Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 930249 times)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Discmania
« Reply #1365 on: 02.04.15 - klo:06:56 »
Tunnen jo kaks tapausta ihan lyhyen ajan sisään kun on ylin/ylimmät narulenkit menny paskaks ku kenkiä kiristelee jalkoihinsa.
Tänään kävin ostamassa, siinä kokeillessa kenkiä intersportissa kävi juurikin näin

Ikävä juttu, mutta ei oikeastaan kiinnosta lähteä edes kokeilemaan kenkiä jos sovitusvaiheessa tai ihan käyttöiän alkumetreillä tulee tämmöistä vastaan. Vaikka Discmanialla hyviä kiekkoja onkin.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1366 on: 02.04.15 - klo:09:17 »
Tunnen jo kaks tapausta ihan lyhyen ajan sisään kun on ylin/ylimmät narulenkit menny paskaks ku kenkiä kiristelee jalkoihinsa.. Että olkaas varovaisii ettei käy samallalailla, vaikka takuuseenha ne menee.

Ois voinu tehdä vähä kestävemmät niistä kyl.
Tänään kävin ostamassa, siinä kokeillessa kenkiä intersportissa kävi juurikin näin  ;D Katottiin myyjän kanssa toisiamme ja hetken hiljaisuuden jälkeen tokasi "Valmistaja haluaa kyllä näistä paljon palautetta ja on valmiina vaihtamaan hajonneita kenkiä sitten uusiin" ei osannut sanoa mitään tarkkaa aikaa kauan näiden kenkien pitäisi kestää, mutta eiköhän Discmania aika hyvin noita sitten hyvitä. Jos olisi ollut jotkut muut kuin Discmanian kengät niin olisi kyllä jäänyt hyllyyn


Juu sä olitki näistä mun mainitsemista esimerkeistä toinen. ;) Äijä huutelee nii kovaan ääneen et kuulu varastoon asti.. En ehtiny morjestaa ku oli varastohommia siin..
Team Discraft / #71739

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1367 on: 02.04.15 - klo:09:39 »
Tunnen jo kaks tapausta ihan lyhyen ajan sisään kun on ylin/ylimmät narulenkit menny paskaks ku kenkiä kiristelee jalkoihinsa.. Että olkaas varovaisii ettei käy samallalailla, vaikka takuuseenha ne menee.

Ois voinu tehdä vähä kestävemmät niistä kyl.
Tänään kävin ostamassa, siinä kokeillessa kenkiä intersportissa kävi juurikin näin  ;D Katottiin myyjän kanssa toisiamme ja hetken hiljaisuuden jälkeen tokasi "Valmistaja haluaa kyllä näistä paljon palautetta ja on valmiina vaihtamaan hajonneita kenkiä sitten uusiin" ei osannut sanoa mitään tarkkaa aikaa kauan näiden kenkien pitäisi kestää, mutta eiköhän Discmania aika hyvin noita sitten hyvitä. Jos olisi ollut jotkut muut kuin Discmanian kengät niin olisi kyllä jäänyt hyllyyn

Eli sä kuitenkin ostit sellaiset? :o
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Rijkaard

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku
  • Seura: LoFro
Vs: Discmania
« Reply #1368 on: 02.04.15 - klo:18:21 »
Tänään kävin ostamassa, siinä kokeillessa kenkiä intersportissa kävi juurikin näin 
Minkähänlaisella forcella jengi kiristää kengännauhoja? Veditkö tyyliin hampaat irvessä niinku hokkareita tai nappiksia kirrais, vai ihan sillai kevyellä otteella? Vai oliks ne oikeesti ihan paskaa laatua? Oli meinaan pien kiinnostus kyseisiä skloboja kohtaan..

Itse en tykkää kenkiä kiristää juurikaan yhtään tiukoiks. Kaikki normikengät (myös fribatossut) on niin löysällä, että menevät jalkaan ilman että nauhoja tarttee availla (oon laiska, tai mukavuudenhaluinen).
Telkkä pönttöön.

Offline Rockatansky

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 419
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henry Liukkonen
  • Seura: LDG
Vs: Discmania
« Reply #1369 on: 02.04.15 - klo:19:03 »
Tänään hain kengät. Tuntuvat laadukkaalta. Ihmetystä aiheutti sovitusvaiheessa pienet koot. Normikokoni 44 liian pieni, 45 otin vaikka sekin tuntui isompaan jalkaa asteen verran naftilta (46 kokoa ei ollut myymälässä). Katsotaan miten kestävät

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Discmania
« Reply #1370 on: 02.04.15 - klo:20:43 »
Tänään kävin ostamassa, siinä kokeillessa kenkiä intersportissa kävi juurikin näin 
Minkähänlaisella forcella jengi kiristää kengännauhoja? Veditkö tyyliin hampaat irvessä niinku hokkareita tai nappiksia kirrais, vai ihan sillai kevyellä otteella? Vai oliks ne oikeesti ihan paskaa laatua? Oli meinaan pien kiinnostus kyseisiä skloboja kohtaan..

Itse en tykkää kenkiä kiristää juurikaan yhtään tiukoiks. Kaikki normikengät (myös fribatossut) on niin löysällä, että menevät jalkaan ilman että nauhoja tarttee availla (oon laiska, tai mukavuudenhaluinen).

Jos kengät vetää samaan tiukkuuteen ku hokit ni et ekaa väylää ehtis pelata etteikö jalka olis sinisenä.

Offline Rijkaard

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku
  • Seura: LoFro
Vs: Discmania
« Reply #1371 on: 02.04.15 - klo:20:55 »
Jos kengät vetää samaan tiukkuuteen ku hokit ni et ekaa väylää ehtis pelata etteikö jalka olis sinisenä.
Nimenomaan. Mut mä oon oikeesti nähny porukkaa jotka vetää ne narut sillai ihan älyttömän kireelle. Joten jos sellasella tyylillä, niin en hirveästi ihmettelekään jos ei ne ylimmät lenkit kestä. Tai sit jos naruja on vetäny sellasessa kulmassa, että se rasittaa lenkkien saumauskohtaa/tms. liitosta siinä. Eli jos epähuomiossa on kiristäny ne vähän sivusta narun tulosuuntaan nähden..
Telkkä pönttöön.

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Discmania
« Reply #1372 on: 02.04.15 - klo:21:07 »
Nimenomaan. Mut mä oon oikeesti nähny porukkaa jotka vetää ne narut sillai ihan älyttömän kireelle. Joten jos sellasella tyylillä, niin en hirveästi ihmettelekään jos ei ne ylimmät lenkit kestä. Tai sit jos naruja on vetäny sellasessa kulmassa, että se rasittaa lenkkien saumauskohtaa/tms. liitosta siinä. Eli jos epähuomiossa on kiristäny ne vähän sivusta narun tulosuuntaan nähden..
Mun mielestä jos puhutaan laadukkaasta kengästä niin se että miten ne kiristää ei pitäisi herättää minkäänlaista keskustelua.

Offline Rijkaard

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku
  • Seura: LoFro
Vs: Discmania
« Reply #1373 on: 02.04.15 - klo:21:14 »
Mun mielestä jos puhutaan laadukkaasta kengästä niin se että miten ne kiristää ei pitäisi herättää minkäänlaista keskustelua.
En nyt välttämättä ihan täysin allekirjoita tuota. Toki siis jos ne luvattoman helposti hajoo, niin sitten ei liene ihan laatukamaa. Ei nyt ehkä ihan täysin osuva vertaus, mutta onks PS4-ohjaimet huonoa laatua jos ne tattien päälliskumit menee puhki ohjaimissa niillä pelaajilla jotka painaa niitä liian kovaa?
Telkkä pönttöön.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Discmania
« Reply #1374 on: 02.04.15 - klo:21:18 »
Viidenkympin lite kori on hintaansa nähden ihan pätevä kori. Yhtään kiekkoa ei oo vielä menny läpi. Ketjujen yläosasta sylkee helpommin kuin kunnon korit.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Discmania
« Reply #1375 on: 02.04.15 - klo:21:23 »
Noitten kengännyörilenkkien osalta on kyllä huomioitava että kiristyksen ohella lenkkien pitää kestää vähän muutakin. Ainakin itselläni on Keeneissä vuoden käytön jälkeen tullut pientä kulumaa & rispaantumaa lenkkeihin ihan heittojen kiertorasituksesta ja luonnossa käppäilystä.

Tämä vuodessa Keeneissä. Jos Discmanian kengässä on kuvatunlaisia ongelmia ensikäytössä niin ei anna hyvää kuvaa. Mutta toisaalta ei mulla ole edelläänkään omia kokemuksia. Tämänlaisten käyttökokemusten lukeminen ei vaan anna kovin laadukasta vaikutelmaa.

Discmanian kiekot ovat silti bägissä aktiivikäytössä ;)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1376 on: 02.04.15 - klo:22:19 »
Mun mielestä jos puhutaan laadukkaasta kengästä niin se että miten ne kiristää ei pitäisi herättää minkäänlaista keskustelua.
En nyt välttämättä ihan täysin allekirjoita tuota. Toki siis jos ne luvattoman helposti hajoo, niin sitten ei liene ihan laatukamaa. Ei nyt ehkä ihan täysin osuva vertaus, mutta onks PS4-ohjaimet huonoa laatua jos ne tattien päälliskumit menee puhki ohjaimissa niillä pelaajilla jotka painaa niitä liian kovaa?

Joka tapauksessa jos jo kaupassa kokeillessa lenkit hajoo, niin ihmettelen miksi joku niitä vielä ostaa vajaa 80€:n hintaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline jan-s-ku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Helin
  • Seura: TFS
Vs: Discmania
« Reply #1377 on: 02.04.15 - klo:22:25 »
Itselle käynyt samoin joidenkin kenkien kanssa Joissa on ollut tuollainen lenkki ylimpänä. Vertasin eccon vaelluskenkiä joissa on muuten samanlaiset lenkit, paitsi tuo ylin joka joutuu kovimmalle kulutukselle. Se on läpivienti sinkilällä eccoissa.
#70871

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Discmania
« Reply #1378 on: 03.04.15 - klo:07:07 »
Mun mielestä jos puhutaan laadukkaasta kengästä niin se että miten ne kiristää ei pitäisi herättää minkäänlaista keskustelua.
En nyt välttämättä ihan täysin allekirjoita tuota. Toki siis jos ne luvattoman helposti hajoo, niin sitten ei liene ihan laatukamaa. Ei nyt ehkä ihan täysin osuva vertaus, mutta onks PS4-ohjaimet huonoa laatua jos ne tattien päälliskumit menee puhki ohjaimissa niillä pelaajilla jotka painaa niitä liian kovaa?

Mun mielestä tuo sun vertaus kyllä viittaa enempikin kovaan kulutukseen entä liiallisen kovaan käyttöön. Mulla ei ole yhdetkään kengät riippumatta hinnasta hajonneet muusta kuin kulutuksesta eikä silloinkaan nauhojen lenkeistä. Ja mitä GARFFIn viittaukseen luistimista tulee niin en ymmärrä siinäkään pointtia että joku ne vetää niin tiukalle ko niitä jaksaa kiristää mutta periaatteessahan sen kengän pitäisi sekin kestää.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Discmania
« Reply #1379 on: 03.04.15 - klo:07:48 »
Pointti oli se että kukaan ei normikengällä sellasen kiristyksen jälkeen kävele eikä normikenkien sellasta kiristystä tarvii kestää. Mut kyl se kertoo kengän laadusta joko sen, että se lenkki on laitettu joka kenkään päin puata tai sitten se lenkki ei pysy kengän matskussa kiinni. Tuskin kukaan kenkiä kovin kireelle vetää, vaan max. sillälailla kireelle ettei hölsky jalassa.