Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 422074 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #120 on: 17.12.14 - klo:21:45 »
Näist tulee lukijaki hyvälle tuulelle.  :) Mites se Rajamäen rata muuten nykyisin, onko ratakartta jossain, joku se uimahalli on laajentunut ja syönyt väyliä, vai onko muutoksia jatkossakin luvassa?

Kerkesin kertaalleen pelaamaan sen 18-väyläisen version ja kaikkine kotikutoisuuksineen oli kyllä hyvällä tavalla erikoisuuksien puolesta mieleenjäävä rata (vaikka jos kohta parilla huonollakin, mut ei jaksa muistella niitä). Ainoo rata missä oon varastofriban lisäksi heittänyt ylä-OB:n (eli siis sillan kattoon)  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #121 on: 17.12.14 - klo:22:20 »
Kävin rajamäessä viimevkolla ja taisin 9-väylää sieltä löytää.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #122 on: 18.12.14 - klo:11:38 »
Kiitokset mielenkiinnosta!
Rajamäen rata on nykyään sellainen perhe-koululais-neppailurata. Väylien keskipituus varmaankin Suomen lyhkäisempiä ellei peräti lyhyin. En muista ulkoa, mutta lienee tossa 45- 50m huitteilla. Puistossa on myös kiva epävirallinen väylä ,sieltä kummun shakkilaudan päältä sillan kupeeseen. Sekä yksi ylimääräinen kori. Ensi kesänä pystytän vielä yhden putti treeni paikan irralleen radasta.
Uimahallin laajennustyöt ovat parhaillaan vauhdissa, ja se tosiaan söi ison osan radasta. Se on ihan kiva treenipaikka puttereilla ja midareilla, mutta kaukaa sinne (tänne) ei kannata ajaa. Ellei sitten käy esim. Hyvinkään reissun ohella naputtamassa muutaman holarin ja pirkon. Ihan vaikka itsetunnon kohottamiseksi. Radan ennätys tällä hetkellä taitaa olla 10 alle, tekijänä Riku Pyhältö.

Tänään olen treenannut haaraputtia, ja se kulkeekin nyt niinkin hyvin etten enää tiedä millai kai ,sillai kai puttaisin? Pysty vaikko kyykkypaska asennosta, siinä vasta kysymys!
Ostin tuossa toissa päivänä uuden kiekonkin, oikein yleisestikin hyväksi kehutun. Siinä sitten kun avoimessa tilassa sitä testailin, niin en ollutkaan tyytyväinen kiekon lentorataan. Luin kuitenkin täältä foorumilta että kyseinen malli senkun paranee kun saa vähän kipeää.
Ahaa! Kiekko räpylään ja sillan kupeeseen missä on 50 metrin matkalla ainakin saman verran mäntyjä. Asensin kroppani heittoasentoon n. 10 metrin päähän ensimmäisistä männyistä ( ne männyt ovat varsin tiheään ja sikinsokin). Uutuus kiekkoni oikeaan käteen, katse ja heittosuunta männikköön. Kohta saa kiekko siipeensä päätin, ja nerokkaana ihmisenä kohdistin heiton ohi ensimmäisten puiden, koska ajattelin sen niin notta kun se osuu keskellä olematonta väylää puun kylkeen kimpoaa se siitä toiseenkin kylkeen jne. Pienimuotoista flipperi ilmiötä siis tiedossa, ja sen myötä kolhuja joka puolelle muuttaen kiekon lentoradan itselleni suotuisaksi kertalaakilla.
Rajulla äänivallin rikkoneella kiskaisulla päästin kiekon matkaan, moneenkohan osuu? Epätyypillisesti kiekko lensikin ensimmäisten puitten välistä, sitten seuraavien, ja seuraavien, ja seuraavien.....jumaliste se ei osunut yhteenkään puuhun! EI YHTEENKÄÄN! Sellaista Koivupajumeresmaapenttalapursiolänsiötä ei ole vielä syntynytkään joka olisi pystynyt samaan....ei ikinä!
Ja tämä tarina on tosi! Jos mulla olisi ääni kun Rautavaaralla se kuullostaisi vielä uskottavaltakin. Mutta näin se meni.

Ruukkigolfissa oli piiitkä kaunis alamäki väylä, varmaan 50m leveä 200 metrin matkalla yksi koivu, ja sekin ihan väylän oikeassa reunassa. Mä valmistauduin heittämään elämäni pisimmän ja kauneimman siivun. Ja olisin heittänytkin mutta kun se halvatun muovilätty pysähtyi siihen ainokaiseen puuhun. Pooli kaveritkin yrittivät lohduttaa, että pitkälle olisi mennyt ilman tuota nappiosumaa.
Ja sitten kun oikein yritän osua männikköön minkä läpi hyttynenkään ei lennä ilman siipirikkoa, niin jo lentää kiekko edes hipaisematta mihinkään.

Mutta noi esimerkitkin kuvastaa tämän lajin hienoutta, ja sen takia sitä pitää rakastaa!
Yksi hieno Vihtiläinen runoilijakin on joskus lausunut kuolemattomasti haikumaisen lyhyesti RAKKAUDESTA LAJIIN!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #123 on: 18.12.14 - klo:11:43 »
PS. Toivottavasti Sauli on TD 2016 Syysmyrskyssä ;)
PS2. Eikä se mun männikkö hyökkäys rikkonut äänivallia. Muttei kyllä kiekkoakaan.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #124 on: 18.12.14 - klo:13:04 »
Oikaisu!
En tiedä mistä johtuu,mutta ainakaan mun kännyssä ihmeheittäjän nimi ei näy kokonaan, kyseessä siis

Koivupajumeresmaapenttalapursiolänsiö

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #125 on: 18.12.14 - klo:13:07 »
Koivupajumeresmaa-
penttalapursiolänsiö

Joko mahtui? Onneksi ei ollut mistään brassi heittäjästä kyse!

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #126 on: 18.12.14 - klo:13:19 »
^ kyl ne on koko ajan täällä 'isolla' ruudulla näkyny  ;) - keep up the good work  8)
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #127 on: 18.12.14 - klo:14:50 »
Kuis se sun haarakaatos kävi, mist eilen kirjotit? :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #128 on: 18.12.14 - klo:15:03 »
Siitähän meinas tulla haarakaaos! Sellaista se on vanhalla sedällä.
Mutta lopussa pappa seisoi, keilat ei!!!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #129 on: 18.12.14 - klo:21:30 »
Mitä meikäläisen nimi tekee tuossa nimihirviössä? :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #130 on: 18.12.14 - klo:22:55 »
Ja runoilijakin vielä. Aikamoista ilkkumista sanon minä :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #131 on: 19.12.14 - klo:08:02 »
Niin suomalaista, niin suomalaista!
Emmää mikkää oo! Emmää mittää ossaa!

Yhtenä iltana nuorena miehenä kun kävin hotelli Kämpin ravintolassa kääntymässä, niin hokasin yhdessä pöydässä Eino Leinon. Minä tietysti miestä kunnioittaen kävin häntä tervehtimässä, " iltaa runoilija". Eino nosti katseensa tuopistaan mutisten " tarvi tulla siihen ilkkumaan, mää mikkään runoilija ole"painaen katseensa takaisin alaviistoon "kunhan vähän runoja rustaan ittelleni" kuului vielä hiljaista mutinaa.
Päätin poistua paikalta, mutta juuri silloin paikalle saapui sikarin tuoksuinen savupilvi. Ja se sen takaa hahmottui säveltäjänero Jean Sibelius. " Hyvää iltaa säveltäjä mestari" tervehdin häntä. Janne istui alas murahtaen " mitä se kloppi siinä ilkkuu," minä mikään säveltäjä ole, kunhan vähän nuottiviivaston päälle nuotteja rustaan"
Vähän on kireä ilmapiiri! aprikoin, vaan ei se minua estänyt ilosesti tervehtiä paikalle saapunutta Akseli Gallen-Kallelaa " Hyvää iltaa taiteilija, oletko maalannut lähiaikoina mitään uutta mestariteosta?" Akseli mulkaisi minuun päin istuutuessaan " vai että mestariteoksia, taidatte ilkkua minun töherryksiäni" " mene matkoihisi nöösi".
Kyllä on suomalaiset taiteilijat jöröjö ihmisiä ajattelin kun käänsin selkäni seurueelle. edessäni seisoi kuitenkin jo uusi tulokas Aleksis Kivi "Hyvää iltaa, suuri kirjailija" uskalsin kuitenkin sanoa. " Vai suuri! jos mökki pahasessa Palojoen mailla joista kuista veljeksistä vähän kirjoittelen, niin ei minusta vielä suurta kirjailijaa tee" "häivy ilkkumasta senkin nummisuutari!" hän huusi!
"well, well. Whatta hell!" pöydän ääreen horjahteli Hulkon Antti, vanha tuttu Pelkosenniemeltä." Moro Andy, mitä kitaravelho?" kysyin ilahtuneena.
Pitkään Ameriikoissa asunneeseen Anttiin oli jo tarttunut pientä jenkki menttaalia. " Yeah! hei vähän hyvin menee, mahtava rundi takana. Kohta lähetään Hanoin kanssa valloittaa Hanoi ja sen jälkeen Japani, ja sen jälkeen koko muu maailma. telluksen jälkeen vallataan kuu! Jumalauta mä oon kova, snaijaaksä? Gunnarit ja Rollarit ei oo mitään verrattuna meihin , you know?" Kohta Antti huomasi muun hiljaisen pöytäseurueen, ja lupasikin kovaan ääneen luvata koko seurueelle ekan kierroksen koska hänellä nyt sattui olemaan takataskussa kolkytdonaa!
Tietysti juoma maistui kaikille, mutta silti piti kaikkien suurten Suomalais taiteilijoiden yhteen ääneen torua Hulkon poikaa " että älä sää poika tuu tänne leuhkimaan, et sää mittään ole!

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #132 on: 19.12.14 - klo:08:49 »
Just näi se menee. Valitettavast.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #133 on: 19.12.14 - klo:09:51 »
Nöyränä pitää pysyä vaikka onkin ihan helvetin hyvä :)

Kyllä suomalaisen pitää aina vähän huono olla ulospäin. Aika harva on kisakiessin jälkeen tyytyväinen alle 1050 reitattuun kierrokseen.
Olen itse yrittänyt olla tyytyväinen sellaiseen omaan ratingiin päätyvään kiessiin, mutta jos joku sattuu tunnin sisään kierroksen päättymisestä kysymään niin kyllä enimmäkseen on mielessä ne epäonnistumiset. "Jos olisin laittanut ne viiden metrin putit sisään ja olisi ollut vähän tuuria niin..."
Vaikea on itselle keskinkertaisesta kierroksesta löytää ne onnistumiset. Sitten kun ne kaivaa väkisin esiin ja yrittää repiä jotain riemua niin heti tulee ne viiden metrin alarautaputit esiin ja pilaa kaiken.

Kyllä meitä suomalaisia on aikain saatossa vaan niin kyykyssä pidetty, että onnistuminen on aina tuuria eikä siitä nyt ainakaan itse saa ilakoida.



Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #134 on: 19.12.14 - klo:10:18 »
Ja ne vasta vituttaaki ne tyypit keillä on aina tuuria ja onnistuu aina! *evil*
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba