Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 420495 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #675 on: 17.01.17 - klo:11:23 »
Discraft Z Buzzz OS 174g punainen

Kun mun takatukka alkaa reagoimaan tuuleen, niin bägistä kaivetaan esiin herra Ossi Buzzz. Tämä lättynen on minulle jo kovastikin ylivakaa, eli heitolla kun heitolla Ossi laskeutuu vasemmalle sanoo lennonjohto mitä tahansa. Että siinä mielessä tiettyihin heittoihin takuu varma tuote. En ihan valtaisissa myrskyissä ole kiekkoa vielä heittänyt, että täysin aukotonta tietoa minulla ei ole Ossin vastatuuli lentokyvyistä, mutta hiusten hulmauttavalla vastatuulella ainakin toimii.
Zeta muovi kestää hyvin kulutusta, mutta on vähän liukas. Eli ei mun suosikki muovilaatua kuitenkaan.

Ossi matkaa ympäri maita ja mantuja reppuselässäni erikoistehtäviä varten, mitkä hän suorittaa nöyrästi ja pyyteettömästi. Oiva kamu siis!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #676 on: 17.01.17 - klo:11:28 »
Tähän väliin pieni vinkki!
Vaikka itse en ole naamakirja ihmisiä, niin te jotka olette niin käykää välillä vilkaisemassa Mikan ylläpitämää KKp Bats kilpailut/ facebook sivustoa. Sieltä löytyy aina jotain pientä, mutta ajankohtaista tietoa pienen, mutta sievän fribaseuran toiminnasta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #677 on: 17.01.17 - klo:16:34 »
Napsautetaan tähän vielä,

Discraft Z FLX Zone pinkki 175g

Jos rehellisiä ollaan, niin en oikein tiedä mitä eroa on flexillä, ja zetaflexillä. Mutta isäntänsä kaltainen löysä, ja lepsu se on.
Arin kirjoituksien ja jutustelujen innoittamana Zonen bägiini viime syksynä hommasin. Kiekko on sinänsä mielenkiintoinen, ettei se lennä ainakaan mun heittämänä senkään vertaa kuin muut kiekot.
Se toimii mulla samassa virassa, kun edesmennyt NDGE15 kisassa lampeen hukuttautunut Kanteleeni :'( Siis mä en sitä sinne heittänyt, se ihan itse sinne lensi koska ei enää kestänyt mun pelaamista. Surullista! Paremmissa käsissä se olisi varmasti lennellyt tyytyväisenä paljon pitempään.
Zonella heittelen lyhyitä hyssejä, en oikeastaan muita. Kiekko on erinomaisen tuntuinen, ja laatuinen, mutta ei ainakaan vielä ole saanut mitään isompaa roolia pelissäni. Mutta se on vielä niin nuori, että sillä on hyvin aikaa sopeutua bägiin ja kisojen viimeisiin sijoihin ja sitä kautta nousta vaikka kuinka suureksi tekijäksi!

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #678 on: 17.01.17 - klo:17:54 »
Loistava kiekko.
Itsekin hankin viime vuodelle sen bägiin Arin innoittama. Itse käytän sitä fore-lähestymisiin 30-60m matkoilla ja kyllä nuo pikku hysset toimii myös tällä vekottimella oikein hyvin. Olen myös laittanut merkille, että kiekko ei paljon skippaile alas tullessaan, joten iso plussa myös tässä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #679 on: 17.01.17 - klo:18:07 »
Tosta fore vinkistä otan kopin, kiitos! Keväällä olisi tarkoitus oppia forettamaan edes 30 metriin saakka....jos vaan saan ton olkapään siihen kuntoon, että pystyn ylipäätään forea heittämään.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #680 on: 17.01.17 - klo:21:10 »
Paljastetaan näin urheilugaalan kunniaksi Haltini viimeinen midari, ja se onkin ei enempää eikä vähempää kuin,

Discraft Comet 175g valkoinen komeetalla kuvitettuna

Tämän kiekon rooli bägissäni on enempi henkinen kuin fyysinen. Tämä Comet on nimittäin ensimmäinen frisbeegolfkiekkoni. Ostin sen 1998 Helsingin Aleksi 13:sta, sen urheiluosastolta hintaan 139 markkaa!!!. Siellä oli hyvin vaatimaton kiekkovalikoima, ja muistaisin että ostin sen puhtaasti ulkonäön mukaan.
Eihän se näytä miltään nykykiekkoihin verrattuna, mutta kyllä Comet komee on!
Hymy karehtii naamallani, kun muistelen Cometin tuomaa ylivaltaa Rajamäessä. Ei frisbeegolfkiekkoa oltu ennen meidän kylässä nähty. Ja kun heitin sitä n.30 metriä nousin hetkessä vähintään puoli-Jumalan asemaan kyläpahasessamme. Mykistävää on se että kiekko on edelleen tallella, enkä juuri sen pitemmälle kiekkoa vieläkään heitä.

Mihin sitä vielä tarvin? En oikeasti enää mihinkään. Mutta jos maasto on sellainen ettei pelkoa häviämisestä ole niin lyhyttä antsaa voin sillä heittää. Tarkoitus on myös putata aina kisan viimeinen putti Cometilla! Se on sen kunnian ansainnut!!

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #681 on: 17.01.17 - klo:22:37 »
Mahtava tarina ja hieno kunnianosoitus kiekolle!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #682 on: 18.01.17 - klo:07:05 »
Kiitos!
Aina välillä olen pitänyt Cometin visusti tallessa ettei se häviäsi, mutta heittämistä varten se on aikoinaan ostettu joten......
Cometin pohjassa näkyy vielä haaleesti alkuperäiset tekstini väykän liito, ja lankapuhelin numeroni.
Täytyy nyt vielä harkita, että ottaisinko vielä yhden vanhoista Gazelleistakin bägiin mukaan ::)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #683 on: 18.01.17 - klo:08:17 »
139 markkaa??? :D Nyt kun ei ihan joka hinnan kohdalla tule kerrottua enää kuudella ja päiviteltyä että kylläpä on euroaikana kallista mummonmarkkoihin verrattuna niin
äkkiseltään näyttää aika isolta tuo lukema!
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #684 on: 18.01.17 - klo:13:13 »
Eipä noita kiekkoja ollut myynnissäkään niin kuin nykyään. Taisi Seppo olla ainut kauppias ja maahantuoja. Eikä Aleksi 13 ollut se edullisin pulju kiekkoa ostaa.
En kyllä muista mitä kiekot maksoi takakontista ostettaessa, halvemmalla kuitenkin.
Eikä tästä ole kauankaan kun Stokkalla, Intersportissa ja vastaavissa kiekot maksoivat 20-25 ekee, eli sen 120 - 150 markkaa!
Onneksi niitä nykyään saa jo edullisemminkin. Ja valikoimat ovat ihan eri luokkaa kun ennen vanhaan.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #685 on: 19.01.17 - klo:04:19 »
Inflaatio on iskenyt neljänneksen euroon vaihdon jälkeen, joten 7,5 on kerroin. Comet on kiva ja niin on osa valtavan erilaisista fuseista. Fuse on lyhyempi ja suorimmat kääntävät vähemmän kuin nykyiset cometit. Olen lainannut first run Cometit, joka ei käännä sadan metrin heitolla. Tekisivätpäivää uusia yhtä hyviä, ostaisin varastoon. Onneksi emac truth on melko pitkä ja vain vähän kovilla vedoilla feidaava ja fuse, Roc, Buzzz jne. suorempiin toimii apuna. Ihan samaa ei aja, mutta kelpaa useimmiten.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #686 on: 20.01.17 - klo:18:42 »
Vierumäellä meni taas muutamia päiviä, mutta nyt palaan asteittain bägin kimppuun.

Siirrytään nyt sitten draiveri osastolle. Koira ihmisten foorumissa siirryttäisiin tässä vaiheessa varmaan dreeveri osastolle.

Esittelen hyökkäyskalustoni ikään kuin alivakaammasta ärjympään moldiin.

Discraft Surge 173g SNC kisakiekko vuodelta 2009  muovilaadusta ei tietoa, veikkaan Z

Tätä maastoon helposti naamioituvaa missä Seppo luuraa kiekkoa, käytän avauksissa kun on tyyni, tai myötäinen. Surge lentää kauniisti, ja pitkään suoraan vain hienoisesti vasemmalle niiaten matkan päättyessä.
Myös pitkiin antsoihin se on varma valinta, pitää hyvin valitun lentoreitin liitäen nätisti kohteeseen.
Siis oiva kiekko....ainakin minulle!
Vastatuulen koittaessa Surge pysyy visusti Haltin pötsissä, ei uskalla edes vilkuilla ulos!

Kiekon huono puoli on sen moniväri kuva, koska siinä on paljon vihreää ja ruskeaa. Sen hukkaa helposti avoimempaankin maastoon.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #687 on: 21.01.17 - klo:13:08 »
Ennen kun mennään bägissä eteenpäin, niin unohdin mainita Surgen osalta että se on heittämistäni kiekoista kaikkein lähimpänä legendaarista nine time Innova Gazellea. Sen takia Surge tuntuu niin ihanan hyvältä!

Discraft Undertaker Z 175g oranssi

Tämän kiekon hankin Frisbeepointista vasta kesän loppu havinoissa. Ihastuin kiekon kuvaan, siinähän on ilmetty minä Arsenalin tappion jälkeen ;D
Kiekon piti olla Surgen korvaaja, koska mulla ei ole kuin 2 SNC 2007 mallia. Olin jo jättämässä se varastoon, mutta ihan täysin Underi ei ainakaan vielä pystynyt syrjäyttämään Surgea. Surkee heittää surgeeta!
Nyt ne kuitenkin on bägissä sopuisasti vierekkäin. Jos on pieni vastatuuli, niin sitten kaivan Underin esiin, koska se kestää sitä paremmin kuin vanha Surgeni.
Ja antsa heitoissa luotan surkeeseen enemmän.
Muutenhan kiekot ovat varsin samanlaisia, joten pitkällä aikavälillä Under tulee viemään Surgen paikan.
Harmi vaan ettei sitä taida saada fleksi muovilla. Ehkä tulevaisuudessa!?
Haltissani majailee 2 kpl oranssia minun näköistä kiukkupussia, ja varastossa odottaa vielä yksi uusi omaa esiintymisvuoroaan.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #688 on: 21.01.17 - klo:16:07 »
Huomenna pitkästä aikaa pienimuotoista kisailun poikasta, kun pelataan Rajamäen villatumppukisaa. En ole sitten Milleniumin heitellyt, joten odotan kovasti huomisia viskelyitä.
2*10 väylää paiskitaan, ja podiumille on tähtäin ;)
Pääsääntöisesti olen villatumppua pelannut Buzzz- Sparta, eli kahden kiekon taktiikalla. Mutta nyt täytyy pikku hiljaa alkaa taas totuttelemaan koko arsenaalin roudaamiseen kierroksella.
Nyt näyttäisi siltä, että kauden seuraava iso koitos olisi Piazza Open, jos kisaan mahtuu mukaan. Viime vuoden kisasta tykkäsin kovasti, erittäin kovasti! Rata oli mainio! Vaihtelevat väylät, ja kivat maisemat loivat erinomaisen kokonaisuuden. Tykkäsin myös kisan paikasta, pikkuinen rannikkokylä, jossain huitsassa! Kaiken lisäksi ruokailujärjestelyt olivat mainiot.
Omaan jalkaani tällä viestillä sahaan, mutta otan riskin suositellen kisaa koko kansalle. Kevät kauden kohokohta!
Tietysti kaikki menee päällekkäin, ja peräkkäin! Minulle se tarkoittaa taas aikamoista vääntöä että Piazzalle pääsen ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #689 on: 22.01.17 - klo:15:15 »
Kiva oli sää pelata Villatumppu kisaa. Talin parigolf ja muut menot oli syöneet pelaajia, mutta kiva pikkukisa saatiin aikaiseksi.
Paikallisten naamojen sekaan saapui Miikka "soturi" Saturi. Hän oli kai lukenut uhoamiseni podium paikasta, ja päätti tulla tuhoamaan haaveeni.
Köyhässä kylässä ei ole kuin kahdelle pelaajalle tilaa podiumilla, koska se on niin pieni.
Ensimmäisen kierroksen jälkeen Miikka vaikutti menevän kiistattomaan voittoon, mutta toisen rundin bogeyjuna venyi kohtuuttoman pitkäksi. Junailun takia ekan rundin miinusmerkkinen tulos, painui plussalle tokalla kiekalla. Soturi jäi lopulta neljä pojoo plussan puolelle.
Minä taas paukutin ekan rundin kahdella bogeylla kahteen plussaan. Toisen rundin väänsin tylsän tasaisesti pariin, kaikki väylät kolmosella!
Sehän taas tarkoitti sitä että kukistin Espoon suuren soturin kahdella heitolla, kotirata edusta oli jotain hyötyä!
Voittoon asti se ei tietenkään riittänyt kun Topi paineli kisan par tulokseen. Mutta kyllä on ihme ettei noin helpolla radalla meinaa miinus merkkisiä tuloksia tulla.
Mukavaa oli taas pelailla, ja samalla kateellisena ihailin Soturi Saturin avausheittojen sähäkkyyttä, nopeutta ja voimaa.
Onko hän minua teknisesti niin paljon parempi, vai vaikuttaako 16 vuoden ikäero noin paljon?