Nyt kun on Maailmanmestaruus taas voitettu jääkiekossa niin ensi viikonloppuna mennään Sibbeen Ramirent Openiin.
Pari kertaa ollaan nyt käyty kurkkimassa väyliä, joten lienee paikallaan rakentaa hieman pelikirjaa.
Mielenkiintoinen yleismielikuva Sibbestä on että sieltä voi kerätä sekä miinusta että plussaa. Jos ei homma ihan toimi niin Mörkö vie.
1. Reilu seitsemänkymppinen maltilliseen ylämäkeen. Omppupuita pitäisi väistellä samalla, joten on tässä vähän miettimistä. Outtikaan ei ole liian kaukana, joten kilpailun ensimmäinen heitto on aika jännä. Kakkonenhan tähän pitäisi ottaa, mutta ei se mikään gimme ole. Hysse Firebirdillä näytti tulevan aika kivasti ja toisaalta Buzzzilla vähän suorempi linja menee aika lähelle sekin.Treenikierroksilla olisi saanut tuulla hieman enemmän niin olisi saanut vähän realistisemman kuvan touhusta.
2. Piiitkä ja hankala. Tiipaikka on siirtynyt oikealle ja suoristanut väylää. Jotenkin pitäisi saada kiekko flippaamaan hieman oikealle tiiltä lähdettäessä ettei se sitten feidaa puiden sekaan. Kakkosheitolla todennäköisesti pitää varoa lampea, joten on tässä mietittävää. Jos ei heitä lammelle asti niin aika lähelle pitäisi kuitenkin saada että sitä nelosta oikeasti voi pelata. Vitonen on normitulos ja nelonen itselle pirkko.
Jos selviää alle vitosen keskiarvolla niin hyvin on mennyt. Ykköseltä olisi kiva saada pirkko niin tästä voisi jatkaa parissa
3. Bäkkärillä ei mielestäni ole oikein linjaa tähän alamäkiväylään. Foreantsa liidätetään Buzzzilla heittämällä yllättävän hiljaa. Tarkka sijoitusheitto vaaditaan joten ei tähän joka kierroksella kakkosta tule vaikka tiedänkin aika hyvin mitä yritän
Kolmosta isompaa ei saisi tehdä, joten kovin kaukaa ei sankariputteja tähän kiven päällä olevaan koriin kannata meikäläisen putilla yrittää.
4. 108m väylä, jossa meikäläisen heitolle ei ole oikein mitään muutakuin hävittävää. Outtia vähän joka puolella, joten tätä heitetään forella vakaalla draiverilla vasemman kautta. Maltillinen vakaa avaus feidaa keskelle väylää ja jää parikymppinen lähestyminen. Kolmosta pelataan ja kaikki isommat on isoja pettymyksiä.
5. Monsteri. 300m metsäpilliä. Tässä ei meikäläisen kädellä kannata yrittää mitään erityistä, joten forella DDx avaus varmasti väylään. Jatkoheittoja pari kappaletta niin, että tärkeintä on pysyä väylällä. Itselle par 6, joten vitonen on jo aika kovaa tekemistä. Pikkuisen tuuria ja hyvää tekemistä niin kyllä sen vitosen voi tähän tehdä. Hieno väylä. Seiska ja isompikin tulee tähän kuin ilmaiseksi kun vähän lähtee hölmöilemään. Älä siis hölmöile.
6. Kallioväylä ylämäkeen. Aika hankalan pieniä aukkoja ylämäkeen, joten vaikka matkaa on alle 80 niin ei tästä saa ilmaiseksi mitään saa.
Loivaa antsaa Halo Sidewinderillä ja ehkä pääsee kokeilmaan kivasta paikasta pirkkoa. Tässä vaiheessa jos ollaan parin tuntumassa niin ihan kivasti on mennyt.
7. Jos tällä väylällä olisi keino pakottaa pelaamaan väylää pitkin niin olisi aika makia väylä. Käytännössä kuitenkin painetaan vakaalla kiekolla hysseä taivaalle ja toivotaan, että se sieltä korin lähelle itsensä pujottelee. Kolmosta isompi on todella huono, joten koitietaanoa keskittyä.
8. Metsäränniä kalliolla. Matka kohti vihreää nurmikkoa alkaa olla lopussa, joten tämä väylä on enimmäkseen selviytymisväylä. Avaus forella ensimmäisestä aukosta läpi ja sitten jos käy tuuri niin pääsee yrittämään pirkkopaikkaa kakkosheitolla. Vaikea väylä, josta pitäisi selvitä vähin vahingoin. Hienolla flippaavalla bäkkärillä voisi päästä vaikka mihin mutta en ole tainnut onnistua siinä koskaan, joten järki käteen.
9. Sydänväylä. Aika hauska. Sydämen muotoinen inbounds-alue ja muu on hazardia. Tuulella olisi pitänyt päästä kokeilemaan. Tämänhetkinen pelikirja on heittää forella kovaa kohti koria. Jos käy tuuri niin jää sisään, jos jää lyhyeksi niin pitäisi olla aika lähellä. Helposti tulee nelonen tähän, tai isompikin jos ei ole ihan hereillä. Yksi kakkonen on tähän ihan hyvä. Alle kolmosen keskiarvo ehkä aika paljon toivottu.
10. En ole ihan varma miten tämä pitäisi pelata kun ihan selkeätä aukkoa ei ole missään. Oma pelikirja on tarjota tähän vakaata kiekkoa forella niin paljon kuin lähtee. Tarvitaan vielä kivat skipit että voi päästä rinkiin. Korin takana on neljässä metrissä outti, joten sitten kun putataan niin pitää tietää mitä on tekemässä.
11. Ylämäkiväylä. Tämä on aika kiva. DDx kovaa keltaisen korin yli väylään. Aika hyvä kakkosheitto tarjoaa pirkkopaikan, joten toivotaan että päästään yrittämään avauksen jälkeen hyvää kakkosheittoa. Vasemmalla on sellainen pusikko, että outissakin voisi olla parempia olla.
Taas on hyvät mahdollisuudet kerätä lukemaan. Neloseen pitäisi kyetä kyllä rauhallisella pelillä.
12. Alamäkeen puuränniä. Buzzzilla fore keskimännyn oikealta puolelta. Jos se osuu linjaan niin voi sitten vain toivoa että mennään suoraan loppuun saakka. Mitä pitemmälle pääsee, sitä kivempi
13. Oikealla olevat koivut ovat kasvaeet senverran, että melkein tarvitaan tuuliapuja jotta pääsee takaisin väylälle. Tässä lähdetään todennäköisesti katajan ja koivun välistä heittämään suoraa heittoa milliin
Outti voi kuumottaa aika paljonkin, joten pitäisi vain keskittyä olennaiseen.
14. Merenrantaväylä. Ei mitään erityistä, paitsi että vesi on väylän oikealla puolella ja korin takana vilkuttelemassa. Forella on turvallisempaa, joten koitetaan hieman laittaa anteroa kiekkoon ja se palauttaa rinkiin. Ei ihan helpolla, mutta varovasti voi yrittää
Kolmosta isommista tulee paha mieli.
15. Hazardihiekkalaatikko odottelee ja korin takana outti. Monta puuta on matkalla, joten tämä lyhyt väylä ei ole ihan helppo. Kentällä pitää pysyä ja yrittää tarjota itselle pirkkopaikka. Oikealle nätisti feidaavaa kiekkoa. Jos tuulee takaa mereltä niin Buzzz menee kivasti.
16. Mörkö. Tämä on ihan selkeä foreväylä. Kun ei yritä liikaa niin kyllä siihen osuu. Melkein olisi parempi jäädä kallion alle niin ei tarvitse yrittää
Jos eka menee metsään niin sitten pitää puuskuttaa hetki ja koittaa tehdä järkiratkaisuja.Nelosta isompaa ei saa ottaa tähän.
17. Tämä peltoväylä pelataankin keltaiseen koriin, joten isossa puussa roikkuva kori onkin aivan toisella puolella väylää. Ihan hirveästi ei ole väliä mihin avauksen työntää, mutta lähestymisesä pitää huomioida että siinä on ihan reipas ylämäki. Tämän pitäisi olla aika helppo. Nleosta isompi on katastrofi.
18. isoa annukkaa. Ei vain millään meinaa saada kulmaa kohdalleen, joten saattaa olla että forella pääsee tarpeeksi lähelle ja kerätään par pois. Toisaalta voihan sitä aina toivoa, että kulma on täydellinen ja sinne liitelee.
Omasta mielestä on aika selkeä ajatus mitä tehdään. Mielenkiintoista nähdä mitä tästä seuraa