Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Oma urasi alkuhetket  (Read 9195 times)

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Oma urasi alkuhetket
« on: 09.06.12 - klo:08:53 »
 Noniin... elikkä oma urani lähti käyntiin kun kävin lähikoulun kentällä heittämässä kolmeväyläsellä radalla (pisin väylä 45m :-[) Ihan semmosella kopittelufrisbeellä. Sitten kaverihommas kaksi frisbeetä.
latituden puren ja visionin. oli niin hienoja että piti itsekin jotain ostaa. Käväsin Intersportissa ja mukaan tarttui d-line p1 ja dx roc. Sitten se fribakärpänen puras oikeen kunnolla. Kävin päivittäin heitelemässä ja ostin 5 kiekkoa lisää ja olin niin innostunut että luin melkein joka päivä netistä n.2h jotain friba juttuja ja vinkkejä. Niin ne ekat frisbeetkin oli järkeviä ostoksia. Ja talomme vieressä n. 20m päässä on jalkapallokenttä johon on merkitty kaikki pituudet 10m-80m eli siinä on hyvä treenata pituutta ja siellä on myös kaksi koria johon puttailla.. oma korikin on tultu tehtyä ;D Tämä kesä on toienen frisbeegolfin parissa ratoja on kierretty kotikentänlisäksi raumalla otanlahti ja aronahde ja turussa lauste ja urheilupuisto. Ja pian hommaan ekan bägini :)

   Kerropas nyt miten oma urasi lähti käyntiin  8)

Offline Poju

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taavi
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #1 on: 09.06.12 - klo:11:43 »
No.Urani/harrasteluni alkoi luokkaretkellä viime kesänä.Menin intersportiin Savonlinnassa  ja katsoin, että onpa hienoja lättyjä.Tällöin en tiennyt lajista vielä mitään ja tuli ostettua umpimähkään discmanian frenzy s-linjalla ja innova leopard.Linjaa kyllä en muista.Harjoittelu alkoi Joensuun kirkon radalla ja puttauksesta ei tietenkään tullut mitään.Draivit oli semmoisia 20 metrisiä, kun ei osannut heittää.Tänä kesänä harrastus puhkesi uudelleen ja olin lättykuumeessa ja vaihdoin leopardin discmanian maniac  putteriin kaverin kanssa.Puttaus alkoi pikkuhiljaa sujumaan ja tuli ostettua Innovan starter bag laukku.Laukun oston jälkeen tuli tunne että laukku tarvitsee täytettä.Heti seuraavana päivänä säntäsin ostamaan Innovan firebirdin,discmanian hysterian,innova pantherin,discmanian md2 midarin ja discmanian P1 putterin.Nyt on tullut käytyä Joensuun kirkolla heittelemässä ja olen oppinut vaikka mitä.Joskus uudet kiekot helpottavat peliä totisesti.Nyt tulevana keskiviikkona olen ostamassa koria pihalle.Mitä mieltä olette esim.prismassa myytävistä kiinalaisista .  :D

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #2 on: 10.06.12 - klo:17:14 »
ei kai tuolla korin valmistusmaalla niin väliä ole _jos_ se on vain tarpeeksi tukeva. Itselläni on Innova:n skill shot ja se tuntuu ainakin tarpeeksi tukevalta, toinen seikka mikä tulee vastaan on sitten ketjujen paksuus ja määrä. Yhden 40metrisen lähestymisheiton olen tuosta skill shotista saanut ulos pomppaamaan ja yksi rolleripomppu on sujahtanut suoraan läpi.
drive for show putt for dough

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #3 on: 10.06.12 - klo:22:28 »
Mun ura alko kolme kesää sitten, kun kävin kokeilemassa lajia Nastolan Pajulahden radalla kihlatun sekä hänen kaverin kanssa. Aikasemmin en ollut edes frisbeegolf koria nähny, saatika koko lajin olemassaolosta kuullut. En lämpene uusille asoille kovin helposti, joten vähän vastahakoisesti lähdin mukaan pelaamaan, mutta olihan se pirun kivaa. Ikinä en ole ollut mikään frisbeeheittelyn fani, joten laji siinäkin mielessä yllätti monipuolisuudellaan, mutta kuitenkin yksinkertaisella ideallaan.

Heti ekan kerran jälkeen käytiin kihlatun kanssa hakemassa Intersportista omat kiekot ja lajin pitikin olla vaan "pariskunta harrastus". Pariskunta pelinä homma lässähti heti, kun peli-into kasvo siinä, kun halusi vaan kehittyä ja rikkoa omia ennätyksiä. Samalla sain pari muuta omaa kaveria messiin pelaamaan ja siitä se lähti.

Nyt kolme kesää myöhemmin kihlattuni vihaa koko peliä eikä edes suostu lähtemään pelaamaan mun kanssa ja mä kilpailen amatööritasolla :D

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #4 on: 10.06.12 - klo:22:35 »
Meikän ura lähti siitä kun olin säbäleirillä nokialla ja siellä vedettiin taukojumppana fribaa yks kiessi ja se oli niin koukuttavaa kun onnistu tekeen sillä kiessillä yhen onnistuneen draivin, joka oli n. 70m nätti S kurvi ja vielä siihen suuntaan mihin halus. Siitä sitte ostettiin samana päivänä kaverilta pro beast ja dx aviar joilla sitte vedeltiin kainalo bouncereita ympäri nokian rataa :)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #5 on: 11.06.12 - klo:16:29 »
Mulla oli selässä pahoja ongelmia aikaisemmista urheiluharrastuksista (välilevynpullistumaa sun muuta), ja otti päähän istuskella urheilukentän laidalla kun muut treenasi, joten kokeilin kaverin kassista löytynyttä kiekkoa siinä nurtsilla. En osannut yhtään heittää, mutta innostuin kuitenkin heti. Friba tuntui sopivan selälle, joten siitä löytyi täyte liikunnanpuutteelle ja sillä tiellä ollaan.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #6 on: 11.06.12 - klo:16:52 »
Hain n. kolme-neljä vuotta sitte mäyriksen lielahden s-marketista ku mentiin kaverin kanssa tammerfesteille. Käytiin vihiojan kautta vähän, ku kaveri halus näyttää lajin mulle. pirkku kakkoselle ja kiitos, hurahdin HETI lajiin.

Offline BeGGaR

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi K.
  • Seura: Eipä ole vielä löytynyt
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #7 on: 11.06.12 - klo:22:48 »
Ultimateporukasta joku sai mukaan kokeilemaan golfia 6-7 vuotta sitten. Parin vuoden ajan tuli käytyä yhteensä ehkä parisenkymmentä kertaa kiertämässä munkkaa ja meilahtea. Sen jälkeen onkin ollut taukoa golfista n. 5 vuotta, plus ultimatesta kolmisen vuotta. Nyt ois tarkotus alottaa golffaaminen uudestaan vähän säännöllisemmällä rytmillä. Löytyyköhän täältäpäin porukkaa joka ottaa mukaan kiertämään ratoja?

Offline taikalanne

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ilkka Niemi
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Oma urasi alkuhetket
« Reply #8 on: 13.06.12 - klo:13:05 »
Viime keväänä kaveri ilmoitti että on tämmönen hyvä laji et käypäs ostamas pari kiekkoo ni mennään heittään. Luotin kaveriin ja kävin hakemassa Intersportista DX Aviar P&A sekä DX Archangel (käskettiin ostamaan putteri ja draiveri). Ekan kerran jälkeen mietti vain että koskas seuraavan kerran.

Homma lähti heti ekana kesänä hanskasta ja kesän aikana tuli hommattua kassillinen kiekkoja, niille bägi tietysti sekä oma kori. Kierroksia (9 väyläisiä) tuli kierrettyä n. 120-130 omien tilastojen mukaan.

Tänä keväänä polvet lumessa ekalla kiessillä tuli mietittyä et saas nähä et jaksaako tätä toista kesää. Noh, lumet suli ja nyt on kierrettynä n. 70 kierrosta ja tällä viikolla tuli ostettua kisalisenssit ja vkloppuna on edessä ekat kisat :)