Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 937349 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1530 on: 09.06.15 - klo:10:13 »
On se G-DD2 alivakaampi kuin muut saman moldin muotit, mutta kuitenkin 13 nopeuksisena vaatii yli 100m kättä että sitä oikeesti huomaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Antsa Mukille

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Korhonen
  • Seura: Sasta FG
Vs: Discmania
« Reply #1531 on: 09.06.15 - klo:10:17 »
Itse sanoisin että DD2 ei ole niin alivakaa kun mitä numerot antaa ymmärtää. G-linestä vaikea sanoa, mutta ainakin S/C-lineistä ei se mikään flipperi ole ja merkittävästi terniä/mambaa/valkyrietä ylivakaampi ja vaatii toki kättäkin että lentää.
Champion Teebird

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
Vs: Discmania
« Reply #1532 on: 09.06.15 - klo:10:52 »
Millane pannu toi G-linen DD2? Onko joku ehtinyt hankkia? Ajattelin että voisiko se sopia mulle ääriysdriveriksi Mambojen ja Valkyrien sekaan? Ajatelin jos se olisi hieman alivakaampaa sorttia verraten muihin muoveihin...

Jos ääryysdraiveriksi dd2:ta haet niin ainakin itellä on toiminu blizzard c-line dd2 156g. Ainoa yli 100m toistettavasti lentävä kiekko bägissä. On sen verran alivakaa, että tekee mun 90m kädellä ison S:n ja myötiksee pisin mitattu 108m. Vastatuulipannuha se sitten taas ei ole  :-\
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1533 on: 09.06.15 - klo:12:27 »
C-linessä varsinkin DD2 on kyllä numeroita vakaampi. Melkein flätillä irroituksella kesti hyvin 120m heiton forella.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1534 on: 14.06.15 - klo:18:35 »
Luulin tietäväni peedeistä riittävästi, mutten näköjään.

Frisbee huutokaupassa myytiin S-line PD (Jesse) (First run) kiekkoa. Mitä se meinaa? Samaa runia kuin ne keltaiset first run stämpätyt josta maksetaan yli kolmeekymppiä, mutta Jesse stämpillä? Onko Jesseä tehty useampaa runia, ja mitä ne ovat?

SPD tietäjät voi kertoa muutakin. C-linestähän on aikalailla hyvin runit tiedossa.

Meresmaa vahvisti FBn Discmania ryhmässä että kaikki FR SPDt on keltaisia. Vajaa 1000 kpl tehty.

En siis tiedä mitä tuo myyjä meinasi kerta stämpissäkin oli two time. Ekan runin, tokan Jesse stämpin SPD? Whatever, hyviä ne on kaikki.

Ketään heittänyt MD:tä tai P-MD3:sta?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #1535 on: 14.06.15 - klo:21:02 »
Kiitos kaikille vinkeistä koskien G-DD2:sta... Jätän sen hankkimatta ja mietin seuraavana Terniä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline pasiviha

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Vihavainen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Discmania
« Reply #1536 on: 15.06.15 - klo:07:28 »
Luulin tietäväni peedeistä riittävästi, mutten näköjään.

Frisbee huutokaupassa myytiin S-line PD (Jesse) (First run) kiekkoa. Mitä se meinaa? Samaa runia kuin ne keltaiset first run stämpätyt josta maksetaan yli kolmeekymppiä, mutta Jesse stämpillä? Onko Jesseä tehty useampaa runia, ja mitä ne ovat?

SPD tietäjät voi kertoa muutakin. C-linestähän on aikalailla hyvin runit tiedossa.

Meresmaa vahvisti FBn Discmania ryhmässä että kaikki FR SPDt on keltaisia. Vajaa 1000 kpl tehty.

En siis tiedä mitä tuo myyjä meinasi kerta stämpissäkin oli two time. Ekan runin, tokan Jesse stämpin SPD? Whatever, hyviä ne on kaikki.

Ketään heittänyt MD:tä tai P-MD3:sta?

Saa paremmat rahat, kun laittaa myynti-ilmoitukseen FR. 1x Jesset taitaa olla ensimmäistä normituotantoerää, joka on myös tosi jees varsinkin keltaisena. ::)

P-MD3 löytyy ja olen heittänyt. Ei herättänyt mitään erikoisempia tuntemuksia. Hyvä kädessä ja vakaa lennoltaan noin uutena.
ΩSS - Buzzz - FD - PD - DS

Offline tMas

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
  • Seura: FG-Ryhti Ylöjärvi
Vs: Discmania
« Reply #1537 on: 15.06.15 - klo:10:18 »
Kiitos kaikille vinkeistä koskien G-DD2:sta... Jätän sen hankkimatta ja mietin seuraavana Terniä.

Vähän menee väärään ketjuun, mutta Gstar Tern on aika paljon alivakaampi kuin Champion versio. Mulla on 175 grammainen Gstar Tern ja se on mun 90-100 metrin aloittelijan naruilla sellanen ihan inasti ässää tekevä 100 metrin kiekko. Sais olla ehkä pikkasen alivakaampi jos haluisi heittää sillä maksimipituutta. Ajattelin hommata vähän kevyemmän sille kaveriksi. Mun Champion muovinen painaa 165 grammaa ja se on enemmänkin hyssekiekko kuin suora.

Pisimmät heitot (110-120 m) mulla on lähtenyt 149 grammasella StarLite Wraithilla hysseen heitettynä, ja se ei itseasiassa tee edes kovin iso ässää vaan mahtuu heittämään vähän kapeammallakin väylällä. On tosin tarkka siitä että lähtee sopivalla kulmalla ettei kippaa yli. Myös joku 160 grammainen Blizzu Beastikin voisi olla kokeilemisen arvoinen tollaisella 90-100 metrin kädellä. Itselläni on Beast bägin ykkösdraiveri.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Discmania
« Reply #1538 on: 16.06.15 - klo:12:30 »

Siinä 90 m... GStarin Valkyy en ole ehtinyt kauheasti testaamaan.
Eikö tämmösellä kädellä pitäisi heittää lähinnä FD:ta? Eihän nopeampi kiekko tuo mitään etuja vaan haittoja.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Discmania
« Reply #1539 on: 16.06.15 - klo:12:34 »
Mikä Discmania kiekko olisi yhtä hyvä heittoputteri kuin Westsiden Joutsen? Joutsen on mun mielestä huippukiekko, 3/3/-1/0. Pieneen hysseen kun heittää 90% teholla niin taittaa kivasti suoraksi ja putoaa lättynä 70-90 metriin. Softina muovi vähän pletkua ja menee kieroon osumista. Discmanialla ei ole oikein tollasta kunnolla alivakaata putteria tai midaria. Hakattu D Md1. On mulla pari P1 ja P2:sta mutta ei nekään ole kuin Joutsen,
« Last Edit: 16.06.15 - klo:13:00 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1540 on: 16.06.15 - klo:12:54 »
Mikä teillä noin 90-110m kätisillä on max distanssipannu jos ei blizuja lasketa kun niitten heittäminen on minusta epävarmempaa?
Mulla se on varmaan TD, joskaan TD2 ja DD2:sta en ole heittänyt (pl. DD2 blizzu jota kyllä viskoo sopivassa kelissä 20 m enemmän kuin muita).
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Discmania
« Reply #1541 on: 16.06.15 - klo:12:55 »
Mikä Discmania kiekko olisi yhtä hyvä heittoputteri kuin Westsiden Joutsen? Joutsen on mun mielestä huippukiekko, 3/3/-1/0. Pieneen hysseen kun heittää 90% teholla niin taittaa kivasti suoraksi putoaa lättynä 70-90 metriin. Softina muovi vähän pletkua ja menee kieroon osumista. Discmanialla ei ole oikein tollasta kunnolla alivakaata putteria tai midaria. Hakattu D Md1. On mulla pari P1 ja P2:sta mutta ei nekään ole kuin Joutsen,

Kuulostais siltä että P1x olisi hyvä tähän tarpeeseen. Se on matalempi kuin P1 ja menee suoraan.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1542 on: 16.06.15 - klo:13:21 »
Yep, P1x on suora ilman että tarvii hyzerflipata alivakaata. Flätti heitto puolilla valoilla tai kovaa lentorata on aina about sama ja feidi hyvin pieni ellet heitä ylös. Itte oon sittemmin tykästynyt X-P2:seen sen vähän kuluttua.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1543 on: 16.06.15 - klo:14:28 »
Yep, P1x on suora ilman että tarvii hyzerflipata alivakaata. Flätti heitto puolilla valoilla tai kovaa lentorata on aina about sama ja feidi hyvin pieni ellet heitä ylös. Itte oon sittemmin tykästynyt X-P2:seen sen vähän kuluttua.
OK, pitää kokeilla tuota sitten D-Linena. On mulla yksi D P1 joka numeroiden valossa on sama kuin D P1x eli 2300.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Discmania
« Reply #1544 on: 16.06.15 - klo:17:47 »
Mulla on MD prototype johon olen jonninverran tykästynyt. Mistä pystyn näkemään saako sitä käyttää kisoissa? Kiekossa ei ole PDGA merkintää.

Itse itselleni vastaten: http://www.pdga.com/files/pdga_approved_discs_061015.pdf