Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 420141 times)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #690 on: 22.01.17 - klo:15:35 »
Hieno oli sää ja +4 rata parin lopputulos näyttää tulevan radalta kuin radalta.
DD kiekkojen sisäänajo jatkui ja ihan mukavia heittojakin tuli. Gavel putterina näköjään ei vastatuulesta tykkää ja nousi yllättävän helposti korkeaksi.
Ihan matemaattisen kaavan mukaan 20 väylää meni.. 4 Pirkkoa ja kaksi tuplaa höystettynä bogey junalla mihin sai upotettua sen 2-4..
Mukava rata tuo rajamäki ja ihan kelpo uimahalli siinä vieressä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #691 on: 23.01.17 - klo:12:11 »
Kaverin kanssa pelatun sulkismatsin jälkeen keskustelimme urheilun vaikeudesta. Hän aloitti kanssani yhtäaikaa fribaamisen, mutta lopetti sen parin vuoden ahkeran heittelyn jälkeen. Kaveri alkoi pelata golfia, ja lätkää (harraste- ja nykyään ikissarjoissa).
Juttelin sille että ottaa pattiin, kun meikäläinen ei kehity millään tavalla frisbeegolfissa. Hän totesi siihen, että ei kaikki opi kaikkia lajeja. Ehkä frisbeegolf ei vaan jostain syystä luonnistu.
Hänkin ihmetteli miksi alkoi pelata aikoinaan lätkää, kun ei sitä osannut..eikä osaa vieläkään. Mutta kivaa se silti on!
Sama se sitten on mullakin. Ei tästä mitään tule, mutta on se heittely vaan niin helkutin hauskaa hommaa ettei voi periksikään antaa. Täytyy vaan nauttia pelaamisesta, ja lajin hienosta hengestä, unohtaen turhat tulos tavoittelut. En pysty! (pystyn!) en pysty! (pystyn!)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #692 on: 24.01.17 - klo:08:25 »
Aikamoista säätöä on nyt tää mun touhu, niinkuin aina. Paljon piti tehdä ja saada aikaiseksi NDGE17 kisaa varten tälläviikolla, mutta nyt teki sähköposti tenän.
Ei suostu lähettämään mitään, esim pelaajalistaa Mikalle. Eikä näköjään vastaanotakkaan mitään, jippii!!!
Tiukille menee taas!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #693 on: 24.01.17 - klo:11:25 »
Taas toimii. Oli postilaatikko täysi ;D Poistin muutama 100 viestiä, niin jo alkoi pelittämään. Nyt on NDGE17 pelaajalistat lähetetty eteenpäin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #694 on: 24.01.17 - klo:19:37 »
Tässä on ollut tätä kaikkee! Mutta jatketaan eteenpäin Haltin sisuksissa.

Discraft Zflx Crank 174g oranssi ( Matkassa myös punaisena samanlainen yksilö, ja varastossa lisää)

Tuulen yltyessä kaivan esille Crankin. Fleximuovisena se on niin lötkö ja sopivan nihkeä hyvän pidon varmistamiseksi. Ja rimmi on leveydeltään juuri minun räpylääni istuva. Käytän Krankkua toki tyynessäkin ilman tilassa, varsinkin jos kiekon pitää lopussa kääntyä vasemmalle pienesti.
Joudun kyllä olla tarkkana Krankun heittokulman kanssa, koska liian flättinä heitettynä se karkaa mun heitolla liikaakin vasuriin.
Crank ei kestä ainakaan flexinä kovin kovaa vastatuulta, joten tarkkana täytyy olla milloin tarvii ottaa jyrempiä kiekkoja kehiin.
Ari kertoi mulle, että Crank vaan paranee vanhetessaan eli kuluessaan. Mutta vaikka minun Crankit ovat kokeneet normaali Crankkeja enemmän puu, ja kivi osumia, niin eivät lento-ominaisuudet ole mihinkään muuttuneet.
Kaiken kaikkiaan olen onnellinen Crankien omistaja ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #695 on: 26.01.17 - klo:18:30 »
Tänään pääsi taas NDGE yllättämään, ja aikamoinen härdelli päivähän tämä on ollut ;D Olen erittäin otettu, ja kiitollinen että vielä löytyy pelaajia, jotka ovat kiinnostuneita NDGE:n kaltaisesta old school räpellyksestä. Ja aina sen varsin innostunut vastaanotto pääsee yllättämään. Mutta vielä on palikat oikeassa järjestyksessä, kiitos ihmisten tarkkaavaisuuden ja aktiivisuuden sekä Mikan, Hannun ja Markon hienon avustamisen. Ilman heitä olisin liemessä.

Mutta jatketaan nyt bägiä eteenpäin.

Discraft ZFLX Nuke punainen

Pienoinen vastis on muuttunut jo kovemmaksi. Krankku ei sitä enää läpäise. Mikä neuvoksi? No Nukehan on avain ratkaisuun.
Flexi muovin ihanuudesta ei enää tarvitse ylistys sanoja kirjoittaa, joten kerrotaan vaan että Nuke on mulle jo varsin ylivakaa. Sen takia en sitä kovin usein heitä paitsi juuri vastatuuleen, ja silloin kun kiekon pitää lentää suoraa sen 70-80 metriä ja kääntyä sitten vasemmalle.
Se voisi olla hyvä foreihinkin, en tiedä. Mutta täytyy kokeilla sitten kun pystyy forea harjoittelemaan.

Nuke on hyvä lätty, muttei varmaankaan korvaamaton. Eikä esitä mitään suurta roolia pelikirjassani!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #696 on: 26.01.17 - klo:19:44 »
Nostetaan framille vielä viimeinenkin kilpa-ase:

Discraft ESP Predator 174g punainen

Tämän kiekon hommasin vasta ihan kauden lopussa, joten en ole sitä heittänyt nimeksikään.
Predatorin tehtävänä on toimia täsmä aseena, kun oikein kunnon puhuri iskee päin kuontaloa.
Kiekko on hentoisille heitoilleni turhan jyrä, mutta uskon sen toimivan esim. Kaatiksen Jumalaisen Teletappi kummun päällä sen ikuisessa tuulessa!
Mun muutenkin heikko ratinki on entisestään heikentynyt juurikin Kaatiksen kauniilla, mutta ah! niin oikukkaalla kakkos kummulla.
Nyt mulla on kuitenkin tykki niihin olosuhteisiin...tuskin maltan odottaa kisoja niissä maisemissa.
Minä vannon Predatorin nimeen! Tai muutaman hölmöilyn jälkeen vannon upottavani sen Kaatiksen tai NDGE kisaradan lampeen.
ESP muovi on kyllä aika paljon jäykempää kuin Flexi, muttei kuitenkaan mikään kivi. Ja rimmissä on kiva sahalaita kohopainatus, se auttaa saamaan kiekosta varsin pitävän otteen.
Sitten kun ehdin niin kirjoitan vielä pienen lopputilityksen Haltin sisällöstä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #697 on: 28.01.17 - klo:16:28 »
Lyhyt yhteenveto pelivälineistäni:
Haltin reppubägihän oli lahja vaimoltani, joka oli sitä mieltä että selkäni ei enää kestä vanhaa olkabägi malliani. Innovan kassi toimi kuitenkin mielestäni loistavasti, ja kesti hyvin! Jatkaa kakkosbäginäni edelleen, esim. jos treeneissä tarvii kantaa vain esim.midareita.
Halti on tuntunut todella hyvältä selässä, ja kamaa mahtuu pidemmällekin vaellukselle ;D Onhan se vähän hassun näköinen, mutta niin on kantajansakin.
 Discraft painoitteinen kiekko ARSENALini ei paljoa intohimoja herättänyt. Innova, Discmania ja Trilogy tuntuu enempi ihmisiä kiinnostavan. Ja ehkä ihmiset myös huomasivat ettei multa kannata paljoa kysellä, kun en mittään mistään tajua :D

Uskon että on aika pitkälti sama millä kiekoilla heittää,ja jokaisella on omat syynsä kiekkojen valintaan. Ollaan paljon keskusteltu esim. siitä miksi DD tuntuu nyt olevan kovin IN (muoti-ilmiökö?). Innova ja Discmania kuitenkin pitää pintansa ykkösinä.
Jos en olisi alkanut keräämään Discraft painoitteista bägiä, niin olisin varmaankin "sekakäyttäjä" ;) niin kuin ennenkin. Mutta myönnän että jos nykyisten tilalle alkaisin jotain tiettyä merkkiä kerätä, niin kyllä se varmaan koostuisi Discmanian lätyistä. Ne ovat erittäin hyviä!
Toki Spartalle en tiedä muuta korvaajaa kuin Omega, ja Buzzz on korvaamaton!

Haltissani on tilaa vielä yhdelle! Ja kevään aikana päätän uskallanko otaa mukaan erään minulle rakkaan Innovalaisen...sen yhdeksän kertaisen!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #698 on: 30.01.17 - klo:08:06 »
Eilen Villatumppuiltiin kosteassa, hieman tuulisessa säässä. Kostea viileys tunkeutui luihin, ja ytimiin. Luihin ja ytimiin kävi myös osittainen jääkausi, mikä teki varsinkin nastattomilla kengillä taapertaneitten pelaajien kävelyn näyttämään siltä kuin olisi köntsät björn borgeissa.
Teet olivat ihan pelikunnossa, mutta muutamalla väylällä korin ympärillä jäätikkö muutti lähipelin arpapeliksi.
Aloitin poolini kanssa väylältä 9. Avaukseni jäi jo alkumetreillä puuhun, ja kakkosheiton heitin lampeen (OB). Tuplabogeyllä aloitin! Kahdella seuraavalla väylällä ylitin itseni avauksilla, ja niiden suosioisilla avustuksilla kaksi pirkkoa putkeen. Parissa oltiin, mutta loppu ei mennyt putkeen ja kierroksen päätyttyä olin 4 päälle lukemissa.
Toinen kierros meni yhden paremmin, ja total +7 riitti yllättäen podiumille. Toinen kerta peräkkäin toinen, ja toisen kerran peräkkäin nuori lupaus Topi Runsten vei voiton. Kilpailun parasta antia oli kuitenkin vanhan konnan Hannu Rajalan mainio ja samalla lupauksia antava pelaaminen. Lyly sijoittui viidenneksi, ja sitä kautta hänen päätavoite väykän päänahan skalppeeraaminen viimeistään kesällä sai uutta pontta.
Lyly saattaa jo NDGE17 kisassa tehdä jättipaukun.
Taas joutuu viikon vartoomaan seuraavaa koitosta!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #699 on: 31.01.17 - klo:08:20 »
Eilen Pointissa, ja mukaan lähti esp flx Buzzzeja 3 kappaletta entisten tueksi. Nyt ne riittää mulle, jos ei loppuiäksi niin ainakin loppupeleiksi.
Nyt aamulla olen setvinyt NDGE17 pelaajalistoja. Naisia vielä mahtuisi kisaan, mutta muut luokat ovat täynnä, ja muutama pelaaja on jonossakin/ luokka.
Tänään piirretään karttoja uusiksi, ja huomenna pitäisi scoret olla valmiit. Eli pikkuhiljaa eteenpäin.
Monessa urheilulajissa, ja seurassa podetaan talkoohengen puuttumista. Mutta NDGE:n osalta ei niin voi sanoa. Minä vaan maata möllötän, kun ympärillä talkoolaiset touhuu sitä sun tätä. Uskomattoman hienoa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #700 on: 03.02.17 - klo:09:25 »
Heittämiset ovat jääneet nykyään kokonaan sunnuntain Villatumppu kisojen varaan.
Fyysistä kuntoa olen yrittänyt 3-4 krt. viikossa parantaa kuntosalilla, pt:n ohjelman mukaan. Yllättävän innostunut olen siihen touhuun. Jos lihaskunnon treenaaminen yhtään auttaa selkä-jalka ja olkapää ongelmiin, niin olen todella tyytyväinen. Se voi auttaa jopa parempiin tuloksiin radoillakin.
Tässä vaiheessa elämää tuli taas muuttuvia tekijöitä, mitkä edelleenkin vähentää frisbeegolfin treenaamiseen ja kilpailemiseen jäävää aikaa, vaikka luulin että käy ihan päinvastoin.
Paljon odottamani, ja hehkuttamani Piazza Openkin jää väliin futisleirin takia.
Nyt sitten NDGE17, Hiidenvesi Open ja Syysmyrsky17 ovat ne pääkilpailut tulevana kesänä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #701 on: 04.02.17 - klo:10:59 »
Vuoden kolmas kisa ilmoittautuminen tehty! Hyvinkään Startti Master pääsiäisenä toimii hyvänä kenraali harjoituksena NDGE17 kisaan.
Hyvinkään kisassa on erittäin hyvä kattaus MPG pelaajia, ja varmasti lisää tulee ennen kuin ilmoittautumisaika päättyy.
Tuosta kisasta tulikin mieleen, että yksi kesän kohokohdista on tietysti Finnish Masteri kisa Isossa Kirjassa. Kuulemma upea rata, ja paikka! Ja kun kisa on muutenkin parasta AAA- luokkaa, niin sinnehän täytyy tietysti mennä.
Huomenna Villatumppuillaan, ja muutamaa väylää jälleen muokkaan. Eikä kyseiset väylät ainakaan helpotu, päinvastoin.
Eilen pelattiin Esan kanssa reikäpeli viidestä pisteestä. Esa nappasi heti kaksi ekaa väylää. Sen jälkeen pikkuhiljaa nousin ensin tasoihin, ja sitten ohi. 4-2 johtoaseman jälkeen en pystynyt enää mihinkään. Esa heitti hienosti, ja nousi ansaittuun 5-4 voittoon...varmasti otetaan uusinta joskus.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #702 on: 06.02.17 - klo:15:04 »
Tuli taas mieleen mun vanha jankutus erillisistä ikäluokkien SM-kisoista. Tähän asti siihen ei ole kait ollut tarpeeksi syytä, mutta jos katsoo vaikka tulevan kevään muutaman kisan osallistuja määriä niin ehkä voisi jo tosissaan alkaa harkita moista vaihtoehtoa.
Piazza Openin, Peurungan Summerin avaiset ja NDGE17 keräävät huikean määrän eri ikäluokkien pelaajia, jonoon asti. Ja kun vielä nimetkin osittain vaihtuvat niissä niin puhutaan jo oikeasti isoista pelaajamääristä. Varsinkin MPM ja MPG vetää porukkaa, mutta kyllä MPS ja vanhemmatkin saa jo kivasti pelaajia liikkeelle. Naisilla pelaajamäärien kasvu on myös huimaa!

En usko että ikäluokille tarvitsisi olla niin vimosen päälle prameet SM-kisat kun nykyiset ovat. Eli kisan järjestelyt eivät vaatisi niin kovaa työtä, etteikö moni seura pystyisi kisat toteuttamaan.

Kisat voisivat olla samaan aikaan kun avointen luokkien kisat, tai jos olisivat eri aikaan, niin silloinhan ikäluokista jotkut voisivat pelata myös avointen luokkien SM-kisoissa. Jos vaan ratingit sen mahdollistavat.

Erilliset kisat mahdollistaisivat useamman pelaajan osallistumisen kauden koho kohtaan. Myös avointen luokissa.

Pitäisin sitä myös hyvänä näyttönä Suomen frisbeegolfliitolta esim. Valolle, koska kaikenlainen KKI liikunta on niin kovasti pinnalla nykyään.
Kattojärjestöt näkisivät että frisbeegolf lajina liikuttaa kaikenikäisiä ihmisiä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #703 on: 07.02.17 - klo:10:31 »
Sunnuntaina Villatumppuiltiin, ja saimme vieraan suoraan Nummelasta (melkein suoraan hymyjen maan kuumuudesta).
Minulla kävi hyvä tuuri, kun arvonnassa osuin samaan pooliin Tompan kanssa. Tomppa aloitti hieman kangerrellen. Uusi rata, ja 40 lämpöasteen vaihtuminen pikkupakkaseen eivät luoneet parhaita mahdollisia puitteita tuloskiessin tekoon. Minä taas aloitin vahvasti par lukemiin nojautuen. Puolivälissä aloin hieman pehmetä, ja kun Tompan putit alkoivat upota paikasta, kuin paikasta niin luulin kaukaisen vieraan karkaavan.
Olinkin kovin hämmästynyt kun ensimmäisen kierroksen jälkeen molemmat olivat kuitenkin tasapäisesti +4 lukemissa.
Toista kierrosta pelattiin tasaisissa merkeissä aina puoliväliin asti, mutta sitten Väykkä alkoi pelata "väykkää"! Ja perinteisestihän se lupaa hyvää. Eikä tälläkään kertaa!
Tomppa pelasi toisen 3 yli, ja mie romahin seitsemän heittoa plussalle. Tompan totaali 7 yli riitti neljänteen sijaan, ja minun +11 sijalle 7.
 Mika heitti +2, ja Riku +3 ja niillä lukemilla herroille raha osingot!
Pelottavinta, mutta samalla kiehtovinta oli jatkoa ajatellen väykän kovimpien kilpakumppaneiden hyvät tulokset Esa jäi enää heiton päähän. Ja NDGE17 tapahtumassa väykän päänahasta haaveileva Lyly hävisi enää 8 heittoa.
Armoton taistelu tullaan käymään tulevana kesänä näiden kolmen pelaajan välillä!

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #704 on: 07.02.17 - klo:11:29 »
Hahaha...

Kiitos peliseurasta! Mukavaa oli, vaikkakin allekirjoittaneella oli aivan helv...tin kylmä., mutta ei se menoa haitannut. Täytyypä tulla uudelleen katsomaan, kun te setämiehet kisailette "verenmaku" suussa. ;D