Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 426299 times)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #435 on: 29.03.16 - klo:11:39 »
Go Vänkkä ja 15 suoraan sisään..

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #436 on: 29.03.16 - klo:12:02 »
7 3 2 3 3

Ysin ja kympin flow säilyi yhdentoista avaukseen ja kakkoseen. 7 korttiin.
Kummun päällä sitten tuttu fööni, mutta ei puita.
Ja neljä seuraavaa menikin hyvin, jopa yksi pirkko (14) mahtui mukaan.
+8 ja silleen.
Loput infot kierroksen päätteeksi!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #437 on: 29.03.16 - klo:12:32 »
Surkea loppu!

5 4 3 4

Väylä 16 en hallinnut tuulta enkä etäisyyksiä...bogi
17 avaus vasemmalle kalliolle, umpi surkea lähestyminen ja bogi
18 varman päälle par
19 ilahduin! Etutiiltähän tää näyttää helpolta...nyt pelaan helposti pariin.
En pelannut....nepparia korttiin.
Yhteensä +11 karseaa.

Nyt lyhyt evästauko ja uusi kierros.
Tuuli on yltynyt jo kovaksi, mutta alle + 10 PITÄÄ SAADA!!!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #438 on: 29.03.16 - klo:13:06 »
Synkkä jakso:

3 4 3 6 6

Alku meni ysille asti hyvin, paitsi etteihän siihen kasin laatikkoon voi osua.
Ysin avaus oli suorastaan hieno, ja siitä ylpistyneenä sen jälkeen kaikki pieleen.
Tämä jakso +6 eli yhteensä jo seitsemän yli.
Mutta ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä!

Kasin laatikkoon osuu helpoiten jättämällä sen suunnitellun suoran heiton pois valikoimasta ja tuuppaamalla hyssen sieltä oikean kautta. Ei tarvitse heittää kovaakaan, mutta eipähän myöskään liitele kilometriin.

Pitääpä sopia sellainen pelikirjakierros sulle tuonne Kaatikselle. Parannetaan vähän pelikirjaa, jätetään turhat muhjuilut pois ja keskitytään tekemään tulosta. Sittenhän ei tarvitse enää kuin tylsästi pelata pelikirjan mukaan :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #439 on: 29.03.16 - klo:14:22 »
Tokalla kierroksella pistinkin kivaa...liian korkeaa hysseä peliin. Sivutuuli ja kiekko kilometriin.
En kyennyt en, alle kymppiin toisellakaan.
Viimeiselle väylälle +9 tilanteesta. Enkä vieläkään kyennyt par tulokseen, neppari jälleen tuloksena.
Vaikka tulokset olivat lähinnä surkuhupaisia, niin pystyin taas tasaisiin kierrosaikoihin. Vaikka koventunut tuuli ja lievä väsyminen alkoi haitata.
Nyt on heitot tältä päivältä heitetty.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #440 on: 01.04.16 - klo:07:58 »
Eilen vietin aamupäivän Helsingin kahdella tutulla radalla. Ajoin alkajaisiksi Taliin, missä ikäväkseni huomasin että väylät 1-6 olivat pelikiellossa. Varmaan syystäkin, ja itseasiassa koko radalle olisi hyväksi pieni lepotila. Rata oli osittain aika kurainen, mutta muuten tuttuun tyyliin mainio.
Pelasin siinä sitten väylät 7-19 tulokseen +6. Kierros sisälti peräti 4 OB:ta, mutta pirkkojakin tuli kuitenkin 2. Väylän kahdeksan tiillä ihmettelin että miten siitä ikuna voisi saada par tuloksen (3). Avaukseni oli kuitenkin jostain syystä liki täydellinen. Kiekko lensi suoraan kapeaa ränniä pitkin, ja putosi alas sitten niitten oikealla olevien viimeisten puitten kohdalla ennen koria aukeeta, ja keskelle väylää. Jostain syystä se kuitenkin nousi pystyyn maahan osuessaan, ja lähti pyörimaan alaspäin kun hidastetussa filmissä. Aikanaan se sitten pysähtyikin, keskelle tietä (ob). En siis taaskaan paria tehnyt, vaan tuplabogin. Seuraavaa onnistunutta avausta kyseiselle väylälle joutunen odottamaan n.20 vuotta.
Kierroksen jälkeen päätin mennä heittämään kierroksen legendaariseen Meikkuun. Talissa ei vielä ollut minun ja parin hevosen lisäksi ketään muita, mutta Meikun kallioilla oli jo ryhmiä heittelemässä.
Nyt pääsen kerrankin kehua retostelemaan. Heitin elämäni ensimmäisen bogista vapautetun kierroksen, -3 tulokseen ylsin heittämällä 3 pirkkoa ja 13 par rykäisyä. Muutamilla väylillä häikäisevät putit täysin tyynessä ilmassa pelastivat bogeylta.
Saa nähdä joutaako tänään minnekään heittämään, kun on niin törkeen paljon mm. kirjallisia futishommia ja illalla vielä jengin keilaus/saunailta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #441 on: 04.04.16 - klo:08:09 »
Perjantaina menin Hyvinkäälle heittämään, ajatuksena pelata molemmat radat. Aloitin Nummenmäestä. Hiljaista oli melkein loppuun asti, kunnes vastaan tulivat herrat Toivonen, Manner, Piippo. Viimeisellä väylällä sain heidät kiinni, ja kun pojat ehdottivat toista kiekkaa heidän kanssaan niin muutin suunnitelmiani toisen radan suhteen. Seuraan liittyi myös Susanna.
Muiden ohjelmien takia lupasin heittää kuitenkin vaan n. etuysin. Ja oikeastaan se riittikin ihan hyvin viidakkogolfiin, väsyin totaalisesti (henkisesti) risukossa pelaamiseen. Ja sisäkorvissa tinnitti KOP-KOP-KOP...KOP-KOP-KOP!!!
Minun taidoilla Nummenmäen pitkät väylät tuntuivat todeeeella pitkiltä.

Eilen sitten Meilahden päätöskisassa. TEEDEET Kempaksen avustamana olivat tehneet mukavia lisäväyliä, ja huisia muutoksia kiinteisiin. 2*19 väylää tyynessä, mutta alussa tihkusateisessa säässä.
Älyttömän hauskaa, ja varsinkin kisa Turon kanssa oli jännittävä. Toki sen otatuksen vein kokemuksen turvin. En loistanut kertaakaan, mutta sellaista tasaista puurtamista se oli. Radan par lukemiin 58 en päässyt, mutta 60 ja 62 tuloksiin olin hyvin tyytyväinen. Putti toimi hienosti ( Turo voi todistaa), ja draivihan on tajuton ;)
Tänään on kauhiasti pikkuhommaa. Lähimmäisten avustamista, golfkeskuksessa käyntiä ja futistreeniä. Mutta heittämäänkin tekisi mieli!
Joten ei mulla ole aikaa täällä naputella!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #442 on: 06.04.16 - klo:09:58 »
Maanantai iltana mietin missä vietän tiistai päivän. Vaihtoehdoiksi muodostui Hanko/Tammisaari ja Tuusula. Ja frisbeen heitto tietenkin mielessä.
Aamulla päätin sitten pilvisen sään takia päätyä lähipeliin, eli Tuusulan Ristikiven ja Pulkkamäen radat kohteena........ja siinä välissä lisämausteena Road Starin Poliisi annos!

Ristimäen radan olin viime kesänä osittain pelannut, mutta nyt pelataan kokonaan. Huomasin parin väylän jälkeen, että aamulla olin unohtanut syväjäädytyksestä sulattamani entisen väykän vaatteitteni sisään. Sehän tarkoitti sitä, että heitot olivat harkitsemattomia sinnepäin rykäisyjä. Siinä joutui siiliä raapimaan useaan otteeseen, kun ihmetteli kiekon lentoratoja. Kierroksen tulos oli +6, ja se tuntui kovin huonolta.

Se tuntui niin huonolta, että pakkohan se oli laittaa entinen minä takaisin jäätymään ja aloittaa uusi kierros nykyminänä. Ei muuta kun tukka pois silmiltä, ja uudestaan baanalle. Entinen minä ei ollut kuitenkaan vielä ehtinyt kokonaan jäätyä, koska kierros alkoi yhtä heikosti kun edellinenkin, eli kahden väylän jälkeen +3. Aloitin molemmat rundit väylältä 2. Nykyaikaisilla pakastin menetelmillä jäätyminen tapahtui kuitenkin nopeasti, ja uusi väykkä pääsi kokonaan valtaan. Siinä sitten alkoikin par tulosten tulva, kunnes kun rata kääntyi takaisin kohti ykkösväylää alkoi nykypappaakin väsyttää.
Kotona syöty aamiainen ei kantanutkaan kahta kierrosta, ja niin energiataso hiipui hälyttävästi. Ja kun loppuu energiat, loppuu ns. flow tila jne. Loppu olikin vaan heittelyä ilman päämäärää, ja se johti ensimmäistä kierrosta huonompaan tulokseen...+7

Olin kovin pettynyt suorituksiini, mutta poliisiaterian ajatteleminen lämmitti mieltä.
Ristikivi oli erittäin positiivinen yllätys. Monipuolinen ja hauska rata, missä riittää ihan tarpeeksi haastetta ainakin meikäläiselle. Ja se uusi mandosumppu väylällä 11?, on mahtava rakennelma. Nautinnollinen rata, minne menen varmasti monta kertaa uudestaan.

Vajaa 20 vuotta sitten Markus "Lilli" Lindewald opetti mulle heittämisen alkeet, ja silloin ihmettelin kuinka innostunut hän oli kiekkojen lennosta ja lentoradoista. Mutta eilen sain kokea itsekin kiekon lennon ihanuuden. Se suora väylä mikä menee siinä tien vieressä oli tapahtuneen keskipisteenä. Heitin avauksen n.20 metriä eteenpäin, oikealle pajukkoon. Kiekko kimposi kuitenkin väylän reunalle. Korille oli matkaa n. 60 metriä, oranssi buzzz käteen, tanakka heittoasento (tanakka on mulle helppoa). Kiekko ilmaan, ja tuntui että koko maailma hiljeni. Maailmassa ei ollut enää mitään muuta kuin Pyhä Kolminaisuus minä, kiekko ja kori. Oranssi muovin pala lensi nuolisuoraa kohti koria, sen lento tuntui kestävän ikuisuuden. Nautin tilanteesta henkeä pidätellen, pupillit soikeena....sehän menee suoraan koriin!
Ei mennyt...kaihiset silmäni arvioivat lentoradan väärin, Buzzz jatkoi matkaa ehkä kymmenen sentin päästä ketjuista eteenpäin. Onneksi se osui korin takana n.10 metrissä puuhun, muuten se jatkaisi matkaansa varmaan vieläkin. Hienon heiton johdosta ajauduin eteeriseen flow tilaan, ja siinä tilassa kympin putti ei voinut epäonnistua.
Se oli sellainen heitto, että mietin heittämisen lopettamista ikiajoiksi mutta päätin jatkaa seuraavat 20 vuotta uuden superheiton metsästystä.

Grillin kautta ensimmäistä kertaa Pulkkamäen radalle. Rata oli yllättävän kiva, vaikka alku olikin aika preeriaa. Sinnekin pitää päästä uudestaan, koska poliisiateriasta huolimatta en saanut itselleni enää oikeanlaista fiilistä. Ja koska puhelinkin soi jatkuvasti, niin en enää jaksanut keskittyä viskelyyn. +2 ja silleen, eipä siinä muuta.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #443 on: 06.04.16 - klo:12:51 »
Itseni toistamisen uhallakin laulan taas saman vanhan mantran. Se miksi frisbeegolfia jaksaa pelata kierroksesta toiseen vaikka välillä menisi kuinka päin &#&#%&€& on se että se seuraava heitto voi olla juuri niin upea. Ps. eikä sen tarvi olla edes oma heitto.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #444 on: 10.04.16 - klo:10:25 »
Mää mittää oo treenannu muutamaan päivään!
Minua on viimepäivinä pyytänyt useampikin hahmo mukaansa pelaamaan milloin minnekin. Olen todella hämmästynyt, mulla on kavereita vaikka NDGE16 ilmoittautuminen on päättynyt ja olen vähemmän mukavaa peliseuraa. Valitettavasti työ on estänyt minua kaikelta huvilta, mutta iso kiitos kaikille peliseuraa tarjonneille.
Niin kuin kolleeka sanoi perjantai että tää duuni pilaa kaiken kivan.

Luin äsken tuo
ta Hyvinkään tämän päivän kisan osallistuja luetteloa. En kritisoi, eikä kuulu mulle, ja sääntöjen mukaan mennään! Vaan huvittaa kun katsoo pelaajalistaa esim. noviisi amatööreistä.
En ole tutustunut luokkajakoon millään tavalla, mutta vaikka itse jäisin moisessa kisassa varmasti viimeiseksi, niin en kuitenkaan miellä itseäni millään noviisiksi...onkohan mulla turhan suuret luulot itsestäni ::)

Kevät räjähtää käyntiin tänään, hyvää fribakevättä ja kesää kaikille!

Rajamäen viikkokisat alkavat keskiviikkona 13.4. Paikalle saapuu myös Pointteri, tervetuloa ostoksille ja kisaamaan!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #445 on: 16.04.16 - klo:23:10 »
Siinä kiireen lomassa TD hommissa istui hiljainen herra auringon mukavasti lämmittäessä loistavasti menneen Piazza Open avaus kierroksen jälkeen. Ruokaa oli näköjään syöty ja kakkua nautittu.
Hetki poristiin ja 920 alustavat ratingit oli tiedossa ja kuulemma mahdoton toinen kierros oli edessä.
Näytti herra vaipuvan odottamaan sitä toista kierrosta , joka pistää kotimatkan tuntumaan pitkältä. -4 Skogby ensi kierros 52 heittoa.
En tiedä upposiko Putti samaan malliin mutta toinen kierros kulutti käsivartta vain yhden heiton enemmän ja 53 -3 on melko upea suoritus. . Ei tullut tuttua romahdusta... ehkä se siitä nyt ☺ hyvin pelasit.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #446 on: 17.04.16 - klo:08:44 »
Lauantai aamu. Herätys klo. 4.30, Piazza Open ei ollut siihen syy eikä seuraus. Olin luvannut viedä pari ihmistä lentokentälle kuudeksi, ja se tarkoitti pienen mutkan kautta hakua.
Helsinki-Vantaalta ajoin sitten hiljaista Kehä kolmosta Hankoa (Skogbytä) kohti, ja sain pitkästä aikaa kokea uljaan näyn kun Suomen suurin nisäkäs ylitti tien sen kummempaa varovaisuutta noudattamatta n. 20 metriä koslani keulan edestä. Pyörähdin vielä ennen kasia Tammisaaren keskustan kautta, ja totesin siellä ihmiset osaavat elää. Ei ollut Marketit auki, ei Ärrä kioskit eikä mitkään. Ei näkynyt ihmisiäkään missään, rannikkokaupunkilaiset ottavat rauhallisesti aamut.
Skogbyyn idylliseen pikku kylään löysin helposti Miikkan ohjeiden, ja tienvarsi kylttien opastuksella. Matkan varrella näin koreja metsässä, ja siellä oli paljon ihmisiä heittämässä kiekkoa. Ilmankos kaupungilla ei näkynyt ketään, nehän ovat täällä!
Ajoin kuitenkin suoraan varmistamaan osallistumiseni kisatoimistoon, ja koska pelaajakokouskin oli siellä niin jätin itselleni uuteen rataan tutustumisen itse kisakierroksille. Kisan alkua odotellessa, aika kului vastatessa ihmisten NDGE16 kuulumisista.
Pelaajakokous alkoi ajallaan, ja sen jälkeen autoilla radan tuntumaan, ja etsimään aloitusväylää n:o 5. Väylän löydettyäni tein heti johtopäätöksen, ettei maksa vaivaa sitä koe heittää vaikka aikaa olisikin ollut ruhtinaallisesti. Väylä oli kun mikä tahansa golfkentän alamäkiväylä, paitsi että oikealla kimalteli aamuauringon loisteessa meri ja väylällä kasvoin puita...jumalattomasti puita!!! Pelikirjan kyseiselle väylälle loin nopeasti, silmät kiinni ja kiekolle rundua. Kisa alkoi bogilla.
Pooli kaverini olivat minulle entuudestaan tuntemattomia, mutta mukavan oloisia nuoria kolleja. Koska luontainen ujouteni ja rajalliset sosiaaliset taitoni hiljensivät minut, pystyin keskittymään hyvin itse pelaamiseen. Pelini sujui tasaisen hyvänä alun haparoinnin jälkeen. Varsin surkeat avaukset sain paikattua, hyvillä lähäreillä ja varsinkin maailmanluokan puteilla. Jos joku olisi ne videoinnut ja se olisi mennyt jonnekin juutuuppiin ihmisten näkyville niin joku olisi voinut hätäpäissään tehdä väärän johtopäätöksen "toi pappa osaa ainakin putata!". Ei se oikeesti osaa.
Heitin kierroksen -4, mikä oli hyvä suoritus kun ottaa kyvyt huomioon, mutta ei ehkä kuitenkaan niin hyvä verrattuna sen aiheuttamaan kohuun. Jopa liiton puheenjohtaja onnitteli viestin välityksellä, olin otettu. Susannalle lounaalla juttelinkin, että kuinka tunnetusti surkea pelaaja olen, kun tälläinen reilusti alle keskitason tulos aiheuttaa moisen onnittelu ryöpyn. Olin kuitenkin oikein tyytyväinen heittelyyni, ja kiitän kaikkia jotka suoritukseni noteerasi :) Spirittiä huipussaan!

Toiselle kierrokselle pääsin pelaamassani poikasten luokassa (MPM) peräti ykköspooliin! Myös toinen pappa Arsenal fani Ari pelasi siinä, totesinkin hänelle että pitäisikö siirtyä MPM luokkaan, koska MPG luokassa pelaan aina toisen kierroksen pas...poolissa.
Viiden hengen pooleissa heitettiin leppoisassa hengessä. Aloitin kierroksen huonosti. Pienet pilkkimiset, ja lämmittelyn jättäminen auringon hoteisiin lounastauolla olivat turruttaneet kropan hyvänolon raukeaan olotilaan.
Jostain kertoo kuitenkin jotain se tosi asia, että sain kuitenkin alun hölmöilyn jälkeen peliotteesta kiinni, loppukierroksen sujuessa taas ihan kelvollisesti. Tulos tietenkin heikkeni ensimmäisestä, mutta vain heitolla joten tyytyväisyyteen oli aihetta. Tulostaulukossa toki tasaisessa kisassa romahdin kovasti alaspäin, mutta mitä sitten.

Skogbyn Piazza Open pähkinänkuoressa papparaisen silmin:

- Rata oli yhdellä sanalla kuvattuna KIVA!  Ei ollut vaikea, mutta koko ajan sai olla varuillaan. Monta tiukkaa annukkaväylää, foreheittäjän unelmaa, joku sanoi. Itse kun en pysty, enkä osaa niin sain hyvän harjoitus session annukkaheittoihin. Jotkut onnistuivat, useimmat olivat katastrofaalisen huonoja.

-Järjestelyt olivat loistavat! Taidan kilauttaa kaverille (Miikkalle), ja pyytää häntä NDGE16 tirehtööriksi. Kuuluvalla äänellä, ja selkeällä artikoloinnulla kevyellä huumorilla höystettynä hypnoottiset pelaajakokoukset. Susanna luo omalla iloisella tavallaan kisaan kotoisen tunnelman, kiitokset ja pipon nostot molemmille.

- Ruokailu oli mahtia, kaik yhes koos! Lounas oli maittava, jälkiruokineen! Suuri kiitos Piazzan henkilökunnalle.

- Ihan huikea tapahtuma! Oli suuri ilo ja kunnia olla mukana tälläisessa tapahtumassa.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #447 on: 17.04.16 - klo:10:19 »
Muutamat tulevat kisat ovatkin sitten reittinki vapaat, eli keskiviikkona Rajamäen viikkokisa pisteitä jahtaamaan. Ja lauantaina sitten kaveritapaaminen Nurmijärven golfkeskuksessa. Tulos urheilua kun en voi unohtaa, niin tavoiteenani on sijoittua NDGE16 kisassa MPG luokassa 15 parhaan joukkoon.
Toukokuussahan on sitten Kaatiksen Spring Masters, ja tavoitteena jatkaa pelaamista oman rating tuloksen yläpuolella.
Kesäkuussa vielä Masteri, ja sen jälkeen taitaa tulla piiitkä tauko ennen Syysmyrskyä!
Tai no tietysti mahdollisimman paljon Rajamäen viikkokisoja.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #448 on: 27.04.16 - klo:11:33 »
Viime lauantaina osallistuin NDGE16 tapahtumaan. Nurmijärven golfkeskuksessa pelattiin tällä kertaa 2*18 väylää hyvinkin vaihtelevissa sääolosuhteissa.
Ensimmäisen pooliarvonnan suhteen minulla oli tuuria. Sain pitkälle lenkille kavereiksini Tammisaaren Arsenalin Ari Österlundin, Kurikan aina ryhdikkään putti-ihme Ilkka Tammisen, kilpaladuille palaneen totaalisen katastrofin Hannu "Lyly" Rajalan, ja Oulu -Espoon pikkupojan Juho Halti Parviaisen. Olipahan hienoa seuraa...kiitos kisan TD:lle arvonnasta. Päästiin vielä samalle tiille 5 nuoren veitikan kanssa, jotka aloittivat siis ennen meitä samaiselta ykkösväylältä, he olivat Limpurin Jussi, Loukon Samuel, Vesalan Tomppa, Pursion Tinde ja joku Meresmaan Jussi. Pojilla tuntui olevan hauskaa, vaikka avaukset olivat pojilla kovin onnettoman ponnettomia!

No en sen enempää astu muiden reviirille, joten keskitytään omaan suoritukseen. Ensinnäkin nautin pelaamisesta kovasti, vaikkei ihan huippu heittoja nähtykään. Samoin Skogbyssä loistaneelle putille oli käynyt kuin sille kuuluisalle pierulle saharassa. Mutta kyllä tällainen hehtaaripyssy nauttii kun ihan kaikki heitot eivät kolise puun rungoissa.
Loppu väylillä alkoi kuitenkin harmaita pilviä kasaantumaan muuallekin kun taivaalle. Huomasin että aikataulu on kusemassa pahasti, harmitti vietävästi pelaajien ja kisatoimiston väen puolesta. Päätinkin antaa kovasanaista palautetta kisan TD:lle asiasta, törkeetä!
Olin kuitenkin tulosten mukaan peräti kolmantena, ja ykköspoolissa! Paitsi etten ollut, nimittäin siinä helvetin hötäkässä kierroksen jälkeen olin tehnyt laskuvirheen ja niin kahden rankku pisteen ansiosta putosin kuudenneksi.

Senhän sitten arvasi että toinen kierros alkoi myöhässä...paljon myöhässä! mutta olin asennoitunut, että kun tää kisa pilaa kuitenkin koko päiväni, niin keskityn olennaiseen.
Kun sitten vihdoin ja viimein se onneton TD sai jaettua uudet scoret, päästiin matkaan. Aloitettiin siltä kakkoskierroksen yllätysväylältä eli neloselta, ei veteen muttei oikein muuallekaan, kolmonen korttiin. Seuraavalle tiille siirtymisen aikana alkoi kuitenkin happamat ilmeet loistamaan mielikuvissani, ja alkoi käydä sääliksi kisan järjestäjiä. Kaikkensa tekivät, mutta silti keikka kusi!
Siinä alkoi ote herpaantua, sitä mukaan kuinka kauaksi ajatukseni karkasi ihan johonkin muualle kun pelaamiseen. OB:t paukkui joka heitolla! Sää parantui kuitenkin koko ajan, ja mitä mainioin ryhmä ympärillä karkoitti ikävän ja sen myötä sain jälleen otteen pelistä. Se ote kantoi kivasti toiseksi viimeiselle väylälle asti, kunnes päätettiin minun kannustamana tarkistaa tilanne. Kolme äijää pisteen sisällä taistelemassa sijasta 6. Olimme väylällä 2. Niinhän siinä kävi, valtavalla riuhtaisulla mandon väärälle puolelle, ja eikun dropparille. Ja kun virheen paikkauskaan ei onnistunut, niin takkiin tuli. Viimeinen eli väylä 3 oli enää muodollisuus. Petri nousi yksin kuudennelle sijalle, ja minä jaoin Timon kanssa sijan 7 kristillisesti....ehkä minun tapauksessani turhan juhlallisesti sanottu, enhän kuulu edes kirkkoon.
Petri Isola, Timo Hurula, Mika Rintala ja Ilari Niemipelto....oli kunnia pelata moisten herrojen kanssa auringon laskeutuessa Lapoonjärveen, KIITOS!

Seuraavaksi sitten tämän illan kohokohta Rajamäen viikkikset, ja seuraava rating kisa Kaatiksen Spring Mastersissa. Takana tältä keväältä 4 rating kierrosta, kaikki yli oman lukeman, joten tyytyväinen pitää olla.
Kaatis on kuitenkin ihan oma maailmansa, joten takapakkia on tiedossa.


Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #449 on: 27.04.16 - klo:12:54 »
Vinkki Kaatiksen takatee pelaamiseen. Monella väylällä kannattaa avata 30m lyhyempi kuin mitä voisi päästä jos onnetar ja kyvyt osuisi kohdalleen.. toisella sitten hanat auki. Usein tuo toinen ei oikein onnistu pusikosta.. 😊 ainakin itselle tarkoittaa midaria avaukseen ja sitten driveria mukille jos jäi vajaaksi 😊. Tsemppiä