Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 301229 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #300 on: 13.03.16 - klo:16:10 »
Spark on aika lähellä, mutta ite ostaisin vaan kasan jemmaan. Ei ne niin herkästi kulu tai huku. Mulla oli samat yksilöt mukana kolme kautta eikä menny juuri miksikään lennoltaan, vaikka aika kuluttavia heittoja tuli niillä heitettyä.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #301 on: 13.03.16 - klo:17:05 »
Ihan näin numeroita katselemalla niin ehkä Discraftin Drone?

Tridentin numerot ei vastaa lentoa. Se on profiililtaan draiveri. Melko leveä ja "terävä" rimmi. Nopeus mun mielestä enemmänkin seiskaa kuin vitosta. Eikö drone ole aikalailla midari moldiltaan? Trident on mulla nimenomaan kämmenkiekkona ja siihen tarvitsen juuri tuota leveämpää ja draiverimaista rimmiä. XXX/Felon/Firebird akseli on profiililtaan sopiva, mutta liian nopeita siihen tarkoitukseen mihin Tridenttiä käytän.

Pitää varmaan paikkaansa, Drone taitaa olla enemmän midarimainen kuin draiverimainen. Mutta ehkä järkevin vaihtoehto on, kuten Enrico ehdotti, ostaa nyt vaan niitä Tridenttejä jokunen varastoon kun vielä saa.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #302 on: 14.03.16 - klo:07:38 »
Ihan näin numeroita katselemalla niin ehkä Discraftin Drone?

Tridentin numerot ei vastaa lentoa. Se on profiililtaan draiveri. Melko leveä ja "terävä" rimmi. Nopeus mun mielestä enemmänkin seiskaa kuin vitosta. Eikö drone ole aikalailla midari moldiltaan? Trident on mulla nimenomaan kämmenkiekkona ja siihen tarvitsen juuri tuota leveämpää ja draiverimaista rimmiä. XXX/Felon/Firebird akseli on profiililtaan sopiva, mutta liian nopeita siihen tarkoitukseen mihin Tridenttiä käytän.
Innovalta Banshee voisi olla yksi vaihtoehto. Eikä pitäisi olla saatavuus ongelmia.

Offline villek

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #303 on: 14.03.16 - klo:08:25 »
Tilasin joulukuussa p-md3 ja tykästyin todella kovasti. Sopii hyvin käteen paljon paremmin kuin roc. Eli kysymys kuuluu voinko korvata roc3:set suoraan c-line/s-line/glow md3? Sais bägiin aika kattavan midari osaston ja malli pysyisi samana.
S ja C on lähes identtisiä lennoltaan, C ehkä aavistuksen liitävämpi. Glow taas selkeästi ylivakain, varsinkin flätit.

Offline Daifon

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #304 on: 14.03.16 - klo:09:16 »
Tilasin joulukuussa p-md3 ja tykästyin todella kovasti. Sopii hyvin käteen paljon paremmin kuin roc. Eli kysymys kuuluu voinko korvata roc3:set suoraan c-line/s-line/glow md3? Sais bägiin aika kattavan midari osaston ja malli pysyisi samana.
S ja C on lähes identtisiä lennoltaan, C ehkä aavistuksen liitävämpi. Glow taas selkeästi ylivakain, varsinkin flätit.
Kiitoksia! Pitää tilata ekana pelkkä c-line testiin ja kokeilla syrjäyttääkö roc3.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #305 on: 14.03.16 - klo:11:13 »
Itsellä kokemuksia noista S ja glow MD3 (flätti EO2013). Aika samanlaisia molemmat. Ihan passelin vakaa midari, mutta ei ylivakaa. Väittävät yleisemmin tuolla Discmanian facebookissa ja DGCR:ssä että päinvaistoin domekkaat olisivat glowssa vakaampia, mutta ei niitäkään miksikään gatoreidin korvikkeeksi.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline villek

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #306 on: 14.03.16 - klo:12:37 »
Itsellä kokemuksia noista S ja glow MD3 (flätti EO2013). Aika samanlaisia molemmat. Ihan passelin vakaa midari, mutta ei ylivakaa. Väittävät yleisemmin tuolla Discmanian facebookissa ja DGCR:ssä että päinvaistoin domekkaat olisivat glowssa vakaampia, mutta ei niitäkään miksikään gatoreidin korvikkeeksi.
Mun glow, minkä tosin jo hävitin, istu kivasti S-MD3 ja Mortarin (beadless gator) väliin. Feidaa vähän rajummin kuin S, mut ei kuitenkaan niinku mortar.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #307 on: 14.03.16 - klo:12:38 »
Jep Beadless Gator mullakin sit jyrempänä varmasti feidaaviin/flex shoteihin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #308 on: 15.03.16 - klo:17:32 »
Spark on aika lähellä, mutta ite ostaisin vaan kasan jemmaan. Ei ne niin herkästi kulu tai huku. Mulla oli samat yksilöt mukana kolme kautta eikä menny juuri miksikään lennoltaan, vaikka aika kuluttavia heittoja tuli niillä heitettyä.

Mulla on kestänyt noin vuoden kunnes alkanut pikkasen suoristua. Muovina opto. Tai siis jos Trident nyt ylipäänsä voi suoristua :D Mutta kun sen paikka on se äärijyrä ja lyhyehkö.

Tuota jemmaan hankkimista en oikein diggaile, kun en halua jättää peliäni tietyn moldin varaan ja jatkossa sit metsästää sitä hullun lailla.

Aikaisemmin mulla oli ongelma, kun Whippet oli mun luottokiekko näissä tilanteissa. Sitä kun taas ei saanut kestävällä muovilla. Sitten löysin Tridentin ja ongelmat ratkesi...kunnes nyt.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #309 on: 16.03.16 - klo:12:07 »
Spark on aika lähellä, mutta ite ostaisin vaan kasan jemmaan. Ei ne niin herkästi kulu tai huku. Mulla oli samat yksilöt mukana kolme kautta eikä menny juuri miksikään lennoltaan, vaikka aika kuluttavia heittoja tuli niillä heitettyä.

Mulla on kestänyt noin vuoden kunnes alkanut pikkasen suoristua. Muovina opto. Tai siis jos Trident nyt ylipäänsä voi suoristua :D Mutta kun sen paikka on se äärijyrä ja lyhyehkö.

Tuota jemmaan hankkimista en oikein diggaile, kun en halua jättää peliäni tietyn moldin varaan ja jatkossa sit metsästää sitä hullun lailla.

Aikaisemmin mulla oli ongelma, kun Whippet oli mun luottokiekko näissä tilanteissa. Sitä kun taas ei saanut kestävällä muovilla. Sitten löysin Tridentin ja ongelmat ratkesi...kunnes nyt.

Noh, sitten kannattaa testata Sparkia. Aika lähellä omasta mielestäni.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #310 on: 16.03.16 - klo:13:06 »
Spark on aika lähellä, mutta ite ostaisin vaan kasan jemmaan. Ei ne niin herkästi kulu tai huku. Mulla oli samat yksilöt mukana kolme kautta eikä menny juuri miksikään lennoltaan, vaikka aika kuluttavia heittoja tuli niillä heitettyä.

Mulla on kestänyt noin vuoden kunnes alkanut pikkasen suoristua. Muovina opto. Tai siis jos Trident nyt ylipäänsä voi suoristua :D Mutta kun sen paikka on se äärijyrä ja lyhyehkö.

Tuota jemmaan hankkimista en oikein diggaile, kun en halua jättää peliäni tietyn moldin varaan ja jatkossa sit metsästää sitä hullun lailla.

Aikaisemmin mulla oli ongelma, kun Whippet oli mun luottokiekko näissä tilanteissa. Sitä kun taas ei saanut kestävällä muovilla. Sitten löysin Tridentin ja ongelmat ratkesi...kunnes nyt.
Tridentin korvaajaa on siinä mielessä hankala suositella, että Tridenttejä on todella erilaisia. Omat GL Tridentit esim. on lähinnä suoria feidillä ja jossain kisavideossa Michael Moulton heitti sitä hysseflipillä joka ei feidannu. Toisaalta flätit Optot lienee lähempänä tota "ääryysjyrää".

Jos tosiaan hakee tota jälkimmäistä, ni siihen tarkotukseen Spark sopii varmaan hyvin. Tuntumassa on pienoinen ero eli ainakin fore-heittäjän kantsii käydä tunnustelemassa sitä kaupassa ennen ku ostaa nipun. Sinäänsä Spark tuntuu kyllä ihan hyvältä, mutta joillekkin ero voi olla merkittävä.

Offline Aatu90

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #311 on: 16.03.16 - klo:16:25 »
Morjesta. Tuli hommattua tuossa dx colt putteri. Tuntuu omaan käteen sopivalta mataluutensa vuoksi. Vielä en ole päässyt testaamaan mutta kyselisin onko tämän kaltaisia matalia kiekkoja muita?  :)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #312 on: 16.03.16 - klo:16:33 »
Morjesta. Tuli hommattua tuossa dx colt putteri. Tuntuu omaan käteen sopivalta mataluutensa vuoksi. Vielä en ole päässyt testaamaan mutta kyselisin onko tämän kaltaisia matalia kiekkoja muita?  :)

Latitudelta Spike. Vähän alivakaampi kuin Colt mutta matala on.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #313 on: 16.03.16 - klo:16:34 »
Innovaltahan on pian tulossa Stud, joka on profiililtaan hyvin Coltin kaltainen mutta vakaampi.

Offline Ville_zz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville A.
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #314 on: 16.03.16 - klo:16:34 »
Kannattaa ainakin testata Latitude 64 Purea. Vaikka Zero Soft -muovilla.
- Trilogy -