Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it  (Read 383442 times)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #195 on: 21.01.15 - klo:17:16 »
Nyt en ymmärrä ???
Miguelihan tuon ajatuksen aika tyhjentävästi tuohon avasikin. Siltä se hieman omaan silmään meinaan näyttää.

Sellainen tuli kyllä mieleeni, että kun lantion käännön korjaa ni toi saattaa kadota siinä samassa.

Offline TeemuH

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Husu
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #196 on: 21.01.15 - klo:20:51 »
Kiitoksia vinkeistä, huomenna ruvetaan korjaamaan asioita. Eli meinasin kokeilla vauhdinottoa suoremmaksi ettei siitä tulisi noin peruutuksen näköinen ja kovempaa reachbackiä vartalolla sitä kompensoimaan. Toki jos on korjausehdotuksia niin kertokaa vaan :)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #197 on: 21.01.15 - klo:22:41 »
Kiitoksia vinkeistä, huomenna ruvetaan korjaamaan asioita. Eli meinasin kokeilla vauhdinottoa suoremmaksi ettei siitä tulisi noin peruutuksen näköinen ja kovempaa reachbackiä vartalolla sitä kompensoimaan.

Et tarvitse tuon pidempää taaksevientiä, ainakaan tietoisesti. Olennaisempaa on että heitto lähtee keskivartalosta, josta teho siirtyy käteen (huom, pitkässä draivissa kyse on sekunnin murto-osista). Kun saat peruuttamisen tilalle ristiaskeleen niin tämän tekeminen helpottuu huomattavasti.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #198 on: 23.01.15 - klo:16:46 »
Mulla on jo viime talvesta lähtien frisbeen heittelystä ilmennyt tukijalan kipeytymistä. Oikeastaan siitä lähtien kun neuvottiin pyörähtämään kantapäällä. Etureisi oli aluksi kipeä koska heitin jalka suorana, ja kun taas opin heittämään jalka pienessä koukussa niin ongelma oli koko kesän se että vedossa paino siirtyi jotenkin etujalan etupuolelle eli kiekon irrottua olin vielä itsekkin menossa vauhdilla eteenpäin. No viime vuoden lopulla hoksasin vasta tämän ja oon koittanut nyt oppia pois tuosta. Polvi ei ole ollut enää kipeä eli oon suunnilleen saanut sen korjattua (ja kierrettä/voimaa saa lisää nyt heittoon) mutta reiden lähentäjälihakset vaihteeksi mennyt kipeäksi - siis mitä h..? Kellään ideoita mistä tuo nyt voisi johtua että lähentäjälihakset menee kipeeksi? Oon miettinyt että voiko tuo johtua liukkaalla alustalla heittelystä. Painoahan ei jäisellä tiellä heittäessä saa oikeen juntattua etummaisen jalan varaan saatikka takajalalla työnnettyä ettei lähe jalat alta. Varmaan joudun sitten jotenkin "vetämään" etujalan lähentäjälihaksilla itseä eteenpäin että saan painon siirrettyä?

Ylipäätänsä onko järkevää ollenkaan harjoitella rystyä (tai kämmentä) liukkaalla alustalla? Oiskohan siinä syy näihin mun ongelmiin rystyheiton kanssa..

E: Sori, piti laittaa apuja avaukseen ketjuun.. mutta kai nää on aika lähellä toisiaan :)
« Last Edit: 23.01.15 - klo:16:57 by mutteriwiritys »

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #199 on: 23.01.15 - klo:17:51 »
Mulla on jo viime talvesta lähtien frisbeen heittelystä ilmennyt tukijalan kipeytymistä. Oikeastaan siitä lähtien kun neuvottiin pyörähtämään kantapäällä. Etureisi oli aluksi kipeä koska heitin jalka suorana, ja kun taas opin heittämään jalka pienessä koukussa niin ongelma oli koko kesän se että vedossa paino siirtyi jotenkin etujalan etupuolelle eli kiekon irrottua olin vielä itsekkin menossa vauhdilla eteenpäin. No viime vuoden lopulla hoksasin vasta tämän ja oon koittanut nyt oppia pois tuosta. Polvi ei ole ollut enää kipeä eli oon suunnilleen saanut sen korjattua (ja kierrettä/voimaa saa lisää nyt heittoon) mutta reiden lähentäjälihakset vaihteeksi mennyt kipeäksi - siis mitä h..? Kellään ideoita mistä tuo nyt voisi johtua että lähentäjälihakset menee kipeeksi? Oon miettinyt että voiko tuo johtua liukkaalla alustalla heittelystä. Painoahan ei jäisellä tiellä heittäessä saa oikeen juntattua etummaisen jalan varaan saatikka takajalalla työnnettyä ettei lähe jalat alta. Varmaan joudun sitten jotenkin "vetämään" etujalan lähentäjälihaksilla itseä eteenpäin että saan painon siirrettyä?

Ylipäätänsä onko järkevää ollenkaan harjoitella rystyä (tai kämmentä) liukkaalla alustalla? Oiskohan siinä syy näihin mun ongelmiin rystyheiton kanssa..

E: Sori, piti laittaa apuja avaukseen ketjuun.. mutta kai nää on aika lähellä toisiaan :)


Voi aivan hyvin johtua liukkaasta alustasta...Itellä kans talvisin kipeytyy todella helposti nivuset, yms kivat paikat, jos rystyä yrittää pitemmälle repiä. Ei oo itellä luottoa, että kengissä pito riittäisi ja sitä varmaanki kompensoi huonoilla liikeradoilla.Heitosta ei muutenkaan tule rystlyllä mitään talvisaikaan, joten heitän ite ainakin enemmän forella ja paikatkin pysyny huomattavasti terveempänä.

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #200 on: 03.02.15 - klo:15:48 »
Yläkropan "liikehdintään" apuja nyt ens hätään.
Taitaa liian takaa lähtee mut mitä kaikkee muuta?

http://www.ubersense.com/video/view/7ouy1ERR

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #201 on: 03.02.15 - klo:16:13 »
Et ainakaan ihan helpointa matskua saanut näytille :) Pari asiaa sentään:

- Voit paikaltaan seisten (kevyessä haara-asennossa) ensin kokeilla miten keskivartalo ja hartiat kiertää vieden kiekkoa taakse. Käsi sitten viimeistelee sun "reach backin", älä hirmuisesti kurkottele vaan pidä suht rentona. Siihen sitten painonsiirto mukaan. Heittoon saadaan tehoa kroppaa kiertämällä, ei peruuttamalla kuten tuossa videossa.
- Askeleita mallatessa näyttää lisäksi siltä, että saatat ottaa kiekosta kiinni vasurilla; ei hyvä, kropan kierto rajoittuu. Et tee tuota paikaltaan heittäessä.
- Ota hanska pois kädestä kun heität ;)
« Last Edit: 03.02.15 - klo:16:22 by RistoS »

Offline Solitude833

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Laaksonen
  • Seura: KKp Bats
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #202 on: 03.02.15 - klo:16:19 »
Takakäsi irti kiekosta, oolkapäille hieman isompaa kiertoa ja takajalkaa hieman pois heittolinjan tieltä. Ja saaton voi viedä pitemmälle, vaikka niinkin pitkälle et selkä kääntyy kokonaan heittosuuntaan. Kumminki sillei et se tuntuu luonnolliselta.
« Last Edit: 03.02.15 - klo:16:23 by Solitude833 »

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #203 on: 03.02.15 - klo:23:48 »


Siinä tänään kuvattu pätkä. Mielellään kuulisin meidän tekniikkaguruilta ja muiltakin kritiikkiä tekniikasta että vois taas kehittää parempaan päin.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #204 on: 04.02.15 - klo:00:42 »
Siinä tänään kuvattu pätkä.

Tukijalka näyttäis ainakin toimivan. Veto vaan lähtee vähän liian aikasin ja menee kropan työtä hukkaan.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #205 on: 05.02.15 - klo:23:56 »
Siinä tänään kuvattu pätkä.

Tukijalka näyttäis ainakin toimivan. Veto vaan lähtee vähän liian aikasin ja menee kropan työtä hukkaan.
Laitoin jenkkifoorumille tuon linkin ja sieltä tuli mm. kommentti  "you pivot dangerously flat footed".

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #206 on: 06.02.15 - klo:00:22 »
Siinä tänään kuvattu pätkä.

Tukijalka näyttäis ainakin toimivan. Veto vaan lähtee vähän liian aikasin ja menee kropan työtä hukkaan.
Laitoin jenkkifoorumille tuon linkin ja sieltä tuli mm. kommentti  "you pivot dangerously flat footed".

Hah, katos vaan niinpä teetkin. Tosin en tiedä johtuuko kengistä/lattiasta mutta tossa videossa kun kattoo tarkkaan ni sun tukijalan ulkosyrjä tökkäsee vähän. Ehkä hivenen jos yrittäis nostaa varpaita niin pyörähdys kantapään kautta ois nopeempi?
Vois koittaa. Sillon kun ekan kerran aloin opettelee kantapäällä pyörähdystä niin mulla taas osotti varpaat pilviin, josta tullut opeteltua pois. Ei mulla sinänsä tuossa tökkää vielä jalka, tuo tökkäys on se kohta kun paino siirtyy kantapäältä taas päkiälle ja loppupyörähdys tapahtuu sillä.

Offline Solitude833

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Laaksonen
  • Seura: KKp Bats
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #207 on: 06.02.15 - klo:00:30 »
Yritin tossa nopsaan verrata youtubesta noitten willin ym slow mo heittoi ni pieni ero on siinä että niillä on paino hieman enemmän kantapäällä ku sulla ja sen takia smoothimpi tukijalan kääntö. :) <--yritin poistaa sen edellisen ja saada tän tilalle mutta näköjään olit nopeempi :P
« Last Edit: 06.02.15 - klo:00:35 by Solitude833 »

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #208 on: 06.02.15 - klo:01:06 »
Siinä tänään kuvattu pätkä.

Tukijalka näyttäis ainakin toimivan. Veto vaan lähtee vähän liian aikasin ja menee kropan työtä hukkaan.
Tältä se munki silmään näytti. Kaikki tapahtuu samalla hetkellä eikä heiton osien sulavana jatkumona.

Mutta ei toi siis mitenkään pahalta käyttäny. Aina voi kuitenkin parantaa. ;)

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #209 on: 07.02.15 - klo:18:59 »
Noniin, kertokaas mikä mättää. Riesana ollut ainakin tuo että en vedä kättä suoraks taakse. Sen tiedostaa koko ajan mutta ei meinaa tulla mitään. Kaikki kehitysideat otetaan vastaan.

Takaa:



Sivulta: