Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfin etiketti  (Read 103231 times)

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #75 on: 18.04.15 - klo:01:55 »
Itse 38v lasissa ja lajia harrastanut n. 6 vuotta, tälläkin hetkellä hirvittävä odotus päällä että pääsee äijien huomenna rundille, itsellä kun ei ole aikaa tähän harrastukseen muuten kuin viikonloppuisin vaikka enemmänkin haluais. Ja jos joku tulee mulle sanomaan että en saa niitä muutamaa olutta ottaa mukaan lauantain kiessille (tosi ärsyttävä sana muuten) niin on se prkl... ja saa olla iso ukko joka ne multa ottaa pois

Pistää kyllä pahasti korvaan että vedotaan johonkin "Suomen johtavan fribafoorumin aktiivisimpiin käyttäjiin". Tätä forumia lukee jumalaton määrä ns. höntsääjiä minä mukaanlukien, se että on joku konkarin status forumilla ei luojan kiitos anna sen kummempaa vaikutusvaltaa. Yrittäkää nyt jumaleisson ymmärtää tekin "aktiiviharrastajat" mistä tää touhu on lähtöisin (huom hippi-referenssi), ja miten sitä harrastajamäärää mahdollisesti kasvatetaan. Aktiiviharrastajat ja prot on vähemmistö, loput on höntsääjiä jotka tätä forumia enemmänkin lukee kuin kirjoittaa, joten ääni jää kuulumattomiin

Tuntuu vaan että mitä enemmän omaksuu tuon aktiivipelaajan roolin, sitä enemmän "hippismi" häviää... ne ei välttämättä ole toistensa pois sulkevia ominaisuuksia *wink* *wink*



Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #76 on: 18.04.15 - klo:02:03 »
Itse 38v lasissa ja lajia harrastanut n. 6 vuotta, tälläkin hetkellä hirvittävä odotus päällä että pääsee äijien huomenna rundille, itsellä kun ei ole aikaa tähän harrastukseen muuten kuin viikonloppuisin vaikka enemmänkin haluais. Ja jos joku tulee mulle sanomaan että en saa niitä muutamaa olutta ottaa mukaan lauantain kiessille (tosi ärsyttävä sana muuten) niin on se prkl... ja saa olla iso ukko joka ne multa ottaa pois

Pistää kyllä pahasti korvaan että vedotaan johonkin "Suomen johtavan fribafoorumin aktiivisimpiin käyttäjiin". Tätä forumia lukee jumalaton määrä ns. höntsääjiä minä mukaanlukien, se että on joku konkarin status forumilla ei luojan kiitos anna sen kummempaa vaikutusvaltaa. Yrittäkää nyt jumaleisson ymmärtää tekin "aktiiviharrastajat" mistä tää touhu on lähtöisin (huom hippi-referenssi), ja miten sitä harrastajamäärää mahdollisesti kasvatetaan. Aktiiviharrastajat ja prot on vähemmistö, loput on höntsääjiä jotka tätä forumia enemmänkin lukee kuin kirjoittaa, joten ääni jää kuulumattomiin

Tuntuu vaan että mitä enemmän omaksuu tuon aktiivipelaajan roolin, sitä enemmän "hippismi" häviää... ne ei välttämättä ole toistensa pois sulkevia ominaisuuksia *wink* *wink*

Joo mut onko oikein vetää brenkkua radalla? Sehän tässä on oleellista nyt. Mun statuksella täällä fooorumilla ei ole mitään merkitystä jos paasaan aiheesta joka on mun mielestä tärkeetä.. laji kehittyy ja "hippi"-harraastajat jää vähemmistöksi, sori nyt vaan. Tää laji on ottanu maailmanlaajuisesti sen verran tulta alleen, että myös meidän ja teidän on mukauduttava muutoksiin. Laji on kasvanu ulos hippien pilvenpolttoharrasteesta jo aikaa sitten ja tällä hetkellä mietitään keinoja saada lajille isoja sponsoreita (tyyliin tennis ja pallogolf).  Tällanen asenne ei helpota asiaa yhtään , if you get the point.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #77 on: 18.04.15 - klo:02:11 »
Suuren osan mielestä brenkun otto radalla on ok... osan mielestä ei. Siinäpä tän sivujen mittasen keskustelun tulos.
Jatketaanko jonku muun etikettiin liittyvän aiheen timoilta? Pitääkö virallisella radalla pelatessa noudattaa PDGA:n sääntöjä vai saako niistä joustaa? Pitääkö noudattaa virallisia lajin sääntöjä jos ne tuntee vai voiko pelata "vähän sinne päin".??? Opastatko pelikaveria säännöissä vai annatko löysää ? Otatko itse  kaverikiessillä "lien" just niinku pitää vai hölläätkö hieman?????
« Last Edit: 18.04.15 - klo:02:14 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #78 on: 18.04.15 - klo:02:17 »
Mä lähen huomenna kavareiden kanssa heittämään ja se on mulle tärkeetä (brenkulla tai ilman), rakastuin lajiin ja toivon että sä oot kukkahattuines poikkeus sen harrastajissa

Offline Nautilus

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
Frisbeegolfin etiketti
« Reply #79 on: 18.04.15 - klo:02:18 »
Tietenkin radoilla saa pelata just niillä säännöillä millä haluaa. Lähes aina toki pelataan virallisilla säännöillä, mutta joskus otetaan kaverien kanssa jotain spessusääntöjä mukaan. Esim. lisäillään omia mandoja tai OB:ta. Joskus otetaan pelkkä forekierros, ja jotain vastaavia juttuja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #80 on: 18.04.15 - klo:02:20 »
Mä lähen huomenna kavareiden kanssa heittämään ja se on mulle tärkeetä (brenkulla tai ilman), rakastuin lajiin ja toivon että sä oot kukkahattuines poikkeus sen harrastajissa

Omasta mielstäni olen rento tapaus kierroksella, toivottavasti sunki mielestä jos joskus radalla törmätään   ;D

« Last Edit: 18.04.15 - klo:02:23 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #81 on: 18.04.15 - klo:05:40 »
Yrittäkää nyt jumaleisson ymmärtää tekin "aktiiviharrastajat" mistä tää touhu on lähtöisin (huom hippi-referenssi), ja miten sitä harrastajamäärää mahdollisesti kasvatetaan. Aktiiviharrastajat ja prot on vähemmistö, loput on höntsääjiä jotka tätä forumia enemmänkin lukee kuin kirjoittaa, joten ääni jää kuulumattomiin

Te ketkä lipittelette kiessillä kaljaa annatte huonoa esimerkkiä nuorille joita tämä laji kaipaa todella paljon. Nuorissa on tulevaisuus. Kuka haluaa päästää muksuaa iltaisin radalle kun aikuiset miehet kantaa koppaa mukana ja muutama kiekko koristeena? Lieviöilmiöt kuten roskaaminen on hienossa puistossa ikävää nähtävää. Aktiiviharrastajat haluaa kasvattaa lajia, kaljanjuojat haluaa pitää tän vapaamuotoisena hassutteluna vklppuisin, siinäpä kaks kuppikuntaa. Ikävää.

Itse en ota radalla, en ikinä. Toivon näyttäväni omalla esimerkillä sitä suuntaan johon itse toivon lajin kehittyvän.

Offline Hyde

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #82 on: 18.04.15 - klo:07:20 »
Vieläks Meresmaalta pystyy kysymään mielipiteen?

Mulle on ihan sama kuinka paljon kukin juo, kunhan osaa käyttäytyä ja hylsyt menee roskiin.
« Last Edit: 18.04.15 - klo:07:30 by Hyde »

Offline onte

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Oskari Nieminen
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #83 on: 18.04.15 - klo:07:50 »
Itselle on oikeestaan aivan sama mitä ihmiset radalla juo niin kauan kuin ei vaikuta heittoihin tai käyttäytymiseen negatiivisesti.

Kaikki tapaamani ihmiset ketkä radalla ollessa ovat muutaman olusen ottaneet ovat olleet mukana 10-15 kiekkoa ja 1-3 kaljaa tyylillä, ei toisinpäin.

Jos homma olisi toisinpäin että mukana 3x määrä olutta kuin kiekkoja, varsinkin suosituilla radoilla niin silloin asia onkin ihan eri ja siitä voisi jopa mennä sanomaan.

En siis ymmärrä sellaisia jotka tulee radalle oikeen juopotteleen, frisbeegolf vain verukkeena. Mutta 0 toleranssi muissa kuin kilpailuissa ei tule ikinä toimimaan.

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #84 on: 18.04.15 - klo:09:15 »
Lajin emämaassakin alkoholin nauttiminen kierroksen aikana on ihan arkipäivää. Asiasta on jopa tehty jonkunlaista tutkimusta. Linkin artikkelissa on jopa tehty tutkimusta "ryyppääjien" ikäjakaumasta. Jutussa ei varsinaisesti tuomita tätä toimintaa, mutta toivotaan sen tapahtuvan vastuullisesti (ei roskata, ajella autoa kentältä kotiin jurrissa yms).

https://infinitediscs.com/blog/alcohol-on-the-disc-golf-course-pack-it-in-pack-it-out/


Jenkkifoorumeilla on jopa pyhitetty ketju(ja) frisbeegolfaiheisille juomapeleille (esim. otetaan huikkaa aina kun kiekko osuu puuhun). Omalla (metsä)kotiradalla olisin humalassa viimeistään viidennellä väylällä :)

http://www.dgcoursereview.com/forums/showthread.php?t=97430


Itse olen sitä mieltä, että pari voi kiekan aikana ihan hyvin maistella. Pitää muistaa viedä roskat mennessään, eikä aiheuttaa häiriötä. Känniääliöt sitten asia erikseen. Saatanpa itsekin pari kertaa vuodessa (esim. vappuna ja juhannuksena) ottaa muutaman huurteisen kiessille.
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #85 on: 18.04.15 - klo:09:47 »
Nyt on tullu järkeviä vastauksia, täysin samaa mieltä  :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #86 on: 18.04.15 - klo:10:47 »
Ei morjes mitä vääntöä... viina/brenkku ja kaks kaljaa vähän eri asia. Pointit ja järjenkäytön tajuaa varmaan kaikki, tai jos ei niin ääliö on ääliö vaikkei olis kännissäkään.

Onkohan tää yhtä vaikeeta rantalentisfoorumilla...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #87 on: 18.04.15 - klo:10:49 »
Mun mielestä on vissi ero sillä mennäänkö pelaamaan frisbeegolfia ja otetaan pari kaljaa mukaan verrattuna siihen että mennään ryyppäämään ja otetaan pari kiekkoa mukaan.

Offline kim_1

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kim L
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #88 on: 18.04.15 - klo:10:51 »
Harmittaa, että kaikki eivät osaa käyttäytyä kaljapäissään. Osa juo 1-6 kaljaa ja pelaa samaa peliä, kuin selvinpäin. Osa unohtaa etiketin heti ensimmäisen jälkeen. En tosin tiedä, että kumpi on suvaittavampaa, että radalla poltetaan pilveä, vai juodaan pari kaljaa? Ei, eihän nämä sinne radalle kuulu. Rata kun pysyy siistinä ja saan itse pelata turvallisen kierroksen, olen tyytyväinen. Mitä tulee sponsorointi asiaan, niin onhan keilaaminenkin laji, jossa amatööritasolla monesti juodaan kaljaa. Ei ne pallot silti taivaalla ole..?

Offline roksa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Kaajakari
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #89 on: 18.04.15 - klo:11:20 »
Turvallisuus, häiriköimättömyys ja roskaamattomuus (etenkin lasipullot) olisivat hyvät etiketit minun mielestä. Valitettavasti alkoholin kanssa nuo "rajat" rikkoontuvat useammin. Kisat erikseen, mutta muuten en tiukkapipoilisi eikä se kuten todettua, ole mahdollistakaan kitkeä päihdeulkoilua, mutta hyvää herättelyä tämä keskustelu on minusta.

Vaikka tämä on vapaata yksilöiden vapauksia kunnioittavaa, väliin jopa rentoa 8) harrastamista, niin järki mukaan itse kullekin yksilölle toivon - vaikkei yhden tällaisen konkarihipin sana paljon paina.  ::) Porukkaharrastajien tulee mielestäni pystyä ottamaan huomioon että siellä samalla radalla pelaa myös yhtälailla lajiin kilpamielessä "vakavasti" suhtautuvat, rataa vapaaehtoisesti talkoilla ylläpitävät, lapset/lapsiperheet. Eri harrastustyylit voivat olla myös samassa persoonassa eli en hyökkää missään nimessä porukkaharrastajia vastaan, kun itsekin lukeudun heihin - holilla ja ilman.

Eilen Oulun Hiirosen kierroksella metsäväylältä tuli pois poimittua yksi vodkapullo vielä puolillaan... Minusta junnuharrastajien kannalta kovin fiksua tuollainen.
 Ps. Tyhjensin pullon, maahan.  ;)