Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ei käännä yli!!!!  (Read 11419 times)

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Ei käännä yli!!!!
« on: 20.06.12 - klo:16:07 »
Elikkä ostin kolme päivää sitten 159grammaisen star valkyrien. Minulla oli jo ennestään 171g dx valkyrie. Ongelmana on se että tuo kevyempi  ja uudempi eli star muovinen ei käännä sitten mitenkään yli!!! Ei saa ässää heitettyy kun ei mee oikeelle :((... mutta tuo vanha menee helposti...
Mikä sen aiheuttaa??   Mitä minun pitäisi tehdä että se menisi oikeelle?   HUOM: vaikka pistäis antsaakin ni silti se menee vaa vasemmalle.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #1 on: 20.06.12 - klo:16:24 »
Forella.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #2 on: 20.06.12 - klo:16:33 »
Ooooisko vähän uudenkarhee ja tekniikanpuute?

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #3 on: 20.06.12 - klo:16:45 »
Joo uus se on.. mut ku kaikki muutki kiekot kääntääyli:DD

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #4 on: 20.06.12 - klo:16:49 »

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #5 on: 20.06.12 - klo:16:52 »
Forella.

Mikä on fore? =D

varoitushuuto ja kämmenheitto/avari :)
drive for show putt for dough

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #6 on: 20.06.12 - klo:16:53 »

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #7 on: 20.06.12 - klo:17:56 »
Elikkä ostin kolme päivää sitten 159grammaisen star valkyrien. Minulla oli jo ennestään 171g dx valkyrie. Ongelmana on se että tuo kevyempi  ja uudempi eli star muovinen ei käännä sitten mitenkään yli!!! Ei saa ässää heitettyy kun ei mee oikeelle :((... mutta tuo vanha menee helposti...
Mikä sen aiheuttaa??   Mitä minun pitäisi tehdä että se menisi oikeelle?   HUOM: vaikka pistäis antsaakin ni silti se menee vaa vasemmalle.

Kuinkas kulunut tää sun DX Valkyrie on? Voi meinaan johtua ihan siitä jos toi sun vanha kiekko on kulunut, niin se ei tarvi kummoistakaan heittoa kääntääkseen yli. Ja jos samalla lailla heität tuolla uudella niin ei mikään ihme jos ei käännä yli.

Offline Champion

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #8 on: 20.06.12 - klo:18:08 »
Elikkä ostin kolme päivää sitten 159grammaisen star valkyrien. Minulla oli jo ennestään 171g dx valkyrie. Ongelmana on se että tuo kevyempi  ja uudempi eli star muovinen ei käännä sitten mitenkään yli!!! Ei saa ässää heitettyy kun ei mee oikeelle :((... mutta tuo vanha menee helposti...
Mikä sen aiheuttaa??   Mitä minun pitäisi tehdä että se menisi oikeelle?   HUOM: vaikka pistäis antsaakin ni silti se menee vaa vasemmalle.

Kuinkas kulunut tää sun DX Valkyrie on? Voi meinaan johtua ihan siitä jos toi sun vanha kiekko on kulunut, niin se ei tarvi kummoistakaan heittoa kääntääkseen yli. Ja jos samalla lailla heität tuolla uudella niin ei mikään ihme jos ei käännä yli.

Se on ihan hajalla x)

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #10 on: 21.06.12 - klo:22:25 »
Elikkä ostin kolme päivää sitten 159grammaisen star valkyrien. Minulla oli jo ennestään 171g dx valkyrie. Ongelmana on se että tuo kevyempi  ja uudempi eli star muovinen ei käännä sitten mitenkään yli!!! Ei saa ässää heitettyy kun ei mee oikeelle :((... mutta tuo vanha menee helposti...
Mikä sen aiheuttaa??   Mitä minun pitäisi tehdä että se menisi oikeelle?   HUOM: vaikka pistäis antsaakin ni silti se menee vaa vasemmalle.

Kuinkas kulunut tää sun DX Valkyrie on? Voi meinaan johtua ihan siitä jos toi sun vanha kiekko on kulunut, niin se ei tarvi kummoistakaan heittoa kääntääkseen yli. Ja jos samalla lailla heität tuolla uudella niin ei mikään ihme jos ei käännä yli.

Se on ihan hajalla x)

No se selittää asian. Ei muuta kun treeniä vaan sillä uudella Valkyriella, kyllä se alkaa yli kääntämään kun tekniikka paranee ja saa lähtönopeutta lisää.

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #11 on: 24.06.12 - klo:01:04 »
Jotenkin tulee tästä ketjusta mieleen erään vanhan liiton kiekkomyyjän oikealle ja vasemmalle kääntyvät driverit...  ;D
Ja tietty aloittelijalla meni hermot kun kiekko ei kääntynytkään oikealle. Ja jos meni valittamaan että kusetit mua ostoksessa niin vastaus oli että mmm. ja end of discussion...
 :)

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #12 on: 25.06.12 - klo:09:22 »
Ei muuta kun treeniä vaan sillä uudella Valkyriella, kyllä se alkaa yli kääntämään kun tekniikka paranee ja saa lähtönopeutta lisää.

Mulla kans tuli viime kesänä vähän sama fiilis. DX muovit kului niin nopeasti että ostin Valkyrien Star muovilla ja tuntui ettei sitä saanut mitenkään heitettyä samoille linjoille kuin noita DX:iä... Tosin kai noissa muoveissa on vähän erojakin että ehkä tuo Star on vähän vakaampi ainakin tän Valkyrien osalta?
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Ei käännä yli!!!!
« Reply #13 on: 25.06.12 - klo:13:12 »
Yleisesti ottaen dx-muoviset kiekot ovat jo uutena huomattavasti alivakaampia kuin mikä tahansa muu muovilaatu.

Koska, vanha dx Valkyriesi on ruvelle hakattu on se äärimmäisen alivakaa kiekko, kun taas uusi champion muovinen Valkyrie on ihan eri kaliiperia vakaudeltaan, ja vaikka se on kevyt niin on se silti todennäköisesti paljon vakaampi eli ei käännä yli yhtä helposti kuin puhkikulutettu dx-muovinen Valkyrie.

Resepti ongelman ratkaisuun: Treeniä vaan, kunnes kiekko alkaa lentää halutulla tavalla. Toinen vaihtoehto on kokeilla alivakaampaa kiekkoa, esim mamba.