Maailma tosiaan mahdollisti Turun retken. Sadetta tuli Ruotsista, mutta tarkat laskelmat kertoivat ettei olisi huolta kun oikein liikkumisen ajoittaa. Hieman meni pieleen, vettä tiputteli vielä kakkosväylällä hetken aikaa. Sen jälkeen meni t-paitakeliksi. Onneksi alkoi tuulemaan senverran, että sain autenttisen kokemuksen.
Annetaan nyt ensin palautetta ja ehkä mietittävääkin. SM-kisat on nykyään oikeasti isot kisat ja tälläkin kertaa organisaatio vääntää kenttää kuntoon muiden asioiden hoitamisen ohella. Kaikenlaista tekemistä piisaa ja Turussakin painetaan hommia pienellä porukalla. Tämä on realismia monilla paikkakunnilla pienemmissäkin kisoissa ja oikeastaan tämä tuli mieleen keskustelun pohjalta.
SM-kisojen osallistumismaksu on maltillinen ja siitä suurin osa palautetaan pelaajille palkintorahoina. Isojen kisojen järjestäminen nielee rahaa vaikka organisaatio pyöriikin harrastajapohjalta. Miten paljon me pelaajat voimme saada palvelua näillä pienillä maksuilla?
Bajamaja maksaa ainakin meillä 400€/viikonloppu... Ja niin edelleen.
Pitääkö meidän pelaajien osata odottaa sellaista palvelua jota pikkurahalla voi tuottaa vai olemmeko valmiita maksamaan lisää rahaa siitä että oikeasti voi odottaa homman toimivan? Itsekin olen muutaman kisan järkännyt ja voin kertoa, että ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun tehdään jonkinlaisia taikatemppuja että homma pysyy hanskassa ja senverran budjetissa ettei mennä miinukselle.
Jokainen varmasti voi kuvitella miten kauan kisoja järjestetään jos siitä joutuu maksamaan
Hieman pelikirjaa kävin luomassa Lausteella. En putannut kuin yhden putin eikä kaikki korit olleet paikallaan joten tulosta en arvaile.
1. Jälleen kerran joku on siirtänyt sekä aukkoa, että koria kauemmaksi. Lausteella pitää lukea aika paljon tuulia, joten tähän mennään Crankilla tai DD:llä. Kyllä mä lähden siitä aukosta läpi yrittämään, muuten jää aika pitkä lähäri. Kolmosta pelataan, joten par on kovaa valuuttaa. Tähän ei montaa kakkosta kisassa tehdä ja puskaan heittäminen tekee melkein heti sen nelosen.
2. Puut oikealla kurkottaa taivaalle joka vuosi korkeammalla. Nyt testataan suoraa linjaa. Mulla on sellainen uusi hotpink ESP Crank joka menee makian suoraan. En saanut kertaakaan pitkäksi, joten sillä mennään jos ei ihan vastaan tuule. Neljä kierrosta, kaksi kakkosta olisi jo aika hyvä. Hysselinjalta voidaan hakea kolmosta jos tuulee hankalasti.
3. Lyhyt mutta kankea. Glow FLX Buzzz forella pikku antsassa menee kauniisti väylää pitkin vitoseen. Hyvän saa heittää kakkoseen. Jos ei tule yhtään nelosta niin olen tyytyväinen. Ei ole ihan helppo tämä.
4. Toinen lyhyehkö väylä, jossa käsi ei riitä mihinkään. Kolmosen pelaaminen ei pitäisi olla vaikeaa. Tuulesta riippuen Crankilla antsaa sinne päälle ja Zonella mukille. Neljän ekan väylän jälkeen par olisi ihan hyvä tulos. Kolmosta isompia ei tähän saisi tehdä, mutta niitä nelosia on tehty luvattoman paljon.
5. Tänään tuuli niin oudosta suunnasta että tuuli painoi antsat alas. Tuolla tuulen suunnalla heitän hyssen dropparille. Tässä normisti kuitenkin haetaan hyvillä heitoilla nelosta. DD antsassa pensaan yli väylle. Buzzzilla aukolle ja toinen Buzzz forella milliin. Helppo nelonen, mutta vaatii ainakin kaksi hyvää heittoa. Jos joku heitoista epäonnistuu on syytä tehdä nopea riskianalyysi ja nöyrtyä vitoseen. Tästä selviää kutosella maltilla vaikka sattuisi matkalla jotain ja sattuuhan sitä.
6. Tässä testailtiin kaikenlaista. Lopputulema tällä hetkellä foreantsa DD:llä. Näyttäisi palauttavan kivasti korille jos on hyvä. Jostain syystä kovin vaikea ollut tähän kakkosta laittaa. Yksikin kakkonen olisi parempi kuin ikinä. Kolmosta isompi on katastrofi.
7. Kuolemanlaakso. Tässä ei vain hanska riitä. Forella mennään. Todennäköisesti jopa kolme forea peräkkäin ja nelosia korttiin. Kolmoseen jää liian vaikea kakkosheitto joka saattaa aiheuttaa isoja numeroita, joten tyydyn safeen. Neljä nelosta olisi hyvää tekemistä.
8. Metsähommat on entisellään. Buzzzilla mutkaan, fore Buzzzilla milliin ja kolmonen. Helppoa jos avaus osuu. Ei vain tahdo osua ollenkaan aina.
Tähän pitäisi nelosella selvitä. Pari kolmosta olisi hyvää tekemistä. Kokeilin Crankiakin, mutta menee pitkäksi.
9. Firebird Forella on ollut ratkaisu. Tänään kokeilin Starfire, DD ja jopa Buzzzilla. Firebird on edelleen se ratkaisu. Kakkonen lähtee sitten sovelletusti. Yksi kolmonen olisi jo ihan hyvä. Nelosta isompaa ei saisi tehdä eli maltilla eteenpäin jos ollaan metsässä.
10. Kulunut DD forella alamäkeen. Täsmäkiekko pitää osua ränniin hyvin. Olen tyytyväinen kolmosiin jos ei tule nelosia, mutta kakkostahan tässä haetaan. Kyllä mä yhden otan
11. Antsaa Crankilla aukosta. Ei ole ihan helppo. Kakkosheitto on todennäköisesti vielä vaikeampi. Tämän olen mokannut bogeyksi monta kertaa surkealla kakkosheitolla. Kolmonen on erinomaista, mutta koitetaan välttää plussat tästä. Hankala on varsinkin jos tuulee.
12. Metsästä pellolle. Tässä mennään fiiliksellä. Crankilla haetaan itseluottamuksen vallitessa kolmosta ja muuten aukkoon Buzzzilla. Kolmonen on vaikea ja taas nelosta isommat on helppoja tehdä. Neljä nelosta olisi hyvää tekemistä. Kolmonen tähän on mulle jo vähän ylisuoritus.
13. Tämä ränni on paha ränni. Neljä kolmosta olisi tarkoitus pelata. Buzzz aukolle ja uudestaan forella milliin. Näin se pitäisi. Jostain syystä on vaikea.
Kakkoseen ei mitään jakoja.
14. Uutta väylää. Ilmeisesti kapenee vielä, tuntuikin mukavan väljältä. Avaus pitää saada aukosta ulos, muuten tulee paha mieli. Par vitonen mahdollisuus painaa neloseksi perussuorituksilla, toki niitä pitää tehdä kolme peräkkäin.
Sovelletaan matkan varrella. Vitosta isompaa ei haluaisi tehdä, mutta outtilinja on niin pitkä että kaikenlaista voi sattua
15. Uutta väylää. Loivaa annukkaa pikku ylämäkeen rauhassa. Helpohko par nelonen jos pelaa rauhassa. Kolmosta haetaan jos outti ei syöksy kimppuun.
Ehkä helpoin väylä ainakin vielä.
16. Sitten mennään metsään. Tänään jaksoin enää kaksi avausta. Buzzzilla mennään. Toinen osui vasurissa puuhun ja toine oli griplock pellolle. Kakkoseen saa mahdollisuuden jos osuu kapeaan ränniin. Jos ei osu niin kolmoseen saa usein heittää hyvän kakkosheiton. Kakkoset on plussaa ja neloset miinusta.
17. Tässä heräsin. En vieläkään tajua, miksi en ole heittänyt tähän forea. Nyt on pelikirjassa rauhallinen fore. Kääntyy oikealla ja avaa linjan korille. En ymmärrä. Kolmosta pelataan. Tähän on tullut tehtyä vaikka mitä seikkailuja, mutta nyt painetaan pelkkää kolmosta.
18. Fore pitää olla täydellinen ja bäkkäri liian vaikea. Oikeastaan droppari on liian vaikea. Siksi mennään kolmosta. Perinteitä kunnioittaen bäkkäri puskaan ja neppi korille. Melkein huijausta.
Par on kova. Olen siihen hyvin tyytyväinen. Ei taida ihan riittää mitaleille, mutta minkäs sille mahtaa jos muut pelaa paremmin.
Huomenna haetaan lisää kokemusta