Tuun samaan ketjuun kuokkimaan, jos joku haluaisi ehdottaa Jyväskylän seudulle 1+2 päivän pitkän viikonlopun ratasuunnitelmaa. Tyyliin 18+18+9 väylää per päivä tjsp.
Kyllähän sitä voisi ehdotella vaikka ja mitä! Koska nämä ratahommat tuntuu olevan monelle yllättävän henkilökohtaisia asioita, niin korostettakkoot että ao. mielipiteet on vain ja ainostaan omiani ja kirjoitettu sillä varmuudella jonka täydellinen tietämättömyys mistään saa aikaan. Jos joku on eri mieltä, hyvä!
Tässä allekirjoittaneen ohjelmatoimiston tarjouspaketti ensi kaudelle:
J
yväskylä Road Trip Day One: The City ChallengeVaikka otsikossa mainitaan kaupunki niin huijataan het aluksi ja aloitetaan pitkä viikonloppu viereisen kunnan puolelta ja aloitellaan heittelehtimiset Muuramesta Riihivuoren laskettelurinteen radalta. 18 kappaletta ilmavia väyliä, pitkiäkin paikoitellen. Ei mikään maailman vaikein rata, mutta ei helpoinkaan. Tuulisilla keleillä heittäjän pitää tuntea kiekkonsa. Lay-out varmaan muuttunee ensi kaudeksi mutta ottaen huomioon että muutokset ovat tähän mennessä radalla olleet aina parempaan suuntaan niin huolta huomisesta ei ole. Veikkaan että ensi kaudelle rata ja väylät ei ainakaan lyhene. Suosikkiratani!
Riihivuoren jälkeen lähdetään pohjoiseen kaupunkia kohti ja vaikka matkalla leppoisa Vitapoliksen 9-väyläinen hyvän mielen rata onkin, niin kuka sitä nyt hyvää mieltä fribaamisesta halajaa. Sen sijaan ajetaankin pykälä pidemmälle kaupungin eteläosassa sijaitsevalle Keljonkankaan asuma-alueelle testaamaan tuore "Suomen vaikein yhdeksänväyläinen", Keljonkangas DGP. Pasi Koivun viime kaudeksi suunnitteleman radan väylien keskipituus on yli 100m ja radalta löytyy mm. kaksi yli 200m väylää. Näiden lisäksi kolmosväylä, 160m, on ehkä yksi Suomen vaikeimmista väylistä. No okei, enhän minä tiedä mikä on vaikein ja mikä ei, mutta onhan tuo raflaavan kuuloista väittää noin. Rata kestää kyllä useammankin kierroksen pelaamisen, mutta jatketaan kierroksen jälkeen eteenpäin.
Päivä lopetetaan Laajavuoreen jossa heittelehditään Pro-rata ja päälle vielä loppujäähdyttelyiksi Am-rata jos paukkuja riittää.
http://frisbeegolfradat.fi/hatguy/arvostelussa-laajavuori-discgolfpark-jyvaskyla/Jyväskylä Road Trip Day Two: Go West!Kakkospäivänä auton keula suunnataan kohti länttä, ja kohteena on Keuruu ja Keuruun Iso Heitto. Hienoja väyliä hyvin hoidetulla radalla ja heittojen fortzassa ei tarvitse tällä radalla säästellä.
Tämän jälkeen välijäähdytellään Keuruun Ketvelniemen uudehkolla 9-väyläisellä. Väylät lyhkäisempiä, mutta tarkkana saapi olla.
Sitten tullaan taas pykälä lähemmäksi Jyväskylää ja heitetään Petäjäveden Kettulanvuoren tuore 18-väyläinen metsärata. Mukavia väyliä mäntymetsikössä ja pururadalla kera maltillisten korkeuserojen.
Jyväskylä Road Trip Day Three: Nothern HemisphereKolmantena päivänä, kun tarkkuutta on lämmitelty par päivää alle ja suurimmat ruudit on paukuteltu pitkille väylille, voikin lähteä Jyväskylästä pohjoiseen tarkkuusheittelehtimään puiden väliin. Laukaan Peurunka ja Äänekosken rata puineen ja kapeine ränneinään on joko kivaa tai sitten ei. Vaan kivaahan se kai on aina kun pääsee heittämään!
Jos näiden kahden täyspitkän radan jälkeen vielä joku lyhyempi rata maistuu, voisi se olla paluumatkalla Jyväskylässä oleva Lake Doom, eli Tuomiojärven suuria korkeuseroja omaava 9-väyläinen. Samaan hikeen voi käydä sitten vaikka uimassa radan vieressä olevalla kaupungin suosituimmalla uimarannalla.
Tuossa olisi joka päivälle kolme rataa ja vähintään 45 väylää.