Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 934759 times)

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1650 on: 30.07.15 - klo:14:40 »
Taas tuli yksi "uusi" kiekko kokeiluun kun on pakka ja paletti vähän sekaisin. Mako3:ni on kulunut melko alivakaaksi (ja epäluotettavaksi), on se lisäksi 167g eli erittäin helppo saada kääntymään yli. C-MD3 flättinä on kyllä hyvä ja yllättävän suoraksi kulunut, mutta sateella se on liukas eli tänä vuonna lähes aina kun sen heittää nurmikkoon :D

Eli ostin D-MD2:n kokeiluun. On vielä 165g kun oon nyt tykännyt etsiä 157-168g kiekkoja bägiini. Voi olla, että kulee nopeastikin alivakaaksi, hyvä olisi jos jäisi hieman vakaammaksi kuin Mako3. Olin aikeissa kokeilla DX Rocia mutta se ei jotenkin sovi käteen kuten MD2/MD3. Oli kyllä hieman pitävämmän oloinen muovi DX Rocissa... ::)
« Last Edit: 03.08.15 - klo:09:12 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1651 on: 30.07.15 - klo:14:54 »
Swirly SPDtä tulossa, ainakin ameriikassa, ehkä meilläkin joskus.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Discmania
« Reply #1652 on: 30.07.15 - klo:17:09 »
Taas tuli yksi "uusi" kiekko kokeiluun kun on pakka ja paletti vähän sekaisin. Mako3:ni on kulunut melko alivakaaksi (ja epäluotettavaksi), on se lisäksi 167g eli erittäin helppo saada kääntymään yli. C-MD3 flättinä on kyllä hyvä ja yllättävän suoraksi kulunut, mutta sateella se on liukas eli tänä vuonna lähes aina kun se hilppasee nurmikkoon :D

Eli ostin D-MD2:n kokeiluun. On vielä 165g kun oon nyt tykännyt etsiä 157-168g kiekkoja bägiini. Voi olla, että kulee nopeastikin alivakaaksi, hyvä olisi jos jäisi hieman vakaammaksi kuin Mako3. Olin aikeissa kokeilla DX Rocia mutta se ei jotenkin sovi käteen kuten MD2/MD3. Oli kyllä hieman pitävämmän oloinen muovi DX Rocissa... ::)

Eipä kovin häävi ollut ensikokeilu tällä. Pitkälle lensi kyllä kun on kevyt 165g, liito ihan hyvä eikä uutena kipannut ylikään. Mutta grippi ei toimi, ihan kuin tuo D-MD2 olisi hyvinkin erilainen kuin C-MD3 ja C-MD2:kun. Rimmi matala ja vähän terävä...

Lilan värisenä kummallisen jauhoinen tuntuma, usea heitto lipesi alas ja/tai vasemmalle. RHBH
« Last Edit: 30.07.15 - klo:19:16 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1653 on: 03.08.15 - klo:08:51 »
Ladyline-Jackaaliahan kyllä löytyy ainakin PG:ltä, ja pelkästään kevyenä.

Riihimäen Atomin Prismassa oli kans paljon kiekkoja ja oli näitä Ladylineja FD:na ja MD2:na.
Johan on muovilaatu, hirveä grippi (siis todella pitävä) ja pletku kuin mikä.  ;D Aika hassu kädessä. 156g FD menisi varmaan aika kauas, mutta en ostanut kun epäilen liian lerpuksi ja alivakaaksi. S-Line olisi ollut oranssi (hyvä väri) FD 166g, mutta jätin nyt ostamatta kun mulla on 162g Innova Star TL joka on IMO aika hyvä tohon tontille kun hain käteen kevyttä väylädriveria.
« Last Edit: 03.08.15 - klo:09:10 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1654 on: 04.08.15 - klo:01:04 »
Harvinainen ongelma: voitin kisoista 65 euron lahjakortin InnovaStoreen mutta en tarvitse oikein mitään. Eli en tiiä mitä ostaisin. 2nd run FD:tä mietin, mutta saatavilla on vain 165-169g pannuja. Ovatko noin kevyet niin vakaita, että olisi järkeä tuollaiseen sijoittaa? Nyt bägissä on uuden runin C, S ja G sekä ekan runin C. FD2 on kans pyörinyt siellä. Tuoko noin kevyt 2nd run mitään uutta tuohon settiin? G-DD2 on kans harkinnassa, nyt olen heitellyt paljon forea C-DD2:lla ja 166 Blizzard C-DD2:lla. Täyspainoinen flippaa hyssestä suoraksi ja hieman yli 120m heitolla, kevyempi tekee ässän. Miten tuo G-line pariutuisi noiden kans?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Discmania
« Reply #1655 on: 04.08.15 - klo:01:13 »
2nd run FD:tä mietin, mutta saatavilla on vain 165-169g pannuja. Ovatko noin kevyet niin vakaita, että olisi järkeä tuollaiseen sijoittaa?

Kyllä ovat. 2nd runissa PLH on ylempänä kuin muissa Jakaaleissa, mikä tekee sen vakauden. Kestää parhaiten voimaa FD-perheestä.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1656 on: 04.08.15 - klo:09:06 »
Onko muilla P2 P-Linena heittoputterina D-Linen tialla? Mun D-Linet on niin kuluneet että alkavat kippailla yli, varsinkin tuulessa.

Mitä käytätte tuulisina päivinä lyhyempiin avauksiin, lähäreihin? P3?
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Discmania
« Reply #1657 on: 04.08.15 - klo:09:14 »
P2 Star ja Gstar muovilla löytyy bägistä, Starilla menee suurin osa lähäreistä ja tuulesta riippuen joko Starilla tai Gstarilla lyhyet avaukset (Gstar vähän vakaampi noista). D-linella menee putit itsellä.

C-P3 oli myös kassissa jolla aiemmin heitin lähäreitä, mutta S-P2 syrjäytti sen... P3 on oikeastaan enää sormirollereihin käytössä jos edes mahtuu laukkuun mukaan

Jos tuulee oikein urakalla niin lähärit ja lyhyet avaukset menee C-MD3:lla putterin sijaan

Offline oojii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 129
    • View Profile
  • Oikea nimi: Osmo Reinikka
Vs: Discmania
« Reply #1658 on: 04.08.15 - klo:09:23 »
Onko muilla P2 P-Linena heittoputterina D-Linen tialla? Mun D-Linet on niin kuluneet että alkavat kippailla yli, varsinkin tuulessa.

Mitä käytätte tuulisina päivinä lyhyempiin avauksiin, lähäreihin? P3?

Kyllä, P-line P2 toimii todella hyvin ainakin mulla ja erityisesti kämmenheitoissa (koska liukas ja kova pinta antaa puhtaamaan irrotuksen). P-P2 on kuitenkin aika herkkä rankaisemaan "väpätyksestä" heiton alussa, jolloin se "kippaa". Itse pidän tätä hyvänä ominaisuutena, koska se paljastaa hyvin tekniikkavirheet.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1659 on: 04.08.15 - klo:09:31 »
Onko muilla P2 P-Linena heittoputterina D-Linen tialla? Mun D-Linet on niin kuluneet että alkavat kippailla yli, varsinkin tuulessa.

Mitä käytätte tuulisina päivinä lyhyempiin avauksiin, lähäreihin? P3?

Kyllä, P-line P2 toimii todella hyvin ainakin mulla ja erityisesti kämmenheitoissa (koska liukas ja kova pinta antaa puhtaamaan irrotuksen). P-P2 on kuitenkin aika herkkä rankaisemaan "väpätyksestä" heiton alussa, jolloin se "kippaa". Itse pidän tätä hyvänä ominaisuutena, koska se paljastaa hyvin tekniikkavirheet.
Mun mielestä D-P2 lähtee useammin väpättämään, liikaa grippiä vs. P-P2? Tuntuu, että heittoihin P-Line on parempi liukkauden takia vaikka toisaalta, ei D-Linen tuntuman voittanutta kun ymmärtää olla puristamatta juuri yhtään.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1660 on: 04.08.15 - klo:09:33 »

Jos tuulee oikein urakalla niin lähärit ja lyhyet avaukset menee C-MD3:lla putterin sijaan
Tuossahan on 5 liitoarvo, minusta se nappaa tulee kyllä. Pitänee kokeilla bägin turhaketta eli FD2:sta seuraavaksi kun lujaa tulee.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Discmania
« Reply #1661 on: 04.08.15 - klo:09:38 »
Tuossahan on 5 liitoarvo, minusta se nappaa tulee kyllä. Pitänee kokeilla bägin turhaketta eli FD2:sta seuraavaksi kun lujaa tulee.
Joo joku Gator tai Rhyno on ostoslistalla juuri tosta syystä, oon tullut tähän asti toimeen tolla kun heitän vajaatehosena (eli puttietäisyys vakaalla midarilla, yleensä hyssenä). P3 ei itsellä kestä tuulta sen enempää kuin P2:kaan, Discmanialla ei oikein ole Rhynon tapaista vastinetta

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1662 on: 04.08.15 - klo:09:48 »
Tuossahan on 5 liitoarvo, minusta se nappaa tulee kyllä. Pitänee kokeilla bägin turhaketta eli FD2:sta seuraavaksi kun lujaa tulee.
Joo joku Gator tai Rhyno on ostoslistalla juuri tosta syystä, oon tullut tähän asti toimeen tolla kun heitän vajaatehosena (eli puttietäisyys vakaalla midarilla, yleensä hyssenä). P3 ei itsellä kestä tuulta sen enempää kuin P2:kaan, Discmanialla ei oikein ole Rhynon tapaista vastinetta

Jees, tai Innova Cro, hieman miedompi Gator, voisi olla kokeilemisen paikka (tuuleen, tuskin muuten tarvetta).
« Last Edit: 04.08.15 - klo:10:02 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1663 on: 04.08.15 - klo:09:57 »
S-P2 on ihan kingi draiviputteri tuulessakin. X-P2 lähäreihin. Tai draivaa sitäkin, mut en ehkä kovaan tuuleen. Fiilisjuttuja kuitenkin enimmäkseen, kyllä P2 muotin vakaus pitäisi riittää muovista riippumatta ellei ole todella rouhittu. Melkein enemmän ensiksi katsoisin heiton puhtautta, mihin mulla ainakin oli lääkkeenä gripin vaihtaminen birdie gripin/fan gripin tyyppiseksi.

Premium Jokeri tai Star Gator sitten jos hurrikaani liikkuu alueella tai muuten pitää saada lentorata joka ei riipu ulkoisista tekijöistä.  ;) Ja koskee tuota FD2:sta mut sit ollaankin jo vähän eri etäisyyksillä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: Discmania
« Reply #1664 on: 04.08.15 - klo:23:16 »
Joko ihmisillä on kokemusta D-P1x putterista, erityisesti sen kestävyydestä?

Kokeilin sitä hieman eilen ja tuntui hyvältä käteen. Otinkin sen testimielessä pääputteriksi tänään viikkokisoissa. Toimi oikein kivasti ainakin puttiputterina. Mutta tulinkin hieman pettyneeksi muovin kestävyydestä. Tuntuu ottavan damagea herkemmin kuin Dx muovi normaalisti. Rimmi jo selvästi naarmuilla ja yksi isompi palakin irtosi, vaikka otin sen käyttöön vasta edellisenä iltana.

Onkohan väreissä eroja kestävyydessä? Kiekkokaupan hyllyssä hipelöin sinistä ja tuntui hieman erilaiselta, aavistuksen pehmeämmältä kuin oma punainen yksilöni. Entä millainen X-P1x oli? En ainakaan tykkäisi liian pitävästä putterista kun tuo D-muovinen tuntui sopivalta.