Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kontrolloitava maksimipituuskiekko  (Read 7323 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« on: 10.08.14 - klo:16:27 »
Ehdottakaapas jotain kunnon siivutuskiekkoa. 11-12 nopeuksinen, mielellään jo uutena käyttis ettei tarvi hakata kahta vuotta suoremmaksi. PD:tä käytän pitkiin rystyihin, siihen satasen pintaan. Tolla heitolla sais kääntää sopivasti ja palauttaa ja mennä sen 120m. terv. nimim. "ei rannalle Helmessä"

Tern on ilmeisesti hyvä, mitäs muovia ja painoa? Trespassi oli joskus, en ikinä tottunut matalaan rimmiin. Dessut ym. liian vakaita kerätäkseen riittävästi metrejä (tosin Gstaria voisin ehkä testata). 13-nopeuksisissa liian levee rimmi omaan käteen. Ja ei siis mitään sellasta holtitonta ääryyskiekkoa kiepillä kuuhun(TM).
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #1 on: 10.08.14 - klo:16:42 »
Jos Trespassi tuntui liian matalalta, niin unohda saman tien Tern, se tuntuu vielä matalammalta.

Itse suosittelisin kokeilemaan Wraithia, se on se klassinen vaihtoehto kun käsi ei riitä dessuun. Myös tuo mainitsemasi GStar dessu on ihan hyvä vaihtoehto, se ei ole mikään kauhea jyrä vaan sellainen sopivan mukavan vakaa. Itse heitän kans PD:tä sinne satasen molemmille puolin ja pituuskiekkoina käytän GStar Wraithia ja Gstar Destroyeriä sitten hieman kovempiin tuuliin.

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #2 on: 10.08.14 - klo:16:45 »
Suosittelen Champion Krait.
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #3 on: 10.08.14 - klo:16:55 »
Echostar Wraith on mulla tohon väliin. Aika vastaavat heittopitudet kun sulla.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #4 on: 10.08.14 - klo:16:59 »
Ääni Kraitille!
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #5 on: 10.08.14 - klo:17:11 »
GStar Dessu alemmissa painoissa vois olla hyvä vaihtoehto. Mulla on myös noita 16x lättyjä ja ovat melkoisen alivakaita, mutta omaavat pitkän liidon, ja tyyneen tai takatuuleen niillä saa tosi hyviä siivuja.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #6 on: 10.08.14 - klo:17:19 »
GStar Dessu alemmissa painoissa vois olla hyvä vaihtoehto. Mulla on myös noita 16x lättyjä ja ovat melkoisen alivakaita, mutta omaavat pitkän liidon, ja tyyneen tai takatuuleen niillä saa tosi hyviä siivuja.

Mulla on 175g ja kaverilla 168g Gstar dessu ja niissä on kyllä tosi paljon eroa. Tuo kevyempi tekee tyynelläkin selkeetä ässää, kun meikän raskaampi lentää ihan viivasuoraan.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #7 on: 10.08.14 - klo:17:23 »
GStar Dessu alemmissa painoissa vois olla hyvä vaihtoehto. Mulla on myös noita 16x lättyjä ja ovat melkoisen alivakaita, mutta omaavat pitkän liidon, ja tyyneen tai takatuuleen niillä saa tosi hyviä siivuja.

Mulla on 175g ja kaverilla 168g Gstar dessu ja niissä on kyllä tosi paljon eroa. Tuo kevyempi tekee tyynelläkin selkeetä ässää, kun meikän raskaampi lentää ihan viivasuoraan.
Jep, sama juttu mun kiekoilla. 175g ei juuri taita vaikka repisikin, mutta 171 ja 16x grammaiset kääntävät yli, keveämpi paljon reilummin.

Tämä on tietysti hyvä juttu, koska viimeisimmät Star muovin painokset ovat 165g ja 175g versioina molemmat armottomia jyriä ja niitä joutuu kuluttamaan saadakseen alivakautta mukaan.

Offline Jooseppi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #8 on: 10.08.14 - klo:18:07 »
Jos dessu liian vakaan tuntune nii koita Wraithia.
#65713

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #9 on: 10.08.14 - klo:18:20 »
Täältä myös ääni Wraithille, hetkeen en ole heittänyt mutta luulisi irtoavan pituutta enemmän kuin PD:llä. Toisaalta en tiedä eroaako paljon sun hakatuista DD:istä?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #10 on: 10.08.14 - klo:21:05 »
Testaillanpa. Seinältä löyty yks Terni mitä voisin kokeilla. Kraitkin kävi mielessä numeroiden perusteella. Mulla oli yks Champ Wraith, minnehän se meni... ja P-DD jos kuluis lisää vois futaa. En viittis kaikkia moldeja ostaa testiin mut GSDS vois lähtee. Tykkään Gstarin tuntumasta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #11 on: 10.08.14 - klo:21:50 »
Star Wraith 168-175g väliltä. Kontrolloitava, mutta tekee metrejä.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #12 on: 11.08.14 - klo:10:39 »
Sirius Scorpius matalana ja kovana kun heittää tekee pienen ässän ja lentää tarkasti ja pitkälle.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #13 on: 11.08.14 - klo:11:03 »
Mulla nopeista keikoista pisimmät lätyt on Trespass ja Destroyer. Ensin heitin dessua mutta nyt on alkanut ärsyttää sen korkea reuna. Trespass on tällä hetkellä parempi käteen ja on myös lennellyt paljon paremmin kuin Destroyer.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kontrolloitava maksimipituuskiekko
« Reply #14 on: 12.08.14 - klo:21:58 »
Nättiä ässää tekee tuo 16xjotain Tern. Vähän liian flippaava kuitenkin ja vaikea arvioida minkäverran se kääntää millonkin. Pitkiä sillä kyllä lähti, selkeesti enemmän kun muilla, vaikka 120 jäi kyllä haaveeksi. Huomasin rimmiä käpistellessä että siinähän on siiven alareunassa ihan vähän sellasta uraa a'la Groove tai Monarch, vaikkei lähellekään niin selkeästi. Ja matalahan se kyllä on. Seinälle taidan silti laittaa ja jatkan harjoituksia noiden kuluneiden P-PD2 ja P-DD kanssa. Ei montaa metriä hävinnyt ja tietää tasan miten ne liikkuu ja palauttaa aina. Gstar Dessua/Star Wraithia kevyempinä toki vois vielä testailla joskus hamassa tulevaisuudessa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba