkä vähemmän vakaana tai sitten toisella muovilla? esim. P-PD voisi olla siihen rinnalle hyvä kumppani, en tiedä onko uutena sen alivakaampi, mutta ainakin kuluu nopeammin ja näin voisi toimia. C-CD2 myös toki mahdollinen.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #248 on: 26.09.15 - klo:20:02 »
Mulla on sama "ongelma" ollu pitkään ,kunnes tajusin että kyse on ehkä siitä että käsi ei vaan riitä oikein nopeemmille kiekoille. Jotain ternin tapaists kun on koittanut niin joo hyvällä heitolla kyllä menee mut sit on vaarana kuitenkin et kääntää liikaa ja on perkeleesti oikeella. Peedeellä kuitenkin tietää mihin se tippuu, et onko ne 10-20 lisämetriä suuremman suuntariskin arvoisia. Hakatut P-PD2:set menee himpun pidemmälle, muttei nekään mitenkään hitosti sitä satasta pidemmälle. Oli miten oli niin en oo enää jaksanu etsiä sitä taikakiekkoa. Treenillä löytyis ne lisämetrit mut oon sinut pelini ja bägini kanssa, näillä mennään. Putti sen kierrostuloksen tekisi kuitenkin. Jaaha, tuli novelli. Ei kai siinä :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Pedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 119
  • Kesä '12 ja heinäkuun loppu. Taivalvaara DGP.
    • View Profile
    • Taivalvaara DGP (24.9.2012)
  • Oikea nimi: Petteri
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #249 on: 26.09.15 - klo:21:19 »
Mulla on sama "ongelma" ollu pitkään ,kunnes tajusin että kyse on ehkä siitä että käsi ei vaan riitä oikein nopeemmille kiekoille. Jotain ternin tapaists kun on koittanut niin joo hyvällä heitolla kyllä menee mut sit on vaarana kuitenkin et kääntää liikaa ja on perkeleesti oikeella. Peedeellä kuitenkin tietää mihin se tippuu, et onko ne 10-20 lisämetriä suuremman suuntariskin arvoisia. Hakatut P-PD2:set menee himpun pidemmälle, muttei nekään mitenkään hitosti sitä satasta pidemmälle. Oli miten oli niin en oo enää jaksanu etsiä sitä taikakiekkoa. Treenillä löytyis ne lisämetrit mut oon sinut pelini ja bägini kanssa, näillä mennään. Putti sen kierrostuloksen tekisi kuitenkin. Jaaha, tuli novelli. Ei kai siinä :)
Sepä se. Nyt kun väyläosasto on FD:llä täytetty omiin tarpeisiin, niin kaiketi tätä PD:tä voisi opiskella lisää. Eri muovit jne. Hain siis aiemmalla viestillä lyhyesti "liidokkaampaa PD:tä" eli olisi se sama vakaus (EDIT: ja sama nopeusluokka tai jopa napsun hitaampi, kuten thunder olisi). Tosin eihän kevyempi S-PD välttämättä päästä sen enempää yli ku täyspainoinen.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
« Last Edit: 27.09.15 - klo:00:31 by Pedro »
"... tai sitte tuosta hyssellä"

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #250 on: 27.09.15 - klo:10:30 »
Jaa, en tajunnu et sulla oli tää yks vaan. Ehdottomasti p-linejä esim testiin. Mulla oli ihan samallailla kauan sitten eli oli yks SPD jota pidin jyränä koska en vaan osannuheittää, mut sinnikkäät pari vuotta opettelua ja kirkon kulumista niin jumankavita! "Siitä se ajatus sitten lähti..."
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Hanza

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannes Lämsä
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #251 on: 27.09.15 - klo:15:16 »
Onko P-line PD:ssä ja G-Line PD:ssä mitään eroa? Oma G-Line PD liitää hyvin ja on suora, eli alivakaampi.. niin entäs tää P-Line PD? mites se käyttäytyy 80-110metrin matkalla?
Frisbeegolf on mukavaa, koska aina oppii uutta 8)
P2|Omega|Rhyno|Buzzz|Leopard|Eagle|FD|FD3|PD|CD2|

Offline zelro

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #252 on: 30.09.15 - klo:18:46 »
Champion Sidewinderille korvaajaa? Entinen on kulunut aivan liian alivakaaksi ja tuntuu, että kippaa nykyään liian helposti. Hakusessa siis ennakoitavan lentoradan omaava draiveri, rystylle. Valkyrie kenties?

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #253 on: 30.09.15 - klo:18:47 »
Champion Sidewinderille korvaajaa? Entinen on kulunut aivan liian alivakaaksi ja tuntuu, että kippaa nykyään liian helposti. Hakusessa siis ennakoitavan lentoradan omaava draiveri, rystylle. Valkyrie kenties?

Kenties, tai ehkä uusi champion sidewinder? jos se kuitenkin on sopinut, mutta kulumisen takia muuttunut liian alivakaaksi.

Offline zelro

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #254 on: 30.09.15 - klo:18:49 »
Kenties, tai ehkä uusi champion sidewinder? jos se kuitenkin on sopinut, mutta kulumisen takia muuttunut liian alivakaaksi.
Uusi Sidewinder on ollut mietinnässä jo hetken aikaa ja todennäköisesti päädyn siihen jos muuta sopivaa ei löydy. Ajattelin kuitenkin kartoittaa myös muita mahdollisuuksia, vaikka Sidewinder onkin ollut pitkään luottodraiveri.