Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it  (Read 383530 times)

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #300 on: 11.05.15 - klo:21:00 »
Oisko tuos paljon korjattavaa?

TRILOGYA!

Offline Poskimasa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #301 on: 11.05.15 - klo:23:41 »
Kiitoksia herroille vinkeistä! Tänään tuli vähän testailtua rauhallisemmalla vauhdilla ja yllätys yllätys, kiekko lensi yhtä pitkälle, mutta tarkemmin ja helpomman tuntuisesti. Tuo yläkropan rentoutus ja hartioiden aukeamisen ajoitus vaatii vielä toistoja, mutta suunta tuntuisi olevan oikea. En tosiaan tuolla vasemmalla kädellä tietoisesti tee mitään, mutta aika jäykältähän se näyttää.

Laitan parin viikon päästä uutta videota, josko sitä kehitystä olisi tapahtunut  ;D

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #302 on: 12.05.15 - klo:09:55 »
Oisko tuos paljon korjattavaa?



Ihan hyvännäköistä tekemistä tuo on minun silmiin ainakin. Millaista heittoa yrität tuossa? Jos kyseessä on kontrollidraivi niin ei tuossa paljoa kannattane lähteä vääntämään eri suuntiin. Kiekkoa voisi ehkä tuoda vähän lähempää vartaloa. Jos pituutta on tarkoitus saada niin lisää umphia vedon loppupuolelle muistaen, ettei nykäise taka-asennosta vaan tuo sen rauhassa aluksi.

Video takaapäin näyttäisi jos veto kulkee vinoon, tuosta kuvakulmasta on paha sanoa kuinka pyöreästi mennään.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #303 on: 12.05.15 - klo:10:00 »
https://www.dropbox.com/s/pz2lk4crfzdousb/XiaoYing_Video_1431365978861.mp4?dl=0

ja takaa kuvattua

Lähetetty minun SM-G3815 laitteesta Tapatalkilla

TRILOGYA!

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #304 on: 12.05.15 - klo:10:05 »
Oisko tuos paljon korjattavaa?



Ihan hyvännäköistä tekemistä tuo on minun silmiin ainakin. Millaista heittoa yrität tuossa? Jos kyseessä on kontrollidraivi niin ei tuossa paljoa kannattane lähteä vääntämään eri suuntiin. Kiekkoa voisi ehkä tuoda vähän lähempää vartaloa. Jos pituutta on tarkoitus saada niin lisää umphia vedon loppupuolelle muistaen, ettei nykäise taka-asennosta vaan tuo sen rauhassa aluksi.

Video takaapäin näyttäisi jos veto kulkee vinoon, tuosta kuvakulmasta on paha sanoa kuinka pyöreästi mennään.
Ei tuossa aivan täysiä voinu repästä..tuosta on noin 100m seuraavalle talolle. Eli joutu heittää pillisuoraa ja matalaa midarilla et ei feidaa naapurin ikkunasta läpi :)

Lähetetty minun SM-G3815 laitteesta Tapatalkilla

TRILOGYA!

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #305 on: 12.05.15 - klo:10:10 »
https://www.dropbox.com/s/pz2lk4crfzdousb/XiaoYing_Video_1431365978861.mp4?dl=0

ja takaa kuvattua

Lähetetty minun SM-G3815 laitteesta Tapatalkilla

Takaa näkyy, että kroppaa jää vedon eteen. Ei paljoa, mutta sen verran, että sen huomaa. Itse kun heitän samalla tavalla :) Tuota voi korjata vääntämällä kättä hiukan enemmän oikealle kun veto on takimmaisessa asennossa. Paino sanalla hiukan, koska teho ja kontrolli katoaa nopeasti jos siirtää liikaa. Muuten sanoisin, että isoimman edun saat harjoittelemalla ajoitusta ("timing") ja rentoa vetoa ulokkeiden hienosäädön sijaan.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #306 on: 12.05.15 - klo:10:18 »
https://www.dropbox.com/s/pz2lk4crfzdousb/XiaoYing_Video_1431365978861.mp4?dl=0

ja takaa kuvattua

Lähetetty minun SM-G3815 laitteesta Tapatalkilla

Takaa näkyy, että kroppaa jää vedon eteen. Ei paljoa, mutta sen verran, että sen huomaa. Itse kun heitän samalla tavalla :) Tuota voi korjata vääntämällä kättä hiukan enemmän oikealle kun veto on takimmaisessa asennossa. Paino sanalla hiukan, koska teho ja kontrolli katoaa nopeasti jos siirtää liikaa. Muuten sanoisin, että isoimman edun saat harjoittelemalla ajoitusta ("timing") ja rentoa vetoa ulokkeiden hienosäädön sijaan.
Kiitoksia kommenteista. kokeillaan saada veto lähtee vähän enemmän "oikeelta" ja katsoa miltä se sit näyttää.

Lähetetty minun SM-G3815 laitteesta Tapatalkilla

TRILOGYA!

Offline sacred

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #307 on: 14.05.15 - klo:15:53 »
Neuvoa tarvittaisiin!

Viime kesästä lajiin hurahtaneena kohta vuosi takana muovin paiskomista. Heittojen pituus vaihtelee tuossa 70m hujakoilla, enkä tunnu keksivän miten lähtisin omaa heittoani korjaamaan. Videosta kyllä näkee, että paljon on vielä tehtävää, tietäisi vain mistä aloittaa!

Se mikä omaan silmään pistää ehkä eniten on tuo kropan aukeaminen liian aikaisin. Ammattilaisten heittoja vilkuillessa niin heitto lähtee aukeamaan kun kyynerpää on edessä ja kiekko noin oikean rinnan kohdalla (RHBH). Omassa heitossa aukeaminen tahtoo tapahtua jo vasemman rinnan kohdalla. Toinen asia joka heittoa vaivaa ja jota olen kyllä yrittänyt karsia on kiekon lähteminen nokka pystyssä.

Vinkit ja neuvot on tervetulleita!


Offline Zechey

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #308 on: 15.05.15 - klo:00:06 »
Oon viime aikoina treenannut draivejani jotka on aina ollut lyhyitä (50-70m), ja jotenkin ei vaan tunnu tulevan enempää pituutta. Melko turhauttavaa, kun kaveri joka on oikeakätinen heittäjä heittää vasurilla yhtä pitkälle tai pidemmälle kun omat heitot :D



Tiedän että painonsiirto menee melko huonosti, mutta onko jotain muuta paranneltavaa?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #309 on: 15.05.15 - klo:00:19 »
Tiedän että painonsiirto menee melko huonosti, mutta onko jotain muuta paranneltavaa?

No painonsiirto on just ensimmäinen juttu mikä pitää korjata. Ymmärrät käyttää kroppaa, mutta puutteet jalkatyössä syö metrejä. Ota kevyt haara-asento ja kokeile silleen, ettet nosta tukijalkaa maasta kokonaan vaan tyrkkäät kantapään kenttään. Koko paketti pysyy paremmin balanssissa eikä tule niin paljoa epävarmuuksia tekemiseen. Muista rentous!

Muuten, ota ens kerralla videota toiselta puolen kroppaa niin näkee enemmän tärkeitä asioita :)

Se mikä omaan silmään pistää ehkä eniten on tuo kropan aukeaminen liian aikaisin. Ammattilaisten heittoja vilkuillessa niin heitto lähtee aukeamaan kun kyynerpää on edessä ja kiekko noin oikean rinnan kohdalla (RHBH). Omassa heitossa aukeaminen tahtoo tapahtua jo vasemman rinnan kohdalla. Toinen asia joka heittoa vaivaa ja jota olen kyllä yrittänyt karsia on kiekon lähteminen nokka pystyssä.

Jääköhän inan takapainoiseksi kun ajoitus ei ole ihan kohdillaan? Joku paremmalla silmällä varustettu vois tarkentaa.
« Last Edit: 15.05.15 - klo:00:28 by RistoS »

Offline gorbanouski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti O.
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #310 on: 15.05.15 - klo:01:32 »
Neuvoa tarvittaisiin!

Viime kesästä lajiin hurahtaneena kohta vuosi takana muovin paiskomista. Heittojen pituus vaihtelee tuossa 70m hujakoilla, enkä tunnu keksivän miten lähtisin omaa heittoani korjaamaan. Videosta kyllä näkee, että paljon on vielä tehtävää, tietäisi vain mistä aloittaa!

Se mikä omaan silmään pistää ehkä eniten on tuo kropan aukeaminen liian aikaisin. Ammattilaisten heittoja vilkuillessa niin heitto lähtee aukeamaan kun kyynerpää on edessä ja kiekko noin oikean rinnan kohdalla (RHBH). Omassa heitossa aukeaminen tahtoo tapahtua jo vasemman rinnan kohdalla. Toinen asia joka heittoa vaivaa ja jota olen kyllä yrittänyt karsia on kiekon lähteminen nokka pystyssä.

Vinkit ja neuvot on tervetulleita!



Mitä nyt ommaan silmään sattu niin heität pelekällä käellä. Varsinkaa lantiosta ei näytä tulevan yhtään voimaa heittoon. Sitte vielä kunnolla hartioitten kiertoa lissää. Muuten kyllä heitto näyttää aivan hyvältä. Ei oo mittään early releasea ainakaan tms.

Lantion käyttöön tuosta: https://vimeo.com/64171158

Hartioiden kiertoon tuosta: https://youtu.be/30cUNsWOYSI?t=29

Offline dying

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #311 on: 15.05.15 - klo:08:42 »
Saman havainnot täältäkin mitä aiemmat kommentoijat kertovat.

Mutta tosiaan mun silmään osuu tuo että yläkroppa aukeaa liian aikaisin. Aukeaminen alkaa jo ennen kuin kiekko on saapunut rinnan kohdille jonka takia et saa yläkroppasta tehoja niinkuin siitä voisi saada = pelkällä kädellä heittäminen. Tämä vähän laittaa epäilemään onko veto suora vai lähteekö kropan takaa, takaapäin kuvattu video paljastaisi sen.

Nokkakulma on kans hiukan ylhäällä, sen korjaamiseksi nosta käsi suoraksi silmien korkeudelle ja käännä rannetta jotta saat kiekon vaakasuoraksi. Käytä sitä sitten varsinaiseen heittoon.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #312 on: 15.05.15 - klo:11:15 »
Mitä nyt ommaan silmään sattu niin heität pelekällä käellä. Varsinkaa lantiosta ei näytä tulevan yhtään voimaa heittoon. Sitte vielä kunnolla hartioitten kiertoa lissää. Muuten kyllä heitto näyttää aivan hyvältä. Ei oo mittään early releasea ainakaan tms.

Ihan oikea huomio kyllä tuo lantio, sieltä se keskivartalosta koko kiertäminen lähtee (tai pitäis, en vaan oo näköjään reenannu tarpeeksi :D).

Nokkakulma on kans hiukan ylhäällä, sen korjaamiseksi nosta käsi suoraksi silmien korkeudelle ja käännä rannetta jotta saat kiekon vaakasuoraksi. Käytä sitä sitten varsinaiseen heittoon.

Itse asiassa ote ei näytä mitenkään huonolta kun kiekko on vietynä taakse, jotain tapahtuu tossa heiton aikana. Pelkästään muun tekniikan korjaus saattaa parantaa tilannetta huomattavasti, nämähän on tunnetusti pienestä kiinni.

Offline Heittelijä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #313 on: 17.05.15 - klo:22:36 »
Heitättekö te kaikki vai osa tai ylipäätänsä kukaan :) nuin alhaalta kiekon vetäen kuin will tuossa aiemmassa videossa näyttää.  https://www.youtube.com/watch?v=30cUNsWOYSI&feature=youtu.be&t=29

jos heitätte onko tuntunut ns. paremmalta tyyliltä kuin pakottaen rinnan korkeudelta?

Offline sacred

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #314 on: 18.05.15 - klo:22:28 »
Kiitoksia paljon vinkeistä! Joku tuossa mainitsi takaa kuvatusta videosta niin tässä on tältä päivää uutta videota. Tavoitteena oli hieman enemmän yrittää käyttää lantiota ja keskivartaloa heiton kanssa ja kääntää hartiat myös kunnolla taakse. Tarkkuus nyt on mitä on, mutta kunhan tämän tekniikan saisi ensin kohilleen niin mietitään tarkkuutta sitten :)