Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Buzzz vakaudet  (Read 4715 times)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Buzzz vakaudet
« on: 27.05.12 - klo:10:58 »
Oon tässä hommaamassa lisää buzzzeja bägiin ja haluisin niitä eri vakauksilla. Mutta tarvisin vähän tietoa noista lätyistä...

Oon lukenu, että Elite Z olisi ylivakain Buzzz versio. Kuinka paljon se eroaa esim. FLX Buzzzista?
Kuinka ylivakaa uusi Titanium Buzzz on? Voiko verrata johonkin toiseen buzzziin?
Kuinka hyvin alle 170gr buzzzit (Elite Z & FLX) kestää voimaa? kippaako?

Offline doctorj

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Kokkonen
  • Seura: Frisbeegolfclub Hyrylä
Vs: Buzzz vakaudet
« Reply #1 on: 27.05.12 - klo:11:34 »
Jos toinen kotimainen taittuu niin: :)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Buzzz vakaudet
« Reply #2 on: 27.05.12 - klo:11:49 »
Vaikka en mikään ruotsin kielen mestari olekkaan, niin tajusin sen verran kuitenkin, että noihin kahteen ekaan kyssäriin sain vastaukset :)

Mutta miten toi paino homma? Kippaako kevyet buzzzit helposti?

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Buzzz vakaudet
« Reply #3 on: 28.05.12 - klo:18:15 »
Ja tietty kupujen vaikutuksesta voisi kysellä myös. Ainakin melko monessa kaupan hyllyllä olleessa X-buzzissa näytti olevan melko iso kupu. Onko kuten joissain draivereissa että kuvukkaat kippaa enemmän, vai onko jopa niin että litteä on suora ja kuvukas heittää ässää? Ostin juuri 177g zetan ja 171 esp:n jotka molemmat olivat flättejä. Mun 60-70 metrisissä heitoissa ei näyttäs olevan suurta eroa noilla. Kumpikaan ei kippaa käytännössä ollenkaan ja feidikin on melko samanlainen. Toive olisi että tuo espi olisi vähän kipannut jo uutena, toivotaan että käy vielä kippaamaan ennen kuin katoaa.

Offline Suokku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Suoniemi
  • Seura: Brutal force
Vs: Buzzz vakaudet
« Reply #4 on: 14.07.12 - klo:09:25 »
Sanoisin että riippuu eniten heittäjästä ja heitto voimasta. Tietty myös tuulesta.

Mulla on muistaakseni 177g Z buzzz ja n. 70-80m heitossa tyynellä/myötäiseen todella luotettavan suora kiekko. Alle 80m ja tarkkuutta vaativilla väylillä avaan aina tällä. Tarpeeksi kun on vastatuulta niin kippaa, mut mikäpä kiekko ei näin tekisi? Ehdottomasti luotettavin midari millä olen koskaan heittänyt!

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Buzzz vakaudet
« Reply #5 on: 14.07.12 - klo:11:05 »
Mulla on täyspainoiset ESP ja FLX muoviset. Molemmat vakaita kiekkoja, mutta FLX ehkä aavistuksen vakaampi. Molemmat on flatteja, eli kupua ei ole.

Mulla on kaapissa vielä supercolor (esp), missä on hieman kupua ja tuntuisi hieman kiikkerämmältä kiekolta kuin nuo ylemmät.
« Last Edit: 14.07.12 - klo:11:07 by Pekka H. »