Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 300202 times)

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #480 on: 28.10.16 - klo:13:43 »
Mielenkiintoista, että joku sanoo opton olevan pitävää..

Riippuu ihan yksilön ominaisuuksista, minkälainen on iho ja minkälaisia eteerisiä öljyjä se puskee läpi. Itse olen myös star-muoviliiton miehiä, mutta osalle tosiaan kirkkaat toimii paremmin.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #481 on: 28.10.16 - klo:15:06 »
Mielenkiintoista, että joku sanoo opton olevan pitävää..

Riippuu ihan yksilön ominaisuuksista, minkälainen on iho ja minkälaisia eteerisiä öljyjä se puskee läpi. Itse olen myös star-muoviliiton miehiä, mutta osalle tosiaan kirkkaat toimii paremmin.

Tuo on kyllä totta. Mietin tuota ollien kysymystä aika pitkään ja tulin siihen tulokseen, että se on melkein päivästä kiinni kumpi muovi on pitävämpää. Pikkupakkasella GL tuntuu menevän helpommin koppuraksi ja liukkaammaksi, mutta vielä jossain +5 tienoilla siinä on oikein hyvä pito.


Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #482 on: 28.10.16 - klo:15:43 »
GL on pitävämpää.

Mielenkiintoista, että joku sanoo opton olevan pitävää.. Itselle opto/vip muoviset on kaikkein liukkaimpia. (vs innovan champpi tai prodigyn läpikuultava 400)

Aikalailla se vaihtelee myös kiekoittain, itelläkin on Opto Lineja jotka on aika pitäviä (yksi River esim.) ja sitten selvästi liukkaampia (vanha Striker). Championissa sama että kyllä paljon vaihtelua on. Mutta kuten sanoin niin Gold Line on pitävämpää. Ja riippuuhan se toki lämpötiloista ym. miltä mikäkin kiekko tuntuu kädessä.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #483 on: 28.10.16 - klo:15:50 »
Mielenkiintoista, että joku sanoo opton olevan pitävää..

Riippuu ihan yksilön ominaisuuksista, minkälainen on iho ja minkälaisia eteerisiä öljyjä se puskee läpi. Itse olen myös star-muoviliiton miehiä, mutta osalle tosiaan kirkkaat toimii paremmin.

Totta tämä öljy juttu. Loput on mieltymys asioita. Itse esimerkiksi käytän ainoastaan opto ja vip muovisia kiekkoja (yksi poikkeus laukussa). Parempi grippi omasta mielestä.

Ja jos suoraa putteria lievällä feidillä kaipaa niin opto pure on loistava. Gold pure on selkeästi alivakaampi. Loistava kiekko sekin.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #484 on: 03.11.16 - klo:21:55 »
Täytyy käydä huomenna kokeilemassa purea käteen.

Voisin samalla katella midareita. Suositelkaas jotain premium(star-tyyppisen)-muovista midaria, joka ois suuremmissa nopeuksissa vakaudeltaan flx buzzzin luokkaa, mutta feidais vähemmän.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #485 on: 04.11.16 - klo:06:47 »
Star Atlas on Innovan ja ehkä markkinoiden paras midari tuohon slottiin ;)
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #486 on: 04.11.16 - klo:10:28 »
Atlas on tosiaan paras Buzzz-kopio mitä on onnistuttu tekemään. Feidaako se sitten vähemmän kuin Buzzz... oma kokemus parin vuoden takaa oli aika samantyyppinen lentorata kuin Buzzzilla.

Taitaa tuota feidiä saada aina kaupanpäälle sillä kun nopeasti lentävä kiekko saa vakautta pitää kulmansa.

Eli superstraight kiekko hakusessa, jota pitäisi vielä voida heittää aika kovaa.

Buzzzzhan ei feidaa oikeastaan ollenkaan jos heittää matalia suoria heittoja. Ei se ehdi kun se osuu maahan :)

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #487 on: 04.11.16 - klo:20:17 »
Star Atlas on Innovan ja ehkä markkinoiden paras midari tuohon slottiin ;)

Atlas varmaan tohon kyllä hyvä vaihtoehto, yhden heiton olen elämäni aikana Atlaksella heittänyt ja suorahan se oli. Feidaa kyllä, mutta ei samalla tavalla kuin Rocit esimerkiksi. Buzzzeja olen jonkun verran heittänyt, mutta jostain syystä ne olleet aina arvaamattomia itsellä (en tiedä miksi), joten en niihin suoraan lähde vertaan.

Pakko heittää ehdotuksena M4 tähän, myönnetään että on alivakaampi kuin Buzzz mutta jos feidiä ei erityisemmin halua niin siihen mahtava midari. Liitoa löytyy ja 400g-muovilla ainakin kestää vetoa myös ihan kivasti. Ei ehkä ihan sitä mitä haettiin, mutta harkinnan arvoinen melkein kenen vaan bägiin :)

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #488 on: 05.11.16 - klo:08:31 »
Kiitos vastauksista! Onko Atlaksessa sellaiset nystyrät pohjassa niinkuin Novassa? Osaako joku sanoa, millainen Compass on verrattuna Buzziin?

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #489 on: 05.11.16 - klo:08:51 »
On samanlaiset nystyrät 4kpl. Compass on etenkin flättinä ihan kivan tuntuinen käteen, vähän ylivakaampi kuin buzzz.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #490 on: 03.12.16 - klo:15:44 »
Basic spartalle ja basic jokerille korvaavat? Ei löydy kaupoista noita täysipainoisia sopivilla väreillä ja mulla on valkoisia kaikki niin eihän niitä enään löydä tuolta lumen seasta!

Tuo basic muovi on mun mielestä parasta mitä puttereissa oon kokenut, sopivan tahmea kumimainen pinta mut ei silti mikään lötkö.

Minkäläinen on esim. X-line discmanialta? Onko lähellekkään? Periaatteessa pystyis korvaamaan pelkästään vakaammalla ku en oo huomannu puteissa onnistumisessa eroa jokerin ja spartan välillä alle 10m matkoilla. Heitoissa sitten tulee, mut tuli myös hommattua xt nova joka on ihana kumireunainen suora, ei lipsu vaikka lumisena/märkänä heittää.

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #491 on: 05.12.16 - klo:13:22 »
Ite vertaisin tuota Basic muovia aika lähelle prodigyn 300 muoviin. Tosin Prodigyn 300 muovin kiekot ei mene kuopalle, niin kuin Basic muoviset jokerit ainakin menee. Että se on kai napsun verran kovempaa sitten? X-linessä on vähän erilainen tuntuma, mutta pitoa siinäkin on hyvin.
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #492 on: 05.12.16 - klo:18:19 »
Omat valkoiset basic muoviset ei ole menneet kuopalle, premium muoviset semmoset läpinäkyvät kusen väriset spartat on kyllä kuopilla, mutta taasen saman värinen premium jokeri on ihan tasainen. Taitaa olla tuurista kiinni mitä sattuu tulemaan. Tuntuu että nuo basic jokerit ja spartat on aina loppu, ainaki painavammat yksilöt, ois pitänny ostaa useanpia värejä läjä sillon ku vielä oli hyllyissä.

Jos siirtäis spartat ja jokerit talvilomille ja kokeilis x-line P2sia.

Offline Strikee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #493 on: 05.12.16 - klo:18:58 »
Koklaa Macanaa. Ainakin zero medium-muovilla lähellä basic jokerin lentorataa ja profiili tuntuu liki samalta. Macanassa on beadi jota ei juuri huomaa.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #494 on: 08.12.16 - klo:00:28 »
Koklaa Macanaa. Ainakin zero medium-muovilla lähellä basic jokerin lentorataa ja profiili tuntuu liki samalta. Macanassa on beadi jota ei juuri huomaa.
Itelle ei tulis ihan ekana mieleen korvata Jokeria Macanalla. Macanahan on jo uutena täysin feiditön liidokas suora putteri. Kuluessaan se alkaa kääntämään jo melko pian. Jokeriin verrattuna siis selvästi alivakaampi moldi kyseessä.

Sinäänsä noi Trilogyn Medium muovit on varmaan likellä Basicia. Moldeista ei vaan taida ihan vastaavaa löytyä. Kannel nyt vastais ehkä parhaiten uutta Jokeria vakaudeltaan, mutta samanlaista suoraa lentäjää siitä ei yhtä helpolla saa.