Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 300158 times)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #435 on: 17.08.16 - klo:14:32 »
Lötkö ja lötkö, miten sen nyt ottaa. Ihan yhtä pehmeä se on kuin muutkin draiverit siinä muovissa. Toiset tykkää ja toiset ei.

Jos pro-muovista pidät niin P-PD vois olla kans hyvä vaihtoehto, liitoa löytyy vielä enemmän kuin G-Starista. Se kyllä kuluukin sitten nopeampaan kuin paremmat muovit, mutta ei niin nopeasti kuin dx tai muut perusmuovit. Joku viisaampi varmaan tietää millaista nykyinen P-linjan muovi on, ainakin muutama vuosi sitten se oli aika kovaa ja suht pitävää.

Offline vihay

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: 7k
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #436 on: 17.08.16 - klo:15:07 »
Lötkö ja lötkö, miten sen nyt ottaa. Ihan yhtä pehmeä se on kuin muutkin draiverit siinä muovissa. Toiset tykkää ja toiset ei.

Jos pro-muovista pidät niin P-PD vois olla kans hyvä vaihtoehto, liitoa löytyy vielä enemmän kuin G-Starista. Se kyllä kuluukin sitten nopeampaan kuin paremmat muovit, mutta ei niin nopeasti kuin dx tai muut perusmuovit. Joku viisaampi varmaan tietää millaista nykyinen P-linjan muovi on, ainakin muutama vuosi sitten se oli aika kovaa ja suht pitävää.

Kaksi tuoretta P-PD:tä löytyy ja sanoisin että muovi on melkein samaa kuin alkukesästä hommatussa nyt järven pohjassa makaavassa Pro Destroyerissa.
Grip AX3/DD Trooper
Warden | Joutsen | Suspect
Patrol | M4 | EMac Truth | Fuji | Anvil
Maverick | Explorer | XXX
Fury | Pohjolan Poika | Musket
Ballista + Pro

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #437 on: 17.08.16 - klo:16:36 »
Onko mitään kiekkoa, jolla voisi korvata 175g Champion Eagle-L:n, alkavat olla jo niin kalliita, ettei kannata heittoon ostaa. Merkillä ei ole niin väliä, bägissä on kaikenlaista muutenkin.

Fd on numeroiden perusteella lähellä, mutta tuntuvat olevan herkempiä tuulelle.
Leopard3 on tulossa testiin, mutta sekin on kuulemma huomattavasti alivakaampi.
Olisiko vaikka täyspainoinen TL testaamisen arvoinen?
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #438 on: 14.09.16 - klo:09:46 »
Oon heitellyt s-line TD2:sta s-line TD:n alivakaana kaverina. Nyt kuitenkin TD2:n matala rimmi on alkanut häiritsemään. Eli haussa olisi TD2:lle korvaaja, jossa on syvempi rimmi. Nopeus voisi olla 10-12 ja kiekko sellainen, että uutenakin kääntää flättinä heitettynä jonkin verran yli 110 metrin matkalla. Muovi voisi vastata innovan staria ja westsiden elastoa.
« Last Edit: 14.09.16 - klo:09:55 by ollie »

Offline kaarlos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat / JyLi
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #439 on: 14.09.16 - klo:10:25 »
Oon heitellyt s-line TD2:sta s-line TD:n alivakaana kaverina. Nyt kuitenkin TD2:n matala rimmi on alkanut häiritsemään. Eli haussa olisi TD2:lle korvaaja, jossa on syvempi rimmi. Nopeus voisi olla 10-12 ja kiekko sellainen, että uutenakin kääntää flättinä heitettynä jonkin verran yli 110 metrin matkalla. Muovi voisi vastata innovan staria ja westsiden elastoa.

Itselläni menee draivit tuohon 110m nurkille ja GStar Wraith on toiminut hyvin tuollaisena jonkin verran kääntävänä mutta kuitenkin lopussa feidaavana draiverina. Profiili on ainakin DDX:aan verrattuna syvempi, TD2:sta en osaa sanoa. Muovi on myös löysää ja hyvin pitävää.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #440 on: 14.09.16 - klo:11:24 »
Oon heitellyt s-line TD2:sta s-line TD:n alivakaana kaverina. Nyt kuitenkin TD2:n matala rimmi on alkanut häiritsemään. Eli haussa olisi TD2:lle korvaaja, jossa on syvempi rimmi. Nopeus voisi olla 10-12 ja kiekko sellainen, että uutenakin kääntää flättinä heitettynä jonkin verran yli 110 metrin matkalla. Muovi voisi vastata innovan staria ja westsiden elastoa.

Tämä on helppo, gummy C-TD. Reilun satasen matkoille kääntää jo pikkaisen yli ja muovi on pitävää ja melko pehmeää. Pelikaveri on nuita heitellyt pidemmän aikaa ja pituuden puolesta eivät paljoa häviä nopeammille draivereille.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #441 on: 14.09.16 - klo:11:58 »
Oon heitellyt s-line TD2:sta s-line TD:n alivakaana kaverina. Nyt kuitenkin TD2:n matala rimmi on alkanut häiritsemään. Eli haussa olisi TD2:lle korvaaja, jossa on syvempi rimmi. Nopeus voisi olla 10-12 ja kiekko sellainen, että uutenakin kääntää flättinä heitettynä jonkin verran yli 110 metrin matkalla. Muovi voisi vastata innovan staria ja westsiden elastoa.

Roadrunner. Lähes sama kuin td2 mutta millin syvempi.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #442 on: 15.09.16 - klo:12:50 »
Kiitos vastauksista!

Star Terniä pääsin kokeilemaan ja innostuinkin siitä: sain heitettyä sitä hallitusti kääntämällä noin 110-120 metriä. Ternissä on vähän syvempi rimmi kuin TD2:ssa, mutta siinäkin melko matala. Voisinkin kokeilla jotain 12-13 luokan kiekkoa, kun sain tolla Ternillä noin rohkaisevia tuloksia. Onko kukaan heittänyt star Daedalusta? Siinä on ainakin syvempi rimmi, mutta onkohan starit liian vakaita noin lyhyillä matkoilla?

Offline valtsu84

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #443 on: 17.09.16 - klo:23:39 »
Opto line claymorelle korvaajaa. Kiekko tuntuu kädessäni tosi hyvältä ja lensi tosi suoraan.. Kunnes heittotekniikka vähän parani niin claymore lähtee puskemaan oikealle kevyesti eikä tule takasin. Eli etsin siis claymorelle korvaajaa, suora lentoista midaria/fairway metsäränneihin joka tuntuisi kädessä lähes samalta. (Kiekko aika ohut)
Kiitos!

Offline Veksutin

  • Juniori
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
  • Seura: Joen Liitokiekko
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #444 on: 17.09.16 - klo:23:50 »
Compass vois olla aika sopiva, itellä 2 compassii ja 3 claymoree ja kaikki aika saman muotosia. DD:n truth on kanssa aika saman olonen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #445 on: 18.09.16 - klo:13:33 »
Lisäksi Buzzz, atlas, m4. Varmasti löytyy joka valmistajalta omansa. Mulle voi laittaa yv ylimääräisistä claymore  :D
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #446 on: 25.09.16 - klo:20:08 »
Moi! En varsinaisesti etsi korvaajaa, vaan kiekkoa kahden kiekon "väliin". Eli mulla on premium Jokeri, joka on todella varmalentoinen 60+ metrin heittoihin. Ja ch Teebird, joka on varma 80-90 metriin. Varmalla tarkoitetaan tässä suoraa lentoa + (maltillinen?) feidi. Bägissäni olisi tilaa vakaalle midarille, joka osuisi tuohon väliin. Atlas jo löytyy, mutta ainakin mun yksilö (star, olisiko ch-kantinen vakaampi?) kääntää jo tuolla matkalla himpun yli. Samoin tekee ch-MD. Kiekon merkillä ei ole mulla väliä, kuhan ois sellanen et löytyy kaupasta...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Tiippari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 151
  • Aviar - 2 3 0 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Julius Paananen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #447 on: 25.09.16 - klo:20:12 »
Kun ostat KC Pro Rocin, et häviä mitään. Se on just tommonen. Koita.
Nimim.kokemusta on

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #448 on: 25.09.16 - klo:20:27 »
Moi! En varsinaisesti etsi korvaajaa, vaan kiekkoa kahden kiekon "väliin". Eli mulla on premium Jokeri, joka on todella varmalentoinen 60+ metrin heittoihin. Ja ch Teebird, joka on varma 80-90 metriin. Varmalla tarkoitetaan tässä suoraa lentoa + (maltillinen?) feidi. Bägissäni olisi tilaa vakaalle midarille, joka osuisi tuohon väliin. Atlas jo löytyy, mutta ainakin mun yksilö (star, olisiko ch-kantinen vakaampi?) kääntää jo tuolla matkalla himpun yli. Samoin tekee ch-MD. Kiekon merkillä ei ole mulla väliä, kuhan ois sellanen et löytyy kaupasta...

Tohon slottiin toki on monia vaihtoehtoja ja riippuukin varmaan kiekkojen tuntumasta mikä sulle sopisi parhaiten. Lentonsa puolesta hyviä vaihtoehtoja on ainakin C-MD3, Roc eri versiona (esim.  Champ Roc3). Muita mahdollisia olisi varmaan DD:ltä Truth, Discraftilta Wasp, Latituden Mace, Prodigyn M2 ja niin edelleen. Eli vaihtoehtoja löytyy, näistä edellä luettelemistani en kaikkia toki ole itse kokeillut, mutta kuulemani ja lentoarvojen perusteella kaikki täsmäisivät aika hyvin. Omassa bägissä ton paikan hoitaa C-MD3.

Jos näistä sellaista haluaa mitä helpoiten kaupoista löytyy niin C-MD3:sta ja Prodigyn midareita ainakin itse usein kaupoissa näen.
« Last Edit: 25.09.16 - klo:20:29 by sidrend »

Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #449 on: 25.09.16 - klo:21:00 »
Kiitos vastauksista! Roceja en oo osannu testata, kun siitä on niin monta versiota, en oo osannu päättää et mistä alottaa.
Toi MD3 saattas tosiaankin olla se, mitä haen. Niistäkään en oo vaan saanu ensi käden tietoa ennen tätä. Mieluummin täältä kysyy neuvoa, kun tilaa paketillisen kiekkoja, jotka ei sit kuitenkaan ole sopivia. Mut kiitos teille!


Sent from my iPhone using Tapatalk