Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 421401 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #180 on: 12.01.15 - klo:19:39 »
Palataan takaisin tuohon kisojen järjestämiseen.
Minun mielestäni kisojen järjestäjän- järjestäjien kannattaa pyrkiä tekemään omanlaisensa tapahtuman. Nimittäin vanhaa sananlaskua lainatakseni - kun toiselle kumarrat, niin toiselle pyllistät-
Muutama esimerkki kun olen itse ollut mukana kisa touhuissa:
Taisi olla ensimmäinen NDGE golfkentällä kun sain "kuningas" ajatuksen kerätä raha- ja pokaali palkintojen ohella myös tavarapalkintoja. Keräsin niitä aika paljon hyödyntäen niin tuttuja kuin tuntemattomiakin. Kerääminen on toisin sanoen myös kerjäämistä. Mutta se oli kuitenkin tavallaan hauskaa, ja halusin vilpittömästi että mahdollisimman monelle jäisi kisasta jotain käteen. Tavara palkinnot olivat mallia lippalakista kalastusvälineihin ja kaikkea siltä väliltä. Ei mitään suurta, mutta mielestäni kaikin puolin asiallisia hyödykkeitä. Osa jengistä tykkäsi että palkintoja oli runsaasti, osalle varmasti yhdentekevää, ja kuten myöhemmin kuulin niin osa piti täysin typeränä että palkintojen jako venyi kaikenlaisen sälän takia. Silloin nuo kommentit tuntuivat aika ikäviltä koska olin tehnyt aika ison duunin niiden takia, ja monet yritykset antoivat tavaraa hyvässä tarkoituksessa.
Nykyään jo naurattaa koko juttu, mutta enää en jaksa moiseen ryhtyä. Jos joku palkintoja tarjoaa, niin tietysti ne avosylin vastaanotetaan.
Sitten rataan. Jonkun NDGEkisan yhteydessä jaoinkaavakkeita, missä pyysin kommentteja radasta. Ajattelin että pystyn tietoja hyödyntämään mahdollisella seuraavalla kerralla. Pelaajat vastasivatkin hyvällä prosentilla, kritiikki oli pääsääntöisesti positiivista, mutta mukaan mahtui myös malliin - mitä helvetin järkeä tälläisissä pitkissä väylissä on?- Ymmärrän kyllä kommentin, mutta sen takia olen aina etukäteen painottanut että NDGE pelataan keskimääräistä pisimmillä väylillä, ja pituudetkin oli etukäteen ilmoitettu. Nykyaikanahan NDGE ei enää ole mikään pitkä rata, mutta ennenvanhaan kyllä. Eli toiset tykkää pitkistä toiset lyhyimmistä...joillekin se on koosta kiinni!
Hauskana juttuna pidän yhtä radan rakennus projektia. Olin siis suunnitellut ja rakentanut erään radan, ja parin vuoden kuluttua laajensin ja sitä myötä päivitin kyseisen radan. No joku tyyppi netissä haukkui uuden version maanrakoon ja käski jättää rata suunnittelun ammattilaisten haltuun. Samalla kyllä kehui edellistä versiota hyväksi. Eipä tainnut tietää että sama surkimus oli suunnitellut molemmat radat.
Tällä sekavalla tarinoinnilla haluan julistaa ajatusta, että jokainen tehköön omanlaisensa kisan niin hyvin kun pystyy.
ja varmasti uusille, omaperäisillekin formaateille on tilaa. STAMINA loistavana esimerkkinä ( vaikkei se ole enää mikään uusi) tai tuleva Veikkolan Maraton kisa.

NDGE 2015 on hyvin simppeli kisa ilman glamouria. Mielestäni kuitenkin rata korvaa paljon. Se on mielenkiintoinen ja mielestäni hyvä rata mikä pitää sisällään 7 kansallisen ellei peräti kansainvälisen tason väylää.
Rata ei missään nimessä ole täydellinen (onko niitä?), eikä sen ole tarkoituskaan kilpailla mistään vuoden rata tittelistä. Mutta sen vahvuus on siisteys ja vaihtelua metsäratoihin. Siinä on monta aika pitkää väylää, ja avoimuudesta huolimatta niissä on omat haastavuutensa maaston monimuotoisuuden ja useiden OB alueiden takia.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #181 on: 13.01.15 - klo:08:35 »
Jos itsellä on hyvä idea niin kannattaa sitä testata. Jos kukaan ei tule kisaan niin se oli huono idea eikä sitä varmaankaan kannata jatkaa.

Meillä on tästäkin hyvä esimerkki.
Silloin kun ensimmäinen Syysmyrsky järjestettiin oli kilpailuja varsin vähän, niitä ei juurikaan järjestetty syksyllä ja osallistumismaksu oli maksimissaan kympin.

Villen kanssa päätettiin testata onko sosiaalista tilausta Syysmyrskylle. Järjestetään kisa syksyllä, pyydetään 20€ osallistumismaksua 60% payoutilla ja katsotaan montako tulee.
Kaikenlaisia arvailuja oli sekä ajankohdasta, että kilpailumaksun suuruudesta.

Ensimmäisestä kisasta lähtien Syysmyrsky on ollut nopeasti täynnä eikä osallistujat ole mussuttaneet ajankohdasta eikä kustannusrakenteesta. Samalla voidaan huomata, että nykyään useimmissa erilliskisoissa osallistumismaksu on 20€.
Tuosta summasta jää jo järjestäjällekin jotakin, joten seuran mahdollisuudet järjestää toimintaa tai parantaa kenttää paranevat.

Liiton alaisia kilpailuja järjestävät seurat, joiden rahat käytännössä menevät kenttiin ja muuhun toiminnan kehittämiseen. Suomeksi siis meidän kaikkien harrastajien eduksi.
Suosittelen siis osallistumaan kilpailuihin, ostamaan kisatuotteita ja tukemaan seuroja kaikin keinoin. Tuki sataa myös omaan laariin.
NFS esimerkiksi on budjetoinut uusien korien hankintaan Nummelanharjulle seuran rahoilla. Nämä rahat ovat tulleet seuran varainhankinnasta.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #182 on: 13.01.15 - klo:08:52 »
Maailma muuttuu frisbeegolfissakin kovaa vauhtia.

Olisi mielenkiintoista kuulla enemmänkin muinaisista asioista ja jutuista.
Suomessa on kuitenkin julkaistu frisbeegolf-lehteä ja touhattu kaikenlaista ennenkin.
Itsekin olen päässyt kokemaan yhteishenkeä, joka tulee pienen lajin harrastajille. Ehdin pelata aikana, jolloin vielä oikeastaan kaikki tunsivat kaikki. Tämä on ollut aiemmin vielä konkreettisempaa, ihan oikeasti kaikki ovat tunteneet kaikki harrastajat. Tällainen luo hienon yhteenkuuluvuuden tunteen sellaistenkin ihmisten kesken jotka eivät välttämättä muuten olisi missään tekemisissä.
Nykyäänhän isoimmissa seuroissa on enemmän jäseniä kuin frisbeegolfin harrastajia ehkä 15 vuotta sitten :)

Uusille harrastajille tällaisen tiedon jakaminen voisi olla kiinnostavaa. Lisää historian oppitunteja siis kiitos :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #183 on: 13.01.15 - klo:11:38 »
Toi Arin teksi oli niin sitä itteään. Kyllä vielä 10 vuotta sitten kisan kun kisan radalle saavuttuaan meni tovi kun käteltiin ja vaihdettiin kuulumiset osimoilleen kaikkien kilpailijoiden kanssa. Ja silloin oli hyvin yhteisöllinen henki koko jengillä, oltiin tekemässä meidän juttua.
Nykyään ainakaan minä en tunne juuri ketään, eikä toisaalta kukaan minua. Ja esim. viime kesänä niissä muutamissa kisoissa missä kävin niin tuntui että aina pelasin ihan uusien hahmojen kanssa. Pooli kaverit ovat kuitenkin aina osoittautuneet ns.hyviksi tyypeiksi, ja se on ollut mukavaa. Pelaajia on vaan nykyään niin paljon.
Silloin kun minä aloin lajia harrastamaan, niin hetihän mä olin sitä mieltä että näin hienon lajin pitää saada lisää näkyvyyttä,ja harrastajia. Mutta oli sen aikaisissa pelaajissa useita jotka kammoksuivat ajatusta lajin kasvamisesta kaikkien tietoisuuteen.Ja ymmärrän hyvin heidänkin kantansa.

Sorry että toistan taas tätä samaa mantraa kun kirjoitan taas NDGE kisasta.
Tiedän että etukäteen jakamani suuri määrä villejä kortteja aiheuttaa parran pärinää. Mutta siihen on pari hyvää syytä ( ainakin minulle). Ensiksikin haluan nähdä kisassa mahdollisiman paljon mun vanhoja tuttuja, ns. vanhan koulukunnan pelaajia. Ja koska nyky pelaajamäärillä kaikki kilpailut täyttyvät yleensä nopeasti, niin tällä tavalla haluan ojentaa käteni tietyille henkilöille jotta he eivät jäisi nykynopeitten jalkoihin. Heitä jää edelleenkin koska kaikki eivät seuraa aktiivisesti foorumia jne.
Toiseksi: Heistä moni on myös auttanut minua matkan varrella jollain tavalla, ja osa on uusia tuttavuuksia jotka tekevät muuten hienoa työtä lajin eteen.
Kolmanneksi: Haluan kisaan pelaajia jotka tietävät ja osaavat käyttäytyä radalla, ja sen ympäristössä. Vaikka NDGE on rento tapahtuma, niin silti ympärillä on myös golfin pelaajia jotka maksavat pelaamisestaan huomattavasti enemmän, ja toivon että me frisbeegolf pelaajat annamme heille ja radan henkilökunnalle kuvan meidän lajin hienoudesta, ja että frisbeegolffaajatkin osaavat käyttäytyä.
On varmaankin kaikille selviö, että jos annamme huonon kuvan toiminnastamme niin kisat siellä loppuvat, ja niissä piireissä sana kiertää nopeasti, ja se tulee vaikuttamaan myös muihin golf - frisbeegolf yhteyksiin.
Tähän asti meillä on ollut hyvä maine ainakin Nurmijärven golfkeskusessa, kiitos pelaajien toiminnasta. Ja juurikin sen takia saamme siellä taas pelata, ja minäkin uskallan ottaa tietoisen riskin olla järjestämässä tapahtumaa.

Tietysti on ihmisiä jotka ovat ilman villiä korttia jääneet, jotka ovat olleensa oikeutettuja siihen...ja aina välillä mullekin tulee mieleen että ai pahus hänetkin unohdin. Mutta näillä mennään tällä kertaa.
Esim. Oulun kaverit ovat ilman korttia pelkästään sen takia, etten usko heidän sieltä asti tulevan yhden päivän kisan takia. Eikä se TD:n mulkvisti ole antanut minullekaan villiä korttia.

Syysmyrsky on hieno ja rento tapahtuma ilman mitään erikoiskommervenkkejä, ja toivon että NFS jatkaa perinnettä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #184 on: 13.01.15 - klo:12:02 »
Ja nyt kun juuri uhosin, niin tutkin tuota villi kortti listaani sillä silmällä ja huomasin:

Jos haluat kisaan mukaan niin Petri Behm Tervetuloa!
Laita sähköpostia tulemaan jos kiinnostaa
arsenal@pp.inet.fi

Offline Bogey-Beemi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Behm
  • Seura: NFS
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #185 on: 13.01.15 - klo:12:27 »
Toki tulen mukaan. Ilo ja kunnia.

Paljon hyviä muistoja vuodelta 2006. 
http://www.pdga.com/tour/event/5984

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #186 on: 13.01.15 - klo:12:37 »
Petri Behm toisella kierroksella rating 990 :)


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #187 on: 14.01.15 - klo:09:15 »
Enemmän kuin mun heittäminen minua huolestuttaa muistini. Se on todella huonossa jamassa!
Jos joku olisi kysynyt että mitä kisoja olen ollut järjestämässä, niin en ikinä olisi muistanut Nurmijärvi frisbeegolf show nimettyä kisaa. Ja että se oli vielä PDGA kisa.
Mutta nyt kun Petri hienosti jostain tulokset kaivoi, niin muisti alkaa palautua pätkittäin.
 Kisa on ollut vissiin SM-osakilpailu, ja tuolloin kait sen on ollut pakko olla PDGA:n alainen...tai jotain. Taidettiin pitää kisa yhdessä HFK:N kanssa ja ainakin Jaani, Miko, Sami ja Limpurit ovat olleet aktiivisina mukana.
Jollen väärin muista niin silloin taisi olla runsas luminen, ja pitkälle venynyt talvi koska muistikuvani mukaan meillä oli vielä loppumetreillä lumitalkoot saadaksemme edes teet auki. No toki lumet sulivat, muutamia varjopaikkoja lukuunottamatta viime metreillä, ja kisat saatiin pidettyä kelpo olosuhteissa.
Joku hämärän peitossa oleva tarina liittyi myös siihen että Jokke oli mun tilalla TD:n hommissa. Jotenkin muistaisin niin että halusin TD:ksi jonkun fiksumman kaverin, tai kuvittelinko ettei mun tartte stressaa niin paljon säästä kun vaan rakennan ja suunnittelen rataa. Vai saiko PDGA status sukat pyörimään jaloissa? Pitkän Belgian lukeneena ajattelin että parempi Joukon kaltaisen raskaan sarjan Kalifornian murteen taitajan hoitaa puhumiset.
No en enää muista mikä oli homman nimi, mutta kiitos Joukon ja muiden talkoolaisten kisa saatiin pidettyä, ja tuloslistaa silmäillessä sen aikaiset starat olivat paikalla. Ja kun junnu listaa lukee niin nykysankareitakin on ollut aloittelemassa uraansa.

Te jotka olette kiinnostuneet kevään NDGA kisasta kannattaa aina välillä käydä myös liiton sivuilla. Siellä saattaa olla tietoja mitä täältä ei löydy, syystä etten osaa siirtää/liimata tai jotain sieltä tänne tai täältä sinne ja aina en jaksa molempiin kirjoitella samoja asioita.
Sieltä löytyy ns. viralliset tiedotteet esim. kohta laitan sinne pienen tiedotteen Villeistä Korteista, koska VILLI KORTTI anomuksia tulee minulle päivittäin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #188 on: 14.01.15 - klo:09:44 »
Te jotka kirjoittelette täällä niin luetteko te koskaan oikoluetteko koskaan viestinne ennenkuin lähetätte ne?
Minä en koskaan jaksa sitä tehdä, ja kun joskus myöhemmin jostain syystä tekstini luen niin löytyypi kauhiasti virheitä.

Edellisessä viestissäni mainitsin kisan NDGA, joten korjataan:

NDGE Nurmijärvi discgolf experience

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #189 on: 17.01.15 - klo:14:15 »
Tänään puttasin sisällä 100 kertaa mitalla mitattuna 5 metristä. Systeeminä että puttasin 10 kiekon sarjoissa. Kiekot olivat penkillä puttiviivan vieressä josta otin ne yksi kerrallaan, että jokaisen heiton väliin tulisi pakosti edes pieni tauko. Olen huomannut että sarjatulella tulee parempia tuloksia, mutta onko se oikea tapa treenata?
Sadasta putista 90 meni sisään ei hyvä, muttei kauhean huono. 4 sarjaa meni niin että kaikki kymmenen upposi. Otinkin heti tavoitteeksi nyt talven aikana onnistua kerran 100 prosenttisesti. Huomasin kyllä että aika puuduttavaa se kuitenkin oli...tavallaan!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #190 on: 17.01.15 - klo:14:53 »
Itsellä juuri tuo toistojen tekeminen muodostuu nopeasti niin tylsäksi ettei jaksa keskittyä.
Motivaatio siis ei vain riitä keskittyneeseen harjoitteluun, siksi olenkin vähentänyt määriä ja keskittynyt laatuun silloin kun jaksan harjoitella.
Sen aikaa puttailen kun jaksan keskittyä. Sama muussakin harjoittelussa.
Ei siitä tule kuin paha mieli kun homma menee räiskimiseksi.

Siksi mulla on sekä kotona, että mökillä puttikori parkkipaikan lähettyvillä.
Vaimoa odotellessa jaksaa pienen puttitreenin ottaa useammin :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #191 on: 17.01.15 - klo:16:47 »
Minullakin on kanssa toi keskittymisongelma olemassa. Mutta siitä intoutuneena kävin uudestaan testaamassa saman jutun ja mitenkäs kävikään.
Taas 90/100 ja aikalailla samalla sarja jaolla. Yhden sarjan alkaessa olin ihan muissa maailmoissa taikkasten atmosfääreissä ja kilautin kaksi ekaa ohi. Heräsin siinä sitten ja loput 8 menikin sisään. Viimeiseen sarjaan ei saanut tulla yhtään hutia, muuten jäisin alle 90 tulokseen. Keskityinkin joka puttiin huomattavasti edellisiä paremmin, ja sehän tuotti tulosta kaikki 10 sisään.
Pari ongelmaa olen huomannut tossa itseään vastaan puttikisassa. Toinen on juuri tuo keskittymisen herpaantumisessa, vaikka putteja onkin vain se 100. Jospa tuollainen harjoitusmuoto auttaisi keskittymisen paranemiseen?
Toinen ihan käytännön ongelma on se että kun 10 kiekkoa puttaa, niin kiekot tuppaavat kekoontumaan siihen etupuolelle osan jäädessä pystyyn.
Siitä johtuen tulee aika ajoin kimmoke huteja mitä ei tyhjään koriin putatessa tule. Olen kuitenkin laskenut ne hudeiksi, vaikka kuinka selkeästi pomppaisi kiekkokasasta ulos.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #192 on: 18.01.15 - klo:16:12 »
Tänään meinasin jättää väliin kiekkoon koskemisen, mutta sitten kuitenkin päätin jatkaa puttikokeilua lämpimässä tallissa. Lisämotivaatiota hain asettamalla puttiviivan metrin eilistä kauemmaksi, eli etäisyys nyt 6 m.
Lopputulos putosi jonkin verran eli 84. Puttaaminen ei sinänsä tuntunut yhtään sen kummemmalta kun viidestä metristä, mutta yhdessä sarjassa multa karkasi ajatus ihan muualle ja heitin 4 putkeen ohi. Yllättävän väsyttävää hommaa noi 100 puttia on.
Päätin pitää lyhyen tauon n. 3min. minä aikana vastaanotin miellyttävän viestin kun hallitseva Suomen mestari Jalle ilmoittautui NDGE kisaan mukaan. Sen johdosta innostuin siirtämään puttiviivaa taas metrin kauemmaksi korista. Seitsemästä metristä puttaaminen osoittautukin melkoisen haastavaksi. Siltä etäisyydeltä puttini muuttuu jo huomattavasti epätarkemmaksi, ja mun tyylillä voiman käyttö lisääntyy merkittävästi.
Jouduin lukuisten ohiputtien jälkeen keräämään itseni monta kertaa, etten luovuttaisi kesken. Hikipisarat kohosivat otsalle kun sinkosin kiekkoja osoitteeseen MIHIN SATTUU! Vaivoin sain 70 puttia sisään. Kuuteen metriin saakka osuma tarkkuus pysyy ihan hyvänä, epäonnistuneet putit karkaavat lähinnä ketjuista ulos. Mutta seitsemästä metristä tulee jo useita puhtaasti ohimenneitä putteja.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #193 on: 21.01.15 - klo:09:39 »
Nyt on ollut pari päivää hiljaista. En ole jaksanut edes puttailla, se alkoi kyllästyttää. Ja motivaatiokin laski kun NDGE TD ei antanut mulle villiä korttia, ja nyt grandmasters kiintiö on täysi! Taidan roudata nojatuolin väylä ykkösen korin taakse 25.4 katsella koko päivän kauniita siivuja.
Tänä iltana on onneksi keilakisa, että putti treenistähän se käy.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #194 on: 22.01.15 - klo:08:48 »
Vaikka jotkut ovat nätisti pyytäneet vanhoja tarinoita lajin parista kerron nyt kuitenkin tuoreista tapahtumista. Mutta mitä tässä muutama päivä sitten tapahtui on niin pitkä ja ihmeellinen juttu jotta tämä tosi tarinani ilmestyy jatkokertomuksen muodossa. Eli turinoin kun ehdin/ jaksan.

MITÄ KAIKKEA VOIKAAN TAPAHTUA NDGE 2015 KISA JÄRJESTELYJEN YMPÄRILLÄ!

Kävin tuossa muutama päivä sitten jälleen kerran kiertelemässä Nurmijärven golfkeskuksessa tarkastellen aluetta "sillä silmällä". Josko sieltä löytyisi vielä jotain uusia ideoita kisa väylien suhteen. Aikani talsittuani päätin käydä moikkaamassa Esaa klubilla.
Klubi rakennuksen ulko- ovelle päästyäni syöksyi silmälasipäinen, kookasta taskulamppua heiluttava vartijan pukuun sonnustautunut mies pysäyttämään kulkuani.
" Hetkinen! mihinkäs sitä ollaan menossa?"
" Tapaamaan Esaa"
" Jaahans, ja minkähän takia?"
" Olen järjestämässä frisbeegolf kisaa ja se...."
" Ai sinäkö olet järjestämässä NDGE 2015 tapahtumaa?"
" Kyl..."
" Minä olen Ari Stevari. Turvallisuus alan merkittävä henkilö. Tulin tarkastamaan josko tähän merkittävään kilpailuun on tarvetta puuttua. Nimittäin turvallisuus alan merkittävänä ammattilaisena velvollisuutenani on kartoittaa kaikki riskitekijät!"
" Mitkä ihmeen riskitekijät" kysyin huolestuneena
" Esimerkiksi greenit, punkkerit ja lammet. Haluan myös omalta osaltani hälventää yleistä turvattomuuden tunnetta" hän rehvakkaasti ilmoitti
" turvattomuuden tunnetta, mitä sillä tarkoitat?"
"Pyydän että pidätte jatkuvasti bägit auki ja kiekot näkyvillä. Ja pelaajilta tulen kohta tarkastamaan onko kaikki pelioikeudet kunnossa!" hän julisti entistä rehvakkaampana.
" Mutta kisaanhan on vielä kolme kuukautta aikaa, ei täällä ketään kilpailijoita vielä ole" ilmoitin vartijalle
" kolme kuukautta!" vartija polo hämmentyi täysin, ja pyörtyä kupsahti, vajoten totaaliseen shokkitilaan.
Soitin samantein ambulanssin, ja astui ovesta sisään klubin aulaan.

JATKUU