Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 926619 times)

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Discmania
« Reply #1770 on: 07.09.15 - klo:13:23 »
Kysytään nyt ku vauhtiin päästiin, että mites toi P-line PD sitte? Pohjamerkintä P/PD ja se niin kuuluisaks noussu patenttinumero pohjassa.

Oon Discraftin miehiä, siks kyselen tyhmiä kun en tunne Discmaanikoiden juttuja millää tavalla.

Millasta P-line muovia, onko kovaa/jäykkää?

Melko jäykkää muistaakseni. Oranssin värinen. Pitää tsekkailla tarkemmin ku kotio pääsee. Hmmmh..

Kuulostaisi melko tuoreelta tekeleeltä

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1771 on: 07.09.15 - klo:15:27 »
Kysytään nyt ku vauhtiin päästiin, että mites toi P-line PD sitte? Pohjamerkintä P/PD ja se niin kuuluisaks noussu patenttinumero pohjassa.

Oon Discraftin miehiä, siks kyselen tyhmiä kun en tunne Discmaanikoiden juttuja millää tavalla.

Millasta P-line muovia, onko kovaa/jäykkää?

Melko jäykkää muistaakseni. Oranssin värinen. Pitää tsekkailla tarkemmin ku kotio pääsee. Hmmmh..

Kuulostaisi melko tuoreelta tekeleeltä

Mun kaksi P-linen P1:stä on ollut alusta alkaen melko pehmeää.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Discmania
« Reply #1772 on: 07.09.15 - klo:15:39 »
Mun kaksi P-linen P1:stä on ollut alusta alkaen melko pehmeää.
P-P1:sen muovihan on R-Pro:tä eli kuuluukin olla löysää.
« Last Edit: 07.09.15 - klo:15:45 by Jaskala »

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1773 on: 07.09.15 - klo:18:00 »
Mun kaksi P-linen P1:stä on ollut alusta alkaen melko pehmeää.
P-P1:sen muovihan on R-Pro:tä eli kuuluukin olla löysää.

Juu no tota en tiennyt.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Discmania
« Reply #1774 on: 08.09.15 - klo:11:23 »
Mitenkäs S-P2 vertautuu C-P3? Tekeekö S-P2 vastatuulessa yhtään mitään?
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Discmania
« Reply #1775 on: 08.09.15 - klo:11:58 »
Mitenkäs S-P2 vertautuu C-P3? Tekeekö S-P2 vastatuulessa yhtään mitään?
Itsellä molemmat kiekot aktiivikäytössä, en hirveetä eroa nää näiden välillä tuulen kestävyydessä ainakaan avauksien osalta. Molemmat saa laittaa hyssekulmaan kun reippaampaan vastaseen on avaamassa, muuten kippaa ilosesti yli. Mielellään en kumpaakaan isompaan vastaiseen edes heitä, vaan otan laukusta vakaampaa midaria ja heitän vajaatehoilla

Jos puttaamiseen tarkoitit niin molempien kanssa oon helisemässä Lausteella, jossa tuulee reippaasti melkein joka visitillä. Rhyno on ostoslistalla juuri tämän vuoksi

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Discmania
« Reply #1776 on: 08.09.15 - klo:13:33 »
Mitenkäs S-P2 vertautuu C-P3? Tekeekö S-P2 vastatuulessa yhtään mitään?
Itsellä molemmat kiekot aktiivikäytössä, en hirveetä eroa nää näiden välillä tuulen kestävyydessä ainakaan avauksien osalta. Molemmat saa laittaa hyssekulmaan kun reippaampaan vastaseen on avaamassa, muuten kippaa ilosesti yli. Mielellään en kumpaakaan isompaan vastaiseen edes heitä, vaan otan laukusta vakaampaa midaria ja heitän vajaatehoilla

Jos puttaamiseen tarkoitit niin molempien kanssa oon helisemässä Lausteella, jossa tuulee reippaasti melkein joka visitillä. Rhyno on ostoslistalla juuri tämän vuoksi
Eli kauheaa eroa ei kiekoissa ole vaikka numerot antaa toista olettaa. Sitten käännyn P2 puoleen.
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Discmania
« Reply #1777 on: 08.09.15 - klo:13:48 »
Mielellään en kumpaakaan isompaan vastaiseen edes heitä, vaan otan laukusta vakaampaa midaria ja heitän vajaatehoilla
Tää vähä yllättää, sillä mun käsittääkseni S-P2 on ainaki tosi vakaa. Ainaki McBeast heitti sitä ihan huoletta Memorialin myrskyissä.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Discmania
« Reply #1778 on: 08.09.15 - klo:14:18 »
Mielellään en kumpaakaan isompaan vastaiseen edes heitä, vaan otan laukusta vakaampaa midaria ja heitän vajaatehoilla
Tää vähä yllättää, sillä mun käsittääkseni S-P2 on ainaki tosi vakaa. Ainaki McBeast heitti sitä ihan huoletta Memorialin myrskyissä.
Tässä puhuin avauksista eli kovemmista vedoista, lyhyempiä lähäreitä heitän kyllä vastaiseenkin P2:lla. Discmanian malleista ei jyrä-putteria oikein tahdo löytyä, C-P3 ostin siihen slottiin mutta ei oikein palvele tarkoitusta ja käsi hakee laukusta aina S-P2:en

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1779 on: 14.09.15 - klo:13:23 »
Jos S-P2 kippailee niin tekniikassa hiomista IMHO.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Discmania
« Reply #1780 on: 14.09.15 - klo:13:33 »
Samoilla linjoilla mun kanssa tuntuu olevan ainakin tää saitti: http://www.averagediscgolf.com/in-the-mixed-bag-discmania-s-line-p2

"It also seemed to be a bit more under-stable than we expected. Maybe when you think of Paul McBeth, you think of stability, but this one was difficult to get down."

En missään nimessä sano huonoksi kiekoksi, on mun yksi eniten radoilla käyttämä kiekko, 30-40m lähärit menee tällä ja pidemmät yleensä Roc3:lla. Sanon vaan että vastaista ei kestä kunnon vedolla, voi toki olla tekniikkavirhettäkin...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1781 on: 14.09.15 - klo:13:43 »
Ite kyllä uskalsin heittää D-lineäkin vastaiseen. Kyllähän siihen vähän kulmaa tarvi, mutta ei se kovin herkästi kippaa.

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Discmania
« Reply #1782 on: 14.09.15 - klo:14:54 »
Entäs P-P2? Mietin P-linen ja S-linen väliltä kumpi parempi vakaaksi putteriksi ja P-linen grippi houkuttaa...
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Rizk

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1783 on: 14.09.15 - klo:17:13 »
Entäs P-P2? Mietin P-linen ja S-linen väliltä kumpi parempi vakaaksi putteriksi ja P-linen grippi houkuttaa...

P-P2 on kovaa P-linea (toisin kuin lötköt P-P1:set) eli väittäisin että S-linessä olis parempi grippi.. Ja omakohtasilla kokemuksilla P-P2 on vain hieman vakaampi kuin D-P2. G-line ja C-line oli jo vakaampia, S-lineä en ole vielä päässyt kokeilemaan.
P1 | REKO | A2 | M4 | MD3 | MD4 | FD | FD3 | TD | PD | PD2 | DDX

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1784 on: 14.09.15 - klo:17:49 »
Entäs P-P2? Mietin P-linen ja S-linen väliltä kumpi parempi vakaaksi putteriksi ja P-linen grippi houkuttaa...

P-P2 on kovaa P-linea (toisin kuin lötköt P-P1:set) eli väittäisin että S-linessä olis parempi grippi.. Ja omakohtasilla kokemuksilla P-P2 on vain hieman vakaampi kuin D-P2. G-line ja C-line oli jo vakaampia, S-lineä en ole vielä päässyt kokeilemaan.

Mulla on toi S-P2 ja vakautta löytyy huomattavasti enemmän kuin X- ja G-lineistä. Ei se ole kuitenkaan mikään über-vakaa Splinter.
« Last Edit: 16.09.15 - klo:10:15 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |