Drava Forester
Torstai 1.11.2018
Edellinen ilta meni juhlistaessa Halloweenia. Saatiin oikein meikkiä naamaan ja näytettiin hurjilta. Kostuumeissamme osallistuimme paikallisiin häihin, jossa bestman näytti Draculalta, sulhanen Jeesukselta, morsian hobitilta ja pappi Gandalfilta. Mielenkiintoinen kokemus. Käsittääkseni oli jokin paikallinen vihkimisseremonia. Oikein hauskaa yhteisöllisyyttä meille kaikille.
Aamulla reipas aamupala ja treenikiessi. Maailma vastustaa hieman, hotellihuoneessa ei toimi ilmastointi ja paikalliset rakennusmiehet ovat saaneet päähänsä juuri nyt kaivaa kahden väylän poikki pari metriä syvän ojan eli ei ainakaan tänään päästy niitä pelaamaan. Huomenna kisan ensimmäisenä päivänä sataa vettä. Tämä kaikki voisi tietenkin sattua myös Suomessa, joten ahdistua siitä on turha.
Rata poikkeaa hieman aiemmasta. Pari uutta väylää ja numerointi on hieman eri takametsässä.
Kenttähän koostuu oikeastaan kahdesta osasta. Ensimmäiset yhdeksän väylää painetaan avoimella ja sitten painetaan lepikkoon. Ajattelin käydä hieman pelikirjaa läpi ja yrittää selittää väyliä edes jotenkin.
Ratakartta ja väyläkuvat
http://www.dravaforester.com/en/drava-forester/courses.html1. Tässä 94m väylässä on siis tuplamando ilman dropparia. Väylä pelataan niin, että jos missaat mandon pitää silti mando pelata oikein eli heitetään mandon etupuolelle ”väärältä puolelta” ja suoritetaan mando oikein. Jos pelaa väärään suuntaan ”oikein” saa yhden rangaistusheiton. Jos tuosta ei tajunnut mitään niin lukekaa ratakartasta
Tällä hetkellä pelikirjassa lukee fore DD:llä. Tuntuisi olevan juuri sopivan mittainen tähdätä hieman vasemman mandopuun vasemmalle ja feidi rinkiin. Jos ei fore kulje niin bäkkärillä pelataan vain kolmosta.
2. 154m par 4 jossa avaus heitetään hyssellä mando ja oikeanpuoleinen puu kiertäen. Tarpeeksi kaukaa että ei jää vahingossakaan puuhun. Kakkosheitto on ratkaiseva kun pitäisi saada pari metriä korkean penkereen reunaan jäämään. Kori on siellä päällä ja heti korin takaa menee rinne paikalliseen puroon. Eli tarpeeksi lähelle. Penkereen päälle ei voi heittää tahallaan 70m päästä joten kolmosen saa heittämällä oikein mainion pikku hyssen siihen reunaan ja ylämäkiputti sisään. Ei ihan helppo kombinaatio, mutta ehkäpä. Tässä pitää olla järki päässä, korista ohi on helposti sitten pari plussaa.
Nelosta isompaa jos ei ota niin ihan jees. Yksikin kolmonen vaatii hyvää tekemistä.
3. 99m väylä pelataan sieltä samalta penkereeltä. Kori on heti puun takana ehkä vähän hönosti, mutta selkeästi pyytää forea. Tänään keksin, että vähän korkeampi foreantsa toimii tähän aika kivasti ja sillä mennään. Jos fore on ihan hukassa niin sellainen hieno buzzz antsaliidätys voisi olla hieno. Vaikka ei kakkosta saisikaan. Senverran on matkaa ja se puukin siinä, että kakkoseen saa heittää hyvän avauksen.
4. 68m tuplamandoväylä on aika lähellä pakkokakkosta. Kolmonen on tähän huono ja mandon missaaminen kauheaa. Zonella loiva hysse menee vitosen rinkiin kuin itsestään. Muistelisin, että ei sitten kisassa olekaan ihan niin helppo. Pelkkiä kakkosia tähän kuitenkin pitäisi tehdä.
Kori on melkein kiinni puussa, joten liian lyhyt voi olla hankala putattava.
5. 84m slalomrata. Kaksi mandoa. Täydellinen foreantsa mutta kun ei oikein meinaa sellaista mahtua heittämään. Forea tuskin nähdään tähän jos ei ole ihan täydellinen forepäivä. Tänään yhden hienon foreantsaässän sain osumaan. Hysterialla loiva hysse antaa ehkä ringistä puttimahdollisuuden mutta hyvä sekin pitää olla. Kolmosia todennäköisesti.
6. 252m Hazardväylä jossa timantin muotoinen korin paikka. Hazard-alueen alkuun on 170m joka käytännössä tarkoittaa että kakkosella korille on hankala paikka. Tässä voi nyt sitten olla sormi hetken suussa. Avauksen jälkeen joko heitetään neppi hazardin rajalle josta jää noin 80m korille. Toinen vaihtoehto on hyvän avauksen jälkeen vetää hanat ja yrittää päästä putille. Jos menee hazardiin, on helppo vitonen. Jos pääsee sisään timanttiin on helppo nelonen. Tämä siis par5.
Tällä hetkellä pelikirja sanoo, että nepataan reunalle ja haetaan 80m lähärillä nelosta. Vaatii ihan hyvän perusheiton onnistuakseen, mutta jos heittää hazardiin niin saa aika helpon kutosen.
Ihan hauska väylä. Pitäisi heittää vähän pitemmälle. Matkaseurueen kanssa olemme pelikirjasta hieman eri linjoilla, mutta katsotaan sitten tuloskortista miltä näyttää.
7. 100m Buncr hazard väylä. Aika perusheitto penkereeltä rinkiin. Kakkosta haetaan, mutta tähän voi tulla useampikin avaus. Tyynellä perusheitto ja jos olosuhteet on hankalat niin tulee tästäkin hankalampi. Ihan hauska väylä. Selkeästi Saturin kikkailuja
8. 86m perusväylä, paitsi että kori on piilossa penkereen takana. Sinne on yllättävän hankala pudottaa kiekkoa sopivasti. Kyllähän tähän kakkosta haetaan, mutta kolmosta isompaa ei saisi oikein millään tehdä. Loivaa annukkaa Buzzzilla haetaan. Aika hyvän vaatii.
9. 84m perusväylä. Ratakartassa oleva puu on aika iso. Oikealla virtaa Drava ja kovaa virtaakin. Perusheitto Buzzzilla suoraan feidaa kauniisti korille. Pitää vain uskaltaa heittää.
Viime vuonna en tainnut saada ainoatakaan kakkosta tähän...
10. Siirrytään metsäosiolle. 120m ränni jossa oikealla on sellaista myrkkypyltsiä ettei sieltä välttämättä löydä pois jos sinne joutuu. Korille ei meikäläisen heitoilla pääse, joten mennäänkin pikku sivureittiä forella. Pikku foreantsa vasemman kautta mahdollistaa helpohkon kolmosen.
Bäkkärillä riskit on isommat, joten pelataan kolmosta.
11. Kasivitonen jossa näyttää kuin heitettäisiin omenatarhassa. Kovin selkeää väylää ei ole ja ainoa melkein järkevän näköinen väylä menee kohti sitä myrkkypyltsiä josta äsken mainitsin. Tässä mennään fiiliksen mukaan. Tänään DDx kohti myrkkypyltsiä kaartoi hienosti korille. Pikku virhe ja heti vähintään nelonen. Tätä pitää miettiä.
12. Maaginen sekasotkuväylä. 161m par4. Tiipaikkaa on siirretty eteenpäin ja vasemmalle. Väylä ei juurikaan ole parantunut vaan edelleen fiksuin veto on kiskaista antsa puiden välistä taivaalle ja sitten katsotaan mistä jatketaan. Yhteenkään puskaan ei halua, sieltä ei pääse pois.
Kolmosen voi tehdä näillä käsillä tuurilla. Korkea antsa tuurilla jatkopaikalle ja hysse saareen. Jos ei ole tuuria niin tulee ongelmia. Erikoinen väylä. Tällaisesta tulisi kotimaassa aikamoinen somemyrsky.
13. Saaresta pelataan outin yli pois. Väylä on pidentynyt noin ysikymppisestä 108 metriseksi. Aiemmin fore tuntui parhaalta, mutta nyt pitäisi saada antsa kauas liukuen hienosti aukkoon. Ihan hauska muutos. Ja myrkkypylderöä oikeastaan kaikkialla paitsi väylällä. Tässä voi saada ongelmia. Helppoa ratkaisua ei ole.
14. Tämä pelattiin viime vuonna eri numerolla ja hieman erilaisena. Nyt lyhyempi loiva vasemmalle kääntyvä väylä pyytää Glow FLX Buzzzia joka kauniisti laskeutuu korille. Senverran kapea ränni, että ihan joka kerta tuskin mutta sitä haetaan.
15. Lyhyt 66m metsäpilli. Kapea ja hankala. Zonella bäkkärillä pikku antsa kääntää oikeasta kohdasta vasuriin ja sinne mennään. Ei ollenkaan helppo.
16 ja 17 jää pelaamatta ainakin eka rundilla. Näitä ei päästy tietenkään treenaamaankaan, joten mennään sitten sokkona jos tarvitsee.
18. 86m tiukka suora metsäpilli. Buzzz menee suoraan hienosti jos osuu ränniin. Tässä kauniina forepäivänä voi pelata varmempaa kolmosta. Kapea on.
19. 79m aika tiukka ränni oikealle. Vakaalla draiverilla fore menee kupille asti mutta aika tiukka linja on. Taisi olla viime vuonna väylä 14. Kakkosta haetaan, mutta tähän voi tehdä vaikka vitosen jos avaus menee pyltsiin. Jännä väylä.
20. 86m perusväylä johon Buzzz ei jostain syystä oikein osu millään. Draiverilla rauhassa loivaa hysseä kokeiltiin tänään. Ihme väylä, jotenkin se Buzzz ei vain osu. Kolmosta isompaa ei saa tehdä.
21. 93m tuplamandoväylä. Pelattiin aiemmin dogleginä oikealle ja mandoihin oli lyhyempi matka. Nyt 50m päässä oleva 5m leveä tuplamando on aika jännä. Periaatteessa perusheiton pitäisi mennä ihan korille asti, mutta en tainnut saada ainuttakaan korille niistä joilla selvisin mandosta. Tässä saattaa olla foren paikka ja kolmosen peli.
Pelasin tänään varsin hyvän yhden bogeyn kierroksen. Sekin tuli kun timanttiväylällä puttasin seiskasta hazardiin. -6 olisi oivaa tekemistä kisassakin.
Hyvää tekemistä siis kaikenkaikkiaan. Sadekelin ei pitäisi vaikuttaa meikäläisellä oikein mihinkään jos vain käsi pysyy kuivana. Toivotaan.
Rata on ilman korkeuseroja varsin monipuolinen ja ihan pelattava.
Tänään pelaajakokouksessa arvotaan livenä ryhmät, sekin on ihan hauska tapahtuma