Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 299973 times)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #465 on: 12.10.16 - klo:14:11 »
Verdict on tosiaan ylivakaa midari, mutta ei lähellekään Gator tasoa. Jos suoraa korvaajaa haet, ni Justice ois sit se.

Verdict on kyllä selvästi monikäyttöisempi kiekko ja paljon mukavamman tuntuinen kädessä, etenkin forella. Moni ei edes kanna über jyrää midaria mukana vaan korvaa sen sitten Firebird / Felon tyyppisellä draiverilla.

Prime muoviset midarit ovat näyttäneet olevan uutena vakaampia kuin premium muoviset, mutta kuluvat vain paljon nopeammin.


Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #466 on: 12.10.16 - klo:16:34 »
Verdict on kyllä selvästi monikäyttöisempi kiekko ja paljon mukavamman tuntuinen kädessä, etenkin forella. Moni ei edes kanna über jyrää midaria mukana vaan korvaa sen sitten Firebird / Felon tyyppisellä draiverilla.

Prime muoviset midarit ovat näyttäneet olevan uutena vakaampia kuin premium muoviset, mutta kuluvat vain paljon nopeammin.

Juuri näin. Erityisesti forelle aivan jumalainen omaan käteen. Aika liidoton kiekko primenä myös, mutta senhän voi aina korvata runttaamalla kovempaa. Mulla vielä parin kuukaudenkin kovan käytön jälkeen aika vakaita, bränikkänä voisin muutaman ekan heiton ajan kutsua jopa jyräksi

Offline Sieni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #467 on: 12.10.16 - klo:17:09 »
Löytyykö envylle korvaajaa? Eli vakaa, ei jyrä ja liitää

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #468 on: 12.10.16 - klo:17:38 »
Löytyykö envylle korvaajaa? Eli vakaa, ei jyrä ja liitää

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla



Puttereissa ei kyllä ole tullut vastaan mitään envyä vastaavaa kiekkoa. Melkeinpä lähimpänä lennoltaan vois olla joku suora roci, tosin sitten myös ihan eri käsituntumalla. Mutta miksi vaihtaa?

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #469 on: 12.10.16 - klo:17:49 »
Löytyykö envylle korvaajaa? Eli vakaa, ei jyrä ja liitää

Puttereissa ei kyllä ole tullut vastaan mitään envyä vastaavaa kiekkoa. Melkeinpä lähimpänä lennoltaan vois olla joku suora roci, tosin sitten myös ihan eri käsituntumalla. Mutta miksi vaihtaa?

Mun on paha taas sanoa kun en oo Envyä heittänyt mutta jotenkin tuo voisi vähän kuulostaa P3:lta... Tosin siinä tullaan sitten kysymykseen että mikä on vakaa mutta ei jyrä. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #470 on: 12.10.16 - klo:18:00 »
Mun on paha taas sanoa kun en oo Envyä heittänyt mutta jotenkin tuo voisi vähän kuulostaa P3:lta... Tosin siinä tullaan sitten kysymykseen että mikä on vakaa mutta ei jyrä. :)

Jos sulla on c-p3:ia niin ota mukaan hallille tänään niin testataan ;)

Offline Sieni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #471 on: 12.10.16 - klo:20:24 »
Löytyykö envylle korvaajaa? Eli vakaa, ei jyrä ja liitää

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla



Puttereissa ei kyllä ole tullut vastaan mitään envyä vastaavaa kiekkoa. Melkeinpä lähimpänä lennoltaan vois olla joku suora roci, tosin sitten myös ihan eri käsituntumalla. Mutta miksi vaihtaa?
Niin ei Kai sitä turhaa tarttis vaihtaa. Noissa vaan tuntuu olevan jonku verran vaihtelua yksilöiden välillä. Täytyy vaan ettiä niitä hyviä :D

Pitäis varmaa kokeilla oisko jossain toisessa muodossa vähemmän vaihtelua (ja miten yleensä muutenkaan lentää) kun tottunut tohon neutron softiin.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #472 on: 13.10.16 - klo:08:29 »
Niin ei Kai sitä turhaa tarttis vaihtaa. Noissa vaan tuntuu olevan jonku verran vaihtelua yksilöiden välillä. Täytyy vaan ettiä niitä hyviä :D

Pitäis varmaa kokeilla oisko jossain toisessa muodossa vähemmän vaihtelua (ja miten yleensä muutenkaan lentää) kun tottunut tohon neutron softiin.

Millasta vaihtelua? Mulla ainoa vaihtelu mitä oon huomannut on se, että uudet ovat vähän vakaampia. Johtuu kuulemma siitä, että uudemmissa on beadia vähän suurennettu. Noin muuten en kyllä omistamistani n. 20:stä envystä voi sanoa huomaavani mitään oikkuja ;)

Offline Sieni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #473 on: 13.10.16 - klo:09:03 »
Okei, voi olla tuo kyseessä. Ostin muutaman vanhemman käytettynä (mutta hyvä kuntoisena) ja oli seassa pari hyvin alivakaampaa. Täytyy pysyä siis uudemmissa :D

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Offline Hiisi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #474 on: 13.10.16 - klo:13:30 »
Miten lähellä toisiaan on 2nd run FD ja Champion Teebirdx12? Minulla olisi mahdollisuus hommata pari 2 runin FD:tä ja jos niillä pystyy tiipparin korvaamaan bägistä saisi vähän karsittua muotteja.
2xP2/XT Nova/Zone | 3xMD3/Gator | 4xFD | 2xTD/PD/Sexybird

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #475 on: 28.10.16 - klo:08:25 »
Mikä olisi hyvä beaditon korvike 400 pa3:lle? Mulla on heittoputtereina 400 pa2 ja pa4, mutta pa4 on hieman liian alivakaa vähän pidempiin draiveihin ja pa2 feidaa liikaa vähän hiljaisemmissa heitoissa. Voisin vaihtaa tuon pa4:n ihan aavistuksen vakaampaan putteriin. 400 Pa3 olisi lennoltaan hyvä, mutta beadilliset kiekot tuntuvat minulle todella epäluontevilta.

Prodigyä tuntemattomille: hakusessa olisi beaditon premium-muovinen putteri noin 60-70m pillisuoriin heittoihin. Olisi hyvä, että kiekkoa ei tarvitsisi kauheasti sisäänajaa/kuluttaa, ennenkuin se lentäisi suoraan ja pienellä feidillä.

Offline Sidewinder

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #476 on: 28.10.16 - klo:09:26 »
^ Opto Pure, ei pitäisi kääntää yli tuolla matkalla jos heittotekniikka on edes kohtalainen. Minimaalinen feidi loppuun.

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #477 on: 28.10.16 - klo:11:18 »
Kumpi noista Latituden muoveista on pitävämpää viileämmillä ja märillä keleillä, opto vai GL? Lämpimässä kaupassa tuntuvat molemmat mukavan pitäviltä.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #478 on: 28.10.16 - klo:12:11 »
Kumpi noista Latituden muoveista on pitävämpää viileämmillä ja märillä keleillä, opto vai GL? Lämpimässä kaupassa tuntuvat molemmat mukavan pitäviltä.

Kyllä veikkaisin että Gold Line, mutta läpinäkyväksi muoviksi Optokin on aika pitävää.

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #479 on: 28.10.16 - klo:13:36 »
GL on pitävämpää.

Mielenkiintoista, että joku sanoo opton olevan pitävää.. Itselle opto/vip muoviset on kaikkein liukkaimpia. (vs innovan champpi tai prodigyn läpikuultava 400)