Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Korvaaja tälle kiekolle  (Read 300952 times)

Offline Strikee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #495 on: 08.12.16 - klo:21:34 »
Okei, no täytyy sanoa ettei ole kokemusta kuin suht uudesta Macanasta. Riippuu ihan minkälaista Jokeria on korvaamassa. Omat Basicit on kulunu suoraksi eivätkä juuri feidaa. Lähes sama oli pakasta vedetyn Macanan lentorata ja samoille mitoille menivät. Tuosta Macanan kulumisesta ei ole kyllä suurempia kokemuksia.. Jos vakaa Jokeri pitäis jollain korvata niin valkkaisin Rhynon. Noitahan on vaikka jos millä muovilla.

Offline TheImp

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Salonen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #496 on: 28.01.17 - klo:12:06 »
Discraftin neronleimauksen jälkeen olisi tarvetta Hornetin korvaajaksi. Onko millään merkillä suht samantuntuista ja lennoltaan samanlaista kiekkoa? Eli ei beadia ja sais olla suht flätti.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #497 on: 28.01.17 - klo:12:22 »
Ekana tulee mieleen Prodigyn M1, ja tarkemmin sanottuna tämä uudelleen moldattu versio. Myös Dynamic Discsin Verdict voisi toimia, tosin siinä on jonkinlainen microbead.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #498 on: 28.01.17 - klo:14:05 »
Ekana tulee mieleen Prodigyn M1, ja tarkemmin sanottuna tämä uudelleen moldattu versio. Myös Dynamic Discsin Verdict voisi toimia, tosin siinä on jonkinlainen microbead.

Verdictistäkin löytyy sitten aika erilaisia vakauksia ilmeisesti, eli varmaan Hornetin korvaajaksi tarvitaan aika vakaa yksilö. Näyttää siinä Verdictissä olevan ihan pieni beadi, piti oikein tarkistaa kun mainitsit - en ollut edes huomannut.

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #499 on: 10.04.17 - klo:09:00 »
Mulla ois bägissä alivakaan draiverin mentävä aukko. Eli hakusessa olisi kiekko, joka kääntäis hieman yli ja feidais mahdollisimman vähän 80-90m matkalla. S-line FD on minulla tuolla etäisyydellä erittäin suora. Star Sidewinder taas hieman pidempi ja sitä ei ole niin kontrolloitua heittää vähemmillä tehoilla. Alivakaita fairway-kiekkoja on aika hyvä valikoima, mutta haluaisin kiekon, jossa ei ole viisto rimmi.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #500 on: 10.04.17 - klo:09:36 »
Fuzion Thief on kiekko jota etsit. Esim. trilogy challenge tai decodye. Myös kevyt Lucid Thief etenkin kuluneena.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #501 on: 10.04.17 - klo:10:26 »
Kiitos vastauksesta! Tuota fuzion thieffiä ei tosin näy olevan missään kaupassa tällä hetkellä :c Kiekon tulisi mieluiten olla normirunia ja täyttää nuo vaatimukset jo uutena.

Offline Sieni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #502 on: 11.04.17 - klo:17:29 »
Mulla ois bägissä alivakaan draiverin mentävä aukko. Eli hakusessa olisi kiekko, joka kääntäis hieman yli ja feidais mahdollisimman vähän 80-90m matkalla. S-line FD on minulla tuolla etäisyydellä erittäin suora. Star Sidewinder taas hieman pidempi ja sitä ei ole niin kontrolloitua heittää vähemmillä tehoilla. Alivakaita fairway-kiekkoja on aika hyvä valikoima, mutta haluaisin kiekon, jossa ei ole viisto rimmi.
En osaa tohon rimmikyssäriin vastata, mutta s-FDstä alivakaampaana toimi itsellä pitkään westsiden ennustaja.

Nykyisin ton slotin täyttää d ja g FDt.

P.s. voin myydä parikin kappaletta jos haluat :)

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #503 on: 11.04.17 - klo:17:51 »
Mulla ois bägissä alivakaan draiverin mentävä aukko. Eli hakusessa olisi kiekko, joka kääntäis hieman yli ja feidais mahdollisimman vähän 80-90m matkalla. S-line FD on minulla tuolla etäisyydellä erittäin suora. Star Sidewinder taas hieman pidempi ja sitä ei ole niin kontrolloitua heittää vähemmillä tehoilla. Alivakaita fairway-kiekkoja on aika hyvä valikoima, mutta haluaisin kiekon, jossa ei ole viisto rimmi.
En osaa tohon rimmikyssäriin vastata, mutta s-FDstä alivakaampaana toimi itsellä pitkään westsiden ennustaja.

Nykyisin ton slotin täyttää d ja g FDt.

P.s. voin myydä parikin kappaletta jos haluat :)

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Ei itselle ihan auennut tämä "kiekon, jossa ei ole viisto rimmi", mutta G-FD on muuten se loogisin valinta S-FD:n alivakaammaksi kaveriksi, varsinkin hieman kuluneena. Uutena erot pienempiä.

Offline ollie

  • Juniori
  • **
  • Posts: 77
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #504 on: 12.04.17 - klo:09:05 »
Viistolla rimmillä tarkoitin siis sellaisia kiekkoja, joiden rimmin sisäosa aukeaa ulospäin, esim. innovan +-moldit ja jotkin trilogyn draiverit. Ja tosiaan olisi hyvä, että kiekko toimisi suoraan kaupan hyllyltä ilman kummempia kuluttamisia.

Laitoin Sieni yv:n.

Offline Late

  • Juniori
  • **
  • Posts: 51
  • Edistynyt amatööri
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
  • Seura: Sarkkiset Yr
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #505 on: 14.04.17 - klo:16:58 »
Tykkään kovasti Gstar Kraitista. Se vain kuluu melko nopeasti alivakaaksi, eikä sitä saa star muovilla. Championina saa, mutta niistä en pidä. Käytän kiekkoa kämmenheittoihin. Heittopituus n. 75-85m.
Mikähän olis hyvä korvaaja? Suunnilleen sama vakaus, mutta kestävämmällä muovilla.

Offline joojooee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Seura: Deep In The Forest Ry
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #506 on: 15.04.17 - klo:11:02 »
Mulla ois bägissä alivakaan draiverin mentävä aukko. Eli hakusessa olisi kiekko, joka kääntäis hieman yli ja feidais mahdollisimman vähän 80-90m matkalla. S-line FD on minulla tuolla etäisyydellä erittäin suora. Star Sidewinder taas hieman pidempi ja sitä ei ole niin kontrolloitua heittää vähemmillä tehoilla. Alivakaita fairway-kiekkoja on aika hyvä valikoima, mutta haluaisin kiekon, jossa ei ole viisto rimmi.

Mä suosittelisin Latituden Riveriä, jota saa Optolla, Goldilla ja Frostilla. Itselläni bägissä alivakaampana Gold-muovinen River, joka pienestä hyssestä lentää erittäin suoraan noin sen 80-90m, jonka jälkeen alkaa feidata eikä feidi ole mikään suuri. Aikalailla FD:n kaltainen kiekko siis, mutta Gold on vaan jotain niin huippua. Kestää kulutusta ja tuntuu hyvältä käteen. Ja hyvin kontrolloitava kiekko kyseessä.

Alivakaampi kuin River sitten olisi Latituden Maul, jota saa Optona.

Offline [-ReapeR-]

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #507 on: 15.04.17 - klo:20:52 »


Alivakaampi kuin River sitten olisi Latituden Maul, jota saa Optona.

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, mutta Maulia saa kyllä nykyisin myös gold-muovilla

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #508 on: 03.05.17 - klo:18:28 »
Oisko muilla valmistajilla korviketta Discmanian 2nd runin FD:lle? Vai tyytyäkkö tuohon lyhyemmän liidon omaavaan FD2:een? Teebirdi kävi mielessä mutta siinä on inhottavan jyrkkä ja terävä se rimmin alalaita missä joissain kiekoissa ruukaa olla se beadi.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Korvaaja tälle kiekolle
« Reply #509 on: 03.05.17 - klo:18:40 »
z undertaker?
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer