NDGE on pelattu. Hyvähenkinen tapahtuma jossa pelattiin kuitenkin ihan oikeasti frisbeegolfia. Jos kentän par on 85 niin sen pelaaminen kahteen kertaan tarkoittaa aikamoista määrää heittoja. 20000 askelta meni mittarin mukaan rikki eilen. Huomaa jaloissa.
Väykkä oli saanut aikaan mainion radan. Omiksi suosikeiksi valitsin henkilökohtaisessa saunapalaverissa:
1. Tein kolmosen molemmilla kierroksilla tähän vaikka tuon tarpeeksi leveään kuusikujaan heittäminen sieltä ylhäältä oli aika kuumottavaa. Erinomainen väylä.
10. Avausliidätystä. Ei kuitenkaan ollut ollenkaan sama mihin heittää. Sain kolmosen toisella kierroksella, mutta liidättäminen on aina hienoa. Kakkosheittokin oli lammen takia kuumottava, joten erinomainen väylä.
12. Dogleg vasempaan ja sitten vähän mäkeä ylös. Ei ollenkaan sama mihin avaa, meikäläisen kädellä vaati hyvän avauksen että pääsi mutkan taakse.
Sopiva outti ja vaikea lähestyminen. Ei onnistumisia, vaatii kolme hyvää heittoa näillä käsillä neloseen. Vitonen ja seiska taisi tulla korttiin.
17. 138m nyppylältä nyppylälle väylä. Tilaa on mutta ei yhtään liikaa. Käsi ei riitä kupille, mutta täysiä pitää heittää. Tykkäsin vaikka ei putille pääsekään.
18. Golfgriinin yli ja sitten alamäkeen, noustakseen ylämäkeen. Huhhuh. Vaati hyvän avauksen näillä käsillä, että pääsi kolmosta yrittämään. Hankala heitto kun oltiin niin korkealla. Kaksi kolmosta tähän, joten hyvin meni. Tällaisia väyliä ei voi olla frisbeegolfkentällä. Kiekot lentää poikittaisakselilla 150m säteelle.
20. Periaatteessa helppo avaus, mutta eihän se koskaan ole kun pitää saada kiekko hyvään paikkaan kakkosheittoa varten. Mainio väylä. Pelatessa tuli mieleen, että kun tällä väylällä outtia oli oja, lampi, griini ja bunkkerit niin ei tuntunut yhtään oudolta. Ne ikäänkuin kuuluivat siihen väylään ja olivat hyvin peliä ohjaavia. Jos Väykkä olisi tehnyt noi outit keinotekoisesti niin minäkin olisin ollut sitä mieltä, että miksi tuollaisia on tuonne pitänyt laittaa. Vaikea väylä varsinkin jos unelmoi kolmosesta.
21. CTP-väylä. Vajaa ysikymppinen oikeastaan suora loiva alamäki. En vain osannut. Täytyy siis olla hyvä väylä.
22. Par viisi jossa taas sai siivuttaa, hyvällä avauksella pääsi siivuttamaan uudestaan. Pelattava nelonen, mutta vaatii kaksi hyvää ja yhden semihyvän heiton. Ei onnistu näillä taidoilla noin monta perättäistä hyvää heittoa.
Kaksi vitosta tähän vaikka...
23. Liidätystä alamäkeen, uskaltauduin liidättämään uutta Crankia alamäkeen ja sehän meni hienosti. Hyvän avauksen jälkeen jää vielä tekemistä, mutta ei liian vaikeaa. Kaksi kolmosta tähän on hyvä. Hieno väylä.
24. Kuningasväylä. Isot pojat voi unelmoida kolmosesta kahdella unelmaheitolla.
Itse voin unelmoida nelosesta kolmella hyvällä heitolla. Aivan mahtava väylä. Avauksessa pitää miettiä miten paljon voi oikaista päästäkseen hyville seuduille, jos ykkösessä onnistuu niin samaa pääsee miettimään. Miten paljon voi vetää lammen yli. Lammen ylitys ei riitä vaan kolmemetrinen poikittaisoja on outtia. (Ensimmäisellä kierroksella hyvän ensimmäisen jälkeen osuma tuohon ojaan)
Normikäsille jää silti vielä satasen verran tekemistä näiden jälkeen ja kori on ikäänkuin ikävästi taskussa. En osannut. Kolmella yrityksellä kortissa 13,7 ja 5.
Kuumottava väylä. Vitosen pelaaminen sadan metrin heitoilla ei ole mikään ongelma, mutta nelonen olisi jo sankarigolfia.
Saunapalaverin tuotoksena voidaan todeta, että jos minusta olisi kiinni tahtoisin lajiimme enemmän väyliä joissa pitää heittää kaksi tai useampia hyviä heittoja saavuttaakseen hyvän tuloksen. Ei puhuta nyt pareista
Lyhyitäkin väyliä pitää olla, mutta mitä erilaisempia ne ovat keskenään niin sen parempi. Hyviä heittoja korille pääsemiseen.
En kuitenkaan innostu amerikkalaisten somessa hehkuttamien kaksimetristen (haastavien) satametristen puurännien pelaamisesta.
Nämä siis toki henkilökohtaisia mielipiteitä
Väykkä hoiti kisat arvokkaasti ja kunnialla kotiin. Kisakierros kesti viitisen tuntia, väylät olivat pitkiä ja oli venttaryhmistä lähtien syitä pitkälle kierrokselle mutta saunapalaverissa tuli kyllä sellainen ajatus mieleen että kyllä meidän pelaajien pitäisi jostain pystyä kisakierroksella nipistämään sitä aikaa pois omasta suorittamisesta. Jos jokainen ryhmässä käyttää sen 30s ja kävelee hitaasti omalle kiekolle niin kestäähän tämä. Eikä ole edes rikottu sääntöjä.
Omasta mielestä eilen omissa ryhmissä ei pelattu mitenkään hitaasti, mutta kyllä sitä olisi omaltakin osalta voinut varmaan tehostaa.
Aikataulujen kuseminen monessa kisassa aiheuttaa TD:lle synkkiä hetkiä. Aikataulun siirtäminen ei ole mitenkään yksinkertaista kun ei se tieto kuitenkaan mene kaikille ja sitten ollaan jokainen erikseen kyselemässä
NDGE, tykkäsin ja tulen mielelläni uudestaan.