Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 301196 times)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #270 on: 16.10.15 - klo:10:05 »
Mites Convict? On nopeampi, mutta vakaus olis aika sama.
Sehän ei o vielä Suomessa myynnissäkään. Lisäks jos on tarpeeks kättä, ni kyllä Convict on alivakaampi ku 2nd run, mutta 100m heittäjälle voi toimiakin korvaajana.

Offline Koijar

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko Kalliala
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #271 on: 16.10.15 - klo:23:13 »
Moi! Etsin korvaajaa d-td:lle, jota käytin kesän ajan ylikääntäviin avauksiin. Kiekon siis tulisi olla suht pitkälle menevä, mutta sellainen joka kääntyy varmasti oikealle ja lentää sinne pitkään, eikä välttämättä ehdi palautta. Td teki ton kesän ajan, aluksi pienessä antsassa sitten flattina heitettynä. Nyt on ottanu osumaa sen verran, että menee jo rolleriksi. Star Mamba ei vielä oo mun käsissä niin luotettava kääntymään, Ennustaja taas kääntyy mut pituutta uupuu. Innova/Discmania tutuin valmistaja, muutkin toki käy. Täyspainoinen sais olla, ei tuuli haittais ihan niin paljoa. Tuulessa sit eri temput noihin heittoihin.
Oon miettiny uutta td:tä, mut sitä pitäis pikkasen kouluttaa ensin... Oisko esim pakasta vedetty dx valkyrie tai archangel ylikääntäviä? Tietty ne sit kuluu nopeemmin rollaaviksi. Entäs paremmat muovit? Löytyiskö niistä sellasia kiekkoja, jotka mun tehoilla olis uutena ylikääntyviä? Reilun vuoden oon ratoja rampannu ja maksimit tällä hetkellä Ch Ternillä jotain 90 m, ei käännä juuri ollenkaan.  Dx dessu saattaa jonkun suonenvedon takia joskus pikku antsassa heitettynä mennä melkein kolmenumeroisille... Kiitti!

Eikös TD:n tapauksessa C-line oo ainakin S-linea alivakaampi, meniskö se, ei ainakaan kulu niin nopeesti.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #272 on: 17.10.15 - klo:00:22 »
C- ja S-TD ovat kyllä molemmat paljon vakaampia kuin D-TD, kauan saa hakata, että kuluu D-linen vakauteen. Kevyt Roadrunner tai sitten Pro Beast vois olla. Pro ei kulu ihan niin nopeasti. Itellä on noihin 166g Star Beast, flippaa yli ja suoristaa sen verran ettei tuu antsakulmassa alas, mutta ei feidaakaan.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #273 on: 17.10.15 - klo:09:17 »
Yleensähän se menee niin että c-line on vakainta, mutta omat kokemukset sanoo että TD tapauksessa s-line on se vakain. Oma apinalogollinen s-line oli ainakin superjyrä kaverin c-lineen verrattuna. On lennoltaan samaa tasoa pd kanssa, tosin pienemmällä feidillä. Oon samaa kommenttia nähnyt muuallakin joten ihan yksittäinen poikkeus toi oma TD ei ollut

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #274 on: 17.10.15 - klo:11:40 »
Mites ois c-line tai s-line TD2?

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #275 on: 17.10.15 - klo:13:41 »
Entäs käytetty S-TD. Sais valmiiksi hakattuna ja halvemmalla? Vaikka 7/10 kuntoinen vois olla sopiva.
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #276 on: 17.10.15 - klo:15:51 »
Mul olis. Hakattu S-TD apinalogolla, S/TD merkinnällä. YV vaan jos kiinnostaa.
Team Discraft / #71739

Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #277 on: 18.10.15 - klo:08:53 »
Moi taas. Kiitos kommenteista. Roadrunner vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Käytettyä s-tdtä en tullut edes ajatelleeksi, vaikka aika ilmeinen ratkaisu onkin. Mennään näillä!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Veksutin

  • Juniori
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
  • Seura: Joen Liitokiekko
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #278 on: 05.11.15 - klo:23:21 »
Tartteisin korvaajaa star katanalle oon miettiny lähinnä latituden bolttia mutta muita ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline walde

  • Juniori
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #279 on: 06.11.15 - klo:00:23 »
Moi taas. Kiitos kommenteista. Roadrunner vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Käytettyä s-tdtä en tullut edes ajatelleeksi, vaikka aika ilmeinen ratkaisu onkin. Mennään näillä!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tähän vielä voisin lisätä Westside Manalan. Pitäisi alivakautta ja liitoa piisata uutena kestävilläkin muoveilla ja rimmi näyttäisi olevan samankokoinen kuin TD:ssä.

Offline SnG

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu
  • Seura: OFS
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #280 on: 10.11.15 - klo:05:27 »
Opto Saint:lle korvaava kiekko Innovan tallista? (Tarkotus rakentaa 100% Innova bägi)
Ei taida löytyä yhtä liidollista, mutta voisiko Eagle olla samantyyppinen?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #281 on: 10.11.15 - klo:06:17 »
Jos Innovan talliin kuuluu Discmania, niin S-TD menee aika lähelle. Innovan vanha klassikko Valkyrie on myös hyvinkin samantapainen kuin Opto Saint, varsinkin maksimipainoisena Champion-muovissa. Eagle ei ole lähelläkään Sainttia, paljon lyhyempi ja vakaampi.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #282 on: 11.11.15 - klo:01:11 »
Miten lähellä Star Monster on Star Maxia? Ois kiva saada Maxin tilalle joku vähän helpommin saatavilla oleva kiekko. Champion Monster oli lyhyempi kuin Max.

Offline Topii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 203
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #283 on: 11.11.15 - klo:06:05 »
Miten lähellä Star Monster on Star Maxia? Ois kiva saada Maxin tilalle joku vähän helpommin saatavilla oleva kiekko. Champion Monster oli lyhyempi kuin Max.
Kaikki Star Monsterit mulla ollut samallaisella profiililla kuin stone firet. Eli armottomia jyriä. Pari kertaa Maxia heittäneenä voisin sanoa ettei mee ihan yks yhteen jos koittaa Monsterilla korvata.

Jos mun jotain pitäis suositella niin S-line Chaokset ei oo ikinä pettäneet.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #284 on: 11.11.15 - klo:09:40 »
Miten lähellä Star Monster on Star Maxia? Ois kiva saada Maxin tilalle joku vähän helpommin saatavilla oleva kiekko. Champion Monster oli lyhyempi kuin Max.
Kaikki Star Monsterit mulla ollut samallaisella profiililla kuin stone firet. Eli armottomia jyriä. Pari kertaa Maxia heittäneenä voisin sanoa ettei mee ihan yks yhteen jos koittaa Monsterilla korvata.

Jos mun jotain pitäis suositella niin S-line Chaokset ei oo ikinä pettäneet.

PD2:sia on vino pino, mut niissä on jotenkin erilainen se fiilis. PD2:lla heitän vähän pidempiä heittoja, Max on mulla ollut tavallaan utility-kiekkona, 80m asti pääasiassa forea. PD2 menee herkästi reilusti pitkäksi.